Ga naar inhoud

Wachtbankje Februari 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Tegen beter weten in, vanochtend getest (dag 14)...negatief... Of? We zien wel een heeeeeeeeeeel licht streepje. Maar heeeel licht hoor. Is dat misschien iets wat je altijd ziet? Is dat misschien gewoon het stukje dat zou verkleuren moest ik zwanger zijn, maar zie je er lichtjes door? Mmmmm...

Zijn er hier vrouwen die iets meer weten van heeele lichte streepjes?

Mijn man en vriendinnen vinden dat het nog te vroeg is voor conclusies. Het ziekenhuis laat ons testen wanneer dat ten vroegste met zekerheid mogelijk is. En dat is pas morgen, op dag 15, dmv een bloedname en NIET dmv een urinetestje.

Maar de urinetester was wèl een vroegtester. Hoewel, als ik de bijsluiter goed las, is dag 17 voor hen pas de eerste dag dat je zou kunnen testen met een normale tester...en dag 15 dus pas ten vroegste met een vroegtester...waarbij ze eigenlijk nog eens adviseren dat als je zeker wilt zijn, beter pas test vanaf dag 17, zelfs met een vroegtester...

Aaaaaaaaaaaah...dus toch nog wachten tot de bn van morgen...tussen 14u30 en 16u30 krijg ik dan telefoon met de uitslag ervan....

Pfff....eerlijk gezegd heb ik er nu al geen hoop meer op....ergens in de diepte borrelt soms nog wel eens een sprankeltje omhoog, maar mijn nuchtere ik zegt dat het over is...

Ik ga wèl blij zijn als ik ze morgen dan toch aan de lijn heb, dat ik dan al mijn vragen op hen kan afvuren! Kan ik direct aan de volgende cryocyclus beginnen; of zijn er rustmaanden voorzien (hopelijk niet); moeten er al papieren (ziekteverzekering) in orde gebracht worden voor als we daarna aan een verse ivf moeten beginnen; etc.

Het gaat dus toch nog spannende uren worden :/

• Reacties 446
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Clauher, ik heb in mijn eigen cyclus ook regelmatig lichte streepjes voor de menstruatiedag gehad, en dat zette niet door. Dat zou dit ook geweest kunnen zijn. Maar zoals je weet, heb ik alle keren dat ik pregnyl spoot na de tp dit ook gehad en de keren op utrogestan niet. VUmc gaf echt aan dat dit door de Pregnyl kwam en dat zei achteraf ook mijn gevoel. Het kan afh. van de dosis nog best lang nazingen. Helaas zul je voor deze keer geen zekerheid meer krijgen, dat is zo oneerlijk en frusterend! Veel succes en moed gewenst voor de volgende keer.

Bettyboopke, dag 14 na je punctie zit je nu? Dan zou je zeker kunnen testen inderdaad. Hoe licht is heel licht, pas bij het opdrogen? Ik heb denk ik minimaal 10 cycli lichte streepjes gehad over 6,5 jaar tijd en een stuk of 7 daarvan gecombineerd met een bloedtest (deels ivf behandeling met pregnyl, deels eigen cyclus). Durf daarom bij het zien van een foto vaak nog wel het hcg te schatten. Althans als het een CB + test is of die van Kruitvat 2 voor 5. Meid, wat spannend in ieder geval. Lichte testen kunnen snel stijgen naar dikkere strepen, maar het kan ook niet. Ik hoop van harte dat eerste voor jullie!

Geplaatst

Heej Testr, ik zit nu op dag 14 vanaf de eisprong gerekend (was een cryootje), dus dat is idd ongeveer gelijk met het tijdstip van punctie.

Heel licht wil zeggen na het opdrogen, na zo'n 20 minuten. In de bijsluiter stond dat je mocht aflezen tot 30min. Daarna is het trouwens ook niet meer verandert. Het was een predictor early test.

Ik probeer er een foto van te maken, maar dat lukt niet zo goed omdat het zo inimini is (kan niet genoeg inzoomen).

Geplaatst

Goedemiddag!

Ik heb stiekem vanochtend getest met een Kruidvattest en we hebben een streepje! Ik houd nog een flinke slag om de arm ivm de Pregnyl die ik vorige week nog gespoten heb maar dit is al meer dan dat ik ooit gezien heb! Morgenochtend maar weer testen, en donderdag weer..en maar hopen dat ie blijft en misschien donkerder mag worden...

Nog even blijven duimen voor me dames!!

Geplaatst

Hij is in het echie iets duidelijker maar zo moeilijk te fotograferen... In het echt hoef je je niet af te vragen of er een streep is maar is er echt een streep

Geplaatst

Tja ik zie een heeeeel licht streepje. Begrijp ik het goed dat je vandaag de uitslag van de bloedtest krijgt of je zwanger bent? Ik heb mijn hoop op de test van morgen gezet. Hopelijk dan weer een streepje en wat donkerder... en dan langzamerhand het ziekenhuis eens bellen wat we dan gaan doen

Geplaatst

Wat spannend meiden!!!

Laat ik voorop gesteld 1 ding aangeven, misschien heel nuchter maar ik hoop dat het kan kan helpen. Een heel licht streepje is naar mijn ervaring alleen echt hoopgevend als het voor de niet ongesteld dag is en er geen pregnyl is bijgesloten na de terugplaatsing. Het gebeurt een enkele keer dat iemand laat innesteling heeft, maar dat heb ik in die 7 jaar dat ik aan het speuren hierover ben echt heel weinig gezien. Het VUmc houdt aan dat je op de niet ongesteld dag miniaal 80 hcg dient te hebben voor een goede zwangerschap. En geloof me, die waarde geeft een dikke streep.

Dus wees ajb voorzichtig, ik gun het iedereen zooo hard maar wil echt helpen waken dat niemand zichzelf zo gek maakt als ik destijds deed. Bij mij bleef pregnyl 1.500 na de tp, nog zeker 6/7 dagen zo'n licht streepje op die kruitvat test geven als bij jou NCM. Het kan een beginnetje zijn (dat kan zeker hoor begrijp me niet verkeerd, ik hoop het!), maar alles staat of valt met of het nu serieus dikker wordt. Bij mij leek hij na de pregnyl elke dag dikker te worden, echter maar heel iets. En dat kan met zulke gevoelige testen ook liggen aan moment van de dag en/of urineconcentratie.

Bettyboopke, ik zie zeker een streep. Maar ken deze test niet en weet dus niet hoe gevoelig hij is. Wacht even 2 dagen en test opnieuw zou ik zeggen.

Meiden ik duim voor jullie! Het is zo'n zenuwslopend proces... En bij twijfels: altijd een bloedtest vragen. Dat is het enige dat echt duidelijkheid kan geven!

Vergeet dit leesvoer niet:

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?11431-Voor-de-vroegtesters-onder-ons!

http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?12408-Pregnyl-1500-na-TP-kan-testen-6-dagen-beinvloeden

Geplaatst

Vandaag toch volledig van het bankje gedonderd :/

Duidelijke rode vloed, niet veel maar genoeg om een inlegkruisje nodig te hebben.

Ik ga morgen ziekenhuis bellen want testen op zaterdag lijkt me nu zinloos.

Duimen gekruist voor jullie dames die nog in de test periode zitten, hopelijk gaat het allemaal positief uitpakken voor iedereen!

Geplaatst

Dag Testr en NCM,

Bedankt voor jullie reacties!!! Ik heb sowieso morgenvroeg een bloedname en krijg daar morgenmiddag tss 14u30 en 16u30 de uitslag van. Ik ben in Leuven (Belgie) in behandeling en daar worden nooit urinetesten gedaan (eigenlijk zelfs afgeraden), maar doen ze op dag 15 (vanaf pickup) een bloedname. Volgens hen is dat de snelste datum waarop je een sluitende bloednametest kunt doen. Dus als ik hun redenering volg, was ik vandaag wat voorbarig met de urinetest.

Dus morgenmiddag weet ik meer en ook ineens met zekerheid. Dwz, moest het positief zijn, dan wordt er een week later nog eens een bloedname gedaan om de hcg stijging te meten. Hopelijk ga ik dat mogen doen ;)

NCM, ik hoop voor jou dat je teststreep elke dag vetter en vetter wordt!

Tot morgen!

Geplaatst

WickedMir! Wat erg!!!! Ben je ècht wel zeker van de rode vloed? Het is hier niet zo'n positief bankje hè... Houd de moed erin!!! Nu even slapen, slapen, slapen, en dan weer met kop omhoog erin vliegen ;) Heeeel veel sterkte en heeel veel succes hè meid!

Geplaatst

Bettyke , helaas erg zeker ja. Het is helder en behoorlijk veel nu dus kan er niks anders van maken.

We gaan gewoon verder , het is eenmaal zo. We moeten ook even goed kijken hoe we het vanaf nu aan gaan pakken

Ik heb veel vertrouwen in de streepjes hier en hoop op een heleboel groen :happy:

Positieve vibes voor alle meiden hier.

Geplaatst

Wickidmir wat oneerlijk veel sterkte. Denk goed om jezelf.

Bettyboopske wat spannend ik hoop morgen dat er een mooie hcg waarde is. Ik duim voor je.

Geplaatst

Nou vanochtend hetzelfde streepje dus dat maakt het verhaal nog niet duidelijker... Zijn dit mijn hormonen of toch nog de hormonen van de behandeling? Volgens Internet zouden die van de behandeling er nu wel uit moeten zijn maarja, je leest ook weer dat het langer kan duren. Ow die onzekerheid! Word er gek van!

Als er morgen nog steeds een streepje te zien is, ga ik een bloedtest vragen bij het ziekenhuis. Het is een licht streepje maar wel een streepje...

Geplaatst

Ncm ik vertrouw meer op de bloedtest. Dan weet je hoeveel hcg waarde je heb. Sterkte

Yes vandaag woensdag bijna donderdag nog geen tekenen van ongi. Vind het zo spannend.

Bettyboopske jij knijpt hem ook zeker. Succes vandaag

Geplaatst

Net ziekenhuis gebeld en het zijn niet de geprikte hormonen die voor het streepje kunnen zorgen, daar is het te lang voor geleden zei de verpleegkundige. Morgen bloedtest! Ow ik ben ZENUWACHTIG!!

Geplaatst

Spannend Raba, NCM en nog een aantal andere meiden......... ik kom jullie nog eens succes wensen!

Wat is er met de wave gebeurd? ;-) Wordt die nooit meer gedaan? Of misschien heb ik 'm over het hoofd gezien. Hoe dan ook, voor jullie:

SUCCES! :wav: :wav: :wav: :wav:

Geplaatst

NCM, ik weet ook zeker dat die hormonen uit je lijf zijn hoor! Bij ons in het fertiliteitscentrum zeggen ze ook dat die al lang verdwenen zijn!

En jouw streepje is AB SO LUUT een streepje!!!!!! Zeker als je zegt dat hij in het echt nog duidelijker is als op de foto! Btw, je hcg verdubbelt maar om de 2 dagen, om echt een donkerder streepje te zien, moet je wachten tot morgen. Maar jouw verhaal is precies een dubbeldruk van mijn zwangerschap van ons dochtertje 2 jr geleden! Ik zou me ècht geen zorgen maken hoor!!! Je bent gewoon zwanger!!!!!!!!!!

Mijn streepje lijkt echter echt wel op een zgn ingedroogd streepje... :( Ik heb eens wat gegoogeld en blijkbaar gebeurt dat nog wel eens bij predictor-testen :((

Tegen 16u30 weet ik meer!

Geplaatst

Ow ik hoop dat je gelijk hebt BettyBoopke

En ik hoop dat je voor jezelf ongelijk hebt en dat je een goede uitslag krijgt. Ik blijf nog even voor je duimen!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden