Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi Wen,

kan je misschien zeggen wat voor gebruikt je synarela ?

heb je die gevonden in Google?

ik gebruik DHEA tegen weinig eitjes. die heb ik bij Drogist gekocht.

liefs Eva,

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Eva, Ik heb de synarella nog niet gebruikt, hoor. Dus heb er geen ervaring mee.

Dr. S in DD wilt mij dit de komende poging voorschrijven. In DD wordt vaak cetrotide voorgeschreven maar mijn eitjes hebben gewoon een wat langere groei nodig en de cetrotide was daardoor niet echt voor ons geschikt. Hierdoor te veel onrijpe eitjes. (Met cetrotide moet de punctie altijd worden ingepland met follikels van ongf 18 mm, heb ik mij laten vertellen en dat is voor ons gewoon te vroeg).

Synerella zou een neusspray moeten zijn. Dit in plaats van deca of cetrotide. Het onderdrukt dus de eisprong oid. Weet ook niet wanneer je er mee moet starten ofzo.

Wat zijn jou ervaringen met DHEA en hoeveel mg slik je?

Geplaatst

Wen, wat vervelend dat je niet echt op je gemak kon bellen. Misschien kan je hem nog een mail sturen met je vragen die je bent vergeten. Ik zie het al helemaal voor me. Zelfs als ik tegenover hem sta word ik zo zenuwachtig van zijn haastig en druk overkomen dat ik alle belangrijke vragen vergeet. Maar ik vind het nog steeds een geweldige arts!

Twinkel, hou ze lekker warm. Succes met de ''leukste'' periode van het traject...... Ga je 14 dagen wachten, of ben je net als ik een ongeduldige?

Ik vind het trouwens een beetje laks van je huisarts om dat te zeggen. Ik ben overgestapt naar DD omdat ze hier ook laks waren. Ik heb een ontsteking door de punctie gehad, ik kreeg 2 dagen na de TP pijn. Ze bleven volhouden dat het normaal was na een punctie, en zolang ik geen koorts had het niks ernstigs kon zijn. Nou, ik ben na 3 dagen PIJN dat ik gewoon van me stokje ging met 41 graden koorts naar het zh gegaan, en ik moest daar een paar dagen aan de antibiotica. Ik wil je niet bang maken, een ontsteking gaat meestal gepaard met koorts, maar ik weet zeker dat ik al een aantal dagen met die onsteking rondliep, want de pijn bleef even heftig. Nadat ik 2 dagen aan het infuus had gelegen begon de pijn pas te zakken. Dus als je het niet vertrouwd meteen aan de bel trekken.

Lala, fijn dat het goed met jullie 2 gaat, Goed teken dat jullie niet volgende week terug hoeven!

Ik ben woensdag begonnen met prikken en heb maandag de eerste FM. Hij denkt dat de punctie zaterdag zal zijn. Ik ben

benieuwd...

Noor, wat vervelend van die punctie. Maar ja, het is voor het goede doel. Ik was vandaag weer aan het nadenken dat het echt oneerlijk is dat we niet gewoon kunnen stoppen met de pil en de natuur het werk kunnen laten doen. Maar ja, het is helaas niet anders. Succes morgen, ik zal duimen voor een goede oogst.

Liefs Junior

Geplaatst

Noor, weet je al meer over de bevruchtingen??? Duim nog steeds voor je.

Twinkle, hoe gaat het????

Junior, succes met de fm meting morgen.

Geplaatst

Ja het zijn er meer dan 3, hoeveel weet ik niet maar ze gaan nu doorkweken tot dinsdag voor een blastocysten transfer!

Goed nieuws

Geplaatst

Junior, dank je wel. Nee ik wacht keurig 14 dagen. Ik heb 1 keer vroeg getest en toen was het negatief waardoor ik de rest van de dagen me superonzeker voelde. Bovendien is mijn vriend tegen vroegtesten dus als ik het doe heb ik denk ik ruzie ;-).

Ik had dr. Pf nog gemaild over de reactie van mijn huisarts. Hij heeft duidelijk terug gemaild waarom het zo belangrijk is om vaak je bloed te laten controleren dus binnenkort kan ik weer naar de huisarts denk ik (bah). Het is inderdaad jammer dat ze hier in NL niet wat meer meewerken.

Succes morgen met de eerste fm!

Wen, het gaat met ups en downs. Ik merk wel dat ik steeds onzekerder word in dit hele proces. Ik ben nu al aan het denken wat als het weer mislukt...hoeveel keer kan ik dit nog aan etc etc. Daarnaast ben ik er ook veel te veel mee bezig. Morgen weer aan het werk dan heb ik wat meer afleiding.

Lichamelijk voel ik me wel goed trouwens. Geen last van vermoeidheid. Ik denk doordat ik geen utrogestan gebruik en misschien door de extra vitamine d. Verder heb ik dit keer echt een aantal dagen rustig aan gedaan.

Hoe gaat het met jou? Hoe vonden jullie het in Gent? Weet je al wat jullie de volgende poging gaan doen? Dusseldorf of Gent?

Noor, goed nieuws! Hoeveel willen jullie er laten terugplaatsen?

Geplaatst

Als er drie overblijven alledrie. Maar het schijnt dat op dag 4 vaak de meeste afvallen dus het is nog even afwachten. Misschien stoppen ze allemaal maar ik hoop dat er in elk geval eentje overblijft! Ik heb tot nu toe alle keren behalve de eerste ronde voor 3 gekozen.

Goed dat je morgen weer kunt werken dan heb je minder tijd om te tobben! Succes met wachten meis

Geplaatst

Noor, wat een goed resultaat! Na die helse punctie toch zomaar minimaal drie etjes goed bevrucht. Doe jij altijd blasto terugplaatsingen of is dit de eerste keer? Ga voor je duimen dat je er drie terug kan laten plaatsen (want dat betekend gewoon dat er minimaal drie eitjes zijn blijven doordelen).

Twinkle, die ellendige wachtweken......zucht. Het balanseren tussen hoop en vrees. Ik kan helaas niet meer doen, dan jou ontzettend veel sterkte en positiviteit toe te wensen! Als je morgen weer aan het werk ben, gaan de dagen vast gevoelsmatig iets sneller als dat je thuis zit te "wachten".

Wij hebben inderdaad al een gesprek in gent gehad. Die is meer als positief ervaren! Voor onze komende poging gaan wij defintief ons geluk in Gent beproeven. Er volgen nu wat onderzoeken en dan hebben wij in april weer een afspraak staan. Als de uitslagen geen schokkende dingen laat zien, kunnen wij daarna direct starten. (hope so!)

Geplaatst

@all,

hier even een update, zojuist dr. S gesproken (vanuit de auto..want was op weg naar kantoor dus niet ideaal) hij had het erover om mij MHA en HMA te meten, ik kon het niet goed verstaan. En later had hij het over het laten checken van de stollingstatus van het bloed. Is dat nu hetzelfde als die afkorten. Weet iemand van jullie welke afkorting het moet zijn.

Hij vroeg nog wat er uit het immunologisch onderzoek gekomen was en hoe mijn vit D waarde was, ik ga aan dat ik nu een megeshot vit D van mijn internist heb gekregen omdat mijn vita D waarde extreem laag was. HIj gaf aan dat dit de reden kan zijn voor het niet innestelen idd.

Zodra mijn vita D3 goed op niveau is zouden we een poging kunnen wagen met een iets minder milde medicatie, dus andere medicatie en zwaarder...

De verleiding wordt natuurlijk nu weer groot maar ik wacht echt tot na de zomer, heb nog de stille hoop dat als mijn vita d goed is dat het misschien wel zelf lukt....

Kan iemand mij aan de afkorting helpen?

Ik ga zo leven hoe het met jullie allemaal gaat.

Geplaatst

Hi Wen, ik denk dat dat m was ..my god ik zal toch niet in de overgang zijn. Ik hoorde hem mompelen over mijn 8 eicellen en het inzetten van zwaardere medicatie ..ben benieuwd.

Dus het heeft niets met stolling waarde te maken?

Zou mogelijk de amh waarde kunnen zijn. Heeft iets met eicelvoorraad en overgang ofzo te maken. Weet het niet exact.
Geplaatst

Hi Wen,

Waar zou ik die AMH kunnen laten meten, behalve dan in DD.

net huisarts gebeld en die kende het niet dus liet die het ook liever niet meten...

kan ik ook rechtstreeks bij een ziekenhuis terecht?

Zou mogelijk de amh waarde kunnen zijn. Heeft iets met eicelvoorraad en overgang ofzo te maken. Weet het niet exact.
Geplaatst

@bloempje, Ik dacht dat ze in NL de AMH waarde niet overal kunnen meten. Veel arsten zijn hier dan ook niet van op de hoogte, hier wordt alleen de FSH gemeten. De AMH waarde heeft overigens niets met stolling te maken. Dit zijn twee afzonderlijke testen.

Geplaatst

Bloempje,Kan ook miep of irma even bellen of ze je een lab formulier opsturen. Daar zou elk lab mee uit de voeten moeten kunnen en dan kan t gewoon via huisarts, denk ik.Moeite waard.Xx

Geplaatst

Inmiddels contact gehad, waarde was 1.07 (schreef het net verkeerd ergens anders)

maar aan de lage kant, want het moet 2,5 zijn, maar ja...wat betekent die nu, heb ik 50% minder kans dan een ander?

Bloempje,Kan ook miep of irma even bellen of ze je een lab formulier opsturen. Daar zou elk lab mee uit de voeten moeten kunnen en dan kan t gewoon via huisarts, denk ik.Moeite waard.Xx
Geplaatst

nee, je hebt niet minder kans, alleen je eicelreserve is niet meer zo groot.

wellicht kan een persoonlijk gesprek met dr. S. hulpzaam zijn.

sterkte meid, wellicht dat anderen je hier mee van dienst kunnen zijn. niet dat ik dit niet wil, maar ik merk dat ik er zelf te weinig van af weet om je hierin raad/advies/bij te kunnen staan.

knuffel meissie!!!

Geplaatst

Dankjewel lieve Tool,

ja Dr. S zei al tot binnenkort

en mocht ik nog een poging doen dan gaan we andere medicijnen en alles proberen, maar het geld is op en ik moet eerst sparen, en wil dat alles optimaal is, eerst vita D omhoog.

hoop nu niet dat ik door die 8 x IUI en 3 x IVF mijn eitjes sneller heb opgemaakt, of is dat een domme redenatie

iemand enig idee?

nee, je hebt niet minder kans, alleen je eicelreserve is niet meer zo groot.

wellicht kan een persoonlijk gesprek met dr. S. hulpzaam zijn.

sterkte meid, wellicht dat anderen je hier mee van dienst kunnen zijn. niet dat ik dit niet wil, maar ik merk dat ik er zelf te weinig van af weet om je hierin raad/advies/bij te kunnen staan.

knuffel meissie!!!

Geplaatst

Hoi Bloempje, ik weet ook niet zo heel veel van die amh waarde af. Maar ik heb begrepen dat het inderdaad met je eicellen te maken heeft. En de aantal pogingen die je hebt gehad maakt het niet minder. Maar volgens mij was het wel zo dat je geen jaren meer moet wachten, hoe ouder je word hoe minder amh je hebt. Dus het had volgens mij wel een beetje te maken met de overgang. Ik zou het even googlen of dokter S bellen. Dan weet je het precies.

Hey Wen, de FM ging goed, ze groeien een beetje te snel. Dus ik moest bloed prikken en ben net gebeld dat ik vandaag moet beginnen met Cetrotide en 225 ipv 300 menopur. Woensdag weer terug, en dan weet ik hopelijk wanneer de punctie is.

Liefs Junior

Geplaatst

Junior, je eitjes hebben er zin in! Woensdag weer een echo. Is dus een kans aanwezig dat je zaterdag al de punctie hebt. Spannend!!

Bloempje, hier ook weinig kennis van AMH waarde. Die van mij is nooit geprikt, maar gezien mijn leeftijd neem ik aan dat die ook minder is. Zou idd iets met de eicelvoorraad te maken hebben. Die verminderd niet sneller door de behandelingen, hoor. Zoals Noor al schrijft, waren die toch wel afgestorven die maand. Gewoon even Irma mailen, dan wet je tenminste waar je aan toe bent.

Noor, Heel veel succes morgen met de terugplaatsing van jullie blasto's!!! Op naar 3!

Geplaatst

@bloempje, mijn AMH was 0,38 dus die van jou is een stuk beter. Het zegt iets over de vooraad eicellen en hoe dicht je tegen de overgang aan zit. Niet zo gek dus dat ik maar steeds 2 eicellen had bij de punctie. Gelukkig hebben we straks meer en veel jongere eitjes van de donor.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden