Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Haha shanna je word er idd hebberig van, er zijn ook zo veel leuke spulletjes te krijgen

Ik moest mij gisteren echt inhouden :-)

Hebben jullie trouwens in jullie ongeving bekent gemaakt wat het gaat worden???

wij willen niks zeggen, maar denk wel dat het moeilijk is haha

fijne zondag allemaal!

Geplaatst

Ha Ha je wordt idd hebberig van al die kleine schattige spulletjes ... Het zijn net puppies ... Zo lekker zacht , lief en klein.

San hoe was t bij je nichtje gisteren? Heb er gisteren de hle tijd aan gedacht.

Gisteravond naar de film geweest war horse ... Erg mooi.

Meiden geniet nog ff vh ijs vandaag

Eer

Geplaatst

@Sandra: Wat een schokkend bericht over je nichtje zeg! Maar heel fijn dat ze mensen om zich heen heeft die haar steunen, en dat jij haar helpt met de uitzet. raar hoor, dat je nichtje dan nog eerder bevalt dan jijzelf. Steunen haar ouders haar ook?

@Sas27 wat leuk een meid! En nu idd lekker gaan shoppen, veel plezier! Zal wel moeilijk zijn om je mond niet voorbij te praten. Wij weten nog niet of we het voor ons gaan houden, misschien wel handig om daar vandaag even over na te denken. Mijn moeder heeft steeds gezegd dat ze het absoluut niet wil weten, maar gisteren zei ze ineens van wel. Ze had bij een kinderkledingwinkel in het plaatselijke winkelcentrum gezien dat er mega-opruiming is, en nu zijn de oma-hormonen helemaal op hol geslagen. Ze heeft het gisteren alleen maar over schattige vestjes, broekjes en jurkjes gehad, echt erg!

@Shanna: die van de 20 weken echo gelijk met jou ben ik! Ik mag morgenochtend al om 09.00 uur, dus ben echt de eerste van ons cluppie ;-) Krijg jij ook een GUO, of een gewone SEO echo? De vk heeft me al gewaarschuwd dat ik niet ongerust moet worden als de gyn héél lang naar een bepaald orgaan kijkt, dat hoort bij de uitgebreide GUO. Ze zijn gemiddeld een uur bezig met de echo en bekijken alles extra goed. Van een collega hoorde ik al dat het nog langer kan duren als de kleine niet goed ligt, zij moest opstaan, lopen en springen om de kleine te laten draaien.

Heb inderdaad de bon voor de babydump cadeaudoos al uitgeprint! We zijn helaas gisteren niet gegaan, maar dat had ik al verwacht. Vriendlief heeft al de hele week last van een wortelkanaalbehandeling van afgelopen week, morgen moet hij weer naar de tandarts. Hij heeft nu een abonnement op ibuprofennetjes, en is dus niet te genieten. Dan is een babywinkel geen pretje... Hij is gisteren wel even gaan schaatsen in onze oude woonplaats, dus ik ben daar meteen naar de Prenatal XL gegaan (hier in de stad zit alleen een heel klein filiaal). Ik heb een superstoer zomerjasje voor mezelf gekocht http://moo-s.nl/amanda-short-jacket-rushmore-p-3874.html?cName=POSITIEMODE&osCsid=npu1k5sdc3fso13v6d5qvfoke7, en een groot voedingskussen van Doomoo. Vanacht heerlijk geslapen met die worst tussen mijn benen, haha.

@Quin: ik heb van tevoren wat prijzen vergeleken van de babydump en babypark, en babydump lijkt met alles goedkoper te zijn. Bovendien hebben ze laagste prijs garantie. De website van babypark is op zondag niet bereikbaar ivm de zondagsrust, en dat is voor mij ook wel een reden om daar niet naar te te gaan, vind t echt belachelijk.

Hoe is het met jullie zwangerschapsdementie? Ik ben echt heel erg. Mijn hersenen lijken wel gekrompen tot formaat zwakbegaafd, vind het soms echt erg! Vriendlief reageert er niet eens meer op, hij hoopt alleen heel erg dat het ooit weer over gaat. Voorbeeldje: ik zit net op de site van babydump naar babykamertjes te kijekn. Ze staan in het menu gesorteerd op merk. Ik kijk dus eerst bij Interbaby, TWF, Coming Kids etc. Onderaan staat ook nog 'Los ledikant'. Zeg ik tegen mijn vriend: "goh, heb jij die kamertjes van 'Los Ledikant' laatst gezien bij babydump? Ik kan het me niet herinneren. Zou het een nieuw merk zijn?" Hij kijkt me aan, en dan pas valt bij mij het kwartje dat het geen merk is (zoals Los Angeles), maar dat ze een los ledikantje en geen complete kamer bedoelen. Ajjj....

Fijne zondag nog allemaal!

Geplaatst

Haha Jessie, wat een grappig verhaal over "het merk" los ledikant! Hier valt het (hoop ik) nog wel mee...of mijn vriend houdt gewoon wijselijk z'n mond....kan ook nog natuurlijk;-) O en wat spannend dat je morgenvroeg al de 20 weken echo hebt zeg! Volgens mij heb ik (vrijdag) een SEO. Bij de GUO kijken ze toch uitgebreider naar de niertjes? Of was dat nou weer een ander onderzoek? Ik gooi het soms ook wel wat door elkaar!

Ik heb ondertussen ook al heerlijk zitten snuffelen op internet naar leuke kleertjes en oooooooooo wat zijn er toch een leuke dingen voor meisjes zeg! Het is maar goed dat wij een jongen krijgen, was anders zo failliet geweest denk ik;-) Of........had na de bevalling er een krantenwijk en zaterdagbaantje bij kunnen zoeken hihi.

Geplaatst

van harte sas met je meisje. ontzettend leuk!

heb zelf ook al zoooo veel leuks gekocht :-)

ja en de 20 weken echo's komen er al weer aan, wat gaat het toch allemaal snel he?

alweer op de helft, nog " maar " drie maanden werken..

wij hebben donderdag onze echo, een goeie vriend van ons gaat mee, super leuk de baby weer te zien, heb er zin in!

voel de baby nu ook wel elke dag, ontzettend leuk, zaterdag weer op de foto voor de colllage, krijg echt al een flinke buik.

ben er super trots op .. kan op internet niet echt leuke positiemode vinden, iemand nog tips?

liefs jo

Geplaatst

@jessi79 en shanna veel plezier morgen met de 20 weken echo.

@sas klopte het nog met de site? Vlgns mij als het een cryo terugplaatsing is moet je die gegevens invullen. Nou tja het blijft toch vreemd de man bepaalt toch het geslacht...

Ego berichtje, ben zo ziek geweest gisteraaf en hele nacht gespugeld en denk dat alles te wijten is aan gekruide speklapjes... manlief al ingelicht deze komen niet meer op tafel dit jaar.

Geplaatst

Jessy79

Wij krijgen een SEO. Spannend hè?!

Vandaag liggend in bad heb ik voor het eerst mijn buik een paar keer op en neer zien gaan. Zo gaaf en vreemd tegelijk!

Quin vervelend voor je dat je zo beroerd was. Is nu alles weer oké?

Gr. Shanna

Ps: Morgen hopelijk meer positief nieuws!

Geplaatst

Jessi ik heb nog pijn in mijn buik van het lachen over je verhaal " los ledikant " ... Had 3 pogingen nodig om het mijn vriend te vertellen ... Tot tranen toe lach ik in n deuk ... Geweldig !!!!

Spannend morgen de eerste 20 weken echo's , meiden waar staat guo en seo voor ??

Liefs eer

Geplaatst

Sas, gefeliciteerd met jullie dochter!

Sandra, wat een verhaal zeg over je nichtje. Ik hoop dat alles goed met haar gaat en blijft gaan.

Jessi en shanna, heel veel plezier en succes bij de echo's vandaag!

Jo, ik kan ook niet echt veel leuke dingen vinden...... Dus meiden laat het weten als je leuke zwangerschapskleding vind!

Quin, wat naar dat je je niet goed voelde door het eten. Voel je je wel weer beter?

Shanna, wat lek dat je je buik echt hebt zien bewegen! Echt heel bijzonder lijkt me dat!

Geplaatst

Even kort vanaf mijn werk: de echo was helemaal goed vanmorgen! Willempie is een half uur lang uitgebreid bekeken, en alles zit er op en er aan. Ze keken ook heel goed naar de aanleg van de hersenen, het hart etc. Alles dus perfect! Ik heb ook meegedaan aan de Triple-P studie (onderzoek naar oorzaak en behandeling van vroeggeboortes), dus ze hebben ook een inwendige echo gemaakt om de lengte van de baarmoedermon (of hals?) op te meten. Deze was 4 cm, dus ook prima. En.. WE KRIJGEN EEN MEISJE! De gyn was 95% zeker, er waren twee streepjes te zien. Ook bij mij had de website het dus goed voorspeld. Raar idee hoor, dat het nu ineens geen 'baby' maar een 'meisje' is. Maar ik kan lekker los gaan met shoppen nu, en behang etc voor de babykamer gaan uitzoeken!

@eer: SEO is een Structureel Echoscopisch Onderzoek, de standaard 20 weken echo dus die iedereen krijgt. GUO is Geavanceerd Utrageluids Onderzoek, dez ekrijg je als er bijv afwijkingen in de familie voorkomen of als je een verhoogde kans hebt op afwijkingen door suikerziekte ofzo. In ons ziekenhuis krijg je standaard een GUO aangeboden na een ICSI-zwangerschap, omdat de kans op afwijkingen dan heel iets verhoogd is. Maar dat doen ze volgens mij niet in alle ziekenhuizen. Bij een GUO kijken ze veel uitgebreider naar alle organen en hersenen. Zie ook http://www.prenatalescreening.nl/uitgebreid_echoscopisch_onderzoek.php

Vanavond zal ik tips voor kleding plaatsen, nu eerst aan het werk...

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook hier even berichtje over de echo. Achteraf zijn we ongeveer een uur bezig geweest om alles goed te kunnen bekijken. Gelukkig is alles goed. Maar omdat "mevrouw" besloot om lekker dwars te liggen, kon de echoscopiste niet alles zien in eerste instantie. Door allerlei gymnastiek bewegingen lukte het nog steeds niet helemaal. Even later opnieuw geprobeerd en alles is ok!

Ze heeft op het moment lange benen en is ze erg gespierd (spierballen). Ook deed ze haar handje al open (schijnt bijzonder te zijn). Verder zat ze heerlijk te snoepen van het vruchtwater!!!

Mijn baarmoedermond is 5 cm. En wederom was het eerst moeilijk om te zien jongen of meisje. Maarrrr wederom hebben ze gezegd 90%kans op een meisje (ze geven nooit100%, maar we kunnen ervan uitgaan dat het een meisje is.

Mijn buik is nu wel beurs van al dat gedruk, geschud en gepor. Ga nu even rustig bijkomen!

Gr. Shanna

Geplaatst

@ Jessi wat een goed nieuws! en wat leuk ook een meisje gefeliciteerd nu lekker shoppen haha

@Quin het klopte idd met de site grappig he , wat vervelend dat je ziek was, kan mij voorstellen dat je de speklapjes voorbij laat gaan nu

@shanna hopeijk bij jullie ook alles goed, wat grappig dat jij de buik al ziet bewegen enzo!

Nou ik ga even op de site,s kijken die jullie hebben neergezet hier

doei doeiii all

Geplaatst

Shanna en Jessi , super meiden dat alles goed was en jullie uitgebreid naar jullie beebs hebben kunnen kijken.

Quin weer n beetje opgeknapt ?

Jessi bedankt voor de uitleg.

Jo ik ben ook zo gegroeid (qua kilo's en omvang )

Dat ik echt ff minder ga eten en heb home trainer va. Schoonouders kunnen lenen.... Billie turf anders over 4 mnd

Eer

Geplaatst

@Jessie; gefeliciteerd met de gezonde kleine meid in je buik! Fijn dat alles goed was....en nu lekker shoppen he?!

@Shanna;ook voor jou gefeliciteerd met je mooie echo! Nog steeds een meisje...wel zo rustig he? Ook bij mij houden ze een slag om de arm hoor en dat terwijl het toch echt heel duidelijk een jongetje is:-)

Ook ik krijg een beetje formaat "billie turf"....die buik groeit ineens wel heel hard!

Liefs!

Geplaatst

meiden super, gefeliciteerd met de goede uitkomst van de echo. En fijn dat het nog steeds een meisje is.

Ben gelukkig weer aardig opgeknapt van de speklappen.

Maar ook mijn buikomvang neemt een spurt zit nu op 104 cm en kom van de 68 cm af.

In gewicht ben ik 4 kilo gestegen.

Ach als het zo blijft hoor je mij niet klagen.

Geplaatst

@Shanna: fijn dat bij jou ook alles goed was op de echo vandaag! Leuk dat jullie meid lekker dwars lach en haar handje opende. Buik al wat minder beurs? Vind het inderdaad ook wel vervelend dat geduw met het apparaat op je buik, en vooral het gesmeer van die gel. Heb veel liever een inwendige echo, daar voel ik niks van.

@Quin: fijn dat je weer wat opgeknapt bent! Geen speklapjes meer dus ;-)

Gewicht is hier wel ok denk ik, weeg nu 82,5 kg en ben dus tot nu zo'n 6,5 kg aangekomen sinds de eerste ICSI spuit in september, en ca 4 kg sinds de eerste controle bij de vlos. Weet het niet meer precies, moet het toch maar eens ergens op gaan schrijven.

@Jo1978: wat voor kledingstijl heb je normaal, wat zijn je favo winkels? Misschien helpt dat om wat gerichtere tips te krijgen voor kleding.

Ik shop normaal vooral bij de WE en Vero Moda / Only, hou wel van leuke prints shirts met een colbertje of vestje. En van jurkjes van Steps en Sting. Ik ben nu dus fan van de t-shirts van Mama-Licious (zelfde keten als Vero Moda, dus zelfde lage prijs en kwaliteit). En dan met een basic vest van de Hema erop, of een colbertje.

Heb ook wat shirts van Noppies. Dit ligt nu o.a. in mijn kast:

http://nl.bestseller.com/mama-licious/light-tops/FANTASYLSJERSEYTOP/13069124,nl_NL,pd.html?dwvar_13069124_colorPattern=13069124_MYSTERYBLUE&forceScope=

http://moo-s.nl/shirt-branches-navy-p-3929.html?cName=POSITIEMODE (nu aan, met jeans en colbertje. Zit heerlijk!)

http://moo-s.nl/amanda-short-jacket-rushmore-p-3874.html?cName=POSITIEMODE (verliefd op geworden...)

http://moo-s.nl/beyonce-castle-rock-mint-p-3882.html?cName=POSITIEMODE (voor onder het grijze jack)

http://moo-s.nl/shirt-hollands-next-baby-p-3697.html (voor de leuk)

Ik vind het alleen lastig om nu broeken te vinden, het lijkt wel of je gedwongen al die tijd jeans of zwarte pantalons aan moet. Ik zoek nog een leuke chino in beige / camel. Iemand tips?

Geplaatst

@shanna jij ook gefeliciteerd fijn dat alles goed is!!!

ik kan ook geen leuke broeken vinden, het is allemaal met een smallepijp en ik zoek echt iets met een wijde pijn of iets wijd

iemand een idee??

@jessi bij esprit en dan voor mama,s staan ook wel leuke broeken

Geplaatst

HI All,

Ben een paar dagen afwezig geweest. Ik had een kick off met mijn werk. Dan gaan we altijd een aantal dagen naar een hotel. Lekker bomen wat we aankomend jaar gaan doen. Meestal in de avond nog borreltjes drinken, maar dat zat er voor mij dit jaar niet in. In de middag hadden we nog een hele leuke activiteit, We mochten met zijn alle een klimwand op met parcour er achteraan. Ontzettend gelachen. Uiteraard niet meegedaan, maar wel gesupported.

@ Jessi en Shanna, goed te lezen dat de echos goed zijn en gefeliciteerd met de meisjes.

Ik moet nog 1 nachtje wachten en morgen ga ik voor mijn 20 weken echo. Ik ben zo benieuwd:-))))))

Qua kleding zit ik voorlopig nog wel goed, al wel zwangerschapskleding, maar nog niet veel aangekomen qua kilos. Bij de punctie woog ik 78 en nu weeg ik 77. Heb trouwens gegoogled wat "normaal" / gemiddeld is om aan te komen.

0 tot 13 wk 0 kilo

13 tot 20 wk 3 kilo

20 tot 30wk 6 kilo

30 tot 40 wk 3 kilo. Dan gaan ze uit van een gemiddelde toename van 12 kilo. Maar ja wat is gemiddeld:-)

xx Ig

Geplaatst

Jessi en shanna gefeliciteerdet jullie gezonde dochters! Wat fijn dat de echo's goed waren

Quin en jessi ik ga een lekker neuzen op doe websites die jullie hebben neergezet!

ik ben gisteren naar de verloskundige geweest voor controle en alles is helemaal goed. Jammer genoeg geen echo maar wel weer het hartje luid en duidelijk gehoord en opgenomen voor mijn man, zijn collega's vonden het ook een "goeie beat" haha

Geplaatst

Daan lekker dat alles weer goed was.

Iggie jij vandaag veel plezier bij de echo , geniet!

Als ik zo aan het werk ben zal ik nog n leuke site voor jullie posten maar met phone gaat dat nogal lastig ... Niet speciaal voor zwangere maar je kan er uren rond hangen .

Tot later , eer

Geplaatst

Daan, fijn dat de beat goed was, misschien een leuke ringtoon!

iggie veel plezier vandaag met de echo, wil je weten wat het gaat worden?

Wel leuk als die sites die gepost worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden