Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dit is echt behoorlijk gemeen Noes, je pijnigt ons.

Nu woon je dichtbij dus.....ik zie een kans!!

We kunnen best een choco-date maken hoor.....vind ik heus niet erg....

Grapjas.

En dan paasbrood van Okaasan bij een kop verse muntthee, heerlijk!!!

Geplaatst

Moes, ik heb nog best een zakje voor jou over hoor, ik ben alleen morgen de hele dag de Ronde van NH aan het fietsen, 110km! Zielig he?😉 zondag ben ik er wel, maar jij natuurlijk gezellig bij je familie! Ik bewaar er wel een voor je!!

Liefs,

Dikke Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Stoere Noessie!!!! Eerst arbeid en dan eitjes!! Heerlijk joh! Gelukkig zijn je eieren niet zo zwaar nog, die van jou zelf dan..

Zondag ben ik gedeeltelijk paaseitjes aan het zoeken en verder niet. Dinsdag en woensdag vrij... Nooit te laat voor chocola!!!

Echt leuk dat je gaat fietsen.

Okaasan, lekker een weekje weg. België??? Ik hoop droog weer want de temperatuur wordt best goed geloof ik.

Groetjes weer!!! Zet m op Noes!!

Liefs

Geplaatst

Noes wat zien die eitjes er lekker uit!!!! Knap dat je nu ff 110km aan het fietsen bent! Zou zelf nog geen 30km kunnen.. Tis mooi weer! Je fietst die chocolade kilo's er zo weer af!

Verder nog geen last van de hormonen?? Spannend dinsdag!

Moes we hebben een date! Gezellig hoor! Heb ik noes en moes in het eggie gezien😄. Wel leuk dat je er beeld bij hebt! Maar liever had ik dat je die medicijnen niet nodig had gehad! In de positieve zin!

Okasaan je maakt er meteen een beetje vakantie van! Je hebt er mooi weer bij en hopelijk vrijdag ook de tp! Mijn duimen draaien!

hier gaat het verder wel goed! Beetje van de schrik bekomen'! Verder moeten we afwachten! 1- mei belangrijke echo en de combi met bloeduitslagen!

Fijne dagen allemaal! Liefs mij

Geplaatst

Zo, de 110 km zit erop, het viel me mee, ondanks de vele tegenwind was het toch goed te doen. En de chocolade kilo's die ik eraf gefietst heb, heb ik er nu ook alweer aangegeten, net een chocolade haas verorberd en een groot stuk tulband...

Ik voelde nog niets van de hormonen, het is ook pas de 3e dag, maar nu ik erop let, lijk ik toch de eierstokken iets te voelen. Ben ook erg benieuwd wat we dinsdag gaan zien bij de eerste follikelmeting.

Remmir, 1 mei krijg je dus een uitgebreide echo? Hebben ze de Nipt-test-bloedonderzoek bij je gedaan? Hoop echt dat het loos alarm is, sterkte!

Okaasan, veel plezier op vakantie, lekker even in de relax-modus! Nu hopen dat de cryo goed ontdooit!

Meiske en Twinkle, hoe gaat het met jullie, al lekker misselijk? (sorry als het echt zo is, maar ik zou het fantastisch vinden als ik het had...)

Gezellige pasen allemaal!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Trots op Noes👍👍👍!

Goed gedaan met mooi weer en iets teveel wind.

Remmir jij nu lekker even twee dagen met de beentjes omhoog bijkomen van de afgelopen week.

Tot spreeks!

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben nog niet heel actief, sorry. Ik probeer er ook nog niet teveel mee bezig te zijn. ik heb nog geen idee wat op me af gaat komen...of dat nu slim is weet ik niet. Toen we startten met zwanger worden beet ik me vast in elk babyboek, want binnen een maand zouden we wel zwanger zijn...wat voel ik me daar nu dom en naïef over. Dus nu in de behandeling wil ik me niet meer vastbijten in iets wat misschien nooit mag zijn....is dat stom?

Dit is mijn update: We hebben bloed, sperma en imuunonderzoek laten doen in dd. Toen ik na een week belde voor de uitslagen zei de assistente dat alle uitslagen van bloed en sperma prima waren en dr. K.issler voorstelt om Icsi met imsi te doen. We zouden afgelopen week de uitgangsecho hebben gedaan en dan het behandelplan bespreken. Helaas hebben we alles naar volgende maand moeten schuiven omdat mijn man voor het werk onverwacht weg moet.

Omdat we meteen icsi erg vreemd vinden (gezien de goede uitslagen) had ik afgelopen week een telefonisch consult aangevraagd met dr K.issler, maar helaas heeft hij me niet gebeld. Na twee dagen mailen en boos bellen belde hij eindelijk terug. Ik heb de telefoon niet gehoord, dus hij heeft ingesproken dat alle waardes goed waren en Icsi met imsi de grootste kans gaf, hij belt in het begin van de week terug.

Als ik de uitslagen van het imuunonderzoek bekijk is alles prima tot erg goed, maar wanneer ik de waardes vergelijk met de waardes uit het boek van dr. Beers blijkt toch dat ik de hoge aantallen B - lymphozyten en nat. Killercells heb...Dus nu weet ik niet van welke vergelijkingswaardes ik uit moet gaan (het boek of labor Benrath). De immunoloog van labor Benrath is ook nog eens op vakantie, dus voor zover nog steeds geen duidelijkheid. ...

En dat is waar we nu staan...

Geplaatst

Goedemorgen! Ik heb net weer de eerste follikelmeting gehad: links 3x kleiner dan 10 mm en 1 van 12mm, rechts 7x kleiner dan 10mm en 1 van 10,5mm, dus totaal 12 stuks !! Ik ben blij! Het zag er ook mooi uit zei de positieve echoscopiste en het bms was 7,5mm en mooi 3laags. Ze waren allemaal wel redelijk dezelfde grootte. Nu kijken wanneer ik weer mag.

10eke, goed dat je al het onderzoek hebt laten doen. Ik heb in januari de resultaten doorgenomen met dr V.oorbij van labor benrath.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Lekker vroeg geregeld Noes!!! Hopelijk alle twaalf straks geschikt voor de pluk! Zou echt super zijn.

Je gaat gelukkig voorspoediger dan ik.

Ik moet een afspraak gaan maken. Ben vijf dagen te vroeg ongesteld dus over drie weken uitgangsecho in DD. Dat schiet al best weer op dan...

10eke, gezellig dat jij er ook weer bent!!

Groetjes,

Moes

Geplaatst

Noes dat ziet er goed uit.. Ik duim dat ze allemaal goed meegroeien...

Moes.. Dan gaat het toch weer sneller dan verwacht he...

10eke.. Die onderzoeken heb je maar weer gehad... Nu op naar de rest...

Geplaatst

Noes, dat klinkt veelbelovend! Is het nu meer dan de vorige poging? Hopelijk gaan ze straks allemaal mooi meedoen.

Moes, dat gaat dan ineens toch alweer snel! Is het nu helemaal gelukt met dr medicatie?

10eke, ik zou proberen dr, V zelf nog te mailen of bellen als hij terug is van vakantie. Misschien kan hij meer uitleggen over de imuunwaardes?

Wat betreft icsi. Hadden jullie voorheen altijd veel bevruchtingen en van goede kwaliteit? Ik heb wel vaker gelezen dat er met icsi vaak betere resultaten worden behaald. Vooral ook voor de kwaliteit van de embryo's.

Geplaatst

Hi Twinkle, de medicatie heb ik nog niet rond. Maar een beetje kopen zal dan wel moeten. Ik blijf gewoon verder kijken en heb ook nog een maandje. De arts gaat voorschrijven naar de hoeveelheid die ik nog heb.

10eke, in NL hadden wij ook nooit ICSI voorgesteld gekregen maar nu willen ze dat toch proberen omdat de vorige keer er niks bevrucht was. Toch ligt het probleem bij de eicel bij ons en is het zaad in principe prima voor IVF.

Schijnt inderdaad meer kansen te geven om toch ICSI of PICSI te doen. IMSI was bij ons geen meerwaarde zei hij.

En....ongesteldheid zet hier toch niet door geloof ik.....nog maar niet gemaild voor een afspraak, eerst wachten op helder rood....stomme dhea ontregelt.

Groetjes!

Geplaatst

Moes wellicht niet alleen de dhea. Ook het plots stoppen met hormonen doet veel. Ik stopte een week na eisprong met de utro en werd heel kort daarna ongesteld. Hele planning in de war. Vervelend is dat. Ook al is jouw planning nu misschien ook niet meer kloppend, ik hoop toch dat het doorzet, want dan weet je tenminste waar je aan toe bent. Én je moet natuurlijk ook op het januari-topic terecht komen!

Noes! Dat klinkt goed en er van uitgaande dat ze bij de eerste echo vaak niet alles zien, zou het zelfs nog wel meer kunnen worden. En zo mooi gelijkmatig ook. Super hoor!

Geplaatst

Hè Okaasan!!! Ga jij eens lekker België verkennen!!! 😃

Ja, dat stoppen met die enorme berg hormonen zal ook geen goed doen in een regelmatiger cyclus vrees ik. Ik hoop dat het doorzet, heb al vier dagen giga koppijn. Zelfs geen trek in chocola nu(hoewel dat gisteren nog prima ging!).

Ja Noes inderdaad wat Okaasan zegt, het zijn er vaak nog meer. Maar dus afgelopen keer bij mij niet maar verder ook altijd wel.

Groetjes!

Geplaatst

Het zijn er ongeveer hetzelfde aantal als de vorige keer, ik heb het net nog even nagekeken. Toen had ik ook 12 follikels en daaruit kwamen toen 8 eitjes. Toen ik net op het scherm meekeek, leken ze allemaal al erg groot, haha, maar ik zie dat ze de vorige keer al ietsje groter waren...

Net ook maar weer even bloed geprikt. Gelukkig ontdekte ik net op tijd dat de dokter Hep. A ipv Hep C had ingevuld.... Ik heb het zelf maar even met pen veranderd..

Moes, wat snel alweer! Nu maar hopen dat het doorzet! Hoe sneller hoe beter weer beginnen! Ben je straks wel in topconditie! Ben benieuwd hoe lang ik nog door moet spuiten, heb nog voor iets van 5 dagen menopur. Het zal wel weer net genoeg zijn. Maar als ik over hou, is het voor jou hoor!

Okaasan, straks kom jij ook helemaal uitgerust en fit voor de cryo-terugplaatsing! Oh, het zou toch zomaar goed kunnen gaan, meiden! Ik moest wel lachen vandaag in het buurtziekenhuis had ik wel een spontane en positieve echoscopiste, haha, "het ziet er echt goed uit"en "dit gaat 'm worden!!"

Weer eens wat anders...

Lisselotje, ik zie alweer 15 weken zwanger, wat gaat de tijd toch snel!!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Noes fijn dat er weer zo'n mooi koppeltje klaar liggen! Voorlopig nog ff doorspuiten. Is de 2e fm in DD? Ook leuk als je zo'n enthousiaste echoscopist soms kan dat aanstekelijk werken.

Moes wat is het lichaam toch een onvoorspelbaar iets hè! Wij hadden die x voor deze poging ook geen bevruchting en ze zeiden mij dat het aan de eitjes lag. Vandaar onze keuze toen ook voor de embryoscoop en icsi. Embscp puur gekozen van waar gaat het al fout met de deling enz Nou ja het resultaat ken je. Hopelijk volg je het zelfde pad!! 🍀🍀🍀

Geplaatst

Noes, ja ik ben donderdag 16 weken.. Gaat nu Iers sneller dan de eerste 3 maanden, maar ik blijf het spannend vinden... En dat zal wel blijven tot het einde...

Maar ik vind het allemaal nog spannender voor jullie, want voor jou en moes hoop ik dag jullie ons snel volgen en voor remmir dat die een goede uitslag krijgt over de kleintjes...

Geplaatst

Vrijdag mag ik weer voor de 2e follikelmeting. We doen alle metingen in nl, niet in DD. Nu hopen dat ze lekker doorgroeien, ik begin het nu wel te merken dat ik meer hormonen spuit, en vriendlief ook..😜

Geplaatst

Noes wat een goede eerste echo weer, je gaat lekker zeg! Top!!

onwijs spannend maar dit ziet er iig goed uit!

moes jouw startdatum dus wat dichterbij ;-), ik werd er altijd zo nerveus van !

Geplaatst

De DHEA kan de menstruatie wat uitstellen. Nou weet ik niet of jij dat ook slikt, Moes.

Wat betreft de medicatie: je zou ook eens op Belgische sites kunnen kijken. Daar komt ook nog wel eens het een en ander voorbij. Ik stuur je wel even een pb-tje met een tweetal sites.

10ieke. Hebben ze ook gezegd hoe goed het zaad is? Misschien bedoelde ze wel dat het goed genoeg is voor icsi, maar niet goed genoeg voor ivf. Wat waren bijvoorbeeld het aantal levende zaadjes en de beweeglijkheid daarvan?

Met icsi heb je inderdaad betere kans op bevruchtingen maar wordt normaliter toegepast bij slecht zaad of meerdere mislukte ivf pogingen. De embryoscoop is inderdaad ook geen slecht idee. Dan kunnen ze de deling en ontwikkeling veel beter volgen.

Je zou eventueel ook je bevinden mbt de immuunonderzoeken en je NK cellen met de arts in DD kunnen bespreken en zelf voorstellen om desnoods daar iets tegen te doen. Je zou ook eens kunnen mailen met de kliniek Serum in Athene. Die gaven toen een gratis second opinie via de mail als je je uitlsagen mailt. Ik heb daar toen ook al mijn uitslagen naar toe gemaild (inclusief icsi dossier) en met hen advies ben ik gaan sparren in Gent.

Geplaatst

Hi Wen!

Bedankt voor de reactie! Ik wacht je pb af. Ik slik DHEA inderdaad, al een maand of vier nu. Dat ontregelt de boel. Soms eerder en dan weer later ongesteld, ik waan mezelf in de overgang...

Ik hoop dat het weer wat normaler wordt zodat de laatste poging met Picsi en embryoscope niet te lang meer hoeft te wachten....

Eerder had ik ook op een belgische ooievaar wat ritjes kunnen scoren maar ik kreeg daar ook lift mogelijkheden van buiten de datum voor de hoofdprijs aangeboden, nou daar doe ik niet aan mee.

Maar voor goeie tips, I'm yours!!!

Gaat het met jou goed???

Liefs Moes

Geplaatst

Ik heb je een pb gestuurd. Hopelijk is die goed aangekomen want ik kreeg aanvankelijk een foutmelding. laat het anders maar even weten want dan stuur ik hem opnieuw.

Hier gaat alles goed. Lekker aan het genieten. Op 4 juni hebben wij een afspraak in Gent staan om te gaan praten over onze allerlaatste cryo. Verder lees ik als ex DD ganger hier een beetje mee.

Jij heel veel succes!!!

Geplaatst

Ik heb vandaag eens gebeld met DD om te vragen hoe lang die vakantie van de imunoloog duurt, blijkt ook hij opgestapt te zijn bij Labor Benrath….lekker dan…

Dr. K.issler zou me vandaag bellen om 11.45 gezien het feit dat ze daar meestal 3 kwartier te laat zijn heeft hij nog een half uur ;-)

@twinklestar: Ik heb nog nooit iets anders dan IUI gehad (5x) geen idee hoe het zit met bevruchtingen. Tot nog toe nooit denk ik (in elk geval nog nooit een positieve test…) Vandaar ook dat ik de stap naar meteen ICSI zo groot vind…ik hoop dat dr. K. me hier meer duidelijkheid in kan brengen.

@ Wen:dat is een goed idee van Athene. :happy7:

Ze zeiden alleen dat het zaad goed was. Bij alle IUI pogingen hadden we tussen de 20 en 35 miljoen goed beweeglijke zaadcellen…

Geplaatst

10eke, ik haak even in op je opmerking mbt het zaad, ik kan me voorstellen dat je schrikt van de overstap van Iui Naar icsi maar vergeet niet dat zaadanalyses momentopnames zijn en wellicht is het zaad gedurende jullie traject wel verder achteruit gegaan?

jammer dat het terugbellen wat moeizaam gaat.

over het algemeen adviseert DD ook supplementen waaronder vit d om het zaad van de man te verbeteren, misschien kun je daar nog naar vragen?

over bloedwaarden, immuunperikelen weet ik je helaas niets te vertellen, iig veel succes!!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden