Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wauw Tool, mooie foto's hoor! Ik vind ze nu al knap:)

Moeke, jij zaterdag weer een cryootje halen toch? Spannend! Ondanks dat jij er zelf misschien niet zoveel van verwacht; het kan wel he!! Ik hoop dat je blij verrast wordt!:)

Wel lekker dat je zo snel weer door kunt trouwens!

Geplaatst

he ivfmoeke, yep, kom ook uit het zuiden, ongeveer 30 minuten van m'tricht af naar rechts als je op de landkaart kijkt.

hou vertrouwen in jullie cryo hè!!! ik ken er genoeg die ook met een cryo zwanger zijn geworden en gebleven!!

Geplaatst

Zoals ikke!

:D

Drie en vijf cellig, dus tool: jij krijgt echt olympisch kampioentjes!

en ivfmoeke: ik was al langzaam afscheid aan het nemen van dit forum. De cryo's waren onze laatste poging en we hadden er allebei een hard hoofd in. Dus ik hoop dat jullie ook net als ons positief verrast gaan worden door een positieve test ;-)

Overigens ook uit t zuiden des lands.... Tool woont als ik me niet vergis een paar straten van mn ouders af. Voor mij moet je zo'n beetje recht omhoog vanuit m'stricht hihi

Geplaatst

Tool, Ook hier wilde ik je nogmaals super veel succes wensen! Wat een mooi resultaat! Ik hoop zo dat dit jullie kindje(s) gaat worden!

Sterkte in de killing wachtweken.

Geplaatst

sylvia hoe gaat het met jullie? weten jullie al wat meer ivm de onderzoeken wanneer ze gaan plaatsvinden?

Sas hoe gaat het met jullie, vreselijk om te moeten horen dat ze de kostbare zaadjes ook nog kwijt zijn, afschuwelijk.

Als wat verder met het nieuwe traject?

gabrie, noor, roossie hoe gaat het met jullie?

Tool lekker gevoel hé meid twee van die toppers aan boord

ik heb om 12.20 uur echo en dan hopenlijk za een tp, toch nu wel weer spannend. ik laat het jullie weten meiden

lala, tool wat leuk drie meiden uit het zuiden des lands.....

Geplaatst
sylvia hoe gaat het met jullie? weten jullie al wat meer ivm de onderzoeken wanneer ze gaan plaatsvinden?

@ivfmoeke; nee ik weet het nog niet. Morgen gaan we weer naar Duitsland, en hopelijk weten we daarna meer. Ik ben erg benieuwd wat er allemaal gaat gebeuren aan onderzoeken. Wel weer spannend!

Jij succes met je echo vanmiddag!!

Geplaatst

mijn god wat was het druk!! ik zit er nu nog :-(

maar echo is goed dus za tp hoor zometeen hoelaat!

Sylvia heel veel succes morgen ik ben erg benieuwd en hoop dat het wat meer duidelijkheid oplevert! Ga je ook in gesprek met dkt pfeiffer? liefs

Geplaatst

ivfmoeke, pff dat schiet niet op zo. maar zaterdag de tp! spannend! en succes

lala, ze zijn 12 en 6-8 cellig, hihi.

syl, succes morgen met de afspraak!

Geplaatst

lala, hahahah, ik las het zojuist nog een keer en dacht, ohja, lala bedoelt natuurlijk die van haarzelf, hihihihi.

Volgens mij was het echt druk in DD, want ik heb een paar keer proberen te bellen, of bezettoon of er werd niet opgenomen. uiteindelijk een duitse collega aan de lijn gehad en c. heeft me zojuist teruggebeld. Morgen word ik nog een keer teruggebeld met het precieze tijdstip van het infuus op vrijdag.

Geplaatst

@Tool, wat een goede berichten lees ik hier! 2 toppers aan boord. Ik duim voor je

@ IVF moeke, ok jij weer in de race. Heb vertrouwen in je cryo,kijk naar Lala.

Hier nu weer bericht dat de zaadjes toch weer gevonden zijn ergens in istanbul. Ik vind het wel best, we gebruiken ze toch niet meer. We hebben rechtsbijstand erop gezet dus afwachten. Mijn lief is weer thuis, doodop van het werk en gaat wrs 4mei weer weg. Deze week gaan we afspraak maken in Spanje. We gaan er weer voor, nieuwe donor, nieuwe kansen

Geplaatst

Jeemig Sas nu wel weer gevonden...tja ook lekker op tijd dan he!

Het blijft een verhaal....waar je helemaal niets meer kan!

Ik hoop dat jullie toch nog iets terug kunnen krijgen via de rechtsbijstand!

Ivfmoeke succes met de tp as zaterdag.

Syl succes met het gesprek.

Geplaatst

he Sas, wat een verhaal zeg, nu weer wel gevonden. hoop dat rechtsbijstand alles eruit kan halen wat eruit te halen valt! en succes met het maken van een afspraak in Spanje!! spannend weer!!1 gelukkig is je mannetje nu nog even thuis, kunnen jullie beiden bijkomen van wat er gebeurd is en samen een doorstart maken naar jullie volgende ronde!! ik duim voor jullie!!

Syl, hebben jullie morgen ook een afspraak in DD? mss zien we elkaar nog. Ik weet alleen nog niet hoe laat ik daar moet zijn voor het infuus

succes in elk geval

Geplaatst

sas wat erg nu toch weer gevonden, lekker op tijd zeg! ben erg benieuwd wat de rechtsbijstand hier van kan maken en hoe e.a. verder gaat.

hoop dat je in spanje veel meer geluk mag hebben meid, het is jullie gegund

sylvia,vandaag je gesprek hé!? succes meid

Tool, jij morgen infuus? mijn schoonzusje ook misschien tref je haar nog wel, ook uit het zuiden van het land

gisteren was echt niet leuk! eerst wacht je 20 min in de wachtkamer die nu verbouwd wordt. Das vrij normaal bij aankomst zag ik al 7 nederlandse auto's staan. Daarna goed gekeurd door dkt S nog effe langs Carolien. Daar was ik rond 13.00 uur en ik zat om 14.15 uur pas in de auto.

Ik raakte nog aan de praat met een lotgenoot, fijn gesprek, dus de tijd vloog gelukkig om. En alleen maar om een tijdstip van de tp te horen en dezelfde riedel als altijd bolletjes en progynova en volle blaas. Helaas zijn we geen leek op dit gebied dua dat wisten we al. Carolien was mega gestressd ik ben kantoor binnen gelopen en vroeg om tijdstip ivm oppas van onze zoon. Stressen ivm de formulieren die nog ondertekend moesten worden, stuur die al per mai dan vullen wij ze zelf al in denk ik dan.

Graag jullie mening nog over het volgende:

carolien wilde dus assited hatching aankruisen, ik zeg nee dat hoeft niet. Zij bleef maar drammen dat dit het advies was bij een cryo.

Lekker advies dan want dat heb ik vorige maand niet gehoord. Kosten 160 euro. Heb gezegd het vandaag of morgen te laten weten.

Ondertussen dkt s gemaild nog geen reactie.

Wat vinden jullie? doen? ervaringen mee?

Geplaatst

Onze Matt is van n cryo met assisted hatching. Onder t motto: in nl doen ze dit niet, schijnt toch te helpen, en wat is 160€ extra nu voor n mnsenleventje..... We gven grif n paar duizend uit voor n auto en dan zouden we geen 160 uitgeven voor n kindje...

Geplaatst

lala het geld boeit mij totaal niet, we hebben al heel veel uitgegeven en het was het meer dan waard.

oke dus wel gedaan, misschien dan toch maar doen!?

vind het zo raar een laser in het embryo?!

Geplaatst
lala het geld boeit mij totaal niet, we hebben al heel veel uitgegeven en het was het meer dan waard.

oke dus wel gedaan, misschien dan toch maar doen!?

vind het zo raar een laser in het embryo?!

Bij mijn poging in afgelopen februari ook voor het eerst AH toegepast.....en ja tijdelijk zwanger geweest.

Geplaatst

wij hebben ah bij onze vorige verse poging gedaan. helaas bij ons toen geen succes. nu ook geen ah, want dit kan niet bij emmies die in de es zijn geweest. hoop dat dr s. je nog een reactie geeft! ik heb morgen om half 8 t infuus. dat wordt dus vroeg opstaan hihihi. moet er nu vandoor. ga lunchen met 2 vriendinnen/collega`s. laterzzzzzz

Geplaatst

reactie dkt s: dat wordt regelmatig gedaan onder de 37 jaar is het vragelijk of dit nodig is.

uhm nog niet duidelijk!?

gabrie komt idd laser eromheen, klopt inderdaad

Geplaatst

Ivfmoeke,

Ze maken een gaatje in de schil waardoor innestelling beter/sneller kan verlopen.

Ik heb zelf het idee dat het wel degelijk een positieve invloed heeft. Maar het is uiteindelijk aan jullie zelf om de keus te maken.

kan me voorstellen dat bij herhaaldelijk geen innestelling bij vrouwen onder de 37 het standaard protocol is in duitsland.

Moeilijke keuze blijft t wel ja.

Geplaatst

mmm, nu ben je nog niet veel wijzer met dit antwoord.

er wordt idd mbv een laser een gaatje in de schil gemaakt. de embryo heeft er geen nadelige gevolgen van.

Lastige keuze dus. wij hebben er toen wel zelf om gevraagd. als je het niet wilt, dan moet je het ook niet doen.

succes met het maken van de beslissing. Maar wie weet, helpt het wel en lukt de innesteling? blijft lastig, want je weet uiteindelijk niet of het wel of niet door de AH komt.

Geplaatst

Hoi dames,

Weer terug uit DD, pff.. wat een rit toch altijd! Zijn jullie ook altijd zo blij met die MC Donalds er vlak bij?! Haha, zo maak je er toch altijd nog even wat leuks van!;)

Heleboel onderzoeken in gang gezet, zo'n 10 buisjes bloed afgenomen; stollingsafwijkingen, immunologisch onderzoek, chromosomen-onderzoek, en in mijn volgende cyclus moet nog een hysteroscopie gedaan worden. Hebben jullie die wel eens gehad? Iemand ervaring?

Ben erg benieuwd of er wat uit komt uit al die onderzoeken, en of er iets aan gedaan kan worden natuurlijk. Best spannend vind ik het!

Sowieso komt het er op neer dat we nog wel een maandje of 2 geduld moeten hebben voor een volgende poging. Eerst mijn cyclus maar weer eens terug krijgen na de miskraam, hopen dat dat beetje vlot gaat..

IVFmoeke; over die AH: Dr. S. heeft ons toen verteld dat het voor ons weinig nut zou hebben. Dit ivm mijn leeftijd (toen 27). Volgens hem was het zinvol als je wat oudere eicellen hebt, ik weet niet hoe oud jij bent? En evt. na meerdere onsuccesvolle terugplaatsingen kun je dit natuurlijk ook altijd overwegen, wellicht dat het probleem dan toch bij de innesteling ligt. Maar tegen ons werd verteld dat het niet nodig was als je zo jong bent, bij ons klopt dit denk ik ook wel want van de 3 terugplaatsingen ben ik ook 3 keer zwanger geraakt, dus het probleem bij ons zit 'm niet bij de innesteling denk ik.

Lastige keuze he!! En met zo'n advies kom je ook niet ver natuurlijk, assistente die eigenlijk iets anders zegt als de arts... zucht.. soms is het wel een beetje rommelig en verwarrend daar he! moeilijk!!

Succes met je keuze, ben benieuwd wat je doet! Fijn dat de echo goed was in ieder geval!

Sas; wat een verhaal weer van die zaadjes! Eindelijk gevonden dus, maar niet waar ze gevonden zouden moeten worden!! Best schandalig hoor dat dat allemaal zo mis kan gaan!

Vind het heel rot voor jullie..

Tool; hoe voelt dat nou; 2 van die toppertjes in je buik?! Lekker koesteren he!!;)

Liefs!

Geplaatst

he sylvia, veel bloed afgenomen. wanneer krijg je de uitslag? hoop dat er iets uitkomt waarmee jullie verder komen in jullie wens! hoop t zo! hysteroscopie heb ik 2x gehad. viel uiteindelijk mee. was onder narcose qua behandeling. pijn en herstel duurden iets langer. bij tweede x hebbeb ze mn eierstok en eileider rechts weggehaald. maar dat kwam door n koud abces dat ik al jaren daar had zitten en die erop aan t drukken was. maar dat is natuurlijk bij jullie niet van toepassing! en ik had ook massale verklevingen in en rondom mn buik. succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden