Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Twinkle Heel veel succes meid vandaag, dikke kus xxx van mij.

@Wij hebben ook een formulier moeten tekenen de laatste keer, dit ging niet over tarieven maar over de samenwerking, nog even gevraagd of er wat ging veranderen voor ons, maar dat was niet het geval :-)

Geplaatst

twinkel,als het goed is, heb je de punctie nu achter de rug. hoop dat alles goed is gegaan!!! op naar een goed bericht over de bevruchting. maken jullie gebruik van de embryoscope? Wanneer krijg je te horen dat er bevruchting is geweest (laten we daar even vanuit gaan!).

Bumpie, jij ook weer begonnen. spannend meid. morgen beginnen met spuiten. succes!!!

hier verder niet veel te melden. druk met ssporten/lesgeven. Vergeet nogal veel dingen.

liefs,

Tool

Geplaatst

Twinkelstar, hoe ging de punctie? Ik hoop dat je veel eitjes hebt:-)).

Bumbie, er waren inderdaad veel hollanders. Dat viel me ook op, ik vond dat dokter S er goed uitzag. Hij leek wel jonger, waarschijnlijk heeft hij goed uitgerust in zijn vakantie. Ik had in NL altijd een lange schema, dan moest ik eerst 5 dgn ofzo Cetrotide of dat andere wat ze in nl veel gebruiken spuiten en daarna pas Gonal. Dat werkte voor mij echt niet, ik was bijna 3 weken bezig met spuiten en had telkens weinig eitjes. Dokter s heeft me meteen een kort schema gegeven, dat is in totaal ongeveer 8-10 dagen spuiten en ik had betere eitjes. Ik mag morgen beginnen en maandag terug voor een echo, ben benieuwd hoe en of de follikels gaan groeien.

Liefs Junior

Geplaatst

Hoi meiden, even een korte reactie vanaf mijn iPhone. Lig nog in mijn bed en doe lekker rustig aan vandaag. Heb nog wel last van steken en een opgezet gevoel in mijn buik. Bedankt voor jullie lieve berichtjes.

Er zijn 7 eitjes gevonden. Wat me stiekem een beetje is tegengevallen omdat ik de vorige keer er iets van 11 had. Maar ik wist al dat er aan 1 kant bijna niks zat dus mijn vriend vond de score nog wel goed.

Vandaag bellen ze hoeveel er bevrucht zijn. Ik ben helemaal vergeten te vragen hoe laat...

Ik zal later even uitgebreider reageren op jullie berichten.

Geplaatst

he Twinkel, wat goed!!! 7 eitjes...hoop dat je dadelijk te horen krijgt dat ze bevrucht zijn!!!

Doe het vandaag nog lekker rustig aan en dan morgen de tp??? heel veel succes meid!!!

Junior, jij ook weer bijna aan de slag. Geloof dat ik ongeveer de laatste ben die gaat beginnen hier, hahahaha.

Fijn dat je deze keer het korte protocol weer gaat volgen. Hopelijk ook deze keer weer met topresultaten!!!

liefs,

Tool

Geplaatst

Twinkel, wij hadden de Aagste score ooit, 'slechts' 4 stuks maar kijk nu!Poging 1: 25, poging 2: 11, poging 3: 4 en een cryo is blijven zitten. Dus hou moed, kan altijd!Ik vind 7 best mooi hoor!Succes verder!Xx

Geplaatst

Jippieeeeee Twinkel 7 eitjes en 5 bevrucht! Mooi resultaat.

Ik hoop dat de "gouden eitjes"hier tussen zitten.!!

Voor Lala een dikke knuffel met haar kostbare vracht Jay! Ben trouwens zo gewend geraakt aan Jay....

Geplaatst

Junior, fijn dat je het korte protocol hebt. Dat vliegt voorbij. En morgen al beginnen. Dat is lekker snel. Ik vond ook dat dr. S er goed uitzag. Hij moet vaker vakantie nemen denk ik :-).

Tool, de vorige keer hebben we wel gebruik gemaakt van de embryoscope (dat was toen nog een proef en gratis). Alle embryo's hadden de scope overleeft dus echt een meerwaarde had het niet bij ons. Nadeel vond ik dat we geen AH meer konden doen bij de cryo's. Dus nu maar weer proberen zonder scope.

Bumbie, jij doet ook het korte protocol. Gaat ook al weer snel. Had jij nou ook immunologisch onderzoek laten doen?

Ik werd net gebeld over de uitslag. Van de 7 zijn er 5 goed bevrucht. 2 worden morgen teruggeplaatst en 3 zijn er ingevroren. Dit is precies hetzelfde resultaat als bij onze eerste icsi. Nu hopen dat de uitslag wel anders is nu.

Geplaatst

oh Twinkel wat fijn!! 5 embryo's, waarvan 2 terug worden geplaatst en 3 cryo's, super!!! ben jaloers, hihihi...hoe laat heb je morgen de tp?

Geplaatst

Twinkle, Wow!!! Wat een super resultaat!!!! 5 van de 7 eitjes bevrucht!!!! Dat is een superscore. Hoe laat heb je morgen de terugplaatsing?

Geplaatst

Hoi wen en tool, ja helaas zegt die mooie score niet zoveel. Vorige pogingen hadden we ook altijd cryo's en top emmy's. Het probleem zit 'm in de innesteling. daarom hoop ik zo dat de prednisolon hierbij gaat helpen.

We moeten morgen om kwart over drie in dd zijn. Morgenochtend de pregnyl spuiten. Normaal heb ik altijd utrogestan dus ik ben benieuwd hoe dit bevalt.

Geplaatst

Twinkle, Tja, die innesteling.......hadden ze daar maar DE oplossing voor........

Maar met zo'n goede score en cryo's maak je wel meer kans als bij een enkele bevruchting of nog erger geen bevruchting.

Het cryobeleid in DD is meer als goed, dus dat is toch altijd een soort van etra kans ipv een hele nieuwe poging.

Morgenmiddag dus de terugplaatsing. Dan lekker gaan broeden op je emmy's!

Hoeveel predbisolon ga je slikken en ga je ook voor de itralippid?

Geplaatst

@All, wij zijn bijna zeker van dat we naar Cyprus gaan voor de ecd. We hebben er een goed gevoel over,over de kliniek en de werkwijze. Ook de kosten zijn een stuk minder dan in Spanje. Ik ga nu mijn huisarst vragen mee te willen werken en het zkh in AMERSFOORT vragen of zij mee willen werken bij de benodigde onderzoeken en echo's. Daarna ga ik cyprus bellen om te horen hoe we kunnen starten. Vindt het doodeng maar heb er ook zo zin in!!

Liefs

Geplaatst

Twinkle, wat goed 5 van de 7 bevrucht! Ik was ook altijd teleurgesteld met een lage score. Ik ben nooit hoger dan 6 eitjes gekomen en 5 bevrucht. De laatste behandeling had ik 4 eitjes, 3 bevrucht waarvan 1 het uiteindelijk niet heeft gehaald, dus 2 tp gekregen en een prachtig zoontje terwijl dit mijn laagste score ooit was. Dus ik snap je gevoel, maar Wen heeft zeker gelijk. Hoe meer cryo's, hoe meer extra kansen! Heb je ook aan Suprefact en kinderasperine gedacht, dat schijnt ook goed te zijn voor de innesteling. Ik heb het de vorige keer ook gebruikt.

Tool, ja de eerste spuit zit er alweer in! Het kan zijn dat ik het weer vergeten ben hoor, maar wanneer ga je weer beginnen dan?

Pfff, vandaag naar de kringapotheek in plaats van mijn eigen apotheek om de hormonen te halen. Blijkt dat ze 1 in plaats van 4 cetrotide hebben besteld en ik geen naalden bij de Menopur kreeg, dit moest ik van DD krijgen of zelf betalen? Echt belachelijk! De spuitjes zijn niet duur, maar het gaat om het idee. Ik kan toch ook niet ergens een kop koffie halen waar ik appart voor het kopje moet betalen. Dus ik de spuitjes betaald, kom ik thuis en wil ik om 18.00 de eerste spuit zetten, blijkt dat die naald niet op die spuit past. Het was 17.55! Ik heb ze kwaad opgebeld dat ik niks te maken heb met hun sluitingstijd en ze maar moeten wachten totdat ik daar ben om mij een andere spuit te geven want ik MOET vandaag beginnen met spuiten. Gelukkig is het allemaal gelukt en zat de eerste spuit er vandaag om 18.45 in nadat ik eerst 5 minuten naar die naald heb zitten staren omdat ik het niet durfde hahah, Stom he, na 4 behandelingen nog steeds bang om de eerste spuit te zetten haha.

Geplaatst

Junior, wat een verhaal,zeg. Gelukkig is het allemaal goed gekomen. Heel veel succes deze poging!

Sas, wat fijn dat cyprus een beetje vaste vormen gaat krijgen en dichterbij komt.

Twinkle, een van die drie cryos gaan in de toekomst gewoon een brusje worden van de emmys die nu in de buik zitten. Die blijven dan gewoon plakken. Dat moet gewoon. (althans als het aan mij ligt). Heel veel sterkte in de killing wachtweken!

Geplaatst

hoi,

sas wat goed om te horen dat jullie voor ecd gaan! Een tip.. Ryanair vliegt ook op cyprus tegenwoordig vanuit charlerois dacht ik. Een kennis betaalde 150 euro ipv 600 klm of cyprus airways.

Twinkle: ik ben voor je aan het duimen!

Junior, wat een verhaal. En ook niet waar dat je dit zelf zou moeten betalen, zeker niet!! Mocht t nog eens nodig zijn, wat ik niet hoop, dan roep je maar hoor. Heb nog 500 setjes naalden liggen. Een hele verzameling inmi

inmiddels na 11 keer.

Oh ik moet me omkleden om 10 uur punctie. Heeeeerlijk... Kijk er naar uit.

Geplaatst

Junior, wat een verhaal zeg. Had je nu geen stempel van de huisarts nodig? Ik vraag me af wat erger is dit gezeur of even langs de huisarts... Hopelijk gaat het met de rest wel goed.

Kan het zijn dat dusseldorf is vergeten met spuiten en naalden op het recept te zetten? Ik had namelijk iets soortgelijks maar kwam daar pas achter toen ik daadwerkelijk moest gaan spuiten. Ze hadden bij mij geen spuit en naald bij de pregnyl gedaan (en ik had er niet op gelet). Moest om 22:00 spuiten en kwam er toen achter dat het er niet bij zat. Gelukkig had ik nog een spuit liggen en een opzuignaald. De spuitnaald heb ik toen maar uit de verpakking van de cetrotide gehaald die ik nog over had.

Ik heb dit later gemeld bij de apotheek en die zeiden dat als het niet op het recept stond ze dit er niet bij doen (hadden ze ook wel even kunnen melden denk ik dan).

Noor, ik zie dat je ook al de punctie hebt. Wat gaat het ineens allemaal snel hier. Heel veel succes! Op naar een mooi aantal eitjes.

Sas, wat goed dat jullie de knoop hebben kunnen doorhakken. Het zou fijn zijn als je het kan combineren met Amersfoort zeg. En anders een paar dagen vakantie opnemen :-)? Wanneer moet je man weer weg?

Wen, bedankt voor je lieve berichtje! Laten we hopen dat je gelijk krijgt. Dan ben ik de gelukkigste persoon op aarde :-).

Gisteren werd ik nog gebeld door dd. Er was iets mis gegaan met de afname van het bloed om te checken op bacteriële infecties ivm de prednisolon. Ik baal echt behoorlijk aangezien ik hier meerdere malen om gevraagd had en alles geregeld leek te zijn. De anesthesist had ook nog bloed afgenomen voor de punctie maar wat daar dan mee is gebeurd... Geen idee. Nu kan het dus vandaag pas. Ik hoop maar dat alles gewoon goed is anders ben ik bang dat deze poging gelijk al niet goed begint.

Vannacht had ik veel last van mijn buik en moest steeds plassen waardoor het daarna begon te steken. Ik hoop maar dat dit door de punctie komt en er niet iets anders aan de hand is. Ik kan me niet echt herinneren dat ik dat de laatste keer ook had.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden