Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Quin; ooo...jij ook lekker op wintersport! Pff...ik krijg steeds meer de kriebels met al die mensen om me heen die volgende week afreizen naar de sneeuw! Nou ja...voor mij volgend jaar weer!

@Daantje; dank je wel voor je "placentaverhaal". Ik maak me er ook niet druk om, als het goed is ga ik nog lang niet bevallen en ze houden me in t zkh goed in de gaten en heb er alle vertrouwen in dat ze hier ook goed naar (blijven) kijken. We zien het tegen die tijd wel....En net wat Quin zegt: acht...een ingeplande keizersnee kan ook z'n voordelen hebben!

Ondertussen zijn we heerlijk van de mooie fotootjes aan het genieten! Ben nu al verliefd, kan nog wat worden;)

Liefs!

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Esly je klonk ook helemaal niet ongerust hoor. Maar een paar mensen wilde weten wat het was dus ik heb het er even opgezet. En omdat internet je niet altijd het complete plaatje geeft dacht ik ik zet het er even bij. ;-) en de kleine man blijft idd nog een tijdje lekker zitten! Dus tegen die tijd zie je wel weer!

Prettig weekend allemaal!

Geplaatst

Eer, heel veel plezier en succes morgen bij de echo, ik hoop dat je een heel mooi gezond kindje zal zien!

Jessi, jij ook succes morgen bij de verloskundige!

Geplaatst

@eer en jessi veel plezier vandaag en eer hoop dat de mama er ook van geniet o, het toekomstige kleinkind te zien.

@meiden, misschien een persoonlijke vraag maar ik heb na een vrijpartij zo'n last van buikpijn hebben meer dat? Heb het aan de gyn. gevraagd en die zegt dat ik te gespannen ben maar dat is het gewoon niet.

Geplaatst

hey meiden,

meiden die vorige week ee mooie echo hebben gehad gefeliciteerd, blijf het altijd zo bijzonder vinden dat wij dat geluk allemaal mogen mee maken.

Meiden die deze week een echo hebben heel veel plezier geniet ervan.

Quin, ook ik heb daar last van volgens onze gyn kan het geen kwaad alleen erg vervelend voor mij.

Sorry dat ik hier zo weinig ben maar alles loopt tegen hier met de verbouwing.

Hier gaat het met de kleine goed moet nog een week wachten voor mijn echo en als we dan weer de bevesting krijgen dan ga ik ook is shoppen.

Verder ben ik vandaag super trots onze dochter van 15,5 maand heeft vandaa voor het eerst op het potje geplast en trots dat ze was erg leuk om te zien.

Ga nu snel weer aan het werk, weet niet of ik deze week nog hier kom maar lees wel met jullie mee hoor!!!

Geplaatst

@Eer en Jessi; heel veel succes en plezier vandaag bij dé echo! Hopelijk hebben jullie net zoveel plezier als wij hebben gehad, geniet ervan!

Liefs!

Geplaatst

Hoe toevallig ... gister avond weer is gevreeën ( na hele lange pauze) maar gelukkig geen zeer / buikpijn o.i.d.

Kan me wel voorstellen dat als we nog meer buik krijgen dat we dan andere standjes moeten proberen .... Houd het spannend toch !

Ik doe vanavond nog ff verslag, laterrrr

Geplaatst

Vat het niet verkeerd op maar ben wel blij dat ik niet de enige ben die hier last van heeft. En ja het is erg vervelend.

@esly ja kan mij voorstellen dat jullie een verbod hebben, en ach daarna doe je gewoon de inhaalslag is ook weer spannend.

@eer nou nou een heel verslag van die vrijpartij is misschien ook een beetje te veel van het goede:happydance:

Maar zijn natuurlijk wel benieuwd hoe de acho was.

Lief Quin

Geplaatst

Hier geen buikpijn maar wel harde buiken na een orgasme. Is het dat midschien? Want dat is echt normaal.

Hoe zijn de echo's geweest dames??

Sorry dat ik er weinig ben maar met de vastenavend ben ik er niet ;)

Nog meiden die woensdag naar de beurs gaan??

Geplaatst

@Esly: ik had geen echo vandaag (vorige week maandag wel). Heb nu alleen reguliere controle bij de vlos gehad, voor het eerst zonder echo. Bloeddruk was prima (125/60, lager dan ik normaal heb) en beeb voelde goed. Ze heeft met de doppler naar het hartje geluisterd en dat was ook prima. Verder niks bijzonders, eigenlijk best saai... Over vijf weekjes mag ik terugkomen, en over zes weekjes moet ik opnieuw bloed laten prikken vanwege mijn Rhesusfactor.

@Eer: hoe was je echo? Wel handig dat je 's avonds kan komen! Ik moet steeds onder werktijd, best irritant.

@Quin: hier hetzelfde, geen buikpijn maar wel een mega harde buik. Al moet ik zeggen dat dat nog maar één keer gebeurd is. De afgelopen weken werd hier ook alleen geslapen on bed, vriendlief had eerst 2 weken mega kiespijn (zelfs met veel ibuprofennetjes) en nu heeft ie last van een gekneusde rib na een valpartij met schaatsen. En deze week zit hij weer in het buitenland voor zijn werk. Dit weekend maar een inhaalslag maken denk ik ;-)

Gaat er nog iemand dit weekend naar de beurs? Ik zou met een hoogzwangere vriendin gaan, maar mag niet meer ivm hele hoge bloeddruk. Ze moet nog vier weekjes en zag het niet zitten. Mijn moeder wil ik liever niet meevragen omdat ik dan geen roze spulletjes kan kopen. Iemand zin om met mij mee te gaan zaterdag of zondag?

Wij hebben zaterdag flink inkopen gedaan: kamertje, box, kinderwagen, luiertas, maxi-cosi en familiyfix gekocht. Kassa! Babyfoon, badje, beddegoed enzo moet ik nog uitzoeken, maar dat kan ik eventueel ook via de webshop bestellen. De meubeltjes worden bezorgd als ik 30 weken ben. Deze week ga ik een planning maken wat er nog moet gebeuren: kamertje opruimen, kast en kaptafel op marktplaats, behang afstomen, behang en gordijnen uitzoeken, behangen etc. Pfff, ben al moe als ik eraan denk! Hebben jullie al bedacht hoe jullie de babykamer gaan inrichten?

Geplaatst

Hier even snel n ego berichtje:

Zo ik heb n leuke avond gehad... Geslapen tot half 8 :-)

Paps en mams belde me wakker want vriend was weer ff vergeten dat we de echo hadden en kwam 3 minuten later binnen. Snel pannekoek gegegeten en paps ook maar mee gevraagd naar de echo. Echo bureau is aan het einde vd straat dus lopend heen, we waren precies op tijd.

Half uur uitleg gehad en Beeb gekeken ... Zo leuk maar dat wisten jullie al. Pa en ma vonden het prachtig en wij ook hoor.

Kwart voor negen klaar en nog n potje geklaverjast ... Altijd leuk. Nu beetje beurse buik en oprispingen .....

Ik kan lekker slapen

X eer

En Quin dat verslag kan je op je buik schrijven hoor... Ha Ha

Geplaatst

Tja mannen vooral die dromer van mij ...

Godsamme net al half in de bossen gelegen toen ik lopend op weg was naar het station. ... Slecht geslapen, beetje beurse buik vh drukken gisteren en ja hoor overgeef neigingen ... Hing ik weer in n struik ... Not funny.

Nu gaat het weer, meiden fijne dag

Iemand vandaag n echo ? Moet het lijstje ff oprakelen zo

Eer

Geplaatst

@eer fijn om te horen dat alles goed is en de papa en mama hebben genoten. Ik had de volgende dag 2 bloeduitstortingen op de buik zitten en ook lekker beurs.

ha ha wel jammer hoor van dat verslag.

@jessi, wellicht dat ik a.s. zondag kan, moet even kijken of mijn man mij kan brengen. Probeer er vanaaf op terug te komen e.a. morgen.

Geplaatst

Isa - 24 jaar- 3e ICSI poging - 1e kindje

Emely - 27 jaar - spontaan zwanger - 1e kindje

Sas27 - 28 jaar- 2e CRYO tp uit 1e IVF - 1e kindje

Liedje - 29 jaar - 1e ICSI poging, 2e CRYO - 1e kindje

Sandra81- 30 jaar - 1e IVF poging - 2de kindje

D@@ntje - 30 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Iza - 30 jaar - 7e CRYO uit IVF 3 - 2e kindje (dochter was van de verse tp van IVF 3)

EmvElin - 31 jaar - 3e ICSI poging - 2e kindje

Jessi79 - 32 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Jo1978 - 33 jaar - 2e ICSI poging - 1e kindje

MamaVanSeppe - 33 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje (Seppe 5e TP van 3e icsi poging)

Danore - 34 jaar - 2e IVF poging - 1e kindje

Iggie - 36 jaar - 1e ICSI poging - 2e kindje

Chantal33 - 36 jaar - 1e IVF met ECD - 2e kindje (Frederique 3e tp van 1e IVF met ECD)

Quin - 36 jaar - 1e ICSI poging - 1e kindje

Shanna74 - 37 jaar - IVF poging - 2e kindje

Meisje38 - 38 jaar - 1e IVF poging - 2e kindje

Esly - 42 jaar - 2e IVF poging - 2e kindje (1e kindje na 5 maanden zwangerschap geboren en overleden)

Eer - 42 jaar - 3e IVF poging - 1e kindje

Uitgerekend

01 juli 2012 - Liedje
(een jongen!!!)

03 juli 2012 - Iggie
(een jongen!!!)

02 juli 2012 - Jo1978
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Jessi79
(een meisje!!!)

04 juli 2012 - Shanna
(een meisje!!!)

08 juli 2012 - Eer
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

08 juli 2012 - Quin
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

11 juli 2012 - MamaVanSeppe (non-actief?)

12 juli 2012 - Esly
(een jongen!!!)

15 juli 2012 - Sandra81
(een meisje!!!)

16 juli 2012 - Danore (non-actief?)

18 juli 2012 - Chantal33
(een jongen!!!)

19 juli 2012 - Sas27
(een meisje!!!)

21 juli 2012 - Iza (non-actief?)

22 juli 2012 - D@@ntje
(
v
er
r
a
s
s
i
n
g!!!
)

27 juli 2012 - Emely (non-actief?)

27 juli 2012 - Isa (non-actief?)

29 juli 2012 - EmvElin (
non-actief ivm drukte)

Controles

28 februari - Iggie verloskundige

01 maart - Sandra81 20 wk echo

02 maart - Sas27 20 wk echo

12 maart - D@@ntje 20 weken echo

27 april - 30 weken echo

Geplaatst

@Jessi; sorry meid...en ik maar denken dat jij ook de 20 weken echo had gister....pff...toch zwangerschapsdementie! Wist t achteraf ook wel dat je em vorige week al had gehad, ben beetje vergeetachtig!;-(

@Eer; gaaf meid dat je ook een goede echo hebt gehad! Gefeliciteerd! Niet meer misselijk geweest na vanmorgen?

Hier gaat t de laatste dagen meer met ups en downs! Ik ben wat uit balans, vind deze periode doodeng en zou willen dat ik aan een winterslaap kon beginnen! Vorige keer ging het met 21.4 mis en ben ik met 22.1 bevallen. Ik weet dat het helemaal niets zegt en dat deze zwangerschap de vorige niet is, dat ik goed onder controle sta etc etc etc, maar zal zó blij zijn als ik de 26 weken grens voorbij ben! Dat bankhangen heeft als nadeel dat ik veel te veel tijd heb om na te denken!

Voor de dames die naar de 9 maandenbeurs gaan: heel veel plezier alvast!

Liefs!

Geplaatst

Lieve Esly kan me je gedachten heel goed voorstellen incl je onzekerheden daarover. Je hebt al niet wat meegemaakt.

Mag ik vragen of er een aanwijs bare reden is geweest waarom het toen mis is gegaan ? Of weet je dat niet.

Als je ff je hart wilt luchten of je gedachten spinsels kwijt wilt doe het lekker hier ... Dan kunnen we je steunen.

Een hele dikke mega knuffel voor jou

Eer

Geplaatst

Jessi, ookal is het een beetje saai.... Alleen maar bloeddruk controleren en hartje luisteren, toch is het fijn dat alles weer goed is!

Eer, wat leuk dat jullie en je ouders hebben genoten van de echo en helemaal fijn dat alles goed is! En als bij ons (op 12 maart pas!) alles ook goed is ga ik ook weer zeggen dat het zo leuk is! Dus geniet er maar lekker van! Nog mooie foto's meegekregen?

Chantal, wat vervelend dat het tegen zit met de verbouwing, moet er veel gebeuren? In muren hakken enzo? Wel voor jezelf wat rust in proberen te plannen hè?

Sandra en Jessi, jammer genoeg kan ik niet naar de beurs... De hele week werken met s'avonds ook verplichtingen en dan ook nog de hele zaterdag weg ik denk dat ik blij ben als ik zondag even niks heb...... Ik vind het wel jammer want het lijkt me wel heel leuk om mee te maken!

Esly, het is helemaal niet raar dat je in de spanningen zit! Dit is wel een hele bijzondere en rare periode voor jou, met heel veel nare herinneringen.

Ik hoop dat je binnenkort meer zekerheid in je lichaam en de zwangerschap zult krijgen. En zoals eer ook al zei als je je hart wilt luchten kan je het hier kwijt hoor. Heel veel sterkte!

Geplaatst

@esly, kan mij helemaal voorstellen die winterslaap tot 30 weken, en spuw hier maar je onzekerheden dan ben je een stukje kwijt en kunnen wij proberen jou digitaal te steunen. O nu zit ik nog te huilen ook achter mijn bureau. Wat dat betreft zijn we door de hormonen een emotioneel wrak.

@jessi ik kan a.s. zondag dus stuur ander een p.b.berichtje als je wat wil afspreken.

Geplaatst

@esly kan mij voorstellen dat je deze periode even wilt overslaan meid!!! schijf maar lekker van je af hier dan ben je het voor eventjes kwijt!!!

@QUin en jessi gezellie dat jullie samen gaan!!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden