Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Dd dames, hoe moesten jullie na de tp de progynova Door blijven nemen? Ik moest bij dr. K. 2 s ochtends en 2 s avonds nemen und so weiter. Dit is qua hoeveelheid anders dan bij dr. S.

Na de tp heb ik niemand van de assistentes meer gezien en heb er ook niet meer aan gedacht. Ik ben de progynova in dezelfde hoeveelheid blijven door gebruiken. Maar nu twijfel ik of dat wel de bedoeling is.

Ik heb dd al gemaild, maar die zijn nooit zo snel in antwoorden.

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

framboos, ik heb nooit progynova gebruikt, dus zou het niet weten. Misschien de andere meiden?

Liefs,

Noes

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

Geplaatst

Voor mij niet bekend dit medicijn! Waar is het voor? Ik heb alleen utro gebruikt.

Liefs Moes

Geplaatst

Hoi Framboos, ik heb het een paar jaar geleden wel eens gebruikt bij een cryo (verschrikkelijk spul trouwens. Kreeg er vreselijke hoofdpijn van) Maar weet het eerlijk gezegd ook niet meer. Anders even over bellen dan weet je het gelijk.

2014.pngMaak een ticker

Geplaatst

Framboos, gebruik jij deze poging ook nog prednison?

Ik zit er zelf ook aan te denken, het idee dat je alles geprobeerd hebt. Uit mijn onderzoeken kwam niets naar boven, maar ik heb in mijn 2e ww. wel altijd dat ik een dagje grieperig ben, dus misschien toch wel een soort afstotingsverschijnsel... Ik ga er nog even over nadenken.

Liefs,

Noes

Geplaatst

@Noes, ja ik zit nog op 15 mg per dag. Ook bij mij is niks geks gevonden bij de imuunonderzoeken. Maar het wordt nu vrij makkelijk voorgeschreven. Ook Athene geeft aan dat dit niet verkeerd is om te doen.

Als het met prednisolon na een paar keer niet lukt denk ik dat ik pipelle wil proberen...iemand daar ervaring mee? Doen ze dat überhaupt in dd?

Geplaatst

Ik weet eigenlijk niet wat typische tekenen van afweer zijn. Ik weet wel dat Okanagan (?) Dat ooit schreef. Dat ze pipelle had gehad en toen afstoot verschijnselen voelde en toen alsnog prednisolon had genomen. En nu zwanger is. Maar wat ze dan voelde? Ik hoop dat ze dit leest...

Geplaatst

Yep. Dat was ik.

Bij icsi poging 4 en poging 5 had ik respectievelijk 5 en 10 mg prednisolon gebruikt. Dit, vanwege een licht verhoogd imuunsysteem.

Ik kreeg iedere keer enkele dagen na terugplaatsing afstotingsverschijnselen. Echter, ik herkende ze toen niet direct. Dat kwam pas achteraf. Toen pf mij daarop wees. Ik had als verschijnselen: opvliegers ( hitte aanvallen), licht in mijn hoofd, keelklachten en alsof ik grieperig ging worden.

Tijdens poging 4 was mijn zoontje toen verkouden dus ik dacht dat ik door hem was aangestoken.

Bij poging 5 zaten wij in cyprus en ik dacht dat het kwam door de overgang van de kou naar de warme temperatuur.

Toen gingen wij voor een cryo ( dag 5 ingevroren).

Ik was een beetje klaar met de prednisolon en heb de pipelle gedaan. ( uz gent). Dus geen prednisolon.

Enkele dagen na terugplaatsing kreeg ik weer die typische afstotingsverschijnselen. Nu herkende ik die doordat pf mij daar dus eerder op had gewezen. Ik ben toen direct 20 mg prednisolon gaan slikken. Onze prachtige cryo dochter is volgende week alweer een anderhalf jaar oud.

Dit najaar gaan wij nog 1 poging wagen voor een derde kindje. Ik ga dan maar weer voor eerst de pipelle en bij verschijnselen overgaan op prednisolon.

Ik had overigens daarnaast ook bloedverdunners vanwege een lichte stollingsafwijking.

Geplaatst

@Okaasan, ik weet niet wat de spellingscontrole met je naam heeft gedaan...sorry. goed dat je überhaupt je naam eruit kon ontcijferen :-)

@wen! Super bedankt voor je reactie. Ik heb sinds 2 dagen fikse koortspieken in mijn wangen. Verder nog geen keelpijn. Nu is het moeilijk te bepalen of het griep gaat zijn of een afweer reactie. Mijn man is al 4 dagen flink aan het zweten en hoesten, dus die kan me mooi aangestoken hebben.

Ben nu aan de 15 mg prednisolon. Dr K. Adviseerde 5 bij een cryo en 10 bij een verse maar gaf ook aan dat men tot 20 mg mag gaan. Dus neem ik maar 15.

Geplaatst

Tuurlijk herken ik mijn naam uit duizenden. Het wordt zo vaak verbasterd, ik ben wel wat gewend. Wel gelijk even gegoogled op Okanagan, en dat is een gebied in Canada, terwijl Okaasan gewoon mama in het Japans is.

Getver, las net in een ander topic dat het al weer over en uit is bij je. Blegghhh, stom hoor. Sterkte ermee en hopelijk de volgende ronde mooiere ontdooiingen.

Mijn hematoloog zegt dat je wel hoger mag, ik twijfel of hij 30 of 50 mg aangaf als zijnde veilig tijdens een zwangerschap. Maar weet wel dat in Amerika volop 50 wordt voorgeschreven. Henne slikte volgens mij ook 25mg. Moet je maar terug zoeken in het Alan Beer topic. En Fleur slikte ook 30mg (op advies van diezelfde hematoloog).

Geplaatst

Henne slikte toen 10 mg, dacht ik.

Zelf slikte ik 20 mg. Ook tijdens de zwangerschap.

Fleur volgens mij nog meer.

Vanwege de borstvoeding weet ik dat tot 40 mg niet schadelijk zou zijn. Misschien geldt dit ook voor een poging of zwangerschap?

En uiteraard zijn er extra risico's als je prednisolon gebruikt tijdens een zwangerschap, maar in de hoeveelheid die ik moest slikken was dat volgens de gyn niet echt heel schokkend.

Mij werd overigens aanvankelijk respectievelijk 5 ( poging 4) en 10 mg ( poging 5) voorgeschreven door pf.

Die 20 mg was op eigen initiatief nadat ik afstotingsverschijndelen kreeg. Dit achteraf wel kort gesloten met pf en hij was het volledig met mij eens.

Geplaatst

Okaasan, mijn nichtje slikte ook prednisolon, dit ivm haar longproblemen, ik meen dat zij op max 35 zat, bij hogere dosis mocht het alleen via het zkh mbv een infuus.

dit wilde ze niet omdat zij nog peuter thuis had rondlopen.na de bevalling is ze gaan afbouwen.

Framboos, klote zeg!! Ik hoop dat jullie volgende cryo tp veel geluk zal gaan brengen!

Geplaatst

Wen klopt, Fleur slikte 30.

En meiske, inderdaad, jouw verhaal over je nichtje kan ik me nu ook weer herinneren.

Framboos, ik hoop dat je er wat mee kunt. Zijn bij jou alle stollingsafwijkingen ook geprikt in DD?

2015.png

Geplaatst

Framboos, wat balen dat het niet gelukt is, toch een teleurstelling, ook al had je het misschien verwacht. Sterkte!

Wel heel fijn dat je nog een mooie voorraad in de vriezer hebt liggen.

Ik heb net toch maar een mailtje naar DD gestuurd dat ik de uitgangsecho/gesprek daar wil doen. Dit om eventueel prednison gebruik af te stemmen. En bij het laatste gesprek had hij het over iets nieuws uit Amerika over het testen van je bms voor de innesteling. Toch nog eens vragen daarover.

Liefs,

Noes

Geplaatst

Framboos wat balen dat het niet gelukt is.. Hopelijk volgende poging beter..

Noes voor jou schiet het ook al op om weer te beginnen.. Spannend hoor..

Ik lees nog steeds elke dag met jullie mee en hoop dat jullie allemaal snel naar een uitgerekend topic mogen gaan.. Want dat verdienen jullie wel.

Vanaf morgen lig ik een aantal dagen in het ziekenhuis, maar ik blijf proberen jullie te volgen... Morgen is mijn. Keizersnede gepland...

Moes nog een dikke knuffel voor jou en hopelijk heb jij snel alle ritjes bij elkaar...

1412805600.jpg

Geplaatst

@lisselotje, heel veel sterkte en geluk morgen!! Geniet van alle momenten en je prachtige kindje op deze wereld!

Heel dikke knuffel, zet m op!!

Moes

Geplaatst

Lisselotje, morgen is het al 1 oktober!!! Wat spannend voor je! Heel veel succes.

Liefs,

Noes

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden