Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tool heel fijn om te horen dat het je wat beter vergaat. Volgens mij heeft het er de laatste keer allemaal enorm ingehakt he? Ben opgelucht te horen dat je weer wat beter in je vel zit.

En straks een getrouwde Tool! joehoe!

Fijn dat je alles al geregeld hebt. Nu alleen nog JA zeggen straks!

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

We zullen nog wat harder duimen voor het ene embryootje ivfmoeke! Wel een tegenvaller ja, 't is allemaal zo onzeker.....

Tool, je weet het hè, van één keer seks in een cyclus kun je ook zwanger worden ;-) (helaas behoren wij tot nu toe niet tot die geluksvogels maar 't werkt wel zo). Trok wel even m'n wenkbrauwen op toen je het over banga had..... waar haal je dat vandaan? hihi.... Je weet wat het betekent in straattaal?

Maaikie heel veel succes met jullie nieuwe poging!

Noor ik zie in je handtekening dat je weer begonnen bent! Lang schema? Veel succes meid! Wat wordt er nu anders gedaan om een voortijdige eisprong te voorkomen? Of had je de vorige keer een kort schema en is het nu dus sowieso anders qua onderdrukken?

Yj81, ik kan je niet verder helpen. Ben ook wel benieuwd want wij hebben 1 blasto in de vriezer en 4 dag 1 zygotes. Is bij jullie bij de afgelopen cryo poging niet besproken om meteen de dag 1 zygotes ook in de embryoscope te doen? Dat willen wij gaan overleggen met dr. S: 1 dag na eisprong die 4 uit de vriezer en indien nodig op dag 5 de blasto eruit.... Dan weten we waar we aan toe zijn met die 4 en kunnen we wellicht een tp van 2 doen.

Geplaatst

Hoi dames,

Net weer terug van de punctie. (zag trouwens dat ik ergens dinsdag had gezet, beetje in de war geloof ik;)

Maar het is gelukkig goed gegaan allemaal. Ik kon het niet geloven maar er zijn 21 eicellen geoogst! Hopelijk zijn ze dan wel een beetje van goede kwaliteit als het er zoveel zijn, ben daar dan wel een beetje bang voor. Weet iemand of dit uitmaakt?

Wel kans op overstimulatie nu, moet rustig aan doen, veel drinken en heb voor de zekerheid een extra infuus gehad met vocht.

Nu in spanning het telefoontje morgen afwachten...

Ivfmoeke, wat kan ik me dat goed voorstellen dat dat tegenvalt zeg! Dat verwacht je niet zo gauw toch! Weet je hoe dat komt dat ze nog niet rijp genoeg waren? Iets te vroeg gepuncteerd of heeft dat er niets mee te maken? Balen hoor!

Maar meid we gaan gewoon keihard voor jou duimen dat dit ene kanjertje gewoon jouw lieve kindje mag worden! Het kan echt, ook al lijkt het nu misschien zo vreselijk teleurstellend! Kop op he!

knuffel!

Geplaatst

Hey Dee,op een ander forum hadden we drie aanduidingen

banga voor t vrijen

bongi voor de ongesteldheid

bingo voor een positieve test.

wat betekent t dan in straattaal? Weet ik eigenlijk niet :happy:.

Sylvia, wow....21 eicellen....jaloers zeg, maar goed, die zal ik met m'n ene eierstok niet halen haha.

nu goed uitrusten en goed blijven drinken! Hoop dat er veel bevruchtingen van komen en dat je een aantal cryo's eraan overhoudt. Wanneer krijg je bericht?

Geplaatst

Haha Tool.... nee.... om jezelf zo te bestempelen zou wel heel erg zijn! ;-)

Had jij trouwens niet een doos intralipid staan? Heb je die allemaal zelf nodig? (je hoopt van niet natuurlijk) Ik wil proberen met een recept van Pf 2 zakken te krijgen bij de apotheek maar als dat niet gaat lukken........

Syl, vandaag dus al de punctie!! 21 eicellen.... wat een berg!!! (microscopisch gezien)

Hoop met je mee dat er voldoende tussen zitten van goede kwaliteit!

Geplaatst

Heb nog 4 zakken liggen, die ik zelf nog wil Gebruiken voor als dit niet lukt. We weten nog niet zeker of er helemaal geen IVF meer komt. pompaf gaan sowieso als deze eigen poging niet lukt, na onze bruiloft echt gericht verder, met bloedcontroles, meteen al 10 mg predn.en ovutesten en intralipid. Heb al de thuiszorg daarvoor geregeld.

Geloof dat je ze in nl automatisch per 10 krijgt in de apotheek. Mss als je ze in een Duitse apotheek kunt halen?

bij DD ligt die storchen apotheek. Daar hebben wij toen de synarel gehaald. Wel meteen betalen, beetje prijzig, dT wel.

Geplaatst

Hai Deeke,

Ik heb niets anders dan anders gekregen, ze houden het echt op stom toeval. maar zal dit keer ongetwijfeld vaker moeten bloedprikken op t eind... Denk wel bijna elke dag. Maar dat geeft niet hoor.

Sylvia tjeumig meid wat een enorme hoeveelheid! twee elftallen bijna! Hihi. we gaan duimen voor 100 procent bevruchtingen!

Geplaatst

hoi dames

sjonge wat een berichten weer!!

Ivfmoeke, ik begrijp dat je teleurgesteld bent meid en ondanks de succesverhalen van weinig mooie eicellen/bevruchtingen knijp je hem toch, logisch. Toch hopen dat jullie ene mooie overblijvertje jullie 2de wondertje wordt!! succes en op naar donderdag!

En wat leuk zeg dat je schoonzusje ook een bijzondere koppel uit Duitslanf heeft!!

Bijzonder dat jullie beide in het traject zitten/zaten.

Syl, wat een aantal zeg, oef...ook goed ewitrijk voedsel eten he tegen overstimulatie, dat was het advies van Brussel altijd en juist niet teveel drinken...maar dat komt wel goed.

Fijn dat je zoveel eicellen hebt! dt geeft je vast een wat geruster gevoel, ook jij veel succes met je aankomende tp!

Noor, jullie zijn ook weer volop aan de bak las ik, hoe voel je je?

Tool, ik blijf het allemaal zo ingewikkeld vinden met die infusen! je doet het super in ieder geval en mooi dat je het zo goed geregeld hebt gekregen.veel succes lieverd!

Maaikie, welkom, ook jij heel veel succes!!!

vanochtend nog geen nieuws uit DD, er was nog geen nieuws dus alles ging nog goed zei men, tsja is natuurlijk een momentopname maar ben blij als we woensdagochtend tel. een ja hebben! Ik weet niet meer wie het vroeg maar voor de tp in eigen cyclus hoefde ik ook geen pregnyl te spuiten.

Ik moet bekennen dat ik er met periodes helemaal niet mee bezig ben, komt omdat we de handen vol hebben aan I momenteel omdat ze ziek is, arm ding!

Geplaatst

my god Sylvia wat ben jij een super broedkip!! Wauw. Goed rusten he meid. Hier moet toch wat moois bijzitten. Hope so.

Tool haha die afkortingen

Meiske hoe ging de tp? Mooi emmy aan boord? en de anderen weer terug de vriezer in?

het muziekwaterbed wat fantastisch. Zij is haptonoom en werkt met gevoelens. Ik kwam binnen en ze begon samen met mij te huilen, ze voelde de angst en onzekerheden. Zij is zelf ervaringsdeskundige en heeft ook genoeg pogingen doorlopen; ze weet dus hoe het voelt. Zo fijn om niets te hoeven uitleggen.

Daarna ging ze muziek opzetten en lag ik op een waterbed wat de trilingen van de muziek doorgeeft in mijn lichaam. Aantal opmerkzaamheden:

overstimulatie zat nog links (is nu weg), brok in mijn keel bleek angst te zijn. Bizar was dus dat tijdens de narcose de angst van de narcotiseur op mij geslagen is. De punctie verliep ook bijzonder hectisch en die mevr liep zenuwachtig heen en weer en sloeg paniek om mij. Ik moest een extra masker erbij, werd extra vastgemaakt en kreeg opeens anti allergische middelen. Toen ik over de punctie praatte kreeg ik het ijskoud en begon ik te rillen. Ze legde haar hand op mijn hoofd en binnen enkele minuten had ik het warm. Daarna beeldde ik me in dat we met ons viertjes in het veld liepen. Zo ben ik naar huis gegaan en sta ik er nu nog in!

We gaan ervoor vanmiddag om 12.15 uur.

Geplaatst

Hoi dames,

Gelukkig goed nieuws gekregen vanmorgen: er zijn 9 bevruchtingen!

Er zijn er nu 5 de embryoscope in gegaan en de andere 4 meteen in de vriezer. Ik vind het allemaal zo wonderlijk, en dat met ingevroren Tese zaad, wat wonderlijk toch allemaal he!

Het is een hele opluchting voor ons. Nu maar hopen en bidden dat het goed gaat met onze 5 emmys in de scope, en hopelijk zaterdag een terugplaatsing.

Ivfmoeke jij heel veel succes vandaag met je terugplaatsing!! Ik hoop echt dat het een ongelofelijk toppertje is en dat je droom van gisteren op het muziekwaterbed uit mag komen: straks zijn jullie met z'n viertjes!

duim voor jou meid, laat je het weten straks?

Meiske jij hebt morgen je terugplaatsing toch? Spannend meid, ook voor jou duim ik! Dat er maar gauw een lief broertje/zusje voor I mag komen!

x

Geplaatst

@ Sylvia, wauw 9 bevrucht!!

@ IVF moeke, succes vandaag met de tp, je klinkt nu wel lekker ontspannen.

@ Meiske, hoe is het met I? Ik hoop zo dat jullie morgen de tp hebben!

@Maaikie, welkom hier en veel succes

Geplaatst

We wilden onze laatste opgeslagen tese rietje vanuit duitsland naar Spanje over laten brengen..wat blijkt er zijn er nog 2 daar!! Dus nu hebben we met die al in Spanje is 3 rietjes ipv 2. Kijk dat doet een mens weer goed.

Geplaatst

sas wat fijn meid. Wanneer starten jullie weer?

Sylvia wauw wat goed. Daar zitten zeker mooie Emmy 's bij!!

geweldig

Wij wachten nu net 1 tp nu voor ons. Ben benieuwd naar de zaadkwaliteit en kwaliteit embryo

Geplaatst

Ivfmoeke, wat fijn hè, hoe ze het allemaal doet en meeleeft. Zo ervaar ik het ook altijd! Ben blij dat ik haar gevonden heb en dat ze me zo kan helpen en steunen! Heel mooi dat je dit beeld van vier in je hoofd hebt! Zeker een stimulans voor de tp!! Hou dat gevoel vast, zou ik zeggen!

Sas, wat een goed berichtje! En fijn dat er een extra rietje is!!

Sylvia, wow, ook al zo'n mooi nieuws!! 9 bevruchtingen! Klasse gewoon!! Daar moet toch wel eker een of twee beetjes bij zitten! Einde van de week dan de tp?

Meiske, succes morgen! En beterschap voor I. Hoop da t snel voorbij is en alhelemaal morgen wanneer ze jarig is. Gingen jullie nog iets speciaals doen?

Hier trouwens de uitslag N de dh.ea nog niet binnen, zucht...t lab zal t wel druk hebben. Zal morgen nog eens vragen...

Geplaatst

wat in verschil met scholtus. Fijne kamer, heerlijk stoel, Cather erin dan embryo plaatsen en daarna inwendige echo.

en dan nog 5 min wachten liggend in de stoel

het is een 9 cellig embryo wat meer had kunnen zijn volgens Hubert.

we Wachten maar af!

zaad was ook slechter dan vorige keren zelfs met vitamine preparaten

Geplaatst

Moeke, weer achter de rug dus! Spannend joh! Nu maar goed koesteren dat kleintje!

Gek he dat zoiets zo verschillend gaat en dat in dezelfde kliniek!

5 minuutjes rustig blijven liggen na tp lijkt mij ook wel goed hoor. Zal niet echt bewezen zijn dat dat beter is, maar toch voelt het gewoon beter dan meteen stoel uit, broek aan en weer gaan:)

Succes meid de komende 2 weken!

Geplaatst

Sas, goed nieuws dus; nog een extra rietje! Een onverwachtse meevaller!

Tool ik ben benieuwd naar je amh waarde en of de dhea goed werkt, hoop het voor je!

Geplaatst

Volgens dr. S. Was de A.mh en dh.ea toch echt iets anders. Want m'n dh.ea waarde was de vorige 4.5 en m'n a.mh was net voldoend voor mijn leeftijd...ik hoor t wel...

Ivfmoeke, fijn! Eentje terug en nu dus eigenlijk met z'n viertjes! Toi toi!

Geplaatst

Nou geen twee elftallen maar wel bijna 1 Sylvia! Daar kan een mens alleen maar van dromen.. Nu duimen voor toppers! Die blijven zitten de aankomende 8 a 9 maanden.

IVF moeke een 9 cellige is toch heel mooi? Is het dag 3 vandaag voor het embryo? Ja volgens mij wel. Nou dat is toch perfect?!

We gaan voor jullie duimen hoor

Geplaatst
Nou geen twee elftallen maar wel bijna 1 Sylvia! Daar kan een mens alleen maar van dromen.. Nu duimen voor toppers! Die blijven zitten de aankomende 8 a 9 maanden.

Haha... nee net geen elftal Noor. Maar we zijn wel erg blij met zo'n mooi resultaat!:)

@Tool; ik dacht dat die Dhea juist was om je amh waarde op te krikken? Maar dat heb ik dan mis denk ik? Het verbeterd de eicelkwaliteit dan?

Geplaatst

@ IVF moeke, jippie weer een mooi ukkie binnen, nu lekker broeden! ik heb nu net de menstruatie gehad en bij de volgende gaan we weer starten, dus ergens eind sept/begin okt de tp.

@ Sylvia, in spanje moest ik een uur na de tp in bed blijven liggen, het gaat overal anders.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden