Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hahahaha wat een mooie verspreking okaasan! Ik ben BLOOT gewoon altijd goed!

Ja, weer lekker aan de spuit! Sochtends en savonds! Gaat prima.. En jij aan het aftellen?

Framboos hoop op een wat rustiger traject dan nu voor jullie.. Een uitgestelde TP is gewoon niet fijn (zacht uitgedrukt)

Liefs Inge

Geplaatst

Okaasan, gelukkig ben je met de laatste "bloodjes" bezig....

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Eerste FM vandaag.. Nog lang niet aan de punctie toe.. Links heeft er 5 / 6 klaarliggen maar nog allemaal onder de 10 mm klein.. nog even doorspuiten dus! Rechts doet niks na de operatie.. Toch verraste die kant ons weleens met 1 of 2, maar nu was er (nog?) niks te zien.

Ben benieuwd naar de nieuwe instructies uit DD!

Liefs Inge

Geplaatst

Inge, dat kan dus nog alle kanten op! Heb je inmiddels al instructies van DD gehad?

Ik heb straks een fm, ben benieuwd of er nu iets meer zijn met mijn iets aangepaste schema....

Liefs,

Noes

Geplaatst

Ja, geen aanpassingen! Moet wel goed opletten trouwens, want de assistente gaf al cetrotide erbij aan. Dat leek mij niet handig om al te remmen als ze nog niet boven de 10 waren.. "Oh nee" zei ze, "dat klopt inderdaad niet". Naja, een voordeel van niet meer zo bleu zijn in dit traject.. :-) maandag weer nieuwe

meting!

Hoe was je FM noes? Ben benieuwd!

Liefs Inge

Sent from my iPad using Tapatalk

Geplaatst

Ja voor DD is het zeker handig als je al wat meer "ervaring" hebt.

Bij mij waren 2 al wat grotere follikels te zien van zo'n 14 en 15mm. De verhoogde dosis heeft dus geholpen.... Ze waren ook al iets groter dan de vorige keer op dag 10. Nu lh testen blijven gebruiken, ze verwachten ongeveer dinsdag de ovulatie.

Geplaatst

Wat een spanning hier weer! Aantal dames in de race.

hoop echt dat DD net zoveel voor jullie mag betekenen als voor ons ( 2 wondertjes).

waarvan de eerste, het enige echte eitje was, ook nog eens bevrucht en geworden wie ze nu is; meid van 3!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik begin eerst me even voor te stellen . Ik ben mandy. 37 (bijna). Mama van een zoontje van bijna 3.

We gaan voor ons tweede wonder.

Nu heb ik al 1 IVF poging achter de rug in Rotterdam.

We hebben er echter niet een super goed gevoel bij.

Had 9 eitjes, 6 bevrucht en 1 cryo.

Nu willen we uitwijken naar Düsseldorf. Hoor zoveel positieve verhalen.

Kunnen jullie me een beetje op weg helpen?

Hoe gaat het verzekeringstechnisch, heb je nieuwe verwijzing nodig?

En met de hormonen?

Bedankt !!

En ik ga me even inlezen op jullie verhalen..

Groetjes

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Ik heb maandag de punctie! Hoe is het bij jou Noes?

Welkom Mandy! Ik kan je niet echt helpen met de verzekering omdat wij alles zelf betalen inmiddels. We hebben wel een samenwerking met een ziekenhuis hier waar we, naast de echo's, ook de medicijnen halen. Naast het ziekenhuis is DD is ook een apotheek waar alles in voorraad is trouwens.

Wanneer ga jij beginnen?

Liefs Inge

Geplaatst

Hallo Inge.

Ik begrijp het. We hebben nog 2 beurten via de verzekering.

Dus was benieuwd hoe zoiets in z'n werking gaat.

Spannend maandag de punctie. Ik zal hard duimen voor een vruchtbare oogst..

Wat fijn dat je samenwerking hebt met een Nederlands ziekenhuis. Scheelt weer een heleboel kilometers.

Wij twijfelen nog tussen België en DD.

Ik wil bij beide nog een intake aanvragen. Ben me nu aan het oriënteren.

Besef me steeds en steeds meer hoe dankbaar we moeten zijn met ons zoontje. Die is dankzij IUI ' gekomen '

Zelfs de eerste IUI. Nu 6 IUI & 1 IVF verder.

we hebben hier (Nederland) nog 1 cryo tegoed. Heb zojuist de pregnyl gezet en aankomende donderdag hoor ik of de cryo is ontdooit.

Maar ik ga er zo blanco mogelijk in.

Liefs

Mandy

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Geplaatst

Mandy, het hangt er vanaf waar je bent verzekerd. In principe vergoedt de zorgverzekering 100% NL tarief na toestemming. Dit betekent, gezien de Duitse prijzen, dat je nog een hoop moet bijleggen.

nu zijn er verzekeringen ( PMa, PNO enz) die 200% NL tarief vergoeden na toestemming, dit dekt een hoop vwb de kosten.

Wel moet je sommige technieken achterwege laten, deze worden niet vergoed ( picsi, ah). DD heeft hier ervaring mee en declareert alles apart, zodat je ook alles apart bij je verzekering kunt indienen.

Switchen kan pas eind van het jaar mocht je elders verzekerd zijn, of je moet flink wat bij willen leggen.

Geplaatst

Er zijn verzekeringrn die maar 80% vergoeden conform NL maatstaven. Verdiep je hier goed in ;) Ik heb toentertijd echt alles vergeleken. En ik kan je echt PNO aanraden, wauw, deze heeft bij mij alles vergoed. Dit terwijl ik in Wolvega de echo's heb katen doen, tweede poging van mn zoon. Scheelde echt heel veel tijd en km's. Enkele reis was voor ons 3,5 uur.

de poging ervoor en die bij mn dochter altijd op en neer. De week van punctir in huisje Limburg.

Geplaatst

He Meiske, hoe is het met jou? En doet de kleine het ook goed? Je zal het wel druk hebben!

Wij zitten in de afbouwfase: begonnen met ivf, toen icsi en nu aan de 2e IUI. De kans is natuurlijk erg klein, maar het is een stuk minder belastend en het wordt vergoed.... Ook wel weer eens leuk! ik heb afgelopen donderdag de inseminatie gehad en nu in de wachtweken. Maar ik geloof niet dat het wat gaat worden hoor! De kans is nog minder dan 5%. Maargoed, we zullen zien, een kansje is ook een kans.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Inge, volop in mijn kraamtranen, moet ik regelmatig aan je denken. En je punctie is inmiddels achter de rug. Ik hoop dat er een erg mooie oogst was en vervolgens veel en goede bevruchtingen. Heel veel succes en sterkte met wachten de komende dagen op alle spannende telefoontjes. Ik kom hier tussen alle hectiek af en toe even spieken.

En Noes ook voor jou draaien de duimen natuurlijk, om die 5% nog een beetje omhoog te krikken.

En, morgen krijgen jullie post (als de PostNL zijn werk goed doet) ;-)

Geplaatst

Heeft iemand hier toevallig ervaring met het afbouwen van prednison? Ik ben nu 8w zwanger en om die reden al slap, misselijk, geen energie, elke dag middagslaapje, alles smaakt vies. Maar op de dagen dat ik de prednisondosis iets terugschroef (van 10 --> 7,5 --> 5 --> 2,5 mg) ben ik echt nog belabberder en nergens meer toe in staat. Kan dat aan de prednison liggen, of is dat toeval? Kun je dan beter rustig of juist versneld afbouwen (om er eerder van af te zijn)? Sowieso moest ik met 9w gestopt zijn omdat het vanaf dan meer kwaad dan goed zal doen. Ben benieuwd naar tips!

Geplaatst

Okaasan! Thanks voor het duimen! Ik heb de punctie gehad (gehele narcose wat fijn!) en net gehoord dat er 2 bevruchtingen waren. Laat dat "veel" dus maar achterwege, we zijn gewend aan 'slechts' twee. Klaag niet hoor, maar een keertje 9 zou ook eens leuk zijn

Zaterdag hebben we de TP. Dt is een dag 5 terugplaatsing dus, ben benieuwd wat dat voor ons oplevert!

Hou maar even lekker vol die kraamtranen! Wat denk je.. Geen fijne start zoals je schreef en zulke heftige jaren achter de rug. Ik zou verbaasd zijn als dat niet zo zou zijn! Huil maar lekker

Olijfje, ik heb geen idee! Ben nog nooit zo lang zwanger geweest en nu voor het eerst prednison! Sterkte!

Liefs Inge

Geplaatst

Inge, wat fijn dat de punctie weer voorbij is! Duimen dat de twee goed doordelen en op naar zaterdag!

Voor als je eraan toe bent: ik heb me vandaag verdiept in prednison afbouwen. Veel IVFfers schijnen er last van te hebben op de dagen dat je de dosis terugschroeft. Ik heb nu elke drie dagen de dosis met een half pilletje (2,5 mg) verlaagd, dat lijkt redelijk gangbaar. Sommigen doen het nog geleidelijker, anderen juist met iets grotere sprongen. Mijn arts vindt dat je het vanaf wk9 beter niet meer kunt gebruiken maar er zijn ook mensen die het tot wk 24 blijven slikken, dus ik laat me niet opjagen. Ben benieuwd hoe het straks bij jou gaat. Maar eerst maar goed herstellen van de punctie, zodat je helemaal klaar bent voor zaterdag!

Noes ik duim voor je!

Geplaatst

Inge, hoe gaat het met jou? Ik hoop voor je dat de 2 nog steeds aan het doordelen zijn?! Pfff, ik vond dat altijd zo spannend, die vreselijke afvalrace....

Sterkte en ik duim voor je.

Hier niets bijzonders, alleen weet ik dat de pregnyl nu uit mijn lichaam is .

Liefs,

Noes

Geplaatst

Oh Noes toch weer aan het testen geslagen?

Inge de duimen draaien hier voor twee hele mooie emmies. Krijg je ze vandaag of morgen terug?

Zo mooi & zo bijzonder.

Ons guppie is geboren op 18 maart 2015!

Geplaatst

Noes en Inge

Noes weer een voorraad ingeslagen?

Hier wederom weer dikke rekening van DD voor de eskimootjes die daar zijn.

Geen idee of we het ooit nog aandurven of kunnen.. We zijn al zo dankbaar dat Duuk hebben

Voorlopig blijven we ze maar betalen

Liefs

02-08-2014 Femen Duuk geboren.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden