Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dr. K belde net! Het zaadonderzoek was toch niet zo goed...maar 1 miljoen goede zaadcellen...Wel vreemd, nog geen twee maanden ervoor waren het er 30 miljoen. Maar goed, met dit aantal van nu snap ik de ICSI keus ook!

Hij weet dus niks van Immunologie en stelt voor om eerst zonder andere bijkomstigheden te doen.

Nu heb ik gelezen dat wanneer de nat. Killercells en de B-lymfycyten te hoog zijn dit toch leidt tot afstoten van zwangerschappen. Dr K. wil me best een intralupine infuus en een lage dosis prednisolon voorschrijven voor de eerste poging. Hij zegt dat het voor mij ook geen kwaad kan...Wat te doen? Ik denk dat ik eerst het advies van Wen opvolg en eens naar Athene mail. Als het echt geen kwaad kan (die prednisolon zooi), dan denk ik, waarom niet? Dan is dat imuunverhaal misschien uitgesloten en zijn de kansen op slagen groter....help!?

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het zou mij niets verbazen als serum anthene dit ook gaat voorschrijven. Het lijkt een beetje standaard te worden om dit te gaan voorschrijven. Ik zelf ben ook begonnen met 5 mg prednisolon. Tijdens de laatste poging waaruit mijn dochter is voortgekomen zat ik aan de 20 mg prednisolon. Ook tijdens mijn zwangerschap. Met name 5 mg is een lage dosis die ervoor kan zorgen dat een overactief imuunsysteem net even wat minder actief wordt. Je krijgt dan een iets lagere weerstand. Ik moest daardoor wel even regelmatig mijn algemene bloedbeeld via de huisarts laten prikken om te monitoren of er infecties of ontstekingen zich gingen ontwikkelen. Ik heb uiteindelijk mijn hele zwangerschap prednisolon geslikt. Hierdoor werd het wel een medische zwangerschap onder supervisie van de gynaecoloog. Maar tot 40 mg schijnt niet echt heel schadelijk te zijn.

Wat betreft het intralilid infuus. Die heb ik ook gedaan tijdens 2 verse icsipogingen. Beide waren toen negatief geëindigd. Tijdens de succesvolle cryo poging heb ik geen intrallipid gebruikt maar een extra hoge dosis omega 3. Omega 3 werkt positief op je imuunsysteem.

Ik zal later thuis wel even een lijstje opzoeken met vitaminen voor de man om eventueel de zaadkwaliteit te verbeteren. En sowieso geen strakke broeken, alcohol ( zo min mogelijk) en roken.

Geplaatst

Ik ben dan pas nieuw, maar ik voel me al zeer geholpen en gesteund door jullie. Dank jullie wel!!!

@Wen: Echt waardevol jou reacties, dank je!! Ik neem 2 tabletten d3 per dag (2000 IE) en 3 tabletten omega 3 per dag (1000 IE) zie afbeeldingen.

Hoeveel omega 3 nam jij en welke tabletten?

Mijn man neemt nog niets, maar nu ik de zaaduitslagen heb moet ook hij eraan gaan geloven. Ik zou het daarom super vinden om je lijstje te mogen bekijken.[ATTACH=CONFIG]5627[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]5628[/ATTACH]

Geplaatst

10eke, wat een raar verhaal van die immunoloog! Ik had hem van de week gemaild en heb nog geen antwoord. Maar dat gaat dus ook niet gebeuren als hij is opgestapt...

Wat betreft de omega 3 is het vooral belangrijk om te kijken of er ook echt de hoeveelheid pure omega3/ visolie inzit. Dit staat achterop. Je hebt ook merken met een hoge dosering en dan hoef je er ook niet zoveel te slikken.

Wen, heb jij nog contact gehad met dr. Pf?

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

10eke.

Hierbij het lijstje die wij ooit van dr S hadden gehad vanwege de slechte zaadkwaliteit van mijn man:

Vitamine B6 en B12

Vitamine D3: 400 mg / eenheden

'Foliumzuur: 400

Viatmine C: 500 mg

Viatmine E: 250 mg

Omega 3.

Zelf heb ik dat nog voor hem aangevuld met:

Q10

Gember

L, arginine.

(en soms kreeg hij ook nog maca).

Wat betreft de omega 3 is het van belang dat je een zo hoog mogelijke EPA / DHA hebt. Dat kan je aflezen op het etiket. Ik had gewoon die van de tuinen.

Geplaatst

Wen, heb jij nog contact gehad met dr. Pf?

Nee, nog niet. Het is er vanwege familieomstandigheden (hadden een overlijden binnen de familie) er niet van gekomen. Ik hou je wel op de hoogte.

Geplaatst

Noes, heel veel succes. Ik ben echt razend benieuwd of je follikels even keurig gelijkmatig doorgegroeid zijn. En of het er nog meer zijn geworden. Spannend hoor!

Geplaatst

Dank jullie wel! Het zullen er niet meer zijn hoor, dit is al heel veel voor mij. Ik voel ze wel een beetje zitten als ik bv. naar voren buig.

Okaasan, jij ook heel veel succes morgen, ik duim voor een mooie goed doordelende cryo!! 🍀 dit keer gaat het vast goed.

Liefs

Noes

Geplaatst

Noes en okaasan, succes morgen!!! Duim duim duim duim duim duim duim duimmmmmmmmmm

Geplaatst

Sorry, net pas thuis, dat nieuwe werk kost veels te veel vrije tijd.... :-)

Vanmorgen dus de 2e follikelmeting gehad en het zag er weer goed uit: Links had ik er 1 van 15, 13 en 2x 14mm

en Rechts had ik er 1x 15mm, 1x 14mm 3x 13mm en 2x 11mm. Dus in totaal 11 stuks. En het bms was ook goed 9 mm.

Ik mag nog even doorspuiten en dan maandagmorgen weer een follikelmeting. Kreeg ook een recept voor extra medicatie, maar ik hoop dat ik net genoeg heb. Voor de zekerheid even gebeld met de apotheek van het R.ijnland ziekenhuis, en daar kan ik de medicijnen halen, maar dan wel direct afrekenen.

Ze mogen dus nog even flink doorgroeien!

Liefs,

Noes

Geplaatst

Dat gaat echt super mooi en gelijkmatig noes!! Elf zeg, prachtig! Jonge blom! Fijn dat je nog even verder mag. Maandag weer meten en dan op zijn vroegst woensdag oogsten.

Lekker verder laten gaan!!!

Liefs

Geplaatst

Nou Noes, dit verhaal was het wachten wel waard. Wat een mooi aantal en wat ontzettend mooi gelijkmatig. Je bent een patiënt volgens het boekje! Super hoor.

Geplaatst

Ja, dank jullie wel, dit eerste gedeelte gaat altijd wel goed bij mij, alleen na de punctie wil het niet echt... Nu maar gewoon hopen op een positieve uitzondering...! Zo, nu onderweg om even lekker te fietsen op de Veluwe, het gaat nog net met die volle druiventrossen.😃

Liefs,

Noes

Geplaatst

Knap Noes dat je met die volle trossen nog gaat fietsen!! Hopelijk zal het dit x anders lopen met in ieder geval een aantal toppers! Gaan ze ook de embryoscoop in trouwens?

Geplaatst

Het viel gelukkig mee, ik voelde de druiven niet te erg met fietsen.

Mocht het allemaal zover komen, dan gaan ze weer de embryoscope in. Dat zal wel weer heel spannend worden!

Liefs,

Noes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden