Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sas, fijn dat je zo genoten hebt. Hopelijk heb je je batterij weer helemaal op kunnen laden. Oktober komt alweer snel dichtbij ;)

Geplaatst

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Wat lief!:)

Sas, welkom terug! Fijn dat je 't goed naar je zin hebt gehad! Nu weer op naar de volgende poging toch?

Dee; voor jou heel veel succes morgen! Ik hoop dat je dit over een paar weken ook mee mag maken! Ga keihard voor je duimen! Wie weet meid...!

Geplaatst

Sylvia yes yes yes geweldig meid!!!

Sas genoten? Nu weer opmaken voor een nieuwe poging

Dee super veel succes!! Wij duimen voor jullie

tool leuke party gehad? Klonk goed

Hier alles goed maandag weer een echo.

wel fijn om weer effe te mogen kijken

Geplaatst

Hey Moeke, wat fijn maandag weer een echo! Weer in Dusseldorf dan ook? Hoe vaak mag je daar komen voor echo's eigenlijk? Nog 1 keertje nu?

Ik weet niet wanneer wij weer een echo krijgen. We gaan over 2 weken op intake bij de klinisch verloskundige, we blijven voorlopig nog in het ziekenhuis onder controle is de bedoeling. (ivm de voorgeschiedenis). Vind dat wel erg fijn op zich.

Hoe voel je je?

Geplaatst

Ego:

Vanmiddag een tp van 2 embryo's gehad: een blastocyst en een morula die al richting blastocyst ging. So far so good.

Ik droomde vannacht over een babymeisjestweeling waar we voor mochten zorgen, maar volgens mij waren dat niet onze biologische kinderen... hm......

De acupunctuur was niet zo ontspannend als ik gehoopt had. Arts deed het heel goed hoor en ze was lief voor me maar ik vind naaldjes in m'n voeten een beetje vervelend (paar jaar geleden paar keer rotgevoel gehad) maar wilde ze toch wel voor het optimale effect. Onder m'n knie hebben we er eentje na 5 minuten uit laten halen want die veroorzaakte veel pijn in m'n been en si-gewricht (zwakke plekken door fibromyalgie). Na de tp nog een sessie gehad en toen ging het gelukkig wat beter.

Noor, het is dus wel veranderd sinds jij het ondergaan hebt: in beide voeten, benen en handen een naaldje en op het hoofd voor tp 1 en na tp 2 naaldjes.

Geplaatst

Oh wat spannend Dee, twee emmy's terug geplaatst!! Klinkt goed een blasto en een bijna blasto! Ik hoop zo dat 1tje of beiden lekker gaat nestelen een dezer dagen!

Wat kun je toch soms raar dromen he! Mijn dromen varieren ook van een prachtige baby, tot weer een vreselijke miskraam. Brr... Gelukkig zijn dromen maar bedrog en zegt het allemaal niks, maar toch;)

Ik hoop dat jouw droom uit mag komen in ieder geval, een meisjes- tweeling, wat zou dat gaaf zijn zeg! En hopelijk zijn het dan jullie biologische kinders. Denken jullie ook na over adoptie eigenlijk, of misschien ben je daar ook mee bezig?

Eva; dank je! Hoe is het met jou eigenlijk? Jij ging toch ook weer voor een nieuwe poging dacht ik? Hoe is het je vergaan, of ben je nog bezig?

Geplaatst

Sylvi had ik je al gefeliciteerd ja toch zeker? Ben nu op iPhone dus lastig terugkijken. In elk geval ben ik heel blij voor jullie!

Dee my girl! 2 blastocysten! Supergoed!!

Ik hoop dat je zwanger wordt en blijft meis.

Oh ik zit me nu al blij te maken. Ik gun het je zo!

Geplaatst

Beste dames,

Bedankt voor uw advies om de bloedonderzoek gedaan in Dusseldorf zelf. Inderdaad maakt het dingen gemakkelijk. Ik schrijf niet vaak in het forum, maar ik lees het regelmatig. Sylvia en infmoeke - felicitaties en wensen u het beste. Dee78 goodluck en hoop dat het is een mooi positief resultaat aan het eind van de twee weken.

Kleine update van mij - ik had mijn punctie gisteren. Het was zo'n groot verschil van de 3 keer die het hier werd gedaan. Mijn lichaam heeft een vreemde constructie - mijn linker eierstok nooit kon worden bereikt en elke keer de eieren er gaan `waste'. Aangezien ze geen `full anesthesia' geven, was het zeer riskant om te proberen om het te bereiken. Alsof dat zelf niet triest genoeg is, zou mijn lichaam elke keer zwellen (vanwege de procedure of het feit dat zo veel follikels nog steeds binnen). Het was zeer pijnlijk voor een tenminste 1 week na de punctie. Mijn lichaam reageerde altijd slecht op de procedure.

In Dusseldorf omdat ze narcose gebruikt, ging het heel goed. Ze kon bereiken mijn linker eierstok en kreeg alle eieren uit. Ook heeft mijn lichaam niet over gereageerd op het trauma (so far). Ik weet niet wat het uiteindelijke resultaat zou zijn, maar ik moet zeggen, ik ben blij met de procedures.

Wilde om deze ervaring en mening met jullie delen. Nu ben ik te wachten om te horen over hoe veel van mijn eicellen maken het naar de volgende ronde etc etc! Dat zou part 2 van het vehaal zijn ;-)

Bedankt en ik wens iedereen sucess met hun wensen en dromen.

vivid

Geplaatst

Eva; succes met je volgende poging!! Ik zie in je handtekening dat je afgelopen poging is mislukt, geen eitjes gevonden... wat naar lijkt me dat! Alle moeite voor niets..

Moet je nu een hogere dosis gaan spuiten? Hopelijk nu meer geluk meid!!

Noor, dank je!! Hoe gaat het met jou?

Vivid; wat fijn dat de punctie gisteren goed is verlopen! Inderdaad prettig he die narcose, en voor jou helemaal begrijp ik! Erg zonde dat de vorige pogingen in Nederland je eitjes op die manier zijn 'verspild'! Hoeveel eitjes zijn er nu gevonden bij je? Hoor je vandaag zeker hoeveel bevruchtingen er zijn? Wat spannend! Heel veel succes gewenst!!

Geplaatst

hoi Sylvia,

12 eicellen gevonden - 4 zijn bevruchten..beetje teleurgesteld. Maar it is what it is! alles liggen in de embryoscoop. TP op mandaag.

vivid

Geplaatst
hoi Sylvia,12 eicellen gevonden - 4 zijn bevruchten..beetje teleurgesteld. Maar it is what it is! alles liggen in de embryoscoop. TP op mandaag.vivid
Oef, spannend! Wat een grote afval-race is het toch altijd he! Ik kan me je teleurstelling wel beetje voorstellen. Maar joh, het klinkt heel cliche: maar je hebt er uiteindelijk echt maar eentje nodig he! De hoeveelheid zegt lang niet alles. Ik hoop dat er in ieder geval een topembryo bij zit maandag! Sterkte de komende dagen met wachten!
Geplaatst

Moeke; succes morgen met je echo! Ik hoop dat je kleintje goed gegroeid is!!!

Dee; hoe gaat ie meis? Hou je het wachten nog een beetje vol? Ik denk geregeld aan je, hoop zo op goed nieuws straks van jou!

Hoe gaat het met de rest hier?

Ik heb geen nieuws. moe, soms misselijk, dus volgens mij gaat 't dan wel goed:)

Nu 8 weekjes... Wou dat het wat sneller kon gaan;)

X

Geplaatst

Ik probeer de boel eigenlijk een beetje te ontduiken :eekout:

maar een kleine update dan: wel dingetjes gevoeld de afgelopen dagen dus denk ik dat er wel iets probeert in te nestelen. Werd bijna wat hoopvoller maar vandaag toch weer bedacht dat dat niet slim is, dus vanmiddag wat in mineurstemming.... hou er rekening mee dat ik over een paar dagen 'gewoon' ongesteld ga worden.

Moeke succes weer morgen bij de volgende echo!

Geplaatst

Dee, klinkt best positief dat je wat gevoeld denkt te hebben! Maar ik snap je terughoudendheid heel goed hoor. Het is toch gewoon vet-spannend ook he!

Maar hou de moed er in hoor, we duimen allemaal voor je! Kom op!;)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden