Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roosie, heb je vandaag tp??? heeft DD je gisteren nog gebeld hoe het ermee is met jullie embryo's???

Junior, effe nog een knuffel voor jou!!!

hier niet veel te melden, slik me het laplazarus aan de tabletten, weet in elk geval wel dat mijn vit. D-gehalte omhoog gegaan is, dus ik ga ervan uit dat de DHEA dit ook gaat doen.

medio maart nog eens laten testen en dan weten we ook ongeveer wanneer we kunnen starten met onze 5e keer, pfff.

zondag een hele gezellig dameszitting gehad, echt super gewoon!!! heeft me een beetje meer in de carnavalsstemming gebracht.

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey! Vanmorgen idd de TP gehad, was afgesproken onder narcose dus lag al helemaal klaar toen Dr. S toch nog een poging deed om me over te halen zonder. Zoals verwacht raakte ik volledig in paniek dus heeft de anesthesist me maar snel weggespoten.. Verder voel ik nu niks! Doe maar een beetje rustig aan vandaag denk ik. Volgens mij zit mijn taak er op en kan ik niets anders meer dan afwachten..

Van de 5 embryo's zijn er 2 de vriezer ingegaan, 1 terug geplaatst, Dr. S wilde toch maar 1 terug plaatsen omdat de kwaliteit goed is, de overige 2 liggen nog in de embryoscope ter observatie, deze lagen iets achter dus morgen kunnen we bellen of die ook in de vriezer gaan.

Junior, gaat het weer een beetje me je? Heb je steun van mensen om je heen?

En tool, jij begint pas medio maart/ april weer? Pff.. Vreselijk hè dat wachten, maar ga je serieus al voor je 5e IVF?

Geplaatst

Roosie, ik word helemaal blij en hoopvol van je berichtje!! ene teruggeplaatst, twee in de vriezer en waarschijnlijk nog 2 in de vriezer, beter kan het toch niet of wel?? Ik ga heel hard voor je duimen!!!hoopvol omdat ik nu wel weer eens een keer een goed bericht over de embryoscope lees. geeft mij moed en vertrouwen om toch ook serieus erover te denken en het met de embryoscope te laten doen, mits we natuurlijk voldoende embryo's hebben.

En fijn dat dr. S. toch voor de narcose uiteindelijk is gegaan! vandaag lekker rustig aan en de rest van de weken ook! succes meid!!!

Voor ons wordt het echt serieuss de 5e keer. 3x in maastricht en 1x in DD gedaan. In M'tricht hebben we weliswaar altijd 2 teuggeplaatst gekregen, maar bij de 3e hadden we geen bevruchting en bij de evalutie kregen we te horen dat het aan mij lag, ik was te oud, hoefde nooit op cryo's en goeie embryo's te rekenen, naar het buitenland gaan was geldklopperij, andere hormonen zouden bij mij geen effect hebben. Ik heb nu menopur gebruikt en heb nog nooit eerder zo'n goeie embryo's gehad. Owkee, weliswaar geen innesteling, maar dat heeft weer met mijn immuunsysteem te maken.

Dit wordt wel echt de laatste keer. We halen alles uit de kast en als het nu niet lukt, dan zal het nooit lukken, want meer dan dit kunnen we niet doen

Vind et wachten op zich niet zo erg hoor. Kan mijn lichaam nog beter worden voorbereid op wat ons staat te wachten. Ben sinds vorige week ook met dhea begonnen en dat moet sowieso 6-8 weken vantevoren worden ingenomen voordat er een effect kan worden gemeten, dus half maart nog eens laten testen en dan hopelijk begin april, als mijn cyclus niet raar gaat doen, dan starten.

Geplaatst

Roosie, ik word helemaal blij en hoopvol van je berichtje!! ene teruggeplaatst, twee in de vriezer en waarschijnlijk nog 2 in de vriezer, beter kan het toch niet of wel?? Ik ga heel hard voor je duimen!!!hoopvol omdat ik nu wel weer eens een keer een goed bericht over de embryoscope lees. geeft mij moed en vertrouwen om toch ook serieus erover te denken en het met de embryoscope te laten doen, mits we natuurlijk voldoende embryo's hebben.

En fijn dat dr. S. toch voor de narcose uiteindelijk is gegaan! vandaag lekker rustig aan en de rest van de weken ook! succes meid!!!

Voor ons wordt het echt serieuss de 5e keer. 3x in maastricht en 1x in DD gedaan. In M'tricht hebben we weliswaar altijd 2 teuggeplaatst gekregen, maar bij de 3e hadden we geen bevruchting en bij de evalutie kregen we te horen dat het aan mij lag, ik was te oud, hoefde nooit op cryo's en goeie embryo's te rekenen, naar het buitenland gaan was geldklopperij, andere hormonen zouden bij mij geen effect hebben. Ik heb nu menopur gebruikt en heb nog nooit eerder zo'n goeie embryo's gehad. Owkee, weliswaar geen innesteling, maar dat heeft weer met mijn immuunsysteem te maken.

Dit wordt wel echt de laatste keer. We halen alles uit de kast en als het nu niet lukt, dan zal het nooit lukken, want meer dan dit kunnen we niet doen

Vind et wachten op zich niet zo erg hoor. Kan mijn lichaam nog beter worden voorbereid op wat ons staat te wachten. Ben sinds vorige week ook met dhea begonnen en dat moet sowieso 6-8 weken vantevoren worden ingenomen voordat er een effect kan worden gemeten, dus half maart nog eens laten testen en dan hopelijk begin april, als mijn cyclus niet raar gaat doen, dan starten.

Geplaatst
oeps, dubbel geplaatst, hahahah

Hey Tool,

Was je er niet meer zeker van dan van de embryoscope? Ik heb daar juist een heel Goed gevoel bij! In Nijmegen heb ik iui's gehad, maar dat was vinden naar een speld in een hooiberg, ik kan me er zelfs een beetje boos om maken, met traag zaad, te dun baarmoederslijmvlies, endometriose etc. Was het nooit gelukt! Ik vind eigenlijk dat ze het beter hadden moeten uitzoeken! Ik ben op eigen initiatief naar Duitsland gegaan, heb pas achteraf om een doorverwijzing gevraagd voor de verzekering. Het voelde gewoon echt niet goed in Nederland. Ook daar kreeg ik weinig eitjes, nu met de menopur had ik er maar liefst 10! Waarvan er 8 groot genoeg waren en er na 1 dag 5 waren bevrucht! Ze hebben dus allemaal de 5 dagen embryoscope overleefd! Wij hebben daar ook echt een goed gevoel bij, het is dus ICSI geworden maar het maakt me allemaal niet meer uit, als het maar zitten blijft!

Door de endometriose heb ik ook een slecht immuunsysteem, daarnaast heb ik reuma wat volgens Dr. S ook invloed kan hebben op je immuunsysteem, maar ik heb vertrouwen in die gekke bolletjes, 3x per dag 2 zorgt hopelijk voor een goede lijmlaag!

Jeetje de laatste, heftig! Snap dat je alles uit de kast trekt! Moet je het nu ook zelf gaan bekostigen dan?

Geplaatst

he Roosie, yep, we hebben de 4e ook zelf moeten betalen. Maar dat hebben we er wel voor over.

ik zat idd te twijfelen of ik wel of niet de embryoscope zou doen, of ik, wij bedoel. zit er nog een beetje mee dat we eigenlijk niet meer dan 3 embryo's hebben gehad, dus dan is het natuurlijk de vraag of je wel of niet de embryoscope moet gebruiken.

Maar, wie weet brengt de dhea voor ons de uitkomst en hebben we kans op meer eicellen en hopelijk nog betere kwaliteit en dus ook hopelijk meer embryo's.

hier wordt ook icsi gedaan ondanks dat zaad goed genoeg is. Bij de 3e ivf geen bevruchting, bij de 4e/1e icsi wel weer en een heel pak van ons hart dat er weer bevruchting was.

Zal ik nu ook wel angst voor hebben, wel/geen bevruchting. Vriend is in elk geval al aan de vitamines en supplementen. dus je ziet, we doen er alles aan ;-).

Geplaatst

Nou zeker! Weet je het moet toch een keer goed komen! Wij hadden in november helemaal geen eitjes! Ik zat er echt over in zak en as, nu 10! Af en toe is er ook gewoon geen pijl op te trekken! Het gaat vast goedkomen voor je!

Geplaatst

Roossie. Yeejjjj, een mooie emmy in je buik! Sowieso al 2 im frier en wie weet nog meer. Ga meehopen dat deze zich lekker warm gaat innestelen.

Tool, tja, in Nl zijn ze lekker makkelijk. Zeggen dat het aan de leeftijd ligt en dat de extra;s in het buitenland niet bewezen zijn. (hoorde het mijn arts nl ook zeggen). Ik hoop dat de Dhea en supplementen de sleutel is voor jullie succes!

Wordt dit echt de laatste keer? Pfff lijkt mij zo moeilijk om hier een defintieve keus in te maken. Alhoewel ik mij realiseer dat je niet oneindig kan doorgaan. Respect, hoor! Alles er aan doen waar je zelf invloed op kan hebben. Je hent helemaal gelijk! Ga zo voor je hopen dat ronde 5 DE geluksronde gaat worden! Nog een paar weken je DHEA gehalte op orde brengen en dan er voor gaan!

Geplaatst

hoi, wen ,Daniella,roosie,jounior.tool en ook andere dames.

ik heb na 3 weken intake gesprek in dd.mijn vraag is welke vragen is zeer blangrijk?dat ik nu van tervoren op mij vragenlijstje te zetten?

bij mij vorige ivf pogingen in NL had ik altijd weinig eitjes,zelfs 1 eitje.

Roosje, ik duim ook heel hard voor je.

Jonior,we hebben bijna alle dames op die fourm ook teleurstelling gehad na het terug platsen toen geen instellen plaats gevonden.

ik hoop voor je en ook voor andere dames bij ivf of icsi een goede instellen hebben.

een dikke knuffel

Heel veel sterkte in elk geval.

liefs

Eva

Geplaatst

Hey Eva, oh lastig! Wij hadden helemaal geen vragenlijstje, we hebben eigenlijk alles maar over ons heen laten komen maar dat is heel persoonlijk. Meest logische lijkt om een schatting te vragen naar je kansen, neem je medisch dossier in ieder geval mee en regel het met verzekeringsmaatschappij.

Dr. S verteld je zelf ook al veel, je krijgt een echo om te kijken hoe het er van binnen uit ziet etc. Probeer je vragen op te schrijven die je te binnen schieten, ik moet eerlijk zeggen erg ongeduldig te zijn dus zodra ik wat wil weten zoek ik alles al op via internet, dus ik wist al vrij veel.

Zo ben ik ook bij het mediterrane dieet gekomen wat je vruchtbaarheid aanzienlijk zal stimuleren, ik weet niet of het geholpen heeft maar had nu 10 eitjes, de vorige keer 0. Wel is mijn menopur ook verhoogd van 150 naar 225. Dus ik denk dat het zeker een goede bijdrage heeft geleverd, daarnaas is het ook nog eens lekker koken!

Geplaatst

Roossie, wat kan jij vertellen over dat mediterrane dieet?? Ben benieuwd (en als het ook nog eens helpt met afvallen is het helemaal mooi meegenomen...ha,ha)

Eva, vragen di je kunt stellen zijn:

- Wat is zijn idee van een behandelplan en waarom anders of hetzelfde als de vorige keren;

- Welke extra mogelijkheden wordt aanbevolen en waarom;

- welke onderzoeken vooraf aanbevolen;

- Hoe het beleid als er maar 1 of 2 follikels groeien;

- Hoe snel daadwerkelijk beginnen;

- Hoe snel wordt de punctie ingepland;

- Hoeveel eitjes terug plaatsen?

- Wat beter voor jouw situatie: AH of blasto terugplaatsing?

- Wat kan de oorzaak zijn van weinig follikels?

Dat zijn even wat vragen die mij nu zo te binnen schieten. Maar er zijn er vast nog veel meer. Nu weet ik dat jij ook in gent een afspraak hebt staan. Mischien handig om dezelfde vragen ook in Gent te stellen.

Succes!

Geplaatst

hey Wen,bedankt voor je vragenljst.ze zijn belangrijke vragen,ik ga die noteren.

hey Roosie,ik ben ook benieuwd over dat mediterrane dieet.ik wil graag afvallen.

ik heb altijd 58 kilo gewogen, en ja na mijn huwelijk in 2010, ben ik 10 kilo bijgekomen.. ik streef weer naar die 58 kilo haha lol

Geplaatst

Hmm.. Afvallen doe je er niet echt van, het doel van het dieet is dat je vele malen vruchtbaarder zal zijn, het schijnt wetenschappelijk aangetoond te zijn. Typ maar is in mediterraans dieet vruchtbaar Ivf dan kom je er veel informatie over tegen.

Geplaatst

Ga ik doen! Staan er ook gerechten enzo bij? En hoe lang moet je aan dit dieet zitten voordat het werkt?

mmmhhh.....ga maar even googlen.

Junior, heb de afgelopen week vaak aan je gedacht. Hoe is het, meis?

Geplaatst

Oeh.. Hoe lang etc. Weet ik niet. Misschien heb je er al wat meer over gevonden?

Dames, ik heb een vraag voor jullie, heb al gebeld met Düsseldorf maar Irma is ziek en in het Duits kwam ik er allemaal niet zo goed uit.

Maar weten jullie wanneer ik kan testen? Heb dinsdag de tp gehad na ze 5 dagen in de embryoscope hebben gezeten. Hoor het graag.!

Geplaatst

He Roosie,

ik heb bij de vorige ivf's altijd 2 weken aangehouden na de tp, maar ik denk ook dat je 2 weken na punctie kunt aanhouden. je zou evt. dr. S. zelf kunnen mailen of naar Irma? Want volgens mij lezen de andere nederlandse dames deze mail ook.

Heb je nog iets gehoord van je andere embryo's die nog in de scope zaten??

Twinkel, hoe voel je je???

Junior, gaat ie?

eva, dat zijn denk ik ook wel de belangrijkste vragen die je kunt stellen, evt. ook even kijken naar je eigen ervaringen bij vorige ivf's.

Het mediterrane dieet is niet echt een dieet, maar meer een manier van anders eten, eigenlijk het eten zoals ze in de zuidelijke landen doen (Italië, Spanje, Portugal, Griekenland). veel fruit, groente, granen, matig vis en alcohol (normaliter wijn bij het eten) en weinig zuivel en vlees.

ik zal het stukje wat ik heb even inscannen en als je het wilt hebben, stuur me maar een pb.

liefs,

Tool

Geplaatst

ik wilde jullie zelf al een pb sturen, maar krijg het niet toegevoegd dus mss dat het me op deze manier lukt.

nee, helaas, krijg geen foto toegevoegd, het bestand is te groot.

Dan krijg ik het via een pb ook niet doorgestuurd, helaas...zucht...ik typ het gewoon over, kan gelukkig snel blind typen, hahahaha.

Geplaatst

Mediterraan dieet

Bij het mediterraan dieet eten mensen veel fruit, groenten, granen, matig vis en alcohol (gewoonlijk wijn bij het eten) en weinig zuivel en vlees

Het dieet

Algemene kenmerken van de traditionele mediterrane voeding:

• plantaardige voedingsmiddelen vormen de basis van elke maaltijd en worden dagelijks overvloedig gebruikt:
    • groenten: gekookt, maar ook vaak in de vorm van salades bij of na de maaltijd; verschillende schotels zijn exclusief op basis van groenten samengesteld; tomaten courgettes en paprika’s zijn veel gebruikte groenten;
    • fruit is het dessert bij uitstek;
    • brood en andere graanproducten zoals deegwaren, rijst (risotto), aardappelen, peulvruchten (bv. Linzen, kikkererwten en spliterwten);
    • zaden en noten zoals pistachenoten, amandelen en zonnebloempitten als hapje of verwerkt in gerechten.

[*]Er worden vooral veel verse, zo weinig mogelijk bewerkte producten van het seizoen en uit de lokale teelt gebruikt

[*]De traditionele mediterrane voeding wordt gekenmerkt door een zekere soberheid; het gaat vaak om eenvoudige bereidingen (culinaire eenvoud)

[*]Er wordt rijkelijk gebruik gemaakt van look, uien, azijn, citroen en talrijke aromatische kruiden zoals rozemarijn, salie, tijm, peterselie, basilicum, oregano

[*]Olijfolie is de voornaamste bron van vetten

[*]Zuivelproducten en in het bijzonder kaas en yoghurt sieren dagelijks, zij het in matige hoeveelheden, het menu

[*]Vis en gevogelte worden matig gebruikt, andere vleessoorten (lam, kalf, varken en charcuterie) en in het bijzonder rood vlees worden slechts in beperkte hoeveelheden geconsumeerd (niet wekelijks).

[*]Eieren: 0-4 eieren per week

[*]Zoetigheden met suiker of honing worden beperkt tot enkele keren per week of tot bijzondere gelegenheden. Als dessert neemt men vooral fruit

[*]In het bijzonder rode wijn is dagelijkse kost maar wordt steeds in matige hoeveelheden gebruikt (1 to 2 glazen). Er wordt enkel bij de maaltijd wijn gedronken.

[*]Er heerst een zekere gezelligheid rondom de maaltijden; vanuit de traditie is er meer respect voor een vaste structuur in het maaltijdgebeuren; de mensen nemen de tijd om te eten; men komt tot rust tijdens het maaltijdgebeuren en vindt er gezelligheid.

De voor- en nadelen

• Voordeel: het dieet bestaat uit gezonde voeding zoals veel groente, olijfolie en rode wijn. Deze voedingsmiddelen hebben bewezen hart- en vaatziekten te voorkomen. Ook een positieve invloed op kanker en diabetes.
  • Nadeel: het dieet is heel anders dan wat wij gewend zijn. Daardoor kan het moeilijk zijn om dit op lange termijn vol te houden. Een ander nadeel is dat het dieet uitgebalanceerd moet zijn. Alleen olijfollie gebruiken of elke avond een glaasje rode wijn helpt niet. Je moet echt alle kenmerken toepassen op je eigen menu.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden