Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeemig Twinkel wat een verhaal. Ik hoop dat ze alsnog het bloed kunnen checken en dat de tp door kan gaan!!!

Succes en niet te veel stressen.

Noor mijn liefste skatje succes met de punctie!!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Noor, succes met de punctie. volgens mij heb je m nu al gehad. Hoop dat alles goed is gegaan...

Junior, wat een verhaal, jeetje...niet normaal...mijn mond viel open. vriend had ook zoiets, niet te geloven! wanneer heb je de eerste fm?

wij zijn van plan begin april weer te starten (ligt ook een beetje eraan hoe mijn cyclus is, laatste twee keer 26 -25 dagen).

Twinkel, ooh, dat meen je niet, wat erg. nu dus nog een keer bloedprikken, zucht...hoop dat het allemaal goed komt en dat er niets aan de hand is qua ontstekingen!!!

Sas, spannend meid, de kogel door de kerk, jullie gaan voor ecd in cyprus. hebben jullie al een idee wanneer jullie hiermee willen beginnen??? heel veel succes meid!!! hoop dat dit m gaat worden voor jullie!!!

Geplaatst

Noor, succes met de punctie (ookal heb je die nu waarschijnlijk al gehad). Loop je nu in weer in DD of is het brussel geworden. Hopelijk zijn er mooie eitjes gevonden. Hoop het zo.

ben benieuwd.

Geplaatst

Sas, wat fijn dat jullie eruit zijn. Lijkt me echt heerlijk vakantie/behandeling. Moet je daar ook nog tijdens de WW blijven? Succes in elk geval, ben erg benieuwd hoe het daar allemaal in zijn werk gaan.

Noor, de punctie gelukkig al achter de rug? Hoop dat je een goede oogst hebt! Ik had ook heel veel naalden over, maar ivm de verhuizing etc alles weggegedaan. Het lag er al een jaar.

Twinkle, balen zeg, van die bloedtest. Weet je inmiddels al of alles goed is. Ik hoop het meid. Steken hoeft niks verkeerds te zijn, ik heb 4 puncties gehad. De eerste en de laatste veel steken en pijn tijdens plassen, de andere 2 keren niks. Dus hopen dat je deze keer gewoon een beetje last van de punctie hebt. Ik had gisterenavond naar DD gebeld omdat ik was vergeten hoeveel vloeistof ik moest gebruiken bij 300 Menopur. Meteen het verhaal van de spuiten verteld. Hun zeiden dat ze met toebehoren op het recept haddn gezet. Dus ik had het gewoon mee moeten krijgen. Ik had wel een stempel van de huisarts, maar bij mijn eigen apotheek moest de huisarts een heel nieuw recept uitschrijven, anders moest ik het eerst zelf betalen. Dit hoefde bij de kringapotheek niet.

Tool, heel veel succes in april. het lijkt nog ver weg, maar voor je het weet is het zover. Zag iets met afvallen in je handtekening. Ben je daar nog steeds mee bezig? Ik heb een tijdje Green coffee gedronken. Ik ben in totaal 10 killo afgevallen. Ik ben 2 maanden geleden gestopt omdat ik niet wist of het handig was met een behandeling. Ze zeggen dat het een natuurlijk product is. Maar ik wilde toch voor de zekerheid alles uit me lichaam voordat ik weer begin.

Liefs Junior

Liefs Junior

Geplaatst

Eefe snel, morgen meer, gaan zo eten.

Jay gaat helaas niet Jay heten ;)

Hihi

Maar voor jullie zal ie altijd Jay zijn :-)

Noor, hoe ging ie?

Twinkel...pfff! Hopelijk gaat t toch lukken met dat bloed.

Junior! Aaaah wat een verhaal! Jeetje, je zou ze toch bij de apotheek....

Sas, spannend zeker! Succes wel!

Geplaatst

Ze zitten erin hoor! 2x dag 2 viercellige Emmy's zonder fragmentatie. Het lijkt weer hoopvol. Gelijk ook bloed afgegeven. Hiervan krijg ik morgen de uitslag. Nu hopen dat alles gewoon goed is. Ze schrokken wel weer bij het bloedprikken. Mijn arm was nog helemaal blauw van het prikken van de vorige keer. Ik had toen iemand die voor het eerst ging prikken ( heel fijn). Ik schijn nogal snel blauwe plekken te krijgen van dat prikken dus kijk er niet eens meer echt van op. Had de vorige keer ook een enorme blauwe plek door de anesthesist.

Lala, misschien als tweede naam jay ;-)?

Noor, hoe is het gegaan?

Junior, wat een gedoe met die stempels halen hè? Je moet er al zoveel voor doen en dan komt dat er ook nog weer bij. Geeft weer extra rompslomp.

Volgens dr. S zag het er allemaal goed uit dus denk dat ik gewoon iets meer last heb van de punctie als de laatste keer.

Geplaatst

Twinkle, Nu lekker broeden op je twee supermooie emmy's!!! Heel veel succes en ook sterkte tijdens de wachtweken!

viercellig zonder fragmentatie biedt perspectief! Mooi hoor!

Fijn dat er uiteindelijk vandaag toch bloed is geprikt. Krijg je morgen dan al de uitslag?

Junior, jij ook weer in de race!

Noor, hoe is het gegaan???

Geplaatst

Even ego:

Vandaag ons telefonisch consult gehad mbt onze afgelopen poging in december. Het gesprek ging echt een beetje op zijn dr. S. (warrig dus). aan de ene kant kon ik er achteraf wel om lachen (ik vind dat hij nl echt leuke humor heeft) aan de andere kant weet ik niet zo goed wat ik er van moet denken.

Ik zou vandaag omstreeks 18.00 worden gebeld. Dan zou mijn man ook thuis zijn en zouden wij klaar zitten met ons vragenlijstje en dr S op de luidspreker. Dat was met Irma zo afgesproken.

Sta ik omstreeks 16.40 uur in de wachtkamer van de dierenarts (bij onze kat is suikerziekte geconstateerd) wordt ik dus gebeld. Bleek het dr. S al te zijn. Uiteraard geen vragenlijstje bij de hand en met kat en al de wachtkamer uitgelopen om toch nog iets van een prive gesprek te hebben. (was te verbouwereerd om te zeggen dat hij niet echt op een handig moment belde. Kan hij tenslotte ook niet weten).

Er was geen verklaring voor de weinig aantal bevruchtingen. Kon aan het zaad liggen maar ook aan de eicellen (ben nl net 39). Hij raadde aan dat mijn man aan de supplementen ging en begon het welbekende lijstje op te noemen (uhhh....die waren ons vorig jaar al door hem geadviseerd en slikt mijn man al bijna een jaar). Mij werd geadviseerd om vitamine D3 en Omega 3 te nemen. Toen maar tegen dr. S vertelt dat dit ook allang was geadviseerd ivm immunologisch bloedonderzoek bij dr. Pf waarbij een kopie van de uitslagen ook aan dr. S was gemaild. Kreeg er jammergenoeg niet echt een reactie terug op.

Hij begon er direct over dat ik de volgende keer dan een aangepast spuitschema zou krijgen en ook zou de punctie mogelijk iets later worden ingepland om te voorkomen dat er minder snel onrijpe eicellen tussen zaten.

Doordat het hele gesprek mij een beetje overviel (en met een klagend mauwende kat buiten op straat stond) ben ik vergeten te vragen hoe groot de grootste follikels dan moeten zijn voordat de punctie wordt ingepland. (In Nl werd dit bij mij altijd gedaan met 20- 22 mm en nooit onrijpe eicellen gehad).

Ook zou de volgende keer de cetrotide vervangen gaan worden door een of andere neusspray. Iets van Cinnerella ofzo (Iemand ervaring????). Dan konden de follikels nl iets langer gaan doorgroeien.

Helaas wist dr. S mij niet direct uit te leggen waarom er geen picsi was uitgevoerd. Gelukkig had ik mijn dossier opgevraagd en kon hem de tekst in mijn dossier mededelen. Volgens dr S had het te maken met de zaadkwaliteit.

Hem nog gevraagd hoe ik (als oudje) mijn eicelkwaliteit kan verhogen. Hij adviseerde mij 50 mg DHEA per dag (iemand ervaring???).

Gelukkig zag hij nog zeker kansen voor een zwangerschap. Hij had het erover om een aantal weken de supplementen en DHEA te gaan slikken voordat wij een nieuwe poging in gaan.

Hem op het laatst ook nog gevraagd naar de tarieven voor 2012. Het is momenteel nog onbekend of dit gaan veranderen. Ook is nog onbekend wanneer men zich over de tarieven gaan buigen. Dr. S had er goede hoop op dat er weinig gaat veranderen, maar kon niets beloven.

Maximaal 5 minuten later stond ik nog steeds een beetje verrast weer inde wachtkamer van de dierenarts.

Al met al wel wijzer geworden tov een volgende poging. Ik had helaas echter ook een beetje het gevoel dat hij zich niet echt goed had voorbereid op mijn dossier, want dan had hij wel geweten van het immunologische onderzoek. Nou was het natuurlijk wel aan het einde van de dag en die man heeft het al zo druk.

Sorry voor het lange ego verhaal, maar moest mijn ervaring toch even kwijt.

Iemand ervaring met DHEA of die neusspray Cinnerella of zoiets???

Geplaatst

Wen,

Jeetje! Maar gelukkig wel een stapje vooruit. Suprefact heet die neusspray geloof ik. Heb er geen ervaring mee. Bij ons waren t aantal bevruchtingen van poging 2 genoeg om te doen beslissen in dd meteen voor icsi + picsi te gaan. Hoop dat t vlgd x beter gaat.

Enne: ego verhaaltjes mogen best daar zijn we toch voor?

39 is n mooie leeftijd, op die leeftijd zijn onze emmies gemaakt en bij 40 is er eentje blijven zitten ;)

Over 2 wkn wordt ik er 41 en heb dan hopelijk over 3 maandjes onze knul in handen.

Hou moed t kan écht.

Toi toi toi voor de vlgd x alvast.

Xx

Geplaatst

Lala, dank voor je lieve berichtje en de hoop! Enne ja, vind het ook een mooie leeftijd, ha, ha.

Wat betreft de neusspray. Het is geen suprefact. Dat dacht ik namelijk ook. Toen dr. S begon over een neusspray riek ik direct over suprefact (had ik hier vaker voorbij zien komen). Dr. S zei toen dat hij die niet bedoelde maar hij noemde echt iets van Cinerilla ofzo. Ga maar eens googlen er op.

Hoe is het verder met jou en Jay???

Geplaatst

Wen, wat een verhaal. Ik had laatst iets soortgelijks met het telefonisch consult. Vervelend dat je net bij de dierenarts stond. Er is volgens mij wel een topic over DHEA. Wel fijn om te weten dat er nog meer mogelijkheden zijn. En dat dr. S er voor open staat om de punctie later in te plannen.

Wanneer gaan jullie naar belgie?

Geplaatst

Twinkel, jippie, nu goed warm houden!!! weet je al wanneer je mag testen? deed jij nu ook in combinatie met intralipid? ben je nog bezig met de prednisolon dus, toch? wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek? heel veel succes de komende weken!!! we slepen je er wel doorheen...moet je nu ook weer utrogestan of pregnyl?

Geplaatst

Hee Wen!

Jay en ik zijn net weer voor twee weken goedgekeurd. Hihi

Eigenlijk 3 maar er stond nog een afspraak over twee weken, dus twee.

Volgende week donderdag een suikertest, fijn, drie uur ziekenhuizen en tig prikjes in vinger en vier buisjes bloed en urine.

Maar vandaag zag er alles okay uit. Manneke is beweeglijk, goede sterke regelmatige hartslag en meer dan voldoende vruchtwater. So far so good.

Hoop echt dat die neusspray en DHEA het verschil gaan maken voor jullie!

Twinkel, goed je voeten warm houden, en ik duim dat er minstens eentje lekker de volle 40 weken bij je blijft!

Zo...nu ga ik eerst even de vorige pagina teruglezen en op mn gemak reageren. ;)

Geplaatst

Noor, hoe ging ie gisteren?

Sas, spannend zeg! Huisarts en ziekenhuis al gebeld? Enig idee wanneer je dan richting cyprus gaat? Maar poe hee, kon niet veel erger he? Lekker in de zon met een tropisch drankje erbij op een wit strand? Hahahaha

Ben maar klein beetje jaloers hoor. Niet op het feit dat jullie ecd moeten gaan doen maar je snapt me wel he? Ik duim keihard voor jullie dat dit em is dan. Enne: daar mag je best even lekker van genieten dan in een mooie en warme omgeving ;)

Hoe is t met de rst? Waar zit iedereen nu in de trajecten?

Twinkel in de killing ww. Noor wacht op bericht punctie/bevruchtingen....en de rest?

Dikke knuffel voor iedereen en alvast een fijn weekend, voor ik dát weer vergeet

Geplaatst
Twinkel, jippie, nu goed warm houden!!! weet je al wanneer je mag testen? deed jij nu ook in combinatie met intralipid? ben je nog bezig met de prednisolon dus, toch? wanneer krijg je de uitslag van het bloedonderzoek? heel veel succes de komende weken!!! we slepen je er wel doorheen...moet je nu ook weer utrogestan of pregnyl?

@tool, ik mag over twee weken testen (de 25-ste). Het was allemaal te kort dag om nog intralipid erbij te gaan doen. Bovendien had ik geen tijd om nog vaker op en neer naar Duitsland te rijden en was dr. Pf ook nog eens op vakantie.

Ik gebruik inderdaad wel de prednisolon. Net bij de huisarts geweest om te vragen om een bloedonderzoek om de 7 à 10 dagen omdat dr. Pf dit adviseerde. Hij vindt dat echter onzin. Als je een ontsteking zou krijgen krijg je vanzelf koorts is zijn redenatie. Nu wel voor 1 x een formulier gehad maar voor de rest weet ik het dus niet. Ze zeggen het toch niet voor niets in dusseldorf. Pfff.

Ik heb net de uitslag van het onderzoek gehad. Alles was goed en ik moet gewoon doorgaan met de medicatie.

Ik heb dit keer pregnyl ipv utrogestan (zelf om gevraagd en was geen probleem). Echt veel fijner. Ik kreeg zo'n hekel aan die bolletjes (werd er heel duf van, vind het vies en je moet er drie keer per dag aan denken).

Ben je al bij de apotheek geweest voor de prednisolon?

Geplaatst

Hai hai

De punctie was erg moeilijk omdat de li eierstok heel hoog en verstopt lag. Dus die stok ging zowat tot mijn keel naar binnen en dat terwijl er iemand op mijn buik zat.. pfff Heftig was het. Kreeg het ook een beetje benauwd omdat in de eerste 8 follikels helemaal geen eicel zat! uiteindelijk toch nog 6 eicellen gevonden maar ik hou mijn hart vast voor de kwaliteit want als er al zo veel windeieren bijzitten.... brrr.... zondag bellen ze.

Ik was in brussel trouwens

Lala super goed nieuws! Fijn. Heb er ook zo'n goed gevoel over, waarom geen idee.

Twinkel twinkel hoe voel je je dit keer?

Oh ik ruik een luier die dringend verschoond moet worden! tot later!

Geplaatst

Jeetje Noor wat heftig. Heb je veel napijn? Mijn duimen draaien voor mooie bevruchtingen!

Ik voel me goed. Eindelijk vannacht normaal kunnen slapen. Vanaf de punctie had ik 's nachts steken in mijn buik.

Heeft iemand trouwens ervaring met pregnyl spuiten na de punctie? Ik moest op de dag van de tp 1500 spuiten en dan 3 en 6 dagen erna. ik lees overal dat er na 9 dagen nog gespoten wordt.... Twijfel nu of dit wel goed is aangezien dit via de assistente is gegaan en niet via dr. S (die was nog op vakantie).

Geplaatst

Nu het duidelijk is dat wij sowieso deze ronde niet aan de cetrotide gaan (in gent wordt deca voorgeschreven en in DD zou het synarel worden), heb ik vandaag mijn koelkast maar eens wat opgeruimd.

Iemand een ideeetje wat ik hiermee kan doen??? (knipoog....). Tool, jij?

Geplaatst

hoi Wen,

kan je misschien zeggen wat voor gebruikt je synarela ?

heb je die gevonden in Google?

ik gebruik DHEA tegen weinig eitjes. die heb ik bij Drogist gekocht.

liefs Eva,

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden