Ga naar inhoud

Dusseldorf...het vervolg

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste ladies,

Vandag heb ik de terugplaatsing van een embryo en een morula gehad. Er is eentje in de freezer. The waiting game starts!!!

Dee, goodluck! Ik begrijp de `roller coaster ride'.

groetjes,

vivid

• Reacties 4,6k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Spannend vivid, twee ukkies aan boord!! Gefeliciteerd!:)

nu begint het grote wachten weer voor je.. Heel veel sterkte de komende twee slopende weken. Ik hoop dat je straks goed nieuws hebt!!

Geplaatst

Vivid, zet 'm op meid!

Dee, ik duim mee en hoop dat dit een goed teken is geweest. Weet je al wanneer je wilt gaan testen?

Is hier toevallig iemand bij Menzis verzekerd? Ik weet dat zij 100% NL tarief vergoeden na toestemming. Maar hoeveel vergoeden ze? In euro's? Ik wil een bedrag weten, daar kan ik iets mee.

Geplaatst

Sylvia, ik wil de tijd wel voor je vooruit kijken, maar helaas...... Mag jij nu niet wat vaker komen ivm je geschiedenis?

Ik had tot de 12 weken iedere week een echo in het zhuis. Daarna om de 2 weken.

Geplaatst
Sylvia, ik wil de tijd wel voor je vooruit kijken, maar helaas...... Mag jij nu niet wat vaker komen ivm je geschiedenis?Ik had tot de 12 weken iedere week een echo in het zhuis. Daarna om de 2 weken.
Hi jose,Dat zou fijn zijn zeg, elke week een echo! Helaas krijg ik dat niet. Merk dat ik nu al weer onzeker ben; zou het hartje nog kloppen?Volgende week donderdag gaan we naar een 'klinisch verloskundige' in het ziekenhuis. Geen idee wat ze daar gaan doen, ik hoop een echo? Weet iemand dat?
Geplaatst

Bij mijn vorige zwangerschap liep ik ook bij de klinische vk. Ik kreeg iedere keer een echo.

Apparatuur staat er toch, dus wel zo makkelijk om het even te doen. Anders had je net zo goed bij een 'gewone' vk kunnen blijven is mijn idee.

Je hebt niets voor niets een medische indicatie en dat is om jou en de kleine zo goed mogelik in de gaten te houden. En dat lukt niet met alleen een hartje luisteren. Komt vast goed en anders gewoon vragen.

Sylvia, weet jij wat je vergoed krijgt qua NL tarief? Toevallig ook bij Menzis? Ik wil graag een bedrag weten ;) Misschien dat jij het weet?

Geplaatst

Oh wat fijn om te horen! Dus hopelijk krijg ik dan volgende week nog even een echo! Ik zou zooo gerustgesteld zijn als ukkie goed is gegroeid en het hartje nog klopt! Ik ga er anders zeker om vragen!

Over de vergoedingen; ik kan je daar niet mee helpen. Ben zelf bij CZ verzekerd, en lig momenteel behoorlijk met ze in de clince. Ik heb nog helemaal niets vergoed gekregen van de afgelopen maanden! (onderzoeken, hysteroscopie, cryo-poging, zelfs de volledige Icsi-poging). Echt schandalig, krijg ineens allerlei afwijzingen. wacht nog op zo'n 7000 euro. Hopelijk krijgen we dit nog vergoed, maar dat kan nog wel eens lang gaan duren ben ik bang. Hoeveel klachtenbrieven moet je nog schrijven he?

Maar goed, cz is dus geen aanrader wat mij betreft, en menzis heb ik geen idee van.

Misschien iemand anders die hier meeleest??

Geplaatst

Wow, dat meen je niet.....jemig hé wat een klantonvriendelijkheid. Rechtsbijstand inschakelen?

7000 euries, jeej, dat is ook geen kattenpis.

Hopelijk krijg je volgende week een echo, kun je even naar binnen gluren. Als alles maar goed blijft gaan, dan kan uiteindelijk die 7000 euro je gestolen worden. Maar het is niet netjes, absoluut niet!

Hoe ver ben je nu eigenlijk? Jij krijgt toch een cerclage? Wanneer gaan ze die plaatsen? En anders op je strepen staan hoor meid, het is een té kostbaar vrachtje in je buik.

Geplaatst

Ja veel geld he! Vind het echt niet normaal, maar je kunt er niets tegen doen he. Gewoon nog maar even rustig afwachten denk ik. We hebben verschillende keren gebeld en een klachtenbrief gestuurd (plus 2x een reminder). Op die brief wordt vooralsnog niet gereageerd, en als je ze aan de lijn hebt krijg je te horen; ja, daar ga ik niet over, maar mijn collega is daar nog mee bezig en komt er nog op terug. Dus zo wachten we dan nog maar een paar maandjes verder.

Ach, en inderdaad, als we straks echt een kleine mogen krijgen zijn die 7000 euro's het me dubbel en dwars waard natuurlijk (het driedubbele ook wel trouwens:)), maar ja, ik vind het gewoon slecht. Snap niet dat een verzekeringsmaatschappij zo moeilijk kan doen over het feit dat je je behandeling niet in NL doet, maar net over de grens. Who cares?? En ik heb toch voordat we begonnen toestemming gevraagd en gekregen? Dus waarom dan nu zo moeilijk doen?! Bureaucratie...

Ach ja, sorry voor mijn geklaag. Ik lijk nu misschien heel gefrustreerd maar dat ben ik niet hoor. Ben gewoon alleen maar hartstikke blij en dankbaar dat ik nu weer zwanger ben, en als dit goed gaat, dan kan het me allemaal gestolen worden! :) maar toch..;)

Oja, cerclage vroeg je, ik denk niet dat dat hoeft hoor. Die vroeggeboorte kwam omdat ons mannetje niet meer in leven bleek te zijn bij een controlebezoek aan de vk. Dus niet omdat mijn lichaam het afstootte ofzo. Ik denk dat dat wel verschil maakt toch? En die twee vroege miskramen, tja, dat hou ik toch maar op gewoon pech denk ik. Ben benieuwd naar die klinisch vk volgende week!

Geplaatst

Beste Sylvia,

Ik denk dat het is goed met de aarts voor een cerclage te overleggen. Je ben helemaal logisch in your arguements. Maar doet het geen kwaad om te discusseeren.

Bij mij ook is het afgesproken (toen ik mijn vruchtwater te vroeg had verloren een beviel van mijn zoontje) dat in de volgende (????) zwangerschap, krijg ik een cerclage bij 12de week en daarna een soort injection (ik denk P10 of zo iets), echo and misschien bacterial test iedere week (ik denk P10 of zo iets). Ik ben in het `high risk' category al geplaatst!! Now, dit was in 2008. Maar dat staat wel in mijn dossier in.

groetjes,

vivid

vergeef mijn foutjes in het nederland..ik vind het niet handig om iedere keer een taal translator te gebruiken en soms wil ik snel reageeren:yikes:

Geplaatst

Vivid, bedankt voor jouw reactie! En die foutjes vallen reuze mee hoor, je schrijft heel duidelijk vind ik! (je mag ook helemaal in het engels schrijven hoor, voor jou veel makkelijker lijkt me en kan ik prima lezen:))

Wat erg wat jij hebt meegemaakt zeg!! En ik snap dat jij een cerclage krijgt bij een volgende zwangerschap (binnenkort hoop ik!:)

Ik zal het er met de arts over hebben maar ik denk dat je dat alleen krijgt bij een cervix-insufficientie? Geloof niet dat ik daar voor in aanmerking zou komen maar goed, ik kan het zeker vragen natuurlijk.

Wel lief trouwens dat jullie zo mee-denken!

Hoe gaat het nu met je?? Lukt het wachten nog een beetje? Wanneer mag je testen! Spannend joh! Ik hoop echt dat je binnenkort een tweede kindje mag krijgen, maar dan gezond en wel natuurlijk! Wat zou dat heerlijk zijn!

Geplaatst

Hi Sylvia,

Ik probeer in het nederlands te schrijven. Goed voor mijn oefenen!!

Ik denk dat ik moet na 14 dagen van de TP testen. Ik ben niet zeker. Ik moet een bloedtest doen. Dat is niet duidelijk hoe kan ik dat regelen hier in Nederland. Ik wil zeker niet naar Dusseldorf voor een hCG bloedtest rijden. Ik wil dat hier doen. Heb ik iets schrijftelijke nodig van DD dat ik kan mee nemen naar de Ziekenhuis hier?

De wachtperiod is crazy - you try to look for any and every small symptom in your body. But deep inside you know that you should not read too much into these symptoms. Je moet gewoon veel veel veel geduld hebben. Maar OK. Vandag ga ik terug naar werk.

Hoe is het met jou?

vivid

Geplaatst

Vivid, succes!

Jose, ik kan je ook niet helpen met je verzekeringsvraag......

Moeke, hoe was je echo afgelopen maandag? Hopelijk alles goed?

Noor, je miste me al schreef je... maar volgens mij was je zelf ook wat stil. Hoe is het nu met je? En hoe gaan jullie nu verder?

Dat duimen voor mij blijkt helaas weer vergeefse moeite, 't is niet gelukt. Zag het al aankomen dus de klap lijkt niet zo heel hard aan te komen. Ga zo meteen DD mailen dat we deze cyclus de laatste cryo's willen proberen, dan zijn we er klaar mee.

Geplaatst

Hoi Dee,

Ik snap het niet. Waneer heb je de test gedaan? Jou TP was op 11 september..klopt? Dan is het aleen 9 dagen...

Of ben je al ongesteld?..in iedere geval sterkte. Ik begrijp jouw situatie wel. Bijna het zelfde verhaal hier.

Take care...keep us informed.

vivid

Geplaatst

Oh lieve Dee, dat meen je niet! Getsie wat enorm balen toch weer!!

Pff...weet ff niet wat ik moet zeggen, vind het zo erg voor je! Ik snap dat je er even helemaal klaar mee bent. Sterkte meid en dikke knuffel voor jou!

Vivid, jij nog in spanning dus....brrr... Moeilijk he dat wachten!!

Ik denk dat je misschien Irma even moet mailen en haar die vraag voorleggen? Dan zul je vast wel een kort verwijsbriefje kunnen krijgen om in NL je HCG te prikken. Ik zou daar ook niet helemaal voor naar DD rijden. Of anders even via je huisarts proberen? Succes!

Geplaatst

Vivid: klopt, het is 9 dagen na tp maar het waren 5 dagen oude cryo's. Ben dus precies 14 dagen na eisprong ongesteld geworden (normaal gesproken 12 a 13 dagen, dus was zelfs iets later dan normaal).

Syl, dank je.... maar gek genoeg gaat het wel. Paar dagen geleden wel een baalmoment gehad maar kan er nu vrij nuchter in staan gelukkig.

Geplaatst

Dee, bedankt voor de duijdelik antwoord/verklaaring. Heel dapper meijsje...you should be proud of yourself the way you are handling the situation...

There is always hope...wens jij veel succes met de cryo..

Love,

vivid

Geplaatst

Dee ik had het ergens anders ook al gemeld...ik vind het zo waardeloos voor je. Echt oneerlijk. Je doet er Alles aan en je hebt gewoon geen geluk. Waarom waarom waarom. Ik gun het je zo lieve Dee.

Ik ben er wel hoor maar ik schrijf niet zo heel veel. Was even in een wat mindere gemoedstoestand geraakt na weer een mislukte poging. Terwijl ik zelf denk dat t me niet zo zo veel doet (ben immers wel gehard na zo veel pogingen) denkt mijn omgeving er anders over. Ik schijn regelmatig kribbig te doen. Ach het zal ook wel afkicken zijn van de hormonen.

Plus ik heb t er eigenlijk met vrij weinig mensen nog over, heb gewoon geen zin meer in medeleven of goedbedoelde opmerkingen van mensen die mij vertellen wat ik zou moeten doen of laten. Pfff... Maar dat betekent ook dat je t minder snel verwerkt dan wanneer je er over praat denk ik. Dat - samen met wat drukte ivm werkzaamheden - zal dan wel eens in een vinnige opmerking resulteren. Maar t gaat per dag weer beter hoor. Enne...zonder dalen geen pieken! Dus ik geniet maar van mijn dipje :-)

Geplaatst

Noor, mischien een beetje of topic, maar ik had voor jou ook zo anders gewenst. Bah, het is soms zo oneerlijk. Voor jou ook even een dikke knuf. Wat je zegt: zonder dalen geen pieken, maar ik hoop echt intens dat jouw pieken snel gaan komen!

Geplaatst

Hoi Meiden,

Ik ben weinig op het forum geweest na de vakantie. Druk met werk en nog een leuk weekend Londen met het werk van mijn lief.

@ Dee wat onzettend jammer dat het niet gelukt is. Dikke knuf

@ Tool, hoe is het met jou, de trouwdag komt al snel toch?

Ik ben verder even kwijt waar een ieder zit in het traject,maar voor allemaal succes en sterkte.

Hier nog wachtende op de menstruatie.....

Geplaatst

He sas, hier gaat het wel goed. Net terug van vakantie, die heerlijk was, super genoten van de lieve bekende mensen en van het weer, t eten, de drank, de zon, de omgeving, heerlijk gewoon! En verder denk ik dat we toch neigen naar stoppen, tenminste ik.

Had vanochtend een negatieve test, weliswaar dag 22, dus mss wel te vroeg, maar ik geloof er eigenlijk niet in. Geen predn. gebruikt in de vakantie, omdat ook niet aan de meds wilde maar gewoon effe wilde genieten. En dat is gelukt. Hebben ons weer hervonden en veel intieme momenten gehad, lol. Geen moetjes deze keer, gelukkig. Wel heel ver in m'n achterhoofd, maar niet op de voorgrond. En dat voelde wel lekker hoor! Bevrijdend eigenlijk!

Onze trouwdag komt idd dichter en dichter bij :toppie:. Kijken er beiden naar uit. Volgende week de jurk nog eens passen, waarschijnlijk de laatste keer en dan nog twee weekjes en dan is het zover...

Hoop dat je menstruatie snel komt, zodat je verder kunt!

Geplaatst

Hoi meiden,

Sorry ik ben een tijdje afwezig geweest, gewoon erg druk en nog een vakantie er tussendoor gehad, het was heerlijk, voor het eerst sinds het verlies van de jongens weer weg geweest!

Dee, wat vind ik het ontzettend verdrietig dat het niet gelukt is, je klinkt heel sterk maar het doet natuurlijk veel met je. Sterkte! Ik hoop dat je snel verder kunt met de laatste cryootjes.

Noor jij ook voor nu een knuffel, je omschrijft het mooi, pieken geen dalen maar toch.....

Sas, leuk weer even een mooie afleiding en ik kan me voorstellen dat je uitkijkt baar je menstruatie, succes!"

Tool, ik las je tussentijdse berichten uit het mooie Griekenland, fijn dat de pre-honeymoon zo'n succes was!

Vivid, veel sterkte met je laatste zware wachtdagen, ik hoop ontzettend op een mooie zwangerschap!

Syl, gaat het een beetje, ik kan me voorstellen dat het jou niet snel genoeg kan gaan.

Hier verder geen nieuws, wachten op de menstruatie en dan aanmelden....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden