Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pucca bedankt, ben echt heeel nieuwschierig wat we allemaal te horen en zien krijgen :) wanneer hebben jullie de informatieavond gehad??

Dikke knuff voor jou en sterkte morgen!

Geplaatst

Thanx allemaal t was een zware morgen maar een hele mooie dienst....

De echo was goed alles zag er super mooi uit! Dus we waren erg blij dat moet je toch maar afwachten als het bijna 3 maanden stil ligt. De eerste spuit zit er inmiddels in ik vind het doodeng maar me vriend heeft goed gedaan ben zeer blij dat hij het wil doen. Ik heb nog nagevraagd bij de dokter en waarschijnlijk volgende week vrijdag of t volgende weekend de punctie...as zondag de echo om te kijken hoe de blaasjes groeien....spannend allemaal hoor het komt nu steeds dichterbij!

@Soentje ik had 5 maart de info avond

Geplaatst

Hee meiden. Wat is er veel gekletst! Kan het niet allemaal bijlezen.

@ Pucca: Wat fijn dat alles er goed uit zag. En de 1e spuit zit er in, goed gedaan! Mooi dat je een goede vakantie hebt gehad, maar wat een vedrietig nieuws.

@ hier: Wij hebben een vreselijk weekend gehad. Zaterdag naar Gent geweest voor 2e FM. Ik wist dat ik niet zo goed gereageerd had op de hormonen, maar had wel hoop dat het goed groeide. Niet dus. Zaterdag werd ons verteld dat er 2 follikels goed groeide en dat we er maar over na moesten denken of we door wilde gaan of wilde stoppen. Maar stoppen houdt in: eerst een operatie, want er zit weer een endometriosecyste en dan weer 3 maanden in de overgang. Wij een heel weekend gepiekerd. Ziet de arts vandaag bij de fm 6 mooie follikels!

De fm van zaterdag was bij een assistent. Hij heeft het later wel besproken met onze arts en hij had al gezegd dat we gewoon door moesten gaan en niet mochten stoppen. Maar het was fijn geweest als de assistent dat ook nog even tegen ons had verteld. De arts vandaag was dus helemaal niet verbaasd dat het mooi gegroeid was. Vanavond Pregnyl en Woensdag punctie.

Willen jullie heeeeeel hard voor me duimen dat er mooie eitjes tussen zitten? smile.gif

Geplaatst

@lieff dat is vervelend zeg dat je zo het weekend door moest met al dat gepieker maar gelukkig kreeg je vandaag van de arts beter nieuws!! Erg goed voor je omdat te horen dan is het allemaal niet voor niets geweest gelukkig!!

Ik ga heel hard voor je duimen voor woensdag!! Suc6 hoor!!

Geplaatst

Lieff, wat een rollercoaster weekend moet dat voor jullie geweest zijn. Fijn dat er toch een verlossend woord uit is gekomen. Ook fijn dat je de keuze uiteindelijk niet hebt moeten maken. Gelukkig moet je niet weer geopereerd worden en dat je er niet weer uit ligt.

Heeel veel succes voor woensdag. Denk positief. Zie de mooie sterke eitjes voor je. Je hebt ze meer dan verdient.

Wanda

Geplaatst

Mijnbaby, gefeliciteerd weer een stapje dichterbij he.

Hier gaat het mwa...

Gisteravond een berichtje gekregen van een vriendin haar man (beide zijn vrienden van me). Jawel Zwanger.

Ze hebben een zoontje van 9 en een dochtertje van 6.

Ben blij voor ze hoor, maar toch blijft zoiets steken he.

Wanda

Geplaatst

Ja idd een stapje dichterbij, volgende cycus eindelijk binnen na dan ( 8 maanden) door al het gewacht pfff..

ik heb er daarom ook echt zin in..

Wanda: vele op het forum ervaren het zoals jij dat ze wel blij zijn maar door dat je zelf zoveel pijn en moeite

er voor moet doen toch steekt.

gelukkig ervaar ik het niet zo, ik vind het super leuk om op kraam viste te gaan, en heb ook 4 zwangere in me omgeving.

als het bij ons ook makkelijk ging wilde ik ook zeker 3 kinderen.. maar als je in de mmm komt met 1 kind al MEGA BLIJ..

ik gun iedereen kinderen, en ja sommige willen er veel en soms ook achter elkaar..

Geplaatst

@Pucca, fijn dat de echo goed was en de eerste spuit er goed in is gegaan. De punctie is dus al binnenkort, spannend!

@Lieff, ging de Pregnyl injectie goed? Morgen de punctie, ik zal voor je duimen! Hoe laat heb je de punctie?

@Wanda, ik kan me je gevoelens goed voorstellen. Je gunt het hen zekers wel, maar je wilt zelf ook zo graag en dan steekt zoiets gewoon... Op het moment dat ik te horen kreeg dat ik in de vervroegde overgang zat hoorde ik via via dat een vriendin "per ongeluk" zwanger was geworden, je snapt dat ik me toen ook héél k*t voelde... hoop dat het inmiddels een plekje heeft gekregen!

@Mijnbaby, fijn dat je eindelijks verder kunt!

@Hier, heb zojuist de medicatie opgehaald bij de apotheek.... sjee... wat een berg.... hahaha... Voorheen kreeg ik de medicatie via het ziekenhuis, maar omdat dit nu veranderd is moest ik het bij de apotheek ophalen. Het is dan vaak anders hè, dus de Menopur zat allemaal verpakt in doosjes waarin ook nog eens spuitjes, naaldjes en alcoholdoekjes zitten. Daarnaast kreeg ik ook nog losse spuitjes, naalden, naaldcontainer, gaasjes, Decapeptyl, weet niet wat nog meer... en aangezien het zo'n mooi weertje is dacht ik laat ik even op de fiets gaan... niet wetende dat ik zo'n grote tas mee zou krijgen..... ach ja, weer wat geleerd!!! Maar de koelkast ligt dus weer lekker vol!

Geplaatst

Mijnbaby; ik gun het iedereen van harte hoor. Ik heb er ook niet zoveel mee als een tijdje terug. Interapy heeft me daar erg goed bij geholpen.

Het is de vriendin die ook verloskundige is. Dus ik heb haar wel op het hart gedrukt dat ze er in dec/jan voor mij moet zijn hoor.

HIHIHI. Hier zag ze zeker de lol wel van in. Ook daar is het niet gepland maar ja...

Haar man had gezegd kunnen we het niet overhevelen naar Wanda (als geintje onder elkaar, in eerste instantie).

Ze zou het graag voor me doen hoor. Maar dit is hun wondertje. Punctie heeft uitgewezen dat alles goed en gezond is dus dat is een enorme opluchting.

Nu een leuk kado gaan uitzoeken.

Liesjuh; ja hoor, ik heb daar straks een hele tijd met haar gesproken over de telefoon en dan is alles gewoon weer goed.

Normaal was ik er echt een avond kapot van. Tegenwoordig niet meer. Het is gewoon realiteit.

Succes vrijdag.

Ik mag morgen voor een echo, kijken of alles plat ligt en dan mag ik Menopur gaan spuiten JOEPIE!!!!!!!!!!!!

Kan bijna niet wachten. gek he?

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Hè Wanda, ik zeg niet dat jij het andere niet gunt, was niet

De bedoeling jou dat idee te geven. Ik begrijp wel

Wat je bedoelt hoor :))

Op naar een mooie echo!!

Geplaatst

En @Wanda hoe zag de echo er uit??

Ik vind het spuiten erg meevallen al doe ik het niet zelf hoor...maar die stap heb ik alvast overwonnen!

Merk niet veel van de bijwerkingen nog gelukkig heb alleen nog af en toe me opvliegers! Zondag me eerste echo ben zo benieuwd of ze er zijn en hoeveel? De arts had het over 10 ofzoiets maar ik begreep hem niet zo goed ach we zien wel.

Ben benieuwd hoe het met de rest gaat?

@lieff hoe is het vandaag gegaan?? Was het pijnlijk??

Geplaatst

Pucca fijn dat het goed gaat, ik heb ook nooit

Bijwerkingen alleen een beetje

Misselijk van de pregnyl.. Meer niet..

Op naar een mooie echo..

Heeft lief vandaag de punctie?!

Geplaatst

Beste allemaal,

heb jullie laatste berichtjes gelezen, was erg druk deze dagen en de dagen vliegen nu om, heerlijk.

@Pucca, ik ben nieuw hier (je kent me nog niet) maar ik wil je evengoed sterkte wensen met het verlies. Het leven kan afschuwelijk zijn, het is goed om alles te blijven relativeren. Het kan ineens over zijn. Boem, iemand is weg, voor altijd. Keihard. Ik wens je alle sterkte en veeel succes met de punctie. Ik hoop van harte dat je ook een meevaller mag hebben en je goed nieuws krijgt over een aantal weken.......

Gezond zijn is zo een rijkdom. We leven gelukkig in een wereld waar zaken zoals kinderen krijgen ondersteund worden door de medische wereld. Ik denk wel eens aan de tijd van onze grootouders of arme mensen in bv Afrika - zij hadden/ hebben geen hulp en zijn aan hun lot overgelaten. Afschuwelijk. Ondanks dat ik me vaak ongelukkig voel over de ivf en de onzekerheid of ik ooit kids zal hebben tegelijkertijd ook gezegend (ben niet gelovig verder..) dat we hier wonen en tenminste de keuze hebben om de mmm in te gaan en door talloze redenen aan het licht zijn gekomen. Toch meiden?

@Lief: ik ben ook erg benieuwd hoe het met je gaat. Je zal wel aan het bijkomen zijn. Ik hoop dat je er snel van bijgekomen bent. Sterkte.

Het gaat ons hopelijk allemaal lukken om een kindje te krijgen en evt nog meer! blijf positief denken! :icon_flower: ik ben zelf geen positivo maar wat dit betreft werkt het goed als overlevingsmechanisme..

Zondag heb ik de eerste deca gespoten. Was helemaal alleen, mn vriend was er niet. Dus ik heb de spuit al vroeg uit de koelkast gehaald en vervolgens mezelf afgevraagd waarom ik de uitleg in het zhuis alweer helemaal vergeten was.. Ik ben dan meestal toch te zenuwachtig om goed te luisteren. Had ik met Pregnyl eerder ook al. Anyway. ik dacht wat kun je fout doen met een spuit. Ik zag geen belletjes, voor de zekerheid een beetje lucht uit de spuit geperst. En hup. in de buik gespoten. Heel veel verkeerd kun je er niet meedoen dacht ik. Dus gewoon niet te lang gewacht en meteen gedaan. Het pleiser idee. Toen 10 sec gewacht met eruithalen. Geen greintje pijn.

Maar later begin het te jeuken! Dat had ik elke avond, 3 x tot nu toe. Gister deed het wel zeer, ik had de spuit er 15 min uit (daarvoor langer, half uur zeker) en deed het te snel. Dus lesje geleerd.

Vraagje: het is me niet gelukt om het spuiten op een vaste tijd te doen. Hoe erg is dat volgens jullie? Ik ga het vanaf vandaag wel proberen natuurlijk.

veel groetjes, Julia

ps: ben aan het Sonja Bakkeren sinds het weekend. Ben ook een paar kilo te zwaar. Ik ga het lijnen niet overdrijven, niet verstandig denk ik samen met de ivf enzo. En ik eet iets meer ook dan van sonja mag... Maar ik ben sinds het weekend 2 kilo aangekomen:smiley.php:!!!!!!!!!!! vreemd, kunnen dat evt de hormonen zijn????

Geplaatst

@Lief, ben benieuwd hoe de punctie gegaan is, hopelijk viel het mee? Hoeveel eitjes hebben ze gevonden?

Probeer je nu lekker te laten verwennen, even een paar dagen rustig aandoen!

@Wanda, hoe was je echo vandaag?

@Juul, denk dat het het beste is om elke dag rond dezelfde tijd te spuiten, maar het zal vast niet heel erg zijn als je het een keer anders doet.

Van hormonen kun je zeker aankomen, helaas spreek ik uit ervaring.... ik heb er ook aardig wat kilootjes bijgekregen n.a.v. de hormonen.... tenminste ik geef het daar wel op, hahaha......

Wat een heerlijk weertje vandaag hè, vanmiddag lekker op een terras gezeten schepijs eten in de zon! (en dan tegen anderen zeggen dat ik van de hormonen aankom, haha...)

Geplaatst

Mijnbaby; Ik weet dat je dat niet bedoelde hoor. :icon_flower:

Liesjuh; BUSTED... maar wel lekker hoor. Geniet ervan. Je hebt het verdient.

Mijn echo was een plaatje als begin echo. Alles was gewoon perfect. Geen eitjes, geen follikels, weinig BMS en heel belangrijk geen cystes.

Dus morgen eerste naaldje weer klaar. Gelukkig ben ik eht prikken gewend, alleen de dosis is nu verdubbeld.

Ik ben benieuwd hoe mijn lijf daarop gaat reageren.

Verder start vandaag mijn 2de traject met afvallen. Ik werk via de sportschool, stukje begeleiding maar wat voor mij vooral belangrijk is. Iedere week op de weegschaal gaan staan en iemand anders kijkt mee. :happy1:

Dan moet je niet afgaan he.

Het duurt 12 weken. Dus de vorige keer was van 7 december tot begin maart, aan het einde was er 4,3 kilo af.

Nu misschien alleen wat betere conditie en gezonder eten / leven.

Doordat ik natuurlijk zwanger ben, en dan niet verder mag afvallen :happy2:

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Heej Wanda, wat fijn dat de echo helemaal goed was! Morgen mag je dus met de Menopur starten, hoeveel moet je toedienen per dag dan, omdat de dosis verdubbeld is?

Ik gebruik namelijk ook Menopur, moet 4 ampullen per dag spuiten en dan nog de deca, vind het best heel veel.

Wat goed dat je onder begeleiding aan het afvallen bent, werkt vaak beter dan wanneer je geen "controle" hebt hè!

Dat je tijdens je IVF daarmee bezig bent.... lijkt mij juist niet zo handig om dat tegelijkertijd te doen.... met al die hormonen!

Lieff, ik hoop dat de punctie goed is gegaan.... ben een beetje bezorgd, aangezien je nog niets van je hebt laten horen!

Geplaatst

Liesjuh, ik spoot tijdens IUI 1,5 ampul. Nu moet ik 3 ampullen gaan spuiten.

Pffff, nu wordt het wel heel moeilijk om positief te blijven.....

Gisteren stond de broer van mijn man voor de deur (jawel meneer, ik wilde voor mijn 30e vader zijn, gelukt en ach als je op vakantie gaat lukt het best wel een keer gewoon, al die onzin is niet goed hoor).

En wat denk je?????????????? Natuurlijk.....zwanger.

Pfff 2 op 2 dagen is wel weer veel.

Is er een stroomstoring geweest of zo??

Lieff: hoe gaat het met je? Begin me ook een beetje zorgen om je te maken.

XXX

Wanda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden