Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Raba hoe ben je de nacht door gekomen, heb je een beetje kunnen slapen?

Liedje succes bij de echo, we wachten met spanning of het er ook 2 gaan worden:laughing9:

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@meiden hebben jullie nog tips om de stoelgang te verbeteren, heb glas lauw water en 2 kiwi's al geprobeerd zonder resultaat.....

Geplaatst

@raba, inderdaad maar even bellen zometeen. Het hoeft niets te betekenen, maar je wordt er zo onzeker van.

@jo, gistermiddag moesten we naar een verjaardag, maar heb de hele tijd aan je gedacht. Maar wat een goed nieuws las ik vanmorgen, 2 hartjes :toppie:.

Ik begin nu ook misselijk te worden. 's morgens de tanden poetsen is echt een ramp. Ook heb ik geen film of serie meer af kunnen kijken op tv. Na een kwartiertje tv kijken 's avonds lig ik te slapen. En over mijn borsten maar niet te spreken! Op de buik slapen lukt nu al niet meer, terwijl ik een verstokte buikslaper ben. Maar hoe meer kwaaltjes, hoe beter eigenlijk, niet?

Zaterdag ook de sinterklaasintocht gekeken met Seppe. Zat ik daar half te janken voor de tv, omdat het eerst zo onzeker was of ik ooit sint kon kijken met een eigen kleintje, en nu komt er gewoon nog een tweede aan! Seppe is nu wel helemaal gek van sinterklaas. 's avonds kijkt hij altijd Bumba, maar nu wil hij sinterklaas kijken, alleen is die niet meer op tv, dus dan moet hij altijd even huilen, hihi. Toen hij ook nog zondagochtend iets in zijn schoen vond, kon sinterklaas natuurlijk helemaal niet meer stuk.

Groetjes Sylvia

Geplaatst

Update!

Even voorstellen:

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e icsi poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e icsi poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e icsi poging, 2e cryo - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e ivf poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e icsi poging- 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1ste ivf poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e cryo uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

Uitgerekend:clap2:

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79 & jo1978 & Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer - Quin

16 juli 2012 - Sandra81

17 juli 2012 - Nikkie

21 juli 2012 - Iza

Eerste echo

11 november 2011 - Jessi79

14 november 2011 - Liedje

15 november 2011 - Iggie & Sandra81

17 november 2011 - Shanna74

18 november 2011 - Eer

21 november 2011 - Sterremaud & meisje 38

22 november 2011 - Quin

23 november 2011 - Jo1978 (tweeling:toppie:)

28 november 2011 - Iza

29 november 2011 - Nikkie

Geplaatst

Quin was me net voor, dus maar even aangepast:

Even voorstellen:

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e icsi poging -1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e icsi poging - 1e kindje

Sterremaud

Liedje - 29 jaar - 1e icsi poging, 2e cryo - 1e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e ivf poging - 2e kindje

Quin - 36 jaar - 1e icsi poging- 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Sandra81- 29 jaar - 1ste ivf poging - 2de kindje

Iza - 30 jaar - 7e cryo uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

Nikkie - 42 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe (Sylvia) - 33 jaar - 1e icsi poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Uitgerekendclap2.gif

1 juli 2012 - Liedje

4 juli 2012 - Jessi79 & jo1978 & Sterremaud

5 juli 2012 - Iggie

6 juli 2012 - Shanna74

8 juli 2012 - Eer - Quin

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (Sylvia)

16 juli 2012 - Sandra81

17 juli 2012 - Nikkie

21 juli 2012 - Iza

Eerste echo

11 november 2011 - Jessi79

14 november 2011 - Liedje

15 november 2011 - Iggie & Sandra81

17 november 2011 - Shanna74

18 november 2011 - Eer

21 november 2011 - Sterremaud & meisje 38

22 november 2011 - Quin

23 november 2011 - Jo1978 (tweelingtoppie.gif)

28 november 2011 - Iza & MamaVanSeppe (Sylvia)

29 november 2011 - Nikkie

Geplaatst

Hallo meiden,

Ook ik mag me eindelijk op een "zwangerforum" begeven. Ik ben Nore, 34 jaar en na 6 IUI pogingen en 2 keer IVF nu zwanger van ons eerste kindjes/onze eerste kindjes. Mijn uitgerekende datum is 17 juli en de eerste echo op 24 november. Ik ben heel blij maar ook heel erg bang dat het mis zal gaan, dat overschaduwt de blijdschap wel een beetje. Het duurt voor mijn gevoel ook nog zooooo lang tot volgende week donderdag. Maar zo te lezen ben ik niet de enige met deze gevoelens!

Geplaatst

Quin:

Vraag aan de huisarts Lactulose. Duurt even voor het werkt. Maar het helpt wel. En anders een clysma.

Raba:

Ik hoop dat alles goed is. Denk aan je.

Verder:

Maak mijzelf nu helemaal gek. Knettter gek!

Ben er steeds meer van overtuigd dat het niet goed zit. Heb ik argumenten? Nee, niet echt. Wanneer ik geen klachten heb. Borsten zijn niet echt gevoelig. Heb redelijk geslapen.

Maar daarin tegen ben ik nu wel weer heel erg misselijk. Paar minuten geleden nog niet.

Knetter word ik. Knetter. Zo bang dat het "weer" mis is. Of ik dit wel zal aankunnen? Van alles spookt er door mij heen.

gr Shanna

Geplaatst

Wat een welkom dames!!!! :toppie:

Nore, van harte gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Raba, wat vreselijk eng.. het kan helaas alle kanten op, ik heb bij de zwangerschap bij mijn dochter heel veel bloedverlies gehad, tussen week 7 en week 10.. stromend, helderrood met krampen.. en het is gelukkig allemaal goed gegaan, ik hoop dat jij bij die groep mag behoren.. Bellen hoor!! Hoe ver ben je nu?

Geplaatst
@meiden hebben jullie nog tips om de stoelgang te verbeteren, heb glas lauw water en 2 kiwi's al geprobeerd zonder resultaat.....

Lijnzaad door je yoghurt doen! Gewoon elke dag, 1 schep is vaak wel voldoende (zo niet, kan 2 scheppen ook, maar het is dan wel veel..) na een dag of 2 wordt je stoelgang beter en je kunt het gewoon zonder problemen elke dag gebruiken :)

Geplaatst

@raba sterkte meid, hoop dat je snel wat meer zekerheid hebt net als ik

@mamavanseppe lijkt mij ook geweldig sinterklaas te kunnen vieren met zo'n hummeltje, geweldig kijk er echt naar uit.

hoop nieuwe meiden weer, leuk!

van harte met jullie positieve test,

en welkom!

wat de stoelgang betreft, heb ik wel baat bij ga

roosvisee laxo, is nog lekker ook

liefs jo

Geplaatst

@Raba. Hoop dat je goed nieuws te horen krijgt in het ziekenhuis, sterkte meis.

@Quinn. Stoelgang tip: elke dag een handje krentjes (tip van mijn opa).

@Nore. Welkom. Gefeliciteerd. Wat leuk, wij zijn op dezelfde datum uitgerekend, 17 juli. Jij mag alleen wel eerder voor de eerste echo?? Ik pas 3 weken na de testdatum, dus 29 november 2011.

Ik voel me prima. Wel wat last van gevoelige borsten maar dat kan ook door de witte bollen komen die ik deze week nog gebruik (had nog een kwart doosje dus die ben ik op aan het maken). En mijn buik voel ik bij het omdraaien in bed, kan het moeilijk uitleggen, alsof er een soort spanning op staat, jullie zullen het wellicht herkennen. Buikslapen lukt gelukkig nog, doe ik namelijk graag ;-). Verder ben ik met vlagen extreem moe, maar over het algemeen valt dat ook wel mee. Geen last van misselijkheid.

Zijn jullie ook zo bewust bezig met wat je eet? Genoeg verse groenten en fruit, melkproducten, brood, etc. Maar dan bijvoorbeeld weer geen glas melk tijdens de lunch want dat schijnt het ijzer weer af te breken, dus dan is jus d'orange weer beter, etc.

groetjes van Nikkie x

Geplaatst

de waarde is amper gestegen sinds vrijdag. Dus het staat er niet goed voor. Flevo zei dat het weinig hoop gaf. Nu nog op antwoord van brussel wachten. We zijn intens verdrietig.

Geplaatst

-Breek even in-

Raba: wat een verdrietig nieuws hebben jullie gekregen zeg! Had echt gehoopt op ander bericht voor je. Sterkte meid!

liefs,

sissy

-breek weer uit-

Geplaatst

Dikke knuf raba, had al gereageerd bij november

De stoelgang, ik ga wel 3 keer minimaal terwijl ik normaal juist heel weinig ga....

Over de onzekerheid, ik ken het ook ik heb nergens last van, dus weet je niks...ook ik heb soms misselijkheid, maar vaker niet. Kunnen helaas niet meer als wachten...................

Geplaatst

Nikkie over het eten, zit net een zak chips weg te werken wjahahaha! Is de eerste vet-uitbarsting sinds dagen! Ik ben juist heel gezond aan't doen erder.... Das voor mij heel eng. Maar over de combi's denk ik niet na, ik eet wat ik lekker vind. Wil ook kunnen genieten.

Geen rauw vlees, orgaan vlees, zalm, rauwe melkproducten, broodje rookworst van de hema :( ........ Geen sigaretten of alcohol.... Maar verder ga ik niet.

Geplaatst

Raba wat ... om te lezen.We duimen voor je meid.QUOTE=Raba;500053]de waarde is amper gestegen sinds vrijdag. Dus het staat er niet goed voor. Flevo zei dat het weinig hoop gaf. Nu nog op antwoord van brussel wachten. We zijn intens verdrietig.

Geplaatst

net gesproken met brussel we moeten rekening houden met een spontane miskraam. Vrijdag willen ze een echo en bloedafname. En kijken wat er aan de hand is. Maar ze geven weinig hoop. Het kan zelfs zo zijn als het niet spontaan op gang is gekomen en niet goed is dat ik medicatie krijg om het op gang te zetten. Wat vreselijk oneerlijk waarom. Het flevo zei meid denk daar niet aan neem stap voor stap het is zo'n grote klap. Intens verdrietig wachten we af

Geplaatst

Raba, jeetje... Wat een klotebericht zeg...

Ongelofelijk... Na al die tijd zo ver gekomen en dan dit! Oh wat rot voor je zeg! Sterkte...

Quin, vooral veel vezels eten. Gedroogde pruimen kopen, schijnt ook te werken.

(Hoewel... Bij mij niet echt geloof ik)

Nore, welkom! Dat gevoel is inderdaad niet heel raar! Het blijft echt nog wel even heel erg spannend.

Het voelt zo raar om hier neer te zetten, na de berichtjes van Raba.

Maar wij hebben vanmorgen een goede echo gehad. Een klein wurmpje van 1 cm met een kloppend hartje.

Heel onwerkelijk en tegelijkertijd maakt het het ook wel heel echt.

Geplaatst

@Raba , wat vreselijk voor jullie. Ik wens jullie heel veel sterkte. Ik hoop voor jullie dat de artsen het toch mis blijken te hebben!@Liedje, gefeliciteerd met de goede echo. Voelt voor mij ook vreemd om dit in 1 bericht te schrijven....@Nikkie, inderdaad erg leuk dat we dezelfde datum hebben! In Düsseldorf gaven ze de voorkeur aan een echo met 6wk. Ik ben dan 6w2d. Benieuwd of het dan al mogelijk is om een kloppend hartje te zien?Wat betreft het eten, ik vind het nog wel moeilijk te bepalen wat precies wel en niet mag. Heeft iemand ergens een duidelijk lijstje? Waarom mag Hema worst niet? Ik heb afgelopen week 2x rookworst gegeten, oeps!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden