Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jessi en sas wat een leuke kamertjes hebben jullie!

Echt heel schattig en idd wel rose jessi ;-)

Die uiltjes zijn heel leuk sas!

Iggi, het zal nu wel snel gaan gebeuren denk ik......

Spannend hoor. En ik zou idd maar even aangeven dat het logeren de komende tijd niet zo handig is.

Sandra, gelukkig staat die infectie niet in de weg voor de bevalling. Gaan ze er nog wel wat aan proberen te doen?

Chantal, ik ben benieuwd wat je vandaag te horen krijgt!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo, weer terug van een ochtendje ziekenhuis. Ze hadden de warme appelflappen in de aanbieding, mmmm.

Beeb doet het nog.prima, ze stak lekker brutaal haar tong uit tijdens de echo. Had dit keer blijkbaar een vlos ipv de gyn. Afgesproken dat we volgende week dinsdag (39+6) gaan toucheren, en dan als er plek is en dan woensdag inleiden. De uitslag op mijn armen en benen lijken een allergische reactie, maar kan ook door hormoonverandering komen. Voor de zekerheid overlegde de vlos toen nog even met de gyn, en die stelde voor om bloed te prikken (cholestase uitsluiten) en a.s. donderdag extra controle te doen. Als de jeuk dan niet minder is wil ze donderdag toucheren en dan evt vrijdag inleiden. Dan hoef ik niet nog een heel weekend te krabben, is niet goed voor mijn nachtrust zei ze. Maar dan moet er dus wel plek zijn, het is topdrukte nu met bevallingen. Wow, over twee daagjes dus al weer terugkomen, gaat wel snel nu.

Chantal: jij al terug van de gyn?

Geplaatst

jessi dat komt wel erg dicht bij nu! wat fijn voor je :-) en erg spannend natuurlijk

Ik ga straks naar het zkh voor een echo en hartfilmpje heb toch gebeld voor de zekerheid, baby blijft erg rustig

toch maar ff laten controleren

Geplaatst

Jeetje Jessi, wat spannend. Volgende week (uiterlijk) dus in ieder geval weer een baby:-)))))

sas, veel succes, beter het zekere voor het onzekere.

hahahaha hier alle weeen opgehouden (verdorie na 8.5 uur) dus net heerlijk even geslapen. Ach elke nadeel heeft zijn voordeel:-)

lfz

Geplaatst

yes jessi jij dus ook volgende week ke beeb in je handen..... Of miss al vrijdag dat is ook wel lekker ( ga je mij voorbij;))

Iggie balen dat de weeen weer zijn op gehouden, nu maar even lekker slapen kun je eem beetje bij tanken!

Sas groot gelijk hopelijk niks aan de hand en gaat de kleine zo lekker bewegen als je daar ligt!

Hier nu 2 cm ontsluiting en we hebben een datum dinsdag 3 juli moet ik om 6 uur bellen en dan om 07:45 melden yeeeh kan niet wacten. Ga nu even rusten het strippen heeft wel zeer gedaan maar het begin is er ( ook hier verwachten ze weer een snelle bevalling bij ons meissie heeft het ook maar 5 uur al met al geduurd na het breken van de vliezen en nr2 gaat sneller zeggen ze nou we zullen zien!)

Geplaatst

Jeetje dames, jullie maken me ineens zenuwachtig! Is inderdaad wel snel nu. *gaat straks flink poetsen en opruimen*

Iggie fijn dat je nog even hebt kunnen slapen.

Sas goed dat je voor de zekerheid even naar het zh gaat, succes.

Oh ja voor de dames die ook op FB zitten: wij hebben tot nu toe het geslacht geheim kunnen houden voor fam&vrienden, en ik wil ook niet da mijn ouders weten wanneer ik ingeleid wordt. Graag op FB dus niks daarover schrijven.

Geplaatst

Chantal: fijn dat je nu een datum hebt. Maar het kan toch ook al eerder als je nu al gestript bent? De vlos vertelde vanmorgen dat 1/3 van de vrouwen weeen krijgt na het strippen. Succes in ieder geval de komende dagen!

Geplaatst

Pffff dames! Wat een spanning weer!!!

Hier belt manlief weer dat ze vandaag gaan varen met het werk... Dus als er iets gebeurt kan hij er de eerste paar uur nog niet zijn.... :(

Wat moet ik nou doen? Ik ben hier echt niet blij mee :(

Geplaatst

Sandra: bij Jamey ging het supersnel toch? Dan zou ik tegen manlief zeggen dat je niet wil dat hij gaat varen. Mijn vriend zou het nu niet meer in zijn hoofd halen nu eerlijk gezegd.

Shanna hoe gaat het met Nore vandaag? Drinkt ze al beter?

Geplaatst

Sandra grrrr kan hij niet gewoon aan wal blijven of is hij verplicht om mee te gaan?

Jessie ja spannend he! Ja klopt he kan nu dus ook gewoon spontaan gebeuren maar ga daar niet van uit bij onze dochter gebeurder er ook weinig maar toen had ik geen 2 cm ontsluiting;) we zullen zien!

Hoef hier niks meer te poetsen heb een poetsvrouwtje vandaag en vrijdag.

Ik zal niks op FB zetten wij houden het inleiden ook stil dus ook graag niks bij ons neer zetten dames!

Hahaha kan nu niet slapen het is wel onrustig in mijn buik maar nog niks geen regelmaat.

Wie o wie is de eerste nu;))))

Geplaatst

Whahaha! Nou hij moet mee.... :(

Maar het is rondvaart schijnbaar en hij heegt beloofd dat hij er binnen het uur kan zijn. Vind het zo stom dat ze hem niet de keus gevrn!!

Nu is het hier hardstikke rustig, en ik zal zeker niet vandaag bevallen maar het geeft me gewoon een vreemd gevoel :(

Geplaatst

Snap het wel hoor Sandra zou mij er ook onrustig over voelen!

Manlief zou zondag weer gaan duiken op zee naar heeft dat nu afgezegt vond het toch geen lekker idee en wil dit weekend nog even extra tijd met ons 3en doorbrengen. En daarbij die heli is wel heel erg duur hoor meiden;)!!!

Geplaatst

He meiden,

wat spannend hier, 2 meiden die al echt een uiterste datum weten, Jessie en Chantal, lijkt me wel vreemd om het al te weten wanneer jullie kindje er is, maar ook fijn dat het eind in zicht is!

Daantje ook nu lekker met verlof, even uitrusten voor de baby er is!

Iggie, zijn de weeen verder weggebleven? wie weet ben je de 2 andere dames nog voor!

Sandra, fijn dat het geen belemmering is voor de bevalling. Kan me wel voorstellen hoor dat je het vervelend vind van je man. Mijn man gaat 7-7 motorrijden, dus heb hem wel op het hart gedrukt de telefoon ergens op te bergen waar hij hem voelt trillen, hij is op zich zo thuis, maar op een motor hoor je de telefoon natuurlijk niet.

Sas, hoe was je echo en hartfilmpje?

Hier ook weer op controle geweest. Beide kindjes worden nu op iets meer als 2000 gr geschat, en dat is echt wel klein voor de termijn, maar omdat de navelstrengdoorbloeding en het vruchtwater goed zijn, en mijn bloeddruk ook nog heel mooi is, wil de arts nog niet ingrijpen. Ze overlegt nog wel even met mijn vaste gyn, maar in principe volgende week woensdag weer terug komen.

Ik hoop nog steeds dat ik de 37 weken redt, maar de 38 hoeft niet zo nodig...begin het echt wel zat te worden. Ik slaap heel slecht, zie het eigenlijk elke avond wel in ieder geval 2 uur worden. En als ze niet op mijn blaas duwen, zitten ze wel in mijn ribben met kortademigheid tot gevolg.

En in het ergste geval duwt kind 1 op blaas en kind 2 in ribben. leuk hoor een tweeling haha.

Ach, ben alweer 35+2, dus ook voor mij schiet het wel een beetje op!

Groetjes!

Geplaatst

he he iphone doet het weer.....

Tjee wat veel getypt zeg....

Chantal en Jessi, wat fijn dat er eindelijk een datum bekend is. Het einde van jullie zwangerschap is in zicht. Maar.....neem van mij aan, het is een heel dubbel gevoel. Zeker als het van te voren gepland is.

Bij mijzelf zijn de emoties nog heel warrig...waarschijnlijk ook door de stormbevalling. Maar soms heb ik best wel moeite er mee dat ik niet meer zwanger ben! Emoties vliegen alle kanten op! Snap het zelf niet ben namelijk dol gelukkig met kleine meid. Maar goed...nu over jullie....!

Nog een paar nachten, dagen, nachten...dagen....het aftellen is begonnen! Heel spannend allemaal!

Iggie ik vind dat je je kleine eens ferm moet toespreken! Van dit soort geintjes houden we niet! Kom zeg...! Kan me voorstellen Iggie dat je het nu wel echt spuugzat bent!

Toi toi toi.....nog heeeel eventjes.

Sas...hoe was het vandaag? Alles ok?

Wat Nore betreft...tja wat moet ik zeggen....."Eigenwijze...tr.tje!?"

Gisteren 2 x naar huisarts geweest. 1x gekolfd 100cc??? mevrouw dronk het gretig op! Daarna rest van de dag borstvoeding. Nore was aangekomen. Geen bijzondereheden.

Loop van de avond...Nore weer niet wakker te krijgen voor haar voeding. Idem 's nachts alle truckjes (Zelfs de gemene) hielpen niet!.

Vandaag 2 x borstvoeding hooguit 5 minuten en mevrouw was alweer in slaap. Vanmiddag gekolfd...zelfs dat ging vandaag niet. Steeds viel ze naar een paar teugen in slaap. Tot vervolgens de helft weer uit te spugen aan het eind.

Weer vandaag naar de huisarts...gewogen...10 gr aangekomen. Daarna bij arts zelf...Ik nog zeggen " Nou als ik haar nu aan de borst doe,...zul je zien dat ze direct weer in slaap valt!"

Je raadt het al....onze lieve lieve dame...ging heerlijk gretig aan borst zitten lurken (Sorry taalgebruik...). Ze was heerlijk alert...ging super goed drinken...en deed of er niets aan de hand was...!

Nou...zeg mij het maar...mijn man en ik stonden letterlijk in onze hemd! Blijkbaar heeft onze lieve lieve Nore zelf een plan uitgestippeld hoe ze wil drinken. Alleen heeft ze het mij nog niet verteld HOE...??! Knap frustrerend is dit!

Morgen komt het "Consternatie Bureau" langs! (Ja ja consultatie...weet het wel...). Ben benieuwd wat ze te zeggen heeft. Heb kraamhulp gesproken en zij raadt een lactatiedeskundige te adviseren. Dat willen mijn man en ik dan ook graag doen. Want hier snappen wij niets meer van en Nore is te tenger en klein om dit opzijn beloop te laten! aar wat een goede zeg. Nina was toch een stuk makkelijker met borstvoeden!

Tot zover rest later.

gr Shanna

Geplaatst

Chantal voor jou dus ook spannend!!!, fijn dat jullie nu datum,s hebben

@emvelin fijn dat alles goed was weer, halen ze de baby,s bij jou niet dan? dat hoor je toch vaak bij eenn tweeling?

Hier was alles goed in het zkh gelukkig! weer helemaall gerust gesteld :-)

Fijne avond allemaal

Geplaatst

Hi all,

Chantal wat spannend, jij ook al een datum. Leuk hoor zowiezo uiterlijk volgende week twee babies. jajaja de maand juli komt er aan.

Sas, fijn te lezen dat alles goed was met de beeb. Voel je je nu ook een beetje gerustgesteld?

Emvelin, jeetje dat zijn kleintjes in de buik. Maar goed te lezen dat het geen reden is om ze te halen. Dat betekend gelukkig dat het goed gaat. Ik ga duimen dat ze in ieder geval tot week 37 blijven zitten. Dat is het beste en dan mogen ze in principe ook mee naar huis. Nog eventjes...

Hier is alles stil gevallen. Zit er een klein beetje door heen. Elke keer krijg je toch een sprankje hoop, gaat het nu beginnen en dan .... Nee toch maar niet. Gisteren een giga huilbui gehad. Zo stom kon gewoon niet meer stoppen en dat alleen maar omdat de vloer vies was geworden. Kan er nu om lachen maar gisteren niet. Vandaag dus een lekker rust en relaxed dagje ingepland. Kleine naar school en de NSO. Vriendlief gaat ook de deur uit. Ga aan hem vragen om chippies en ijs te kopen en ik ga mij lekker volstouwen op de bank onder het genot van een aantal filmpjes. MMmmmm heb er nu al zin in.

Fijne dag all.

Lfz Ig

Shanna, Vervelend dat er nog geen goed ritme is met Nore. Ik hoop dat de lac desk daar verbetering in kan brengen. Kan me voorstellen dat het je een beetje onzeker maakt.

Geplaatst

Sas, fijn dat alles goed was met de kleine.

Shanna wat een eigenwijze dame die.Nore, opeens wel goed drinken bij de.huisarts! Ik denk dat een lactatiekundige je vast kan helpen om Nore wakker te houden tijdens de voeding. Ik heb een cursus gedaan bij zo'n dame, en ben zeker van plan haar te bellen als het niet lekker zou lopen. En mss laat ik haar in de kraamweek ook preventief komen om mee te kijken of het goed gaat. Het consult wordt door mijn zorgverzekering vergoed.

Iggie laat die tranen maar komen hoor, logisch dat je op bent met die voorweeeen. En vandaag lekker shipsen en filmpjes kijken, goed idee! Ik hoop echt dat die kleine er dit weekend is.

Hier vanaf 02.15 uur wakker van de jeuk, dus om 03.00uur mijn bed uit gegaan. Natte theedoeken op mijn benen gehad, en ik ben zowaar in slaao gevallen op de bank, tot 07.00uur! Nu natuurlijk mega stijf en zere rug, maar niet doodop.

Geplaatst

@shanna dat zou je net zien dat nore lekker begint te drinken als de arts er bij is haha, de lactatiekundige kan je vast op weg helpen. dat brengt denk ik ook wel weer een beetje rust!

@iggie soms kom je op het moment dat het je allemaal een beetje te veel word he! verstandig dat je een dagje op de bank neemt!! laat het chips en ijs je smaken dat gaat je vast goed doen :-)

@jessi fijn dat je weer in slaap gevallen bent, niet echt idiaal op de bank haha maar ja als je nu niet doodop bent is dat ook prima toch!

Geplaatst

Iggie en jessi laat de tijd over je heen komen. Probeer elke dag in ieder geval iets te doen, een doel!

Bij mij was het iets heel kleins... Bijv. Eventjes eruit met kids naar speeltuin in de wijk. Met rolstoel en man duwend wel te verstaan. Maar ik was er even uit. Wat ik ook deed was bellen. Elke dag met mijn tante uit bilthoven! We kletsten maar wat. Een uur in de ronte. Maar zo was de ochtend alweer voorbij! Grappig om daaraan terug te denken trouwens!

Verder als jullie een kijkje willen nemen naar mijn werk?

http://www.marjanhaug.nl.

Met kraamhulp afgesproken dat na mijn herstel we een plan gaan maken, dat ik waarschijnlijk voor hun klanten een aanbieding heb om speciaal voor hun foto's te maken van hun nieuwe spruit. Heb er nu al zin in.

Gister langs babypark geweest. Een plankje voor Nina aan kinderwagen gehaald, een riempje (Nina wordt hondje hahaha). En....kleertjes voor Nore. Nore heeft nu een inniminie rokje en bolerootje. Zo schattig!

Tot zo ver

Shanna

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden