Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
dames, even een vraagje voor degenen die de embryoscope hebben gebruikt.

Stel je hebt op zaterdag de punctie. Gaan ze dan meteen de embryoscope in? En wordt de punctiedag dan als dag 1 aangerekend? En dan op dag 5 terugplaatsing, dus de woensdag? of dag 6 na punctie? dus de donderdag? Of moet je de dag na de punctie aanhouden als dag 1 (zondag dus) en dan dag 5 de donderdag? of dag 6 de tp (vrijdag)?

ben even aan het rekenen hoe ik zou kunnen gaan zitten met verlof nemen op mijn werk.

Hey Tool,

Als je op zaterdag de punctie hebt gaan ze direct de embryoscope in, dan heb je donderdag de TP. Spannend...

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he Roosie, thanx voor je snelle antwoord!!! ik heb nu zo ongeveer berekend dat als mijn cyclus gelijk blijft, dan kan ik 8 april beginnen met de neusspray en dan (als alles hetzelfde is als de vorige keer), dan op zaterdag de 20e de punctie en dan donderdag de tp. dan zou ik dus op maandag terug naar DD moeten voor het infuus van de intralipid en dan mmmm op zondag??? of op maandag, koninginnedag. of ik moet vragen of iemand bij mij in de buurt een infuus kan aanbrengen. Moet je dit infuus 's ochtends doen???

Geplaatst

Tool als ik je een goedbedoelde vraag mag stellen.... je hebt 1 (hele dappere, dat wel) eierstok. Als gevolg hiervan is het waarschijnlijk echt heel bijzonder als je meer dan 3 embryo's hebt (niet uitgesloten want je had vorige keer wel 5 follikels toch?)

maar stel even dat je er niet meer dan 3 hebt.... waarom overweeg je dan de embryoscoop voor 5 dagen?

Want de allerbeste plek voor je embryo's is niet de embryoscoop maar de baarmoeder. De kans bestaat zelfs dat je bij 3 startembryo's helemaal geen tp hebt. Het doorkweken tot 5 dagen wordt echt normaal alleen gedaan om de beste uit te kunnen kiezen. Bij 3 hoef je niet te kiezen want je krijgt er toch al 3 teruggeplaatst. Waarom zou je dan het risico willen lopen?

Het kost extra geld en het is een risico. Let op bij meer dan 3 embryo's zou ik het zeker zelf ook doen, sterker, ik doe dit al een tijdje op deze manier. Maar mijn afspraak in DD was en is ook in Brussel: bij kleiner of gelijk aan 3, dan terugplaatsing op dag dag 3 en bij meer dan drie dan doorkweken en tp op dag 5.

bij 3 is er gewoonweg geen reden om tot dag 5 te gaan. Tenzij je het doet om eens te kunnen kijken hoe je embryo's het doen tm dag 5, maar voor mensen die zo hard moeten werken om een behandeling op te hoesten als jij, lijkt het me toch dat je met je zuurverdiende centjes geen experimentjes gaat doen..

Vat t alsjeblieft niet verkeerd op ik zeg het echt met de allerbeste bedoelingen lieve tool. Of was je het sowieso alleen van plan bij meer embryo's? Dat kon ik er niet uit opmaken...

Geplaatst

He noor!! je vraag/advies is ook helemaal niet verkeerd gevallen!!! dit bevestigt ook voor mij alleen maar dat ik er idd juist aan doe om bij meer dan 3 embryo's de embryoscope te gebruiken en bij 3 of minder gewoon terug te plaatsen. Dit hadden we ook met dr. S. al besproken, maar op de een of andere manier denk ik dat ik dit keer kans op meer embryo's heb.

We zullen het in elk geval bekijken na de punctie!

Ik ben gewoon zo iemand die graag alles vantevoren wil weten, kom niet graag voor verrassingen te staan, kan ik niet zo goed tegen. Nu is het met deze behandelingen sowieso al

één grote verrassing, hahaha, maar ik ga zeker niet experimenteren deze keer!!1 daarvoor is het te kostbaar!!!

bedankt voor je raad/advies/steun/vraag!!! lief dat je meedenkt!!! ;-) vind ik echt heel fijn!!!

Geplaatst

hallo dames,

ik heb een vraag over de vergoeden van ivf behandelen.

ik wil graag mij vraag hier stellen.

mijn vraag is.

ik heb 2 week geleden eeb breif gestuurd naar mijn verzekeren (Azivo)

ik heb toestemming gevraagd over ivf behandellen in buitenland(DD of Gent)

ik heb vandaag brief terug gekregen dat ze betelen een vierde IVF/ICSI behandeling niet.

bij jullie betaald de verzekeren IVF/ICSI?in het buitenland?

ik heb 2 keer ivf gedaan

derde cryo geplaats

-4e geen meer eitjes plaats van ivf IUI gedaan

-5e ook geen meer eitjes ook plaats van ivf ,IUI gedaan.

ik heb gehoord per realiseren zwangersachaap,tot 12 weken.noemen ze 1 poging.maar ik ben helemaal geen zwanger geraakt ,dus weet ik niet waarom betalen ze niet?

dat is de voorworden van Azivo verzekering:die heb ik gekopierd.

De 1ste, 2de of 3de IVF poging per te realiseren zwangerschap komt voor vergoeding in aanmerking als er een medische indicatie voor bestaat. Onder een gerealiseerde zwangerschap wordt een voortgaande zwangerschap van ten minste twaalf weken, gemeten vanaf de eerste dag na de laatste menstruatie, verstaan. De behandelende arts moet vooraf toestemming aanvragen bij Azivo.

Welke 4 fasen omvat een volledige IVF poging?

Een volledige IVF poging omvat maximaal het opeenvolgend doorlopen van vier fasen:

1. rijping van de eicellen door hormonale behandeling (stimulatie)
  2. het afnemen van eicellen (punctie)
  3. bevruchting van eicellen en het opwekken van embryo´s in het laboratorium (laboratoriumfase)
  4. implantatie van één of meer ontstane embryo´s in de baarmoederholte (terugplaatsing).

Wanneer wordt een IVF poging geacht te zijn begonnen?

Een IVF poging wordt geacht te zijn begonnen als:

• in het kader van fase 1 de geneesmiddelen ten minste zijn afgeleverd en toegediend en/of ingenomen of
  • in de natuurlijke cyclus een eicelpunctie heeft plaatsgevonden of
  • in een eerder gecryopreserveerd embryo wordt geïmplanteerd
  • Elke IVF poging die na aanvang, zoals hierboven vertelt, wordt afgebroken, wordt beschouwd als een volledige behandeling.
  • Een IVF poging wordt als afgebroken aangemerkt als deze in de periode vanaf de hormoonstimulatie tot en met een zwangerschap van maximaal elf weken, gemeten vanaf de eerste dag van de laatste menstruatie, mislukt.

,,,,,,

Geplaatst

hoi eva,

bij mijn verzekering (CZ) is het zo dat je de eerste 3 IVF-behandeling vergoed krijgt. Het wordt als een ivf-poging gezien als je tot en met een punctie bent gekomen, ongeacht of er nu bevruchting en tp is geweest en/of een zwangerschap.

Ben je zwanger en gaat het helemaal goed, dan gaat als het goed is de teller weer op nul.

Gaat het zeg maar fout voor 12 weken, dan blijft de teller op 1 staan als je bijv. bij de 1e poging zwanger bent geraakt.

Gaat het mis na die 12 weken, dan gaat volgens mij de teller ook weer op nul

Een vierde ivf moet je dus idd zelf betalen.

sommige verzekeringen vergoeden ook een 4e behandeling (meestal deels).

Overstappen heeft eigenlijk niet veel zin, want je neemt je ivf-pogingen 'mee' zeg maar.

zo heb ik het tenminste begrepen bij mij verzekering.

als ik het goed lees, heb jij ook 3 keer een punctie gehad en dus ook 3 ivf-pogingen en dan zou je de 4e idd zelf moeten betalen.

Geplaatst

Eva, volgens mij houdt de punctie in dat je een pick up krijgt van je eicellen, ongeacht dat er later wel of geen bevruchting plaats vindt. Een cryo valt onder de poging , waarin die is ontstaan.

Dus als jij een punctie hebt gehad en daarvan heb je bijvoorbeeld drie bevruchte eicellen terwijl je er 1 of 2 laat terugplaatsen dan wordt die derde eicel ingevroren en wordt dan een cryo genoemd. Die cryo valt dus dan onder die poging en is geen aparte poging. Een soort etra kansje dus.

Alleen nu je de komende poging zelf moet gaan betalen kunnen er wel etra kosten berekend worden voor de cryo opslag en ontdooien etc. Ik raad je dus aan goed na te vragen wat de kosten hiervoor zijn en of dit binnen het standaard lab kosten voor ivf/icsi valt.

Geplaatst

hoi Wen,

dankje wel voor je reactie.

wen, bij jou hantekening zie ik dat jij ook bezig met icsipoging 4 brusje,betaal je zelf?of zijn er andere regels?(ivf/icsi)

dat is echt vervelend na 3e poging moet je zelf betallen dat kost veel geld.door die crises en werkloosheid kan je niet meer betalen.

hier zijn ook meer vrouwen die zijn nog bezig met ivf/icsi meer dan 3 poging ,betalen ze zelf dus?

groetjes,

eva

Geplaatst

@Eva, bijna alle verzekeraars vergoeden 3x , waarbij een cryo niet als extra poging wordt geteld. Er zijn verzekeraars die deels een 4de pogingen vergoeden,maar die zijn er amper. De verzekeraar moet voor een IVF/ICSI traject in het buitenland minimaal het nederlandse tarief vergoeden. Dat is dus vaak minder dan dat je in DD betaald nog buiten de extras zoals AH enz. De meeste die een 4de poging doen betalen dus zelf. Wat je kan doen is de overige gemaakte kosten opgeven bij belastingaangifte en opvoeren als kosten post. Daar geldt wel weer een drempel.

Geplaatst

Eva, wij betalen het idd helaas zelf. Er worden maar drie pogingen betaald. Daarna zijn het dus eigen kosten. Wij hebben inmiddels al 1 poging zelf betaald. De komende vijfde poging dus weer. Wij sparen er hard voor en ons vakantiegeld gaat volledig op aan een poging. Het is belaas gewoon oneerlijk dat er maar zo weinig pogingen worden vergoedt. Daarnaast moet ik ook eerlijk zeggen dat de hulp van andere meiden op het forum mbt de medicijen onmisbaar is.

Geplaatst

hoi dames,

wen en Sas dank je wel voor jullie reactie.

ik heb nog een vraag.

de kosten van alle behandeling van IVF/ICSI moet je elke keer bij een afspraak concatnt betalen?of moet je een1 keer betalen?

en hoeveel kosten?

kan je niet in termijn betalen?bijvoorbeld 500 euro per maand of iets minder per maand?

ik zal ook bij de docter vragen over de kosten van IVF/ICSI.

Geplaatst

Eva wij betaalde elke poging in een keer, je krijgt een rekening thuis. Ik weet dat er meiden zijn die afspraken hebben kunnen maken over betalen in termijnen. Gewoon vragen in Dusseldorf.

Geplaatst

Eva, wij hebben het in DD oom in 1 keer betaald. Binnen een week of twee na de punctie kregen wij de rekening binnen.

In Gent moet je een voorschot betalen voorafgaand aan de punctie. Daarna worden de kosten verrekend. Mocht je met het voorschot uiteindelijk meer hebben betaald dan de daadwerkelijke kosten dan krijg je het verschil weer terug gestort. Ik weet dat er in DD wel afspraken gemaakt kunnen worden over termijn betalingen. Over Gent weet ik het niet.

Geplaatst

Sas, wat fijn dat alles geregeld is en je alleen nog op een donor hoeft te wachten. Ik zou als ik dmv ecd zwanger zou zijn het niet anders zien als het me eigen eicel was. precies wat je zegt, het groeit in jou lichaam en jij zet hem op aarde. Hoop dat het allemaal snel mag gebeuren voor je.

Ivfmoeke, fijn dat je groen licht hebt. Vreemd om alles weer opnieuw te ervaren he. Succes meid.

Lala, wat vervelend nieuws weer bah. Goed dat je positief probeert te blijven. Als hij geboren is staat er een goed team dokters klaar om hem te helpen indien nodig. En een heeele sterke mama.

Roosie, hoe is het met de zwangerschap. Al last van kwaaltjes? Ik weet nog dat ik dolblij was toen ik voor het eerst misselijk was. Nou na 2 maanden had ik het ECHT gehad met die misslijkheid. Het stopte gelukkig bij 4 maanden.

Eva, je krijgt gewoon een rekening van DD. Die moet je binnen 2 weken betalen. Volgens mij kun je geen betaalregeling treffen. Dit mag ik eigenlijk niet zeggen. Maar de laatste poging moesten wij ook zelf betalen. Ik heb het in 2 delen betaald. Je krijgt dan wel een aanmaning. Het is niet zo netjes, maar we wilde niet nog langer wachten, en we hebben er eigenlijk geen problemen mee gekregen.

Tool en Wen, al klaar voor de start voor de volgende poging?

Ik heb vorige week een evaluatie gehad, via de tel nog wel haha. Was er eerst geen voorstander van. Maar het kost zoveel minder tijd. Had alles opgeschreven en als het niet duidelijk was vroeg ik om duidelijker uitleg. Ging perfect. Zaad was rond de 6 miljoen, dus daar lag het niet aan. Eitjes waren opzich goed rijp zei hij. Maar ik weet niet hoeveel folikels ik had, maar volgens mij wel wel veel..... O ja klopt mevrouw in verhouding zijn die 9 eitjes niet veel nee. Het viel me ook op dat ik heel snel de punctie heb, op dag 9 of 10 al. Dus ik stelde voor om de volgende keer 225 ipv 300 te spuiten. Dat vond hij goed. Ook gaf ik aan dat weer heel snel bruin bloedverlies en ongikrampen had. Ik heb dat eerder aangegeven bij Irma. Hij wist hier niks van? Hij was het wel met me eens dat de embryo niet echt een eerlijke kans krijgt als mijn lichaam zo snel al ongitekenen geeft. Dus ik dacht zelf aan pregnyl en de bolletjes. Maar dokter S vond het een beter idee om suprefact te gebruiken, maar die gebruikte ik al. Dus gaan we de volgende keer synerella? gebruiken naast de menopur.

Geplaatst

Ben wel benieuwd naar de ervaringen van Synerella. Bij ons begon hij er ook al over om dit de volgende keer te gebruiken, zodat ik wat later ingepland kon worden voor de punctie (mijn eitjes dfoen het beter als de punctie pas wordt ingepland bij ong 22 mm).

Iemand dit al eens gebruikt???

Geplaatst

dames,bedankt voor jullie reactie op mij vraag.

ik liever de kosten(IVF?ICSI) in het termijn betalen als dit mogelijk is.iemand dit al een gedaan?

Geplaatst

nogmaals bedankt dames,

ik ga betalingsregeling proberen anders moet ik een keer betalen.

als Tool mij vraag heeft gelezen, kan zij een antwoord geven .

liefs

eva

Geplaatst

hoi Eva,

ik heb idd een betalingsregeling kunnen treffen met DD. Had hier zelf om gevraagd en aangegeven dat we in 3 termijnen wilden betalen. Je krijgt dan een contract thuis gestuurd en dat moet je getekend terugsturen. Wij hadden toen zelf aangegeven hoeveel termijnen en welk bedrag per termijn. Mss kun je ook in meer termijnen betalen, dat zou je even met dr. S. of Irma kunnen overleggen.

Wij zijn helaas vanddaag al moeten stoppen met het vieren, want vriend heeft diarree. dus zijn vandaag helemaal niet kunnen gaan. Baal als een stekker, want dit is de leukste dag (met de optocht van gisteren). helaas, het is niet anders. volgend jaar maar weer een nieuwe poging.

Geplaatst

Jammer tool!

ikzelf geef helemaal niks om carnaval, zal me dalijk benieuwen in de stad....we gaan poolen maar was carnaval compleeeeet vergeten! Dus dat wordt nog wat dalijk.

Junior,

Dank je! Probeer zo positief mogelijk te blijven en tot nu toe gaat t redelijk. Tuurlijk zijn er ook dagen met traantjes maar voornamelijk dagen met plezier en gelach. Zeker als mannetje weer eens gaat schurken....heb t idee dat hij dan echt even tegen mij aanvleidt, van binnen zeg maar. Hihi

kan natuurlijk ook jeuk op zn rug hebben waar hij niet bij kan. Hahahahaha

zie in ieder geval niet tegen de bevalling op. Wat mij betreft mag t wel. Ware het niet dat hij nog een paar weekjes moet groeien. Maar de ongemakkelijkheden, geen schoenen meer aan kunnen doen of problemen met bukken, die worden alleen maar erger nu. We zien wel.

maandag weer een guo en afspraak gyn.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden