Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bloempje, meid, die onzekerheid, killing gewoon.

Ik heb altijd na een verse tp twee weken aangehouden. Durf gewoonweg niet eerder te testen. Heb ook al vaker gehoord dat men eerst negatief had getest en uiteindelijk toch zwanger bleken, maar ook idd eerst negatief en dat bleef negatief. of andersom, eerst positief, en uiteindelijk toch niet zwanger...meissie, wat is dit lastig zeg. die wachtweken zijn echt niet leuk en kan me zo goed voorstellen dat je er gek van wordt. Je voelt ofwel alles, of wel niets.

Mijn advies zou zijn, wacht nog even met testen.

Mijn vit. D. was in the lower range, 33 geloof ik en hij houdt een referentie van 50-80 ng/ml, vandaar denk ik de hoge inname. Ik denk dat hij het per individu bekijkt hoeveel je moet slikken.

Lala, wat fijn dat de wolk toch langzaam aan het komen is. Hopelijk blijft Jay het goed doen...volgens mij is ie nu al een batraafje, hihihihi.

meiden, laten we hopen dat 2012 ons veel mooie momenten gaat brengen!

liefs,

Tool

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

is dus pas zaterdag dan.... boehoe....

Oei bloempje, lastig!

Ik zou eggen 14 dgn na punctie. In principe is dat dag 1 van bevruchting. Maar ik kan het ook mis hebben hoor!

Bumbie, ik heb teruggezwaaid, gezien? Hihihi

Hier alles zn gangetje hoor. Meneer ligt een paar daagjes achter óf is gewoon klein. Was vorige week 600 gr en er was voldoende vruchtwater. 23 januari weer terug voor gesprek gyn en GUO.

Gisteren deel 2 vd pretecho gehad, en weer liet kereltje zn gezicht niet zien. Krijgen nog een poging drie. Wel al leuk om te zien hoeveel ze in zo'n korte tijd kunnen vernaderen. Ten opzichte van 11 dagen geleden had hij al veel meer "vlees op de botten". Heb gisteren ook al zn bedje bij ons op de kamer gezet en ben de kamer flink aan t kuisen. Hij hoeft nog lang niet te komen, maar we zijn er wel al klaar voor, nou ja, bijna dan. Hahaha. Begin heeeel langzaam iets van een wolk te zien. Welke kleur weet ik nog niet... Hihihi

Voor iedereen een SUPER 2012 gewenst. Dat al onze dromen uit mogen komen. Maar vooral veel geluk en liefde toegewenst. Dat we allemaal onszelf blijven zien in de spiegel en daar trots op mogen zijn.

Overigens, heb in DD ook wel eens dr. Marx en dr. Kissler gehad, beiden erg over te spreken. Vooral dr. Kissler vond ik en aardige, rustige, gemoedelijke man. Die overigens prima Engels spreekt.

Succes iedereen!!!!

Xx

Lala

Geplaatst

Bloempje, ik duim voor je mee! Tja, dat wachten is zo killing maar het is zoals tool al schreef: bij vroegtesten kan er nog van alles veranderen en heb je dus nog geen echte zekerheid.

Ik ben zelf gaan testen vanaf wachtdag 10, maar puur ter indicatie of ik mijn ongi kon gaan verwachten. Mijn lichaam geeft nl na een icsi behandeling (kennelijk door de hormonen ofzo) geen waarschuwing of klachten die kunnen duiden op een naderende ongi. Hierdoor werd ik iedere keer echt overvallen doorOo mn ongi op de meest onhandige momenten. Vandaar dus deze ronde elke dag getest waardoor het uiteindelijk niet geheel onverwachts kwam. Maar het blijft zelfs dan nog onzeker omdat het toch niet heel betrouwbaar is. Anders had ik ook gewoon gewacht tot 14 dagen na punctie. Hoe moeijlijk en spannend die wachtweken ook zijn. Heel veel sterkte die laatste dagen en ik hoop zo dat je het jaar goed gaat afsluiten!

Lala, wat fijn dat er toch een soort wolk verschijnt. Alles lekker zowat op orde. Jay blijkt nu al een lekker eigenwijsje te zien. Prachtig!

Twinkle, dr. Hubert spreekt ook engels, hoor. ik heb goede verhalen over haar gelezen. Heb gemerkt dat ik tijdens een behandeling behoefte heb aan duidelijkheid en structuur. Ben nl zelf net zo chaotisch als dr. S. Heb gemerkt dat dit voor mij persoonlijk juist stress opleverd ondanks de kennis en kunde van dr. S. Kan het er gewoon ff niet bijhebben dat ik het gevoel heb zelf te moeten opletten of alles wel goed verloopt. Vandaar dat ik een gesprek wil met haar om te bekijken of zij geen warrig persoon is.

Tool. Spannend weer de vooruitzichten naar de vijfde poging. Ook alle onzekerheid die dan weer om de hoek komt kijken. Pffff. Het is soms zo killing. Die onzekerheid of het ooit nog gaat lukken.

Laat 2012 nou gewoon is ons jaar gaan worden. Alle ivf meiden zwanger.

DD is trouwens idd tot 2 januari dicht.

Geplaatst

Wen, ik kan me wel wat voorstellen bij jouw keuze om over te stappen naar een andere arts. Ik ben helemaal niet chaotisch maar ook niet heel erg mondig waardoor ik vaak vergeet/ niet durf dingen te vragen en dit dan later alsnog via de telefoon of mail moet doen. Zo vind ik het soms best lastig dat je zelf met andere voorstellen moet komen. Gelukkig is er dit forum waar je heel veel kunt vinden en kun je op andere sites ook veel informatie vinden maar anders zou ik niet eens de mogelijkheden weten.

Bij mij kwam dokter H. juist heel rustig over. Als ik een andere arts krijg als dr. S hoop ik altijd dat zij kan. Dr. M heb ik ook wel eens gehad maar daar had ik een minder goed gevoel over.

Wanneer zou je een gesprek met haar hebben?

Bloem, wat spannend weer. Wat zegt je gevoel? En ga je echt op oudjaardsdag testen? Ik hoop op een hele mooie jaarwisseling voor jullie!

Wat betreft de vitamine d...bij mij was het advies ook 2x 1000 ie. Ik weet niet eens wat voor vitamine d staat. Maar bij mij waren andere waardes niet goed en door vitamine d gebruik zou dit kunnen verbeteren.

Bumbie, tijdje niet gezien hier. Jullie starten ook weer in januari. Lopen we een beetje gelijk op. Ik hoop zo voor jullie dat het nu eens tot een bevruchting en tp komt. En dan uiteraard een zwangerschap!

Tool, hoe gaat het nu met jou? Toch nog een beetje kunnen genieten van de feestdagen hoop ik. Wanneer zouden jullie eventueel willen beginnen met een vijfde poging? Wat wen zegt laat 2012 nou ons jaar worden! Alle IVF meiden zwanger. Konden we soms maar even in de toekomst kijken hè?

Lala, de wolk is eindelijk in aantocht. Jullie mannetje is nu al heel eigenwijs zo te lezen. Lekker van genieten meis.

Geplaatst

wen wat raar dat je eitjes niet rijp waren, hebben ze niet eerst bloedgeprikt om te kijken hoe je hormoonwaardes waren voor de punctie?

sas hebben jullie al wat knopen door gehakt?

twinkelstar wat vreemd dat je een handtekening nodig hebt van je HA, misschien vertrouwd je apotheek het niet omdat het om een buitenlands

recept gaat en willen ze de zekerheid dat ze het wel betaald krijgen.

Mijn Duits is net zo beroerd als mijn Frans dus ik ben wel blij met dr. S.

9 januari hebben moeten wij weer voor een uitgangsecho.. Moet nu tot 7 januari de pil slikken anders wordt ik niet ongi. Ik ben er wel ;), we

zijn met de kerst in Limburg geweest bij mijn familie, en na de 24ste was het een beetje stil hier, en dan kijk je een dagje niet en dan loop

je meteen achter :) Dan heb ik het nog niet dat we allemaal niet op het eerste topic konden komen.

tool ik begrijp je twijfel wel, want je bent bang voor de teleurstelling en toch hou je die hoop wat ook logisch is.

bloem ik hoop eigenlijk voor je dat je niet meer hoeft te sparen ;), en je mag 14 dagen na de TP testen wat ik heb begrepen van sommige dames

hier, dus nog even afwachten..

lala ik ben blij dat het paarse kleurtje begint te komen, wel raar als je door Echt komt moest ik ook meteen aan je denken en heb je het

er toch meteen weer over in de auto :)

Iedereen, hoop ook voor jullie dat jullie een fijne kerst hebben gehad.. En een heel goed en vooral zwanger 2012 gaan krijgen

Liefs Bumbie

Geplaatst

Bumbie,Kan t me wel voosrtellen ja. "he hier woont die en die van t forum en...." tot nu toe alles goed hier hoor. Het was flink schrikken dat Jay maar 1 niertje heeft maar alles ziet er verder naar omstandigheden goed uit. Voldoende vruchtwater en hij groeit goed. Dus geen paniek hier. Het nierbekken zag er de laatste keer ook "wat beter" uit, maar dan kijken we er als leken naar. Ben wel blij dat t bedje staat. Na nieuwjaar maar even t tweede bedje ophalen. Ga van de week beginnen aan de gordijntjes. En dan kan het in orde maken van de kinderkamer beginnen. De kasten even opruimen en plaats maken voor frummel dingetjes en dan verven en schilderen. Wil een grote boom met beestjes op de kast schilderen, en misschien een muurtekening, maar dat zien we nog wel. De kriebels beginnen langzaam te komen ja.

Geplaatst

he Twinkel, ik ben blij dat de feestdagen voorbij zijn. Had er echt geen zin in, maar heb toch ook wel mooie en leuke momenten gehad, gelukkig. Maar ook mindere. We waren beiden errug blij in elk geval als we weer in bed lagen, hahahaha. allebei kapot van de dag en de energie die we verbruikt hadden.

We hebben besloten om idd een 5e keer te gaan doen. in combinatie met prednisolon en intralipid. dr. P. zei dat de intralipid toch een soort van extra boost is en wie kan er nou geen boost gebruiken,hihihi. We zijn dan van plan begin april weer te beginnen. dus in januari een afspraak maken met dr. S.

Ben af en toe zelf ook wel een chaoot, maar probeer bij hem toch eigenlijk altijd wel mijn vragen gereed te hebben op een briefje, anders vergeet ik ze te stellen, hahahaha.

Vind het reuze eng dat wwe toch weer ervoor gaan. Nu de komende maanden meds bij elkaar sprokkelen en de laatste 5-6 kilootjes kwijt raken en mijn lichaam weer in optima forma te krijgen (owkee, rond de carnaval laat ik effe alles lopen om me in het feestgedrang te storten, hahaha.

bloempje, hou je taai meissie, vooral die laatste dagen zijn killing...succes meid!!! ik denk aan je en duim voor je!!!

bumpie, 9 januari de uitgangsecho, dus dan gaat het voor jullie ook weer beginnen. spannend meid!!! hoop dat nu wel alles goed gaat en dat je follikels goed zullen groeien!!!

dames, ben net terug van het sporten/lesgeven en ga me effe douchen en dan op de bank leggen en naar home alonee 2 kijken.

fijne avond alvast!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Tool, wat spannend dat jullie toch voor de vijfde poging gaan! Ik hoop zo dat de prednisolon en intrallipid de boost is die jullie net nodig hebben!

Geplaatst

@all, hier slecht nieuws, als zelfs 2 blastocystes zomaar in het niets verdwijnen, negatieve kv test vanmorgen, 14 dagen na de punctie. En dan daarna nog die bollen erin doen in de hoop dat die morgen toch nog positief word. Maar ladies help me uit de droom, ik had niet eens een licht streepje, dot kan dan toch niet meer goed komen. Watvkan ik nu nog meer doen, alles uit de kast gehaald embryoscope, PICSI, intralipid, maar als mijn lichaam ze toch in het niets laat doen verdwijnen want hebben de volgende 10 TP dan nog voor zin. Ik denk dat het aan die regulatorische t cel waarde ligt en volgens deHA is daar niets aan te doen, nou dan ben ik dus mooi klaar meer... Of zou prednisolon dan nog kunnen helpen?? Ben helemaal lam geslagen... Ik ga de komende maanden maar weer verder met vit d en omega 3 maar voorlopig geen IVF,ICSI. Denken jullie dat als ik dr.s mail dat hij nog zal komen met adviezen?

Geplaatst

@wen, wat ga je als reden aangeven voor je overstap naar dr. H, misschien dat ik volgend jaar over een aantal maanden pas ook naar haar wil..mar voorlopig wacht ik nog. Wat was jouw regulatorische t cel waarde trouwens?zeggen ze dat het daarmee te maken heeft?

Geplaatst

Bloempje Heel veel sterkte meid met alles! En ik zou altijd een advies vragen of in ieder geval je idee/gevoelens uiten. Veel succes en ik denk aan je meid xxx

Geplaatst

Jeemig Bloempje............ ben er stil van.

Je mag best weten ik was gewoon jaloers op jouw mooie blasto cystes. Ik had het idee nou daar blijft er in ieder geval 1 van plakken.

Wat een verdriet......en wat is er toch niets over te zeggen. En wat KLOTE!! Huil het uit. Krop het vooral niet op.

Ik wens je veel sterkte. Maar dat wens ik iedereen hier.......... het is niet eerlijk en helaas kent de MMM veel verliezers............

Voor alle wens moeders hoop ik dat 2012 iets moois gaat brengen.....

Geplaatst

Bloepmje, nee toch! Ik had zo anders voor je gehoopt! Gadver, meis. Wat ontzettend k.t. Er zijn nooit de juiste woorden om deze teleurstelling te beschrijven.

Lieverd, neem de tijd om dit een plekje te geven en krop je gevoelens niet op! Huil en schreeuw het maar er uit. Al die onmacht en onzekerheid.

Heel veel sterkte!!

Geplaatst

Bloempje, mijn regulatorische T cellen waren trouwens 40,64. Ik daht juist dat dit positief was omdat een hoge waarde juist van belang is voor de innesteling. Althans zoiets had ik er van begrepen, maar ga het nu voor de zekerheid even na zoeken.

Ons probleem ligt waarschijnlijk in hoge ontstekingswaarden. (Tnf alpha, interleukin 6 etc). Vanwege reumatishe klachten wordt er verder onderzoek bij mij gedaan.

Denk trouwens dat een evaluatie bij dr. S nooit kwaad kan. Mogelijk dat hij toch jullie behandeling kan bijstellen of iets dergelijks. Maar meis, neem eerst even de tijd om dit een plekje te geven. (ookal klinkt dit nu mischien erg moeilijk).

Mag ik trouwens vragen of dit vandaag al jullie officiele testdatum was?

Geplaatst

@wen,

wij hadden vandaag 2 weken geleden de punctie...maar ik heb geen testdatum gekregen, en volgens mij mag het toch 2 weken na punctie.

woendag 23 december was de tp van de blastulas van 5 dagen oud..

heb ik te vroeg getest..

Bloempje, mijn regulatorische T cellen waren trouwens 40,64. Ik daht juist dat dit positief was omdat een hoge waarde juist van belang is voor de innesteling. Althans zoiets had ik er van begrepen, maar ga het nu voor de zekerheid even na zoeken.

Ons probleem ligt waarschijnlijk in hoge ontstekingswaarden. (Tnf alpha, interleukin 6 etc). Vanwege reumatishe klachten wordt er verder onderzoek bij mij gedaan.

Denk trouwens dat een evaluatie bij dr. S nooit kwaad kan. Mogelijk dat hij toch jullie behandeling kan bijstellen of iets dergelijks. Maar meis, neem eerst even de tijd om dit een plekje te geven. (ookal klinkt dit nu mischien erg moeilijk).

Geplaatst

Ik had het net ook al in het topic Alan Beer geplaatst, maar hier dus nogmaals: Kan je helaas geen inzicht geven of je te vroeg hebt getest. In ons vorige Nederlandse ziekenhuis mochten wij altijd 14 dagen na terugplaatsing testen. (dag 3 emmy's).

Bij onze laatste poging in DD mocht ik 15 dagen na punctie testen (met dag 2 emmy;s). Tijdens onze vorige poging schreef ik mee op het wachtbankje van december. Daar zat een ander DD meisje. Wij hadden op dezelfde dag de terugplaatsing. Zij van een blasto en ik van dag 2 emmy's. Zij mocht juist weer drie dagen eerder als mij testen vanwege de blasto.

Al met al blijft het gewoon een onzeker en naar iets. Ik kan je dus niet de hoop geven dat je mischien wel te vroeg hebt getest. Ik weet het gewoon niet. Met zoveel verschillende adviezen. Het is ook jammer dat DD nu dicht is anders had je ze kunnen bellen om het te vragen.

Heel veel sterkte en een dikke digiknuffel!

Geplaatst

@wen,

heb antwoord, ik heb het dus helemaal mis, mijn regulatorisch t-zellen zijn juist te laag, je hebt gelijk, hoe hoger hoe beter!!!

Contrary to your idea, the regulatiry T-cells are to high, they are indeed a little low. The referance range behind the result is established for people after solid organ transplantations. There are no referance ranges existing for women with fertility problems. This is due to the fact that a referance population must be women from whom I should know that they can get pregnant in the future without a problem. I do not have this population, but I examened now over 450 women, and I can estimate that 18% are in the middle/lower range,cause usually I find values betwenn 10 - 30%. So a high amount of regulatory T-cells indicate a good capability for inducing the essential tolerance signal towards the fertilized egg. So by downmodulating the cellular immun system via omega-3fatty acids and by the supplementation with vitamin D, which induces directly the synthesis of regulatory T-cells, you are on the right way. Additionally prednisolon therapy only reduces the possibility of rejections, but this has no influence on the tolerance. There is another otption to get a lipid infusion on days 3 prior and day 3 after the transfer to have an high immunmodulatory impact around the time of the implantatiin of the fertilized egg.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Wil jullie een gezond, liefdevol, vruchtbaar en gelukkig 2012 toewensen. Dat alle wensen dit jaar mogen uitkomen en dat er maar vele gezonde zwangerschappen mogen komen in 2012!

(heb vannacht helaas moeten werken en duik dus zo lekker mn mandje in)

Geplaatst

Hoi, ik heb even een vraag. Morgen heb ik de uitgangsecho in Dd. Ik verwachtte mijn menstruatie niet eerder dan dinsdag maar het is vandaag al begonnen. Erg vervelend omdat ik niet weet of ze de echo dan wel doen. Als ze het wel doen lijkt het me vooral heel ongemakkelijk / viezig. Moet ik hier morgenochtend eerst over bellen?

Geplaatst

Is echt geen enkel probleem... ze zijn wel wat gewend... anders waren ze wel oogarts oid geworden.... geloof me ik heb er al tig gehad tijdens de periode en ze zeggen allemaal dat ze niet beter gewend zijn... succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden