Ga naar inhoud

Uitgerekend in juli 2012!

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra je moet het zijn alsof er aan de voorkant van je buik een elastiek wordt samengetrokken.... En deze laat dan langzaam weer los.

Vervolgens naar +/- 5 min weer.... Etc.

Totdat ze echt pijn gaan doen!

Deze kunnen ook door trekken naar je onderbuik (alsof je ongi wordt) en kunnen doortrekken naar je rug!

Langzaamaan ben ik hier heeeeeel ervaren in. Heb dit nu bijna 4 weken. Echt super joh....

Dit zijn voorweeen die er voor zorgen dat de kleine meer indaald en tevens dat je baarmoederhals weker wordt en kleiner wordt. Met name in de avond en in de nacht komen deze naar voren. Verschil tussen echte en voorweeen zijn, id dat echte weeën blijven en erger worden. Voorweeen worden minder/stoppen zodra je iets gaat doen of lekker een warm bad of douche neemt! Tevens mogen ze niet zo'n pijn doen dat je ze weg moet puffen! (althans dit is de theorie. Bij mij doen ze wel heel veel pijn en lig ik 's nachts wakker of wordt ik wakker door de pijn. Dat is dus ook de reden dat ik elke keer denk, dat het nu door gaat zetten!)

Gr. Shanna

• Reacties 4,8k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

D@@ntje van harte gefeliciteerd met je verjaarsag! Ga je het nog vieren vandaag of sla je dit jaar over? Fijne dag gewenst in ieder geval. Je laatste verjaardag voordat je mama bent....

Geplaatst

@eer wat spannend! heel veel succes hopeijk duurt het niet al te lang meer!

@chantal balen dat je weer zo slecht hebt geslapen, succes vandaag in het zkh!

ow ik zie dat daantje jarig is, gefeliciteerd een fijne dag!

Ik mag stras ook weer voor controle naar de vk, ben benieuwd

rustig aan allemaal!

Geplaatst

Daantje Gefeliciteerd, maak er een mooie dag van.

@ Sandra, spannend hoor, de eerste voorweeen en donderdag ochtend je laatste ochtend. En nog eens een schoon huis:-) Heb je al leuke plannen gemaakt?

@ Jessi, heb je al nieuws van de gyn?

Geplaatst

Daantje gefeliciteerd!!!!!!!

Ig, nee geen plannen. Jamey moet nog 2 weken naar school dus dat is halen en brengen. Tussendoor wat haken, slapen, rusten en huis bijhouden... ;)

En wachten tot dat kind eindelijk komt hahaha.

Ik ben er klaar voor!! ;)

Geplaatst

hoi hoi,

spannend Eer, ben benieuwd!

Shanna, nog even volhouden!!

Verder eigenlijk weinig te melden, alles nog rustig hier, maar ik ben dan ook het minst ver natuurlijk, ik ga echt wel voor een juli baby hoor, haha!

Gisteren lekker dagje alleen gehad, dus babykamer schoongemaakt, en de bekleding van de maxi-cosi's in de machine gedaan, was nog even een gezoek hoe het eraf moest, maar het is gelukt.

Ziekenhuistasje staat (bijna) klaar, want ook al wil ik een juli baby, vroeggeboorte blijft natuurlijk een risico bij een tweeling. Even een impressie van de kamer:

[ATTACH=CONFIG]4224[/ATTACH]

Donderdag weer naar de gyn, maar ik kom eerder natuurlijk even spieken hoe het jullie allemaal vergaat!

Geplaatst

Emvelin, leuke kamer!!! En inderdaad de beebs gewoon binnen houden tot juli.

Las net het juni topic, daar moeten ook nog drie dames bevallen:-)

Geplaatst

EmvElin: wat een lief kamertje voor de twins! En inderdaad, zo lang het goed gaat en vol te houden is lekker binnen houden tot juli.

Hier goed gesprek gehad met de gyn. Ze heeft eerlijk aangegeven dat mijn rugoperatie geen contra-indicatie is voor een natuurlijke bevalling. Het is bij mij ook puur psychisch dat ik sinds 2 weken een natuurlijke bevalling niet meer aandurf. De gyn mag zelf niet 'zomaar' beslissen dat het een ks wordt. Ze gaat het vanmiddag in het team bespreken, en belt me morgen. Ik denk dat ik me moet voorbereiden op een natuurlijke bevalling helaas... Ik snap de gyn wel hoor en neem het haar ook niet kwalijk, het is een lieve en begripvolle vrouw. Vanaf nu iig wekelijks controle in het zh, en volgende week intake op de verlosafdeling. We kregen ook nog een groeiecho vanmiddag, dus weer lekker naar de kleine drukteschopper kunnen kijken. Wordt vervolgd...

Geplaatst

Oh ja, ik werd behoorlijk emo tijdens het gesprek, lekker dikke waterlanders... Was lang geleden, sinds ik zwanger ben kan ik niet/nauwelijks huilen, zelfs niet bij GTST, AYNIL en Babyboom op tv ;-)

Geplaatst

Balen Jessi. Maar misschien komt ze nog met goed nieuws en dat ze toch over willen gaan tot een KS.

Tja die waterlanders. Nu was ik voor mijn zwangerschap nog al een emo persoon. Kon overal om janken. Dus iedereen dacht dat wordt dweilen tijdens de zwangerschap. Maar nee hoor ik ben blijkbaar de andere kant op gegaan en dingen raken mij niet meer zo snel. Tot vandaag...... Mijn zoontje kwam terug van schoolreisje, uiteraard verstopt en toen zag ik zijn koppie omhoog komen. Biggelde de tranen over mijn wangen. Hahahaha misschien zijn de zwangerschaps hormonen al uitgewerkt.

Geplaatst

Iedereen bedankt voor de felicitaties!

vandaag ben ik idd jarig, de laatste keer met z'n tweetjes, raar idee hoor!

maar komende jaren lekker met de kleine, met krabbels, tekeneningen en knutselwerkjes!

haha, dat duurt nog wel even maar ik heb er nu al zin in!

Emvelin , wat een schattig kamertje! Zo lief die 2 bedjes!

en ik ga ook "gewoon" voor juli hoor!

Eer, nog steeds niks.......

je maakt het wel heel erg spannend hoor!

Iggie, lekker dat je weer wat van je lijstje hebt weggewerkt!

en heerlijk een manicure, lekker ontspannen en tijd voor jezelf!

Jessie, wie weet beslissen ze nog wel voor een KS.......

Maar ik snap best dat je (toch) emotioneel wordt van zo'n gesprek. Je hele idee van bevallen is natuurlijk veranderd, lijkt me best moeilijk hoor!

hopelijk hoor je snel wat ze beslissen, sterkte!

Geplaatst

Lieve Jessie,

Ik snap dat je bang bent voor de bevalling. Zelf ben ik dat ook behoorlijk. Zeker nu de tijd nadert benauwd het me steeds meer!

Maar weet Jes....het is echt waar...maar na de bevalling ben je alle pijn zo weer vergeten.

Wat misschien kan helpen is een "geboorteplan" maken en deze in je dossier laten zetten.

Zelf heb ik dat ook gedaan en daar staat o.a. in dat ik "absoluut" een ruggenprik wil. Dit staat ook nog eens apart in mijn dossier vermeld.

Het enige wat ik je nog kan zeggen....is...., is dat tja....het is er ook ingekomen en hoe je het went of keert het moet er ook uit! (haha).

Laat je man je goed helpen. Helpen bij het concentreren met puffen. Verder is het misschien handig om een "tennisbal" mee te nemen. Hiermee kan je man je rug masseren.

Het helpt heel goed en voorkomt dat hij pijn in zijn handen krijgt (en gaat klagen...hahaha).

En ja...Jessie...al deze goede adviezen...zeg ik....ik die zelf ook steeds benauwder wordt bij het idee om straks te moeten gaan bevallen. Krijg het spaans benauwd bij het idee.

Kom meisje...we kunnen het. We kunnen deze strijd aan, toch?!

gr Shanna

Geplaatst

EmvElin...

Idd een mooi kamertje. En de kleur....precies goed. De kleur groen is mijn lievelingskleur. Kleur van de lente. Kleur van bloei. Een positieve kleur. Een heerlijke frisse kleur!

Het lijkt me trouwens zo apart om twee hummeltjes in je buik te hebben. Heb het al druk genoeg met 1. Een heel bijzondere ervaring lijkt me!

Krijg je in het begin extra hulp van je omgeving? Hoop het wel. Met eentje zijn zekers de nachtelijke uren al erg zwaar. Echt overleven.... Laat staan met 2. Je zult er echt wel door heen komen, anderen doen het ook. Maar toch...! Petje af voor gezinnen met meerlingen.

Niet lachen....maar de eerste keer dat mijn man en ik na de geboorte van onze dochter iets met zijn tweeen zijn gaan doen, is tja iets anders gelopen dan ik in gedachten had.

We zijn op een "middag" naar de bioscoop gaan. "Alice in Wonderland 3D". Om eerlijk te zijn, ik weet totaal niet hoe die gaat. Manlief ook niet. We zijn beiden in slaapgevallen tijdens de film. Heb nog steeds de intentie om film een keertje thuis te kijken!

Tja... En een van onze bezigheden van ons tweeen is dat we graag lezen. Tot op heden lukt mij dit nog steeds niet! Ik vertik het om de laatste film van "Harry Potter" te kijken, omdat ik eerst het boek gelezen wil hebben. Deze heb ik echter al tig keer voor mijn neus gehad en tig keer mag ik opnieuw beginnen want halverwege blz 2 ben ik al in slaap gevallen!

Dit zijn dus blijkbaar echt de tropenjaren. Heb mij verzoend in het fijt dat als deze jaren over zijn, dat ik dan pas fatsoenlijk weer een boek kan lezen!

gr Shanna

Geplaatst

Daantje ook van mij nog gefeliciteerd! Hoe oud ben je eigenlijk geworden?

Heb je nog mooie cadeaus gekregen?

Ga je het nog vieren?

gr Shanna

Geplaatst

Eeeeeeeer waaaaaaar ben jeeee?

Hoe gaat het met je en met de kleine?

Tjonge zeg.....wat word je geduld op de proef gesteld,Eer!

Kunnen jij en je man dit alles nog behappen?

Shanna

ps: Heb al tegen mijn kleine meid gezegd dat ze dit grapje a.s. vrijdag niet mag uithalen! Wordt mama heel boos!

Geplaatst

Iggie: blij dat ik niet de enige ben die juist minder emo is geworden. Lijkt wel alsof je als zwangere extra emo hoort te zijn, nou ik niet! Heeft je zoontje een leuk schoolreisje gehad? Quin, die van jou is toch ook vandaag op schoolreis? Leuk hoor!Shanna: thanks voor je lieve bericht. Ik zie niet echt tegen de bevalling op, ik wil de kleine er alleen niet uit persen, hihi. Ik heb vier grote stalen pinnen en nog wat platen in mijn onderste wervels, en daar mag geen druk op komen. Ik ben gewoon doodsbang dat ze breken en ik weer rugpijn krijg. Tien jaar geleden heb ik een jaar moeten revalideren na de operatie, waarvan maanden bedrust. Ik ben gewoon te zuinig op mijn rug. Ik heb ook met de zwanger&fit cursus gemerkt dat mijn rug de standaard pershoudingen (knieen naar je toe halen) gewoon onmogelijk maakt. Bevallingsplan incl wens voor ruggeprik heb ik al klaar liggen.

Geplaatst

Poefff wat is er weer veel geschreven zeg kan het haast niet bij houden;)

Eer meis, wat maak jij het spannend zeg hopelijk horen we snel dat jullie kleine uk goed op deze wereld is gekomen en dat jullie het goed maken!

D@@ntje, gefeliciteerd met je verjaardag heb je een leuke dag gehad en ga je het nog vieren vanavond ( toch wel een beetje een raar gevoel hé zo de laatste keer met zijn tweeen?)

Jessi, balen dat je niet gelijk het antwoord heb gekregen waar je op hoopte hopelijk morgen een positief telefoontje met een mooie datum voor de KS.

Snap heel goed dat je voorzichtig bent met je rug je moet er nog zo lang mee en je wilt ook echt kunnen genieten als straks jullie kleine uk er is!

En het is echt waar wat Shanna zegt betreft de pijn deze ben je zo vergeten zodra je de kleine vast hebt.

Emvin, wat een mooi kamertje zeg ziet er erg gezellig uit ook ik hoop voor je dat je nog even mag doorlopen en dat het voor jullie echt juli baby's gaan worden ( een stuk minder zorgen)

Lijkt mij ook een bijzonder gevoel 2 van die kleintjes in je buik ( ben deze soms al zo zat hoe druk hij is)

Shanna, kom op die bevalling gaat vast voorspoedig vrijdag je hebt al genoeg gehad nu dan maar een makkelijke bevalling daar tekenen we voor toch?

Hier vandaag dus bij de Gyn geweest en we hebbben onze dloeddruk weer normaal nou ja normaal acceptabel dus hoef vrijdag niet terug voor controle alleen als er weer wat veranderd of ik ga weer veel vocht vast houden dan moet ik gelijk weer bellen ( maar dat is oke)

Verder nog geen datum nu mijn bloeddruk goed is en zelfs mijn navelstrengdoorbloeding gelijk blijft gaan ze mij waarschijnlijk volgende week na de echo strippen en die week erop of misschien zelfs daarop pas inleiden ( ben de vorige keer ook gestript en dat heeft niks geholpen dus ga daar nu ook niet meer vanuit maar uitelijk de eerste week van juli hebben wij onze kleine in onze handen)

verder ligt de kleine eindelijks vast met zijn koppie op de juiste plek dus ik denk dat ik daar z'n last van heb gehad vanacht.

Suiker ja daar moeten we weer iets meer insuline spuiten maar nog steeds niet heel veel hoor moet hem bij het warme eten en voor de nacht verhogen.

Dinsdag weer controle met echo ben benieuwd hoe groot hij nu is dit is mede belangrijk voor de datum van inleiden.

Meiden ga nu even douchen ben namelijk net wakker geschrokken en nog een beetje duf in mijn hoofd.....

Oja wat betreft emo hier echt een emo doos ben normaal heel erg nuchter en absoluut niet emo maar nu de waterlanders blijven om het meest of geringde komen......

Geplaatst

Shanna, ik ben 31 geworden. We hebben het in het klein afgelopen zondag gevierd. Zondag was de verjaardag van mijn man, die is ook 31 geworden!

ik had niet veel puf om uitgebreid van alles te maken dus we hebben lekker simpel gedaan voor een klein groepje.

Chantal, gelukkig zijn er niet weer rare dingen bij gekomen. En zag de doorbloeding van de navelstreng er hetzelfde uit.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden