Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een Goed bericht ivfmoeke! 7 eicellen s erg mooi toch? Ik hoop dat je geen last krijgt van overstimulatie.

Gaan er bij jullie ook eventueel embryo's in de "vriezer" na de periode in de embryoscope?

ik wist niet dat er een maximal aantal inging, ik weet eigenlijk ook niets van de kosten, weet jij wat die zijn?

pen hebben jullie nu ook voor imsi gekozen?

Nou, lekker uitrusten, bijkomen en duimen voor mooie emmies

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hi meiske ben ook blij. het zijn er toch mooi zeven

Vorige keer 6 eggs, 4 Emmys zou mooi zijn als deze verhoudingen nu weer zo zijn 

Wij doen Isci, imsi, embryoscoop. als er wat overblijft word dat idd ingevroren

kosten imsi voor ons nu afhankelijk van eicellen en embro

Afhankelijk van dagen en Emmy

Hierbij de link

http://www.ivf-duesseldorf.de/admin/upload/pdf/fonl19_embryoscope_version_1_1.pdf

Jullie morgen naar dd? Alvast een goede rit, heel veel succes en een mooi +je

En een super verjaardag voor imke

Geplaatst

Hoi dames,

Ivfmoeke wat mooi 7 stuks!!! Nu lekker rustig aan doen en maar veel drinken he! Schijnt goed te zijn bij dreigende overstimulatie.

ik hoop dat je veel mooie embryo's krijgt! Spannend joh!

Slaap lekker!:)

Meiske: nee geen oorzaak voor het overlijden helaas. Het was 'domme pech'. Tja, daar moeten we het dan ook maar op houden en we proberen toch maar weer positief naar de toekomst te kijken, maar dat is soms wel lastig. Als ik nu zwanger raak zal ik voorlopig alleen maar erg bang zijn om het kindje weer te verliezen. Ach ja, daar weet jij ook alles van helaas.. Zelfs twee kleintjes verloren! Zo bijzonder die foto in je handtekening, erg mooi! Moet wel steeds aan ons eigen jochie denken dan..

maar gelukkig staat er nog een prachtige foto onder!!:)

We zijn net terug van weer een echo. Zag er goed uit, dinsdag punctie. Erg veel follikels ook, wel risico op overstimulatie. Hopen van niet. Wel een gevoelige buik nu:(

Sas, ik denk aan je. Vind het zo onwijs kl*** voor jullie!!

Vind het knap dat je al wel weer aan een volgende poging denkt en dat jullie in ieder geval doorgaan! Moedig en ik hoop zo dat dit beloond wordt in de toekomst!

knuffel voor jou!

X

Geplaatst

Ivfmoeke, wow, mooie score meid!! Ga voor,je duimen dat alles goed gaat! En dat jullie donderdag een tp hebben!

Sylvia, jullie ook een goeie echo gehad, toch? Hopelijk dinsdag de punctie!

Ik ga maandag mailen voor de uitslag van de dhea. Ben wel benieuwd of dit verbeterd id.

Geplaatst

Sylvia, Babeth, Ivfmoeke: veel succes de komende week! (en erna ;-))

Ik heb begrepen dat bij een cryo tp in principe geen fm gedaan wordt in DD? Kreeg te horen dat we aan de slag moeten met ovulatietesten en het moeten melden als die positief is? Wat zijn jullie ervaringen daarmee in DD? Moet je dan pregnyl spuiten bij een positieve ovutest? Of niet? En welke ovulatietesten zijn fijn? (heb zelf alleen ooit die van kruidvat gebruikt geloof ik, maar is zo lang geleden)

Ik vind het wel bijzonder dat het zo kan verschillen: bij eerste pogingen in lokaal ziekenhuis deden ze wel fm's en lieten ze je Pregnyl spuiten als je follikel boven de 16mm was. Vervolgens bij pogingen in academisch ziekenhuis moest je komen voor fm's en moest je bloedprikken als je follikel boven de 16mm was. Adhv de bloedwaarden werd bepaald of je zelf al een ovulatie aanmaakte (en dus geen pregnyl hoefde te spuiten), of je de pregnyl al moest zetten of dat je een volgende dag nogmaals terug moest komen om opnieuw bloed te prikken. Daar namen ze het dus allemaal heel nauw om het moment van eisprong & tp zo goed mogelijk te timen. Het is 'maar' beleid blijkt dan weer, als je de diverse verhalen leest op dit forum.

Geplaatst

Dee, als je een gewone cyclus hebt dan is in DD de tp in eigen cyclus,zodra je een positieve ovulatietest hebt dan bel je en word alles ingepland.

ik had een beetje onduidelijkheid met de testen, op hun advies moest ik bloed laten prikken(lh en E2dat is Oestradiol)

Maar ons lokale zkh maakt liever ook een echo dus dat deed ik erbij.op de dag dat mijn Bms 11mm was, mijn follikel 18mm was had ik zowel een hoog lh gehalte (dus een positieve ovulatietest) en het e2 gaf ook groen licht.

dit was afgelopen donderdag, de cryo's zijn zaterdag gedooid en we hopen nu op een tp en die staat gepland voor woensdag.

wat testen betreft, ik gebruikte ze van sensitest, strikjes waar een tweede streep op komt, in het begin lichter en wordt naarmate je lh stijgt donkerder. Deze zijn niet zo d uur.met anderen heb ik geen ervaring maar ik hoor ook veel over digitale die een smiley geven.

persoonlijk heb ik gemerkt dat ik het aan mijn lichaam merk, duidelijk slijmvorming (sorry dames).

Ivfmoeke bedankt voor de info, begrijp ik het Goed dat je een bedrag per embryo per dag betaald in de embryoscoop?hoe voel je je verder?

Syl, wat moeilijk hè, gewoon domme pech...een paar simpele woorden die zoveel meer inhouden! Een volgende zwangerschap zal doodeng zijn maar je komt er doorheen hoor!

Geplaatst

Hoi Dee, raar he dat het zo verschillend is per kliniek!

mijn ervaring is dat je het zelf gewoon kunt aangeven hoor wat je prettig vind. Ik brn voor mijn laatste cryo poging ook steeds voor echo's geweest om de eissprong te bepalen. Daarbij wilde S.choltes ook steeds bloedonderzoek om het precies te volgen. Ik vond dat wel fijn zo, maar is wel een heel gedoe ook. Je kunt dus ook kiezen voor ovulatietesten als die bij jou goed weken. (ik heb ze ooit bij sensitest besteld, niet duur).

Ga je in principe dan volgende mnd voor een cryo? Spannend hoor!

Tool ik ben benieuwd of je amh waarde is verbeterd! Hoe lang heb je nu dhea gebruikt eigenlijk?

Hier alles goed, hoewel ik nu wel een opgezette en gevoelige buik heb. Maar goed, als er mooie eitjes worden gevonden van de week vind ik het goed:)

Geplaatst

Hey meiske, precies tegelijk gepost zie ik.

Jij bent dus ook een sensi-tester!;)

Bedankt voor je lieve woorden! Ja klinkt heel onbevredigend he 'domme pech'. Je wilt zo graag antwoorden.

Wat was bij jou eigenlijk de reden dat het mis ging toen? (of misschien heb je het daar liever niet over trouwens?)

Geplaatst

Mag je best vragen hoor, in eerste instantie dacht men dat het kwam door de complexe zwangerschap, Lars en Nick zaten samen in één vruchtzak en deelde de placenta, men hield e rekening mee dat door de snelle groei er teveel druk op de vliezen was gekomen. Maar tijdens de zwangerschap van Imke werd het duidelijk, ik heb een zogenaamde dynamische cervix, de baàrmoederhals kan sterk verkorten ( maar ook weer langer worden) maar door de sterke verkorting werd er een proces in gang gezet wat bij de jongens dus niet meer te stoppen was...met Imke hadden ze me preventief bij 14 weken een cerclage geplaatst (bandje om de baarmoedermond) dat was maar goed ook. Bin een mogelijke nieuwe zwangerschap weer hetzelfde scenario.

Geplaatst

Pff wat heftig zeg! En wat een immens verdriet... Dat vergeet je van je leven niet.

Brengt ook wel extra spanning met zich mee dan een volgende zwangerschap! Maar gelukkig is er dan wel een oorzaak nu, voor de jongens te laat helaas, maar er is wel iets concreets aan te doen.

Hopelijk krijg je nog een mooi (cryo)wondertje er bij meid!!!

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties over de ovulatietesten, komt vast goed want heb meestal een aardig duidelijke eisprong. Die ovutesten mogen niet met ochtendurine toch? Weet nog dat ik die ene keer dat ik ze gebruikte het 's middags om een uur of 3 deed... Of testen jullie misschien 2 keer per dag, voor de nauwkeurigheid?

Syl: is idd de bedoeling in de volgende cyclus! Volgende week tel consult met dr. S om precies af te stemmen.

Babeth, dit is de 'brochure' over de embryoscope: http://www.ivf-duesseldorf.de/admin/upload/pdf/fonl19_embryoscope_version_1_1.pdf

Aangezien het bij jou om cryo's gaat hoef je het basisbedrag van €200(incl btw) dat normaal geldt voor de 1e en 2e dag denk ik niet te betalen? Of misschien deels? (weet niet of er een verschil is tussen op dag 1 ingevroren zygotes en later ingevroren embryo's)

Het tarief per dag (na de eerste 2 dagen dus) is €75. Dit bedrag is voor de gehele 'set' die er in gaat, dus niet per embryo (gelukkig :-)).

Geplaatst

Dee, ik deed het 2x per dag. LH piek schijnt bij mij maar erg kort te duren, dus op die manier kun je'm niet missen. En mag niet met ochtendurine, dus deed ik het gewoon met m'n 2e plasje van die dag en dan 's avonds nog een keer:)

Als ovu-testen bij jou goed werken, zou ik het gewoon lekker zo doen, wel zo makkelijk toch!

Meiden, even onzeker hier: Vanaf wanneer ga je nou ook alweer starten met Utrogestan?? Ik heb de Pregnyl gezet maar ben even kwijt hoe het ook alweer was. DD heeft er ook niks over gezegd. Maar moet ik daar nou pas na de punctie mee starten toch? Hoop dat jullie me kunnen helpen!

X

Geplaatst

Sylvia morgen de punctie!? Ik denk aan jullie, naar een mooie opbrengst!!

de bollen ga je pas een dag na de punctie gebruiken hoor je na de punctie

Geplaatst

Dank je Ivfmoeke! Was echt even kwijt hoe het nou ook alweer zat:)

Hoe gaat ie met jou? Nog last van de punctie? En je hoort morgen zeker hoeveel bevruchtingen er zijn denk ik? Zo spannend he! Ik duim voor mooie emmys!

Ben er vandoor, feestje vanavond. Hopen dat 't droog blijft:)

Geplaatst

Syl

utrogestan moest vroeger de dag van de punctie maar tegenwoordig is het in brussel (maar ook in duitsland waar ik voorheen onder behandeling was) op de dag na pregnyl beginnen. dus de dag voor de punctie. de dag van de punctie 's ochtends niet van te voren maar wel weer na de de punctie. Schijnt echt een veranderd beleid te zijn.

ik zou t voor de zekerheid vanavond nog even doen.. Maar het zal ook niet heel erg zijn als je dit niet meer tijdig leest.

Groetjes

Geplaatst

Noor in DD is dat niet zo hoor. Ik heb vorige maand de punctie gehad en moest de dag na de punctie beginnen met de utrogestan.

Wel zo handig ook voor de arts: hoeft ie al die troep niet weg te poetsen voor de punctie.... ;-)

Geplaatst

Nee hoor Noor ik heb zaterdag punctie gehad en er staat duidelijk op briefje start zo drie keer per dag utro

Sylvia ik voel me wel goed. Hoop op

Goed nieuws morgen en dan op naar donderdag dan begint het ergste weer het wachten....

mijn schoonzus heeft net een tweeling( ook in dd gemaakt) ik ben meteen verliefd en verlang ook weer naar een beebje.

succes meid en ik hoop dat jullie droom nu werkelijkheid wordt

Geplaatst

Nog een paar vraagjes aan jullie:

Deze maand een dag 5 cryo terug geplaatst gekregen(deze was dus met 5 dagen ingevroren na in de embryoscoop

gezeten te hebben),helaas poging mislukt.

Volgende maand een cryo die direct na bevruchting ingevroren is.Gaat dit anders dan deze keer?

Gaat dit embryo eerst weer in de embryoscoop als hij ontdooit is ofzo?En op welke dag wordt deze dan terug geplaatst?

Ze vertelden mij dat het afgelopen maand niet echt uitmaakte wanneer er terug geplaatst werd.We mochten zelf een

datum kiezen(cyclus met progynova en utrogestan),maar dat dit volgende keer preciezer zou komen.Ik ben vergeten

te vragen waarom precies.Iemand die dit allemaal weet?

Geplaatst

Hè Ivfmoeke, heb je al bericht van DD gehad?

Wat betreft de utro. Ik heb in april de punctie op 21-4 gehad en ik moest op 22-4 met de utrogestan beginnen. 3x daags 2 tabletten. Succes!! Duim voor een mooie score.

Ik kan jullie helaas niet helpen met de vragen over cryo's deze hebben wij nog nooit gehad.

Geplaatst

Nou als dat het schema van DD is dan moet je je daar natuurlijk aan houden!

Ik weet alleen dat het bij mij veranderd is nav gewijzigde inzichten, maar als DD het beter vindt zo, dan zou ik er ook niet van afwijken hoor.

IVF moeke ben benieuwd of je al goed nieuws hebt

Syl hoe ging de punctie vandaag? Mooie oogst?

Tooleke meis hoe gaat het met jou? Volop bezig met de trouwerij?

Liefs

Geplaatst

he meiden, geen goed nieuws vandaag voor ons

7 eicellen, 3 rijp, 1 bevrucht die er nu wel nog is. Maar echt een teleurstelling. Hopen dat deze blijft leven en zich nestelt en anders isci n2 voor een brusje.

Ben nog best wel van slag en merk ook dat ik veel last heb van mijn buik (weer gaan werken)

g vanavond naar een mevrouw die een muziekwaterbed heeft (tool je kent haar :)

Hoop dat dit me rust en positiviteit geeft.

Geplaatst

Ivfmoeke,

Ik kan mij nog goed Jose herinneren die er ook 1 had. En die loopt (of kruipt, hou me te goede) nu heerlijk rond! Ik snap je teleurstelling maar wees blij met deze kanjer. Wie weet is dat net de topper die 9 maanden bij je blijft!

Sterkte met het verwerken van de teleurstelling, probeer dat nare gevoel vandaag even kwijt te raken zodat je morgen met het juiste gevoel jullie kleintje kunt ophalen. En nogmaals: het kan echt hoor, een kindje krijgen uit net dat ene embryooke!

Niet je koppie laten hangen!

Groetjes

Geplaatst

Hè Ivfmoeke, dat is een teleurstelling, maar wat Noor al zegt, wie weet is deze ene wel heel sterk en nestelt ie zich gewoon in! Wanneer heb je tp? Of heb je ze in de ES? Succes straks bij De hapto. Ik heb er idd veel baat bij. En voor nu een dikke knuffel meid!!

Noor, zijn idd druk bezig met de bruiloft, hebben al veel zo niet alles geregeld. Alleen nog de laatste bevestigingen doen.

en daarnaast gaan we. Toch een ronde proberen met alleen predn. Ben vorige keer begonnen met 5 mg. Ben helaas bongi geworden( was pas na de eisprong begonnen en maar een keer banga gehad). Zit nu op 2.5 voorlopig en na de bongi ga ik over naar 5 mg en als t lukt dan ga ik over naar 10 en laat toch maar m'n t-Cells controleren.

voel me door het gebruikmaak predn. Lichamelijk eigenlijk wel beter....heel vreemd.

verder merk ik dat ik mentaal ook weer iets vooruit durf te kijken.

Geplaatst

Ik ben sinds vorige week ook begonnen met een poging in DD. Het wordt ICSI met IMSI en we kiezen ook voor de ES. De echo's doen we vanwege de afstand in Amstelveen en niet in DD.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden