Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi hoi,

Tool en Eva, bedankt voor jullie reactie. Ben een poosje niet op forum geweest. Soms denk ik dat ik het wat meer los moet laten maar dan weer wil ik alles lezen en weten, haha. Maar het is ook fijn om dingen te delen met mensen die misschien soms iets beter begrijpen over hoe je je voelt en wat er in je omgaat, inclusief de wisselende emoties.

Heb nu alle hoop gevestigd op de DHEA. Straks even een paar dagen naar de sneeuw, dan bloedprikken en hopelijk gaan we eind maart weer een icsi poging doen.

En voor Wen, ik heb de neusspray synarel gebruikt, dit in combinatie met gonal f en menopur. weet niet meer precies waarvoor het was. Weet alleen dat we de eerste keer met alleen gonal f zonder de synaral 7 eicellen hadden waarvan er geen bevrucht zijn, waarschijnlijk waren ze niet rijp genoeg.

De tweede poging met de synarel en menopur hadden we 6 eicellen waarvan er 2 middelmatig bevrucht waren. Dus tja, met synarel was het iets beter, maar of het alleen daardoor kwam, geen idee.

Had er in ieder geval geen bijwerkingen ofzo van, niet bijzonders gemerkt.

Succes ermee,

Geplaatst

Mannie, dank voor de uitleg over synarel! Nog even een vraagje: Kan de punctie met de neusspray ook iets uitgesteld worden?. In Nederland heb ik altijd deca gebruikt. De punctie werd dan ingepland bij een gemiddelde follikel grootte van circa 22 mm. In DD kreeg ik cetrotide en de punctie werd ingepland met een follikelgrootte van 18 mm. Resulaat veel onrijpe eitjes. Waarschijnlijk hebben mijn eitje gewoon wat meer tijd nodig. Nu begreep ik dat je met cetrotide de follikels ook niet echt zo lang kon laten doorgroeien. (weet alleen niet meer waarom dat eact was). Ik vroeg aan dr. S of ik weer deca mocht, maar hij zei pertinent daar geen voorstander van te zijn (waarom weet ik ook niet). Hij kwam dus met synarel, maar het si mij niet duidelijk of de punctie dan ook pas met iets grotere follikels kan worden ingepland.

Geplaatst

lala yes wat goed..... ik geloof er niet in omdat we in azm drie keer een cryo to hebben gedaan. Nu begreep ik wel dat ze op een ander tijdstip worden ingevroren. In dd op dag 1 stadium bevruchting en in azm op dag 2/3 bij ons altijd 8 of 9 cellig tijden ontdooien verloren ze altijd cellen maar plaatsten ze wel altijd terug. dat kan dus niet volgens scholtus dan zijn ze al dood. ben benieuwd of de cryo 's van ons het overleven.....

Geplaatst

Wij gaan ook voor een cryo terugplaatsing komende week. We hebben nog 3 cryo's. Ze hebben gevraagd of we gebruik willen maken van de embryoscoop. Heeft iemand daarmee ervaring bij cryo's? Zeker omdat we maar drie hebben en dit echt de laatste keer voor ons is. We krijgen aanstaande maandag advies van dr. S i.v.m. zijn vakantie.

Geplaatst
we zijn nu 1 weekje aan de pil nOg effe te gaan voor er hopenlijk een cryo tp komt.

wie is zwanger geraakt van een cryo in dd!?

Hoi IVFmoeke,

Ik ben ook zwanger geraakt van een cryo in DD. Het was een 6-cellig embryootje.

Helaas is dit misgegaan... We hopen in april weer een volgende cryo terug geplaatst te krijgen (hebben er nog 3 nu).

Jij ook heel veel succes gewenst!! Hoop dat het mag slagen bij je!

In Dusseldorf vriezen ze op dag 2 al in ja. Weet niet of dit gunstig is hoor, ieder ziekenhuis doet het weer anders.

Maar wat vreemd dat ze in het AZM een embryo terugplaatsen dat cellen verloren heeft, terwijl Scholtes zegt dat ze dan al dood zijn??

Geplaatst

oh Sylvia wat shit voor jullie dat het is mis gegaan.

wij gaan nu voor een brusje. scholtus was toen heel resoluut toen we met dossier azm kwamen! daar wordt je nooit zwanger van een Emmy moet zich verder delen niet cellen verliezen!

Geplaatst
oh Sylvia wat shit voor jullie dat het is mis gegaan.

wij gaan nu voor een brusje. scholtus was toen heel resoluut toen we met dossier azm kwamen! daar wordt je nooit zwanger van een Emmy moet zich verder delen niet cellen verliezen!

Sja zit wat in ja, klinkt logisch. Wel vreemd dat iedere arts er blijkbaar zo anders over denkt he!

Hopen dat je cryo's goed ontdooien!

Geplaatst

Ha lieve meiden,

Hebben net onze derde poging in Nederland afgesloten. Na 4 dagen positieve testen en wat licht bloedverlies hadden we gisteren en vandaag een steeds lichtere teststreep. Naast verdrietig zijn we ook erg aan het twijfelen. Het lijkt wel alsof mijn lichaam de embryo's niet vast kan houden, terwijl er verder in het hele traject alleen maar dingen goed gaan.

Nu vinden we dat in nl daar niet erg goed naar gekeken wordt. Er wordt geen assisted hatching gedaan en ik heb hier al kort iets gelezen over poollichamenonderzoek etc. En we willen ons gaan oriënteren op wellicht Düsseldorf. Hoe gaat dat daar? Moet je elke echo daar laten plaatsvinden? Hoe vaak rijden jullie heen en weer tijdens een IVF proces? Wat vinden jullie nou anders dan in nederland?

Thanks!

Liefs,

Inge

Geplaatst

He Inge!

Wat een enorme teleurstelling voor jullie. Sterkte met verwerken.

Er zijn dames die de meeste echo's in NL doen. Je zult dan even aan je eigen ferti afd moeten vragen of ze mee willen werken.

DD kujkt naar resultaten en persoon, gaan niet uit van een standaard protocol. Dat is t grootste verschil in behandeling. Daarnaast zijn zij verder in andere behandelingen zoals bijv assisted hatching en imsi en hebben ze ook een eigen enbryoscoop. Hierdoor kunnen ze de behandeling echt op persoon afstemmen.

Mijn advies: vraag een intake / oriënterend gesprek aan in DD. Neem dan wel je medisch dossier mee, of stuur het van te voren al op. Hierdoor kom je goed beslagen ten ijs en kan dr. Scholtes een goede inschatting maken welk protocol voor jullie het beste is.

Als je de echo's in nl doet ben je een twee, drie keer naar DD aan t rijden.

Hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes

Geplaatst

@Inge,

Ik deed de echos altijd in NL en belde die dan door aan DD. Wij hebben 3x een ICSI met AH gedaan in DD, helaas ook zonder resultaat maar dat ligt niet aan DD maar aan mijn leeftijd en weinig en oude eitjes. Wij gaan nu voor eiceldonatie in Cyprus.

Gewoon een intake doen in DD, goed voorbereiden wat je allemaal wilt vragen aan Dr.S.

Heel veel succes!!!

Geplaatst

@ Lala, lekker gehad op de 9mnd beurs las ik???

Wist helemaal niet van die ijsblokjes dingen voor borstvoeding...maar wie weet heb ik dat tzt ook nog nodig.

Geplaatst

Ha Sas!

Ik hoop t voor je!

ijsblokzakjes of standaard bakjes doen het ook hoor! Maar mannie vond t wel handig om te weten dat t nu 30ml blokjes zijn. Ach...was niet zo gek duur, maar t kan ook makkelijker :-)

tja, wat ze tegenwoordig allemaal hebben.... Maar ik heb me prima geamuseerd! 33 weken alweer vandaag, niet te geloven dat ik over 5 weekjes al ingeleid wordt. Althans...daar ga ik van uit.

morgen weer een afspraak bij de gyn en weer een GUO. laatste loodjes voor mij nu. En ze worden zwaarder : S

Ik hoop zooooo voor jullie dat cyprus gaat werken zeg! Spannend hoor. Kaarsje gaat aan, begint nu ook op te schieten voor jullie he?

Xx

Geplaatst

lala zwanger van een tweeling!? uit 1 cryo?

Het duurt me nu eigenlijk te lang maar ja nu 1,5 week de pil en dan wachten op menstruatie en dan kunnen we mijn bm laten groeien......

Geplaatst
lala zwanger van een tweeling!? uit 1 cryo?

Het duurt me nu eigenlijk te lang maar ja nu 1,5 week de pil en dan wachten op menstruatie en dan kunnen we mijn bm laten groeien......

Nee, het is er maar 1 hoor!! Maar ik wordt ingeleid omdat ze een heel team van artsen stanby hebben willen staan. Kleine man heeft maar 1 niertje en die is ook nog niet helemaal goed. Vandaar de inleiding.

Het is trouwens 1 uit 2 cryo's hihi

Succes hoor! Als je eenmaal wilt beginnen dan kruipen de dagen voorbij he?

Geplaatst

sorry meiden, weer even een suf vraagje van mij..

Ik zie steeds twee klinieken in dusseldorf voorbij komen, of is het er een? Welke is het? ivf dusseldorf of de kinderwunsch kliniek? Of zijn ze hetzelfde?

x

Geplaatst

Hier wordt voornamelijk gesproken over ivf-duesseldorf.

En er zijn geen domme vragen, Inge.

Het zijn weldegelijk twee verschillende klinieken.

Geplaatst

Inge, dat zijn dezelfde klinieken hoor. Het is er dus eigenlijk 1. IVF-dusseldorf is alleen de url van de website. De naam van de kliniek was altijd kinderwunschzentrum. Zo namen ze ook de telefoon op. Sinds kort zijn ze geloof ik overgenomen en nu heet het iets van medizinisches versorgungszentrum dusseldorf. Lekker verwarrend hè ;-).

Geplaatst

Je hebt idd ook een kinderwunschzentrum Ko. Daar zitten 2 artsen die voorheen bij IVF-dusseldorf / kinderwunschzentrum hebben gewerkt en sinds kort een eigen kliniek zijn gestart. Beide klinieken zitten in Dusseldorf en de namen lijken veel op elkaar.

Als je googled op ivf dusseldorf scholtes (nederlandse arts) dan kom je bij de kliniek waar de meeste meiden het hier over hebben.

Daarnaast heb je ook nog een laboratorium. Die heen Labor Benrath. Deze werkt samen met de kliniek van dr.S, maar je kan er ook terecht als je ergens anders een behandeling volgt. In labor Benrath zit dr. Pf. Hij is immunoloog.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden