Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Roosie, wow!!! sjiek zeg!!! gefeliciteerd meid!!! na al die jaren dan eindelijk een positieve test!!! super!!!

dat hoop ik ook mee te maken over een paar maanden!!

geniet ervan!!!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wow! Thanks voor alle lieve reacties! We kunnen het ook nog steeds niet beseffen. Vannacht schrok ik wakker van een nare droom dat ik vanmorgen weer een test deed en die wit was! Vanmorgen snel weer een testje gedaan en hij was gelukkig weer positief en zelfs ietsjes donkerder dan gisteren.

We hebben vorige week dinsdag de terugplaatsing gehad van 1 embryo. Deze had wel al 5 dagen in de embryoscoop gezeten, maar alsnog wel heel snel positief getest gisteren (en dat met middagurine) en dat 6 dagen na de terug plaatsing. Op 1 maart hebben we een afspraak bij de verloskundige voor een echo! Wel heel leuk dat 2 vriendinnetjes van mij ook net zwanger zijn.

Ik hoop ook voor jullie dat het snel raak mag zijn! Maar ik kom natuurlijk nog meelezen en meeschrijven!

Geplaatst

Roosie,

Van harte gefeliciteerd met je positieve test!!! Nu op naar 1 maart. Lekker genieten samen met je vriendinnetjes!

Liefs,

Breden

Geplaatst

roosie dus je Emmy is dan wel al 11 dagen niet!? dan kloot het met testen geniet ervan

waarom ik niet in cryo 's geloof omdat we drie keer een cryo tp hebben gehad in nl die altijd cellen verloren daarom dat ik er niet in geloof :)

ben benieuwd wat dkt 's zegt morgen

Geplaatst

ivfmoeke, ben ook wel benieuwd wat dr. S gaat zeggen. Hoe lang was je nu gestopt met de borstvoeding? Heeft dit nog invloed op het innestelingsproces?

Sas, Jeetje waarschijnlijk in april al. Dat is ineens al snel! Kan je daar een donor kiezen op basis van bepaalde uiterlijke kenmerken ofzo? Hoop dat er snel een goede donor beschikbaar is voor jou!

Breden, ik las ergens dat je ook binnenkort weer plannen hebt om naar DD te gaan. Spannend! Bij dr. H?

Geplaatst

@Noor, hoe was je echo??

@Wen, er wordt op basis van mijn uiterlijke kenmerken( incl de ovetollige kilootjes:happy7:) bloedgroep enz een donor gezocht die het meest past bij mij. Ik heb fotos moeten sturen van mijzelf van mijn gezicht, profiel, helemaal. Natuurlijk vinden ze nooit een 2de Sas,maar wel iemand die het meest lijkt. En natuurlijk had ik liever van mijn eigen eicel een kindje gehad,maar dat kan niet meer. De wens om mama te worden is zo groot, dat ik er nu geen probleem mee heb. Ik zie het als een bouwsteentje die ik mis en die ik van een ander krijg. Verder groeit het kindje in mijn buik en wordt het gevoed met mijn bloed.

Dus we gaan ervoor!

Geplaatst

Sas, tuurlijk is het jullie kindje! Super hoor! Wist niet dat ze er zoveel moeite voor doen om een goede match te vinden.

Ik ben errug benieuwd!

We zijn ooit naar een nestje hondjes gaan kijken, een half zusje voor onze britse staff uitzoeken. Hadden een pupje uitgezocht maar helaas is dat pupje niet oud geworden, stierf al voordat ze naar ons toe kwam, hersenaandoening.

Maar zelfs dan heb je verdriet, want t was óns pupje! En dan heb je t alleen over een hond.

Natuurlijk is jullie kindje van jullie!!! Ecd of niet....het is jullie kindje!

Xx

Geplaatst

@ Lala, dat is lief van je! Maar het is waar, zo voelt het ook. We hebben het alleen aan mijn ouders, mijn zus en onze beste vrienden verteld. Ik wil geen risico lopen dat later ooit iemand zijn mond voorbijpraat tegen ons kindje. Als we besluiten dat het kindje het moet weten dan zijn wij degene die het moeten vertellen.

Maar hoe is het met jou?? Schiet al op he, 31 weken. Wat gaat dat snel!! Ben je al helemaal voorbereid, kamertje klaar?

Liefs

Geplaatst

Laatste voorbereidingen aan t treffen. Wil nog een schildering op de kastenwand. Gaan we morgen aan beginnen.

Ben folie voor t raam aan t spannen zodat t enkelglas toch iets meer dubbelglas wordt (technisch verhaal maar je spant eigenlijk gewoon folie ervoor). De gordijnen zijn klaar, alleen de haakjes even veranderen en dan ophangen.

Ben met de lakentjes bezig. Mn mams heeft een hoop gemaakt (van oude lakens) hierop ben ik een randje aan t borduren (met de machine). Thema komt terug op de kasten.

En heb afgelopen weekend de kleertjes gewassen. Kwam er toen ook achter dat we maatje 50 heel weinig hadden dus maandag meteen even zeeman gedaan voor iets meer. Hoop dat t genoeg is, wil ook niet teveel in huis halen. Jeweetmaarnooit...

Ja, het schiet al op. :-)

Over een kleine 7 weken zou de kleine man er al moeten zijn. Pff....nog onwerkelijk hoor!!

En terecht dat jullie beslissen of en wanneer jullie kind krijgt te horen dat ecd in t spel is geweest. Gaat niemand verder wat aan.

Gaat er nu ook snel op aan he?

Geplaatst

Sas, ik lees steeds vol bewondering met je mee! Ik vind het zo knap! Ik wist er bijna niks van, maar ik vind het ook verbazingwekkend hoeveel ze er voor doen om een match te vinden. En natuurlijk denkt iedereen denk ik wel, goh, hoe zou ik dat vinden?

Maar het eerste wat me te binnen schoot was dan ook adoptie, moet je zien hoeveel ouders van "hun" kinderen houden, en bij jou groeit het ook nog eens in je en komt tot leven in jouw buik! Natuurlijk is het leuk als een kindje op je lijkt, of dat je karaktertrekken er in terug ziet, maar ik kan je wel vertellen dat onze zoon qua karakter precies op mijn man lijkt. Dezelfde interesses, dezelfde humor, dezelfde smaak.

De grap is, mijn man is niet de biologische vader van onze zoon. Wat ik er maar mee wil aangeven dat karakter zeker niet alleen in de genen zit maar ook ontwikkeld wordt in de opvoeding. Mijn zoon en mijn man zijn echt 2 handen op 1 buik! We hebben ook nog contact met zijn biologische vader maar dat is echt het tegenovergestelde van mijn zoontje (gelukkig maar, maar dat is een ander verhaal!)

IVF Moeke, ja bij het testen was de embryo dus eigenlijk 11 dagen sinds de punctie. Ik test nu iedere dag, en de streep wordt steeds dikker wat een fijn en geruststellend gevoel is. Maar het blijft spannend. Tijdens de behandeling kijk je steeds uit naar het volgende stadium, de eicel die groeit, de punctie, de TP en dan je testdag. De grap is dat het nu niet stopt, ik kijk nu weer uit naar de 1e echo etc. Mijn man vindt het ook doodeng allemaal, we zijn al zo vaak teleurgesteld, maar we moeten het nu een beetje gaan loslaten, anders maken we ons zelf helemaal gek!

Ik moet eerlijk zeggen, volgens mij had ik dat eerder al eens aangegeven dat ik er toch moeite mee heb dat er nog 2 embryo's in de vriezer liggen. Ergens is het, misschien ver gezocht, en ben ook helemaal niet gelovig, maar een beetje voor God spelen, de artsen bepalen welk kind een kans krijgt om te gaan leven! We laten de embryo's liggen in de vriezer en als deze zwangerschap hopelijk goed gaat denk ik dat ik snel erna de andere embryo's terug wil laten plaatsen. Het voelt gewoon niet helemaal juist, hopellijk snappen jullie wat ik hiermee bedoel.

Geplaatst

Sas, het begint spannend te worden bij jullie!! hoop dat ze snel een donor vinden!

en je hebt gelijk, ook al is het niet je eigen eicel die gebruikt wordt, het kindje groeit toch in jouw buik en is gewoon jullie kindje.

En terecht dat jullie beslissen hoe en of en wanneer jullie het jullie kindje vertellen. Wij hebben ook aan ecd zitten denken en hebben zelfs ook al een donor, nu doen we het nog een keer op eigen kracht. Wie weet of we ooit toch nog voor ecd gaan. en dan houden wij het liever wwel voor onszelf. de omgeving weet dan alleen dat we ivf hebben gedaan en verder is het tusssen ons en de donor.

Roosie, begrijpelijk!!! wie weet hoe het allemaal gaat lopen met jullie cryo's. komt allemaal goed hoor!!! maar ik snap je wel!

Geplaatst

Sas, wat spannend gaat het worden! Wist niet dat ze zo bij ECD naar kenmerken keken. Hoop zo dat er heeeeeel snel een goede donor is! Je hebt helemaal gelijk, hoor dat het gewoon echt jullie kindje is! Ik heb mij ook wel eens afgevraagd cq stil gestaan bij ECD indien mijn eitjes toch echt te oud worden. Het zou voor mij geen onderscheid zijn met mijn zoontje die wel vanuit mijn eigen eitje is ontstaan. Kan mij dus zo goed voorstellen dat dit gewoon je eigen kindje is. Het groeit tenslotte in jouw buik, jij schenkt het leven en zorgt er de rest van je leven voor. Hoop zo dat je over een paar maanden zwanger bent! Je wacht er al (te) lang op!

Ben ook erg benieuwd naar je ervaringen in de kliniek in Cyprus. Dogus toch?

Geplaatst

roosie ik herken het helemaal wij maken ook alle cryo 's op!

vind het echt enorm moeilijk om dat niet te doen maar voor nu moet jij genieten van je kleine frummel in de buik

Sas mooi om je verhaal te lezen. Ik heb nu makkelijk praten maar wij zouden ook voor donor gaan ik geloof heilig in het nature nurture verhaal

Hoe is het met de rest?

vandaag weer een bezoekje gebracht ik vond het wel even moeilijk om er te zijn!! maar goed als we een brusje wensen dan zit er niets anders op. dkt 's was zoals gewoonlijk vlug, gehaast maar wel weer daadkrachtig echo gehad alles oké en bloed geprikt. Meteen recept gekregen voor voorbereidingen cryo en na morgen hopenlijk groen ligt!

Geplaatst

Hahha! De verstrooide Dr. S! Wij konden er ook nog wel om lachen, 's morgens komt hij met een enorme rugzak binnen, net een student! Haha!

Vanaf wanneer zou je dan kunnen beginnen IVF Moeke?

Geplaatst

haha idd! mooi hè ben blij met die man ;)

hoor morgen hoe en wat het verder gaat

weet iemand hoe een cryo in kunstmatige cyclus verloopt!?

wanneer voor echo hoelang slik je progynova!?

heb twee cryo cycli gedaan in nl vandaar mijn vraag naar die in dd

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.

Wij gaan ook naar Dusseldorf en hebben 1 ivf en 1 icsi poging gehad. Beide keren hadden we 6 eicellen, alleen lukt het bevruchten niet. Bij mijn vriend is alles goed. Enkele weken geleden ben ik begonnen met DHEA, dit op advies van Dokter S, dit omdat mijn AMH is 0,3 is, ben 33.

Maar wel fijn om te lezen dat er goede ervaringen zijn in Dusseldorf. Hopelijk gaat doe de DHEA zijn werk, als alles goed gaat gaan we halverwege maart onze 2 icsi poging doen.

Zijn er dames die al langer DHEA gebruiken en wat zijn hun ervaringen?

Succes allemaal de komende tijd, liefs Annette

Geplaatst

hoi ivfmoeke, geen idee, ik heb nog geen cryo's gehad tijdens mijn behandelingen.

Succes vandaag!!! Weet je al hoe en wat verder???

Welkom Mannie, ik ben nu sinds 1 februari ook met DHEA begonnen, mijn waarde was aan de lage kant. Over enkele weken weer laten testen, dan weet ik pas of het effect heeft gehad. en dan hopelijk vlak erna beginnen met poging 5.

liefs,

Tool

Geplaatst

hoi dames,

ik heb na 2 weken een afspraak in DD.mijn vraag is welke adres gebruiken jullie bij navigatie?ik heb die adres getypt Ahnenweg 1 maar de navigatie vervangt de nummeer (1) niet.

welkom mannie,ik gebruik DHEA al 2 maanden.geen bijwerken en ik heb 1 week geleden een bloedtest gedaan, dat hoe is waarde van mij AMH, misschien de uitslag krijg ik na 2 weken.

liefs eva,

Geplaatst

he dames,

ik heb net even aan dr. S. gevraagd, maar de amh-waarde is iets anders dan de dhea-waarde.

eva, wij gebruiken altijd voelklingerstrasse 4. vlak voor de tunnel moet je rechtsaf en dan bij het stoplicht naar rechts en meteen weer naar links (een smal weggetje). en dan kun je parkeren achterdoor rechts (onder slagboom door aan de rechterkant. Kan wel eens druk zijn, maar meestal rijdt er altijd wel iemand weg.

Geplaatst

goed nieuws we gaan starten

eerst drie weken aan de pil dan ongesteldheid en op dag 12/13 echo hopenlijk dan op dag 16/17 een tp

even zitten rekenen dan komen we in dec uit.

we zien het wel.....

Geplaatst

Hai Roosie, lees nu pas je berichtje:-) Ben het helemaal met je eens dat niet alleen de genen bepalen hoe je wordt maar dat ook opvoeding het karakter bepalen. Ik heb er ook veel minder moeite mee dat een evt uk niet op mij kan lijken dan mijn vriend dat heeft. Die is bang dat je nooit zal kunnen zeggen dat heeft hij van zijn moeder. Nou ik denk dat dat wel gebeurt.

Jouw verhaal bevestigd dat maar weer!!

Sas, ik lees steeds vol bewondering met je mee! Ik vind het zo knap! Ik wist er bijna niks van, maar ik vind het ook verbazingwekkend hoeveel ze er voor doen om een match te vinden. En natuurlijk denkt iedereen denk ik wel, goh, hoe zou ik dat vinden?

Maar het eerste wat me te binnen schoot was dan ook adoptie, moet je zien hoeveel ouders van "hun" kinderen houden, en bij jou groeit het ook nog eens in je en komt tot leven in jouw buik! Natuurlijk is het leuk als een kindje op je lijkt, of dat je karaktertrekken er in terug ziet, maar ik kan je wel vertellen dat onze zoon qua karakter precies op mijn man lijkt. Dezelfde interesses, dezelfde humor, dezelfde smaak.

De grap is, mijn man is niet de biologische vader van onze zoon. Wat ik er maar mee wil aangeven dat karakter zeker niet alleen in de genen zit maar ook ontwikkeld wordt in de opvoeding. Mijn zoon en mijn man zijn echt 2 handen op 1 buik! We hebben ook nog contact met zijn biologische vader maar dat is echt het tegenovergestelde van mijn zoontje (gelukkig maar, maar dat is een ander verhaal!)

IVF Moeke, ja bij het testen was de embryo dus eigenlijk 11 dagen sinds de punctie. Ik test nu iedere dag, en de streep wordt steeds dikker wat een fijn en geruststellend gevoel is. Maar het blijft spannend. Tijdens de behandeling kijk je steeds uit naar het volgende stadium, de eicel die groeit, de punctie, de TP en dan je testdag. De grap is dat het nu niet stopt, ik kijk nu weer uit naar de 1e echo etc. Mijn man vindt het ook doodeng allemaal, we zijn al zo vaak teleurgesteld, maar we moeten het nu een beetje gaan loslaten, anders maken we ons zelf helemaal gek!

Ik moet eerlijk zeggen, volgens mij had ik dat eerder al eens aangegeven dat ik er toch moeite mee heb dat er nog 2 embryo's in de vriezer liggen. Ergens is het, misschien ver gezocht, en ben ook helemaal niet gelovig, maar een beetje voor God spelen, de artsen bepalen welk kind een kans krijgt om te gaan leven! We laten de embryo's liggen in de vriezer en als deze zwangerschap hopelijk goed gaat denk ik dat ik snel erna de andere embryo's terug wil laten plaatsen. Het voelt gewoon niet helemaal juist, hopellijk snappen jullie wat ik hiermee bedoel.

Geplaatst

dames, even een vraagje voor degenen die de embryoscope hebben gebruikt.

Stel je hebt op zaterdag de punctie. Gaan ze dan meteen de embryoscope in? En wordt de punctiedag dan als dag 1 aangerekend? En dan op dag 5 terugplaatsing, dus de woensdag? of dag 6 na punctie? dus de donderdag? Of moet je de dag na de punctie aanhouden als dag 1 (zondag dus) en dan dag 5 de donderdag? of dag 6 de tp (vrijdag)?

ben even aan het rekenen hoe ik zou kunnen gaan zitten met verlof nemen op mijn werk.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden