Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Babeth heel veel succes bij de nieuwe poging!

Tool vandaag getrouwd: van harte!!

Wij gaan zondag en/of maandag testen. Had weer last van afstotingsverschijnselen dus Prednisolon is opgehoogd. Geen idee of ze (of eentje) het gaan (gaat) redden....

Geplaatst

Dank je wel dames!

Natalie bij jullie komt het startmoment ook al weer dichtbij, hoe voel je je?

Dee, ohhhh wat balen dat je afstotingsvershijnselen had, jeetje de wachtweken zijn sowieso al zo zenuwslopend, ik hoop zo dat het gelukt is!!

gabrie ik ben het even kwijt, wanneer starten jullie?

en Tool, ik heb al een prachtige foto gezien, wauw! Nu zijn jullie vast aan het swingen, geniet er van meid!

Geplaatst

Hoi Babeth,

Wat een leuke foto van je dochtertje!

Ja, weer bijna beginnen, begin nu al zenuwachtig te worden en het duurt nog een maand!

Komt waarschijnlijk dat het nu erop of eronder is..

Onze 6e en laatste poging, dan is het pesa-zaad op jammer genoeg! Ook ons geld trouwens :(

Wanneer begin jij met prikken?

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Hoi dames,

Is er iemand die ook dit advies kreeg van dr. P en mij kan uitleggen of die eerste bloedtest voor de poging ook was inbegrepen bij de volledige immunologische test die me vorig jaar 600 euro heeft gekost? Of moet dit echt perse net voor de nieuwe poging omdat die cellen variabel zijn ofzo? (ik snap er niets van zoals jullie ws al kunnen lezen).

Wanneer dit toch nog voor de poging moet, kan iemand me vertellen hoeveel dat kost? Ik moet namelijk ook m'n AMH waarde laten prikken, dan kan dit mooi tegelijkertijd lijkt me.

Bloodtest :before starting the next attempt check of the regulatory T - cells and the T-cellsubsets in order to determine the actual capability for inducing tolerance. 3 days prior and 3 days after transfer (can be combined with the infusions ) check of the normal blood count (can be measured in NL). 6 - 7 days after testing positive for pregnancy, check of the regulatory T-cells to proof that they are expanding compared to the actual number as good prognostic sign.Based on this results adapting of the medication (for example increase Prednisolon or more frequently Lipidinfusionen.

Is er ook iemand die weet of je het infuus in NL kan laten aanleggen?

Alvast bedankt voor de hulp!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Nathalie, wat betreft je vraag:

Pf adviseert voor je poging om onder meer de regulatory T cells te checken (en nog wat andere dingen). Ik ben zelf ook bij Pf onder behandeling (kom anders eens spieken bij het topic prednisolon, alan beer etc). Deze test kost zo'n rond de 250 euro en zit dus niet inbegrepen bij de eerste dure test van 600 euro.

Ook adviseert hij om 3 dagen voor en drie dagen na de tp, een algemeen bloedbeeld te laten controleren. Dat kan gewoon in nederland via de huisarts of lab. De uitslagen kan je dan doormailen naar pf en die beoordeeld het dan.

Wat betreft het intralipid infuus: Je zou kunnen vragen via de huisarts of thuiszorg het zou willen aanleggen. of anders iemand in je omgeving die bevoegd is om een infuus aan te leggen. De benodigde infuusmaterialen kan je nl gewoon via internet bestellen. Heb je trouwens al intrallipid in huis? Zo niet, pb mij dan maar even.

Geplaatst

Hoi Wen,

Bedankt voor je uitleg!!

Jeetje nog eens 250 euro, ongelooflijk! (Weet je toevallig ook hoeveel het prikken van AMH is?)

Ik ga m'n huisarts even vragen of ze me misschien op een polikliniek kunnen helpen.

Ik stuur je ook even een pb!

Groetjes Nathalie

Geplaatst

Ik kopieer hier even wat ik zojuist geschreven had voor umc topic:

Het is over en uit hier..... Ongesteld geworden dus einde van onze pogingen.

Heb niet zoveel zin om uitgebreid te typen maar verder gaat het best redelijk met me hoor.

Misschien omdat we er al naartoe gegroeid waren, of wie weet moet het nog landen en komt de klap nog. Uiteraard voelt het rot dat we nog steeds met lege handen staan maar ik heb wel de hoop en het vertrouwen dat het ooit goed komt, ook al is het niet op het moment en de manier die we in eerste instantie gehoopt of gedacht hadden.

**

Bedankt voor het duimen en de betrokkenheid, lieve pb-tjes enz.

Iedereen heel veel succes, ik zal nog wel regelmatig blijven spieken om te zien hoe 't met jullie gaat.

Sylvia deze week weer een echo!

Babeth hopelijk mooie follikels en een goede punctie, bevruchting, tp én vooral resultaat.

Nathalie: november komt er aan, spannend weer. Heb 't even opgezocht: AMH bepalen kostte ons 50 euro (geprikt in de kliniek in DD).

Gabrie, Noor, Sas, Tool: ben ook benieuwd hoe het met jullie verder zal gaan!

Geplaatst

Beste Dee,

Erg jammer...ik weet niet wat ik kan/moet zeggen..

Ik ken de gevoelen wel...je heb een good attitude.

Something good will definitely come out of everything..we just need the patience and courage to wait.

I wish you good things in the future. Sucess!

love,

vivid

Geplaatst

Lieve dee! Wat spijtig dat het niet gelukt, ondanks de verhoging van de prednisolon. Het is en blijft oneerlijk!Geef het een plekje en kom tot rust, zowel mentaal, maar ook lichamelijk! Veel sterkte meid!

Geplaatst

Oh Dee wat vreselijk rot dat het nu weer mislukt is!!! Verdorie wat een teleurstellingen toch steeds!

Ik vind je heel sterk klinken hoor, misschien idd omdat jullie er al wat naar toe hebben geleefd, maar wat blijft het moeilijk, verdrietig en oneerlijk om na lang strijden toch met lege handen te blijven zitten...

Ik hoop dat er over een tijdje heel veel moois op je pad mag komen!

Gaan jullie nog verder in het adoptietraject? Ik hoop dat je op een dag toch mama mag worden van een lief klein hummeltje!!!

Heel veel succes, sterkte en kracht toegewenst!

Liefs, Syl.

Geplaatst

@Dee, wat een enorme teleurstelling voor jullie. Maar wat klink je dapper en moedig. Hou elkaar goed vast en ik wens jullie alle goeds toe!

Geplaatst

@ Babeth, ja we zijn weer in de race. 30 oktober de decapeptyl spuit zetten en dan weer met de opbouw van het BMS starten. Dan gaat ook de donor weer aan de slag en hoop ik eind november weer in Spanje te zitten.

Jij al snel je punctie?

Geplaatst

Ohhh Dee,

de juiste woorden zijn eigenlijk gewoon niet te vinden, maar wat ontzettend hard! Ik vind je ook erg krachtig klinken en ik hoop echt dat er nog heel wat moois op jullie pad zal gaan komen! Heel veel kracht samen !!

Geplaatst

he meiden een vraagje ik heb irma h. (nl verpleegkundige) een email gestuurd, maar krijg geen reactie., Werkt ze daar nog wel?? Heeft 1 van jullie anders een mailadres van 1 vd andere nl verpleegkundigen?? Ik heb nl een belangrijk formulier gemailed. Sas super veel succes de komende tijd! Babeth jij ook, spannend hoor, je dochter is alweer ruim 1, wat gaat de tijd toch snel.

Geplaatst

Hoi meiden,

i werkt er inderdaad nog steeds, haar mailadres Wordt ook door andere Ned.talige die gebruikt, ik zou het inderdaad nogmaals versturen.

ohh Sas wat spannnend weer zeg, dat ecd traject is me wat, zo ontzettend bijzonder, mooi, aar ingewikkeld wat panning etc, diep respect hoo! Ik hoop dat julle met en of twee mooie cadeautjes uit Spanje zullen terugkomen!

hier aan het prikken, het gaat minder hard als de vorige keer en linker eierstok ligt weer Buuren zicht , aar ode vorige keer ook en toen was het aanprikken ook gelukt

.mogelijk zaterdag anders maandag de punctie. Weer een vroege tp als er een tp komt, geen e.s. We zijn van mening dat een vroege verse tp bij ons het beste werkt. Puur gevoelsmatig hoor, I is ontstaan met een p op dg 2, de jongens met en p op dg 3, de vroege mk was ok vn dag 3 en 3x tp gehad van blastocysten, waarvan een verse en die hebben niet tot een zw, geleid.

overmorgen weer fm, ben benieuwd .

Geplaatst

Nathalie ik zag jouw vragen mbt het bloedprikken, ik heb er geen verstand van maar fijn dat Wen je uitleg kon geven, wat en geld toch hè,...ik hoop dat het zal gaan lukken !!heel veel succes alvast!

Geplaatst

He meiden bedankt voor de reactie! Heb haar al 2 keer gemailed ook met het verzoek om even te laten weten of ze het heeft ontvangen, vreemd he. Niks voor i. Ik zag op de site ook een adres van de financiele administratie, denk dat ik die anders ook nog ff ga mailen, gaat om financien nl ;) jose alles goed met jullie en de kleine meid? We hebben bijna feest, een jaar later, geniet ervan.

Geplaatst

Dank voor jullie lieve reacties meiden....

@Lisa: over het algemeen reageert I (of 1 v/d anderen) heel snel. Heb je gemaild vanaf een hotmailadres? Hun server blijkt af en toe hotmailafzenders tegen te houden (dr Pf had er al last van maar de kliniek momenteel dus ook).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden