Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey liesjuh,

Ik krijg donderdag om 10.00 terugplaatsing.

Mijn man zijn resultaten zijn de laatste 2 jaar goed. Daarvoor was het een aantal keer slecht.

Echter tegenwoordig is het beter. Maar toch wilde mijn gyn me daarin tegemoet komen.

In belgie hebben ze 6 vergoedingen.

Daarom zien ze de eerste keer vaak als "even uitproberen".

Ik heb heel duidelijk gemaakt dat ik er maar 3 heb. En dat er dus niet "geprobeerd" wordt.

Daarop hebben we samen dit als optie gekozen.

XX

wanda

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Wanda wat een mooie score nu maar hopen dat het op de dag van de tp nog steeds zo is. Wanneer heb je die morgen???

Heel veel drinken moet je nu he en beetje rustig aan doen. Moet je vanaf morgen ook 3 x daags 2 bolletjes ustrogan inbrengen??

Ik vind dat echt minder en heb daar ook wel pijn in me buik van.....maar ja nog maar 9 dagen hahaha

De rest allemaal nog veel suc6 met spuiten....

@lieff sterkte nog de laatste dagen!!!

Geplaatst

@Champietal, fijn dat er zoveel aan het groeien waren, op naar donderdag voor de 3e meting! Lees dat je hetzelfde hebt als mij, de vorige keer nergens last van en nu hoofdpijn, snel geïrriteerd en down.

Wel apart dat jij het net zo beleeft.... hoop voor je dat het snel beter gaat!

Ja, raar hè dat je opeens zo down bent. Vandaag gaat het wel weer. Ben op werk en het valt allemaal wel mee, maar ik kan me zelf zo "zielig" vinden...........

Geplaatst

@ Wanda, wat een goed nieuws! Echt heel fijn voor je. Nog 2 dagen en dan krijg je de terugplaatsing. Ook weer heel erg spannend. Heb je niks meegekregen van de punctie? Dat zou echt super relaxt zijn.

@ Champietal, gelukkig dat het in ieder geval op deze manier werkt! Jij spuit dus langer dan gemiddeld. Zo, wat een geld. Daar denk je niet bij na.

@Liesjuh, ja ik voelde wel wat. Hoe is het gegaan met de menopur?

@ Keesie, en........ moe of was het de maandagochtend dip? @ Juul, alles ok met jou? Ik heb iets te vroeg gejuicht want vandaag was weer zo'n dag met hoofdpijn jammer genoeg. Lekker relaxt aan doen vanavond, languit op de bank. Het komt steeds dichterbij. En vooral ook als je hier leest dat 1 voor 1 alle meiden de punctie achter de rug hebben.

Meiden die moeten wachten wachten wachten.. veel succes!

Geplaatst

@ Wanda: super voor je meis en zeker goed zeg het aantal bevruchtingen. Ik heb er spijt van dat wij er niet op hebben gestaan dat ze icsi (of half half) zouden doen. We hebben het aangegeven, maar het zaad van mijn man was te goed.

Maar goed, jij nu wachten op goed nieuws, want dat kan toch niet meer mis gaan.

Ik ben vanmorgen opgestaan met migraine :(. Ik durf nu helemaal niet meer te hopen, want migraine is een teken dat mijn menstruatie er aan komt. Nog 2 dagen werken en dan bloed prikken.

Geplaatst
@ Wanda, wat een goed nieuws! Echt heel fijn voor je. Nog 2 dagen en dan krijg je de terugplaatsing. Ook weer heel erg spannend. Heb je niks meegekregen van de punctie? Dat zou echt super relaxt zijn.

@ Nyonacilla, ik heb inderdaad helemaal niets meegekregen. Ik ben naar binnen gereden, daarna moest ik in de beugels gaan liggen. Infusje erin en dromen. Daarna werd ik wakker in de kamer ernaast.

HEERLIJK.

Geplaatst

Wanda!!!! Wow wat een topscore….echt helemaal super!!!!!! Gefeliciteerd meis!!! En wat fijn dat jullie daar konden kiezen voor 2 opties, volgens mij hebben jullie je kansen zo mooi verdeeld, slim! En inderdaad, nu nog 1 score behalen, daar gaat het allemaal om ;-)) Dus vanaf donderdag ga jij die score halen, hihihi!

@ Pucca & Lieff; hoe gaat het met jullie dames??? Lieff ik lees dat je je zorgen maakt vanwege de migraine….hoop dat je door de laatste daagjes heenkomt..pas met een bloedtest weet je het zeker hoor!!!! Denk aan je/jullie!!!

@ Nyon; nee niet alleen de maandagdip…vandaag was ik ook zo moe!!! En ik was nog vrij ook, dus hoefde niets maar echt aldoor gapen en het idee dat ik naar bed wilde…en dat is 's avonds dan weer weg…..bizar. Maar goed elke dag voorbij is er weer eentje die ik weg kan strepen, zo denk ik nu maar… Shit dat je vandaag weer hoofdpijn had…..bah!

@ All; kwam er gistermorgen achter dat ik veel te weinig Gonal had gekregen…3 pennen van 300 ipv 3 pennen van 900!! Stress en meteen zh gebeld; nu heb ik gelukkig extra bij kunnen halen…maar inderdaad 2 pennen 900 IE, 755 euro!!! Jeetje wat een geld, daar moeten we maar helemaal niet aan denken……

Trusten!!!

Geplaatst
@ Juul, alles ok met jou? Ik heb iets te vroeg gejuicht want vandaag was weer zo'n dag met hoofdpijn jammer genoeg. Lekker relaxt aan doen vanavond, languit op de bank. Het komt steeds dichterbij. En vooral ook als je hier leest dat 1 voor 1 alle meiden de punctie achter de rug hebben.

Meiden die moeten wachten wachten wachten.. veel succes!

@ Nyon; Zeker fijn om te zien dat iedereen hetzelfde pad bewandeld. De een zal een successtory zijn (zwanger vd eerste ivf/ icsi), de ander zal wat meer geduld moeten hebben. Uiteindelijk zullen de meesten van ons en wellicht iedereen hun grote wens uit zien komen en dan kunnen we de angst en onzekerheid gedag zeggen. Wat een heerlijkheid zal dat zijn he meiden.

Angst en onzekerheid weg, welkom slapeloze nachten en luiers! Dan denken we misschien, ooooh zo slecht hadden we het niet vroeger :happy3: .

Ik dacht ook dat mijn hoofdpijn na Gonal f over was, maar eergisteravond (ik spuit nu 7 dagen gonal f) weer een enooorme koppijn, misselijk erbij. Ik wacht in spanning af, morgen mn 1st fm. Ik voel mn eierstokken vandaag weer steken. Hoop dat er iets gebeurd daar binnen...

@ Keessie, Liesjuh, hoe gaat het spuiten? Jullie hebben vrijdag de eerste fm. Ook zooooo nieuwsgierig??? ik moet alleen heen, gaan jullie met hubbies of ook alleen?

Ik zal gek worden van ongeduld die twee weken na de tp (ervan uitgaande dat er een tp komt). Veel sporten als afleiding durf ik niet. Op vakantie gaan ivm vliegen/ lang autorijden ook niet. Tijd voor een nieuwe hobby?! Zou regelmatig yoga-en een idee zijn? Heb zin om er weer mee te beginnen. Maarja, mag je op je hoofd staan na een tp? :waiting:

Denk dat ik in de wachtweken veel ga lezen en als ik me 'k' voel lekker een dagje spontaan vrij neem van mn werk en ga ik wandelen ofzo.

Meisjes, doen jullie trouwens aan acupunctuur of iets dergelijks?

@ Lieff; Hoop dat je je hoofd koel houdt en je je goed voelt. Bijna testen he. Ik begrijp dat je gewoon aan het werk bent. Beter. Je hoofdpijn zou ook van stress of de hormonen kunnen komen. Het is makkelijk gezegd, "denk positief". Doe vooral rustig aan, denk aan je eigen gezondheid, hoofd en lichaam, dat is nog altijd het belangrijkste. IK DUIM VOOR JE! ! @ Pucca, ook alles ok???????????????????????

@Wanda, ooooooh super nieuws!

Vraagje: Hoeveel eenheden Pregnyl hebben jullie voorgeschreven gekregen voor de ovulatie opwekking? Uberhaupt aan kunnen komen??

Op de website vh z'huis lees ik dat voor ivf 10.000 gebruikt wordt. Ik heb Pregnyl 5000 via via weten te bemachtigen. Volgens mij staat op mijn recept 5000, maar die ligt bij de apotheek vh zhuis. Bedankt alvast.

groetjes aan allemaal

Geplaatst

Heey hoi...

@Wanda, zo te lezen kun je heel veel bereiken in overleg, heerlijk zeg! Zo'n punctie wil ik ook wel.... volgens mij doen ze dat bij ons niet.... succes morgen met de tp!

@Pucca, wat vervelend dat je zo'n buikpijn hebt van de bolletjes.... ja... het is een heel gesmeer, dat ze daar niet iets anders voor kunnen bedenken hè! Heb je nog een beetje afleiding nu?

@Champietal, herkenbaar hoor dat je jezelf zielig vindt... heb dat ook.... kan mezelf ook heel zielig vinden, hahaha.... hoop dat je je weer wat beter voelt!

@Nyon, nog steeds last van hoofdpijn lees ik... bah... hoop dat 't vandaag beter is! Jij hebt vrijdag de FM, spannend....

@Lieff, hoop dat je het mis hebt! Wat een onzekerheid toch hè, hoop dat je nog wat afleiding hebt? Mijn duimen draaien voor je....

@Keesie, wat schrikken dat je te weinig Gonal had gekregen, foutje van de apotheek??? Gelukkig heb je het nu weer binnen, op naar vrijdag met de FM!

@Juul, succes morgen! Wat shit dat je je ellendig voelt... fijn hè die bijwerkingen!

Hopelijk krijgen jullie ook een successtory zoals Juul het zo mooi omschrijft, ik verwachtte ook niet direct na de eerste poging zwanger te worden en zie hier het resultaat, het kan dus wel hè!!!

Tip ter afleiding: Ga een fotoboek maken! Hahaha... ben ik nu ook mee bezig, het is nog een heel karwei zeg... wat een gezoek, welke foto, achtergrond, tekst, opmaak, etc..... dus ik denk dat ik me daar in de wachtweken maar mee bezig ga houden. Ik heb woensdag pas de eerste FM, ik ben ook erg benieuwd wat 't wordt... weet nog niet of m'n man meegaat, van mij hoeft ie niet, maar hij moet doen wat zijn gevoel hem zegt. Hij neemt de komende maanden al elke vrijdag vrij i.v.m. mijn stage, volgens mij kan ie beter dagen bewaren.

Juul, je vraagt of we aan accupunctuur doen... ik heb tijdens mijn eerste poging een magnetiseur bezocht en raakte dus zwanger. Tijdens de tweede poging niet echt bij nagedacht, alles is nu anders met Isa erbij, je gaat niet zo makkelijk de deur uit.... Vandaar dat ik nu weer dacht laat ik haar weer eens bellen, ben afgelopen maandag bij haar geweest, dus ben benieuwd of 't werkt!

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

2 april: Liesjuh start Menopur

2 april: s0entje informatieavond

5 april: Champietal 3e follikelmeting + bloedprikken

5 april: Juul 1ste follikelmeting

6 april: Keesie 1 ste follikelmeting / bloed prikken

6 april: nyonyacilla 1 ste follikelmeting

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

10 april: s0entje intakegesprek

11 april: Liesjuh 1e follikelmeting

15 april: Angelique 1e follikelmeting

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2 april

Champietal: rond 2e week april

Juul: 11 april

Nyonya:ergens in week 15

Keesie: rond half april

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Testdatum:

Lieff: 6 april

Pucca: 13 april

Wanda: 16 apri

@ lief, Trek je het nog een beetje? Niet al stiekem getest... volgens mij kan dat wel al....

@ keessie, gelukkig heb je nu genoeg Gonal-F... Het blijft wel schrikken, he.. als je te weinig hebt. Toen ik mijn medicijnen kreeg kreeg ik in eerste instantie ook te weinig. Omdag ik het al een keer heb mee gemaakt, kon die fout snel hersteld worden...

@ Wanda, spannend je hebt vandaag je terugplaatsing...

Hebben jullie dit ook? waar ik me spuit heb ik nu een blauwe plek... Echt heel vreemd. Ik spuit zowel aan de linkerkant als aan de rechterkant van mijn navel, maar links zit de blauwe plek. Heel raar.

Ik maak me een beetje zorgen. Ik ben nu ook alweer verkouden geworden, heel vervelend. Volgens het ziekenhuis geeft dat niet. Maar ik heb inmiddels mijn man ook aangestoken en dat is wel erg. Bij onze 2e iui was hij heel erg ziek geweest. Daardoor had hij geen zaad om te leveren. Pas na 3 maanden is een man weer volledig hersteld. Dus ik hoop dat hij niet te ziek wordt... Ik denk dat ik hem maar vroeg naar bed stuur om het ergste te voorkomen...

Geplaatst

Vanochtend weer naar het ZH geweest. Alles is heel goed aan het groeien. Ze verwachten maandag of dinsdag de punctie.

Er waren al een stuk of 8 die goed meedoen voor de punctie.

Het gaat nu toch wel erg kriebelen. Ik zie heel erg tegen de punctie op, maar het is voor een goed doel.

Ze vroeg gelijk hoe ik mij voelde, omdat ik maandag aan haar had aangegeven dat ik mij niet helemaal lekker voelde en niet in mijn hum was (had hoofdpijn en voelde mij echt heel down).

Ik gaf aan dat ik mij sinds gisteren al heel veel beter voelde. Ze zei "mooi zo werkt het ook"

Ik begreeep haar niet zo goed, maar het blijkt omdat ik zoveel hormonen nu in mijn lichaam heb zitten dat je over een bepaald punt heen moet en je dan weer beter gaat voelen.

Nou dat klopt dus helemaal.

Geplaatst

Hoi meiden, hoe gaat het hier?

@ Lieff, o wat klote dat je die migraine hebt. We zijn nu 2 dagen verder? Hoe voel je je nu? Zou het misschien met spanning te maken kunnen hebben? Morgen is de dag voor jou. Ik duim voor je!!!!!!!

@ Wanda, op dit moment heb je de terugplaatsing achter de rug. Hoe gaat het met je? fijn joh van die punctie.

@ Juul en........... hoe was de echo? Vond je het vervelend om alleen te gaan? Wel grappig wat je zegt over slapeloze nachten enz. Ik zie het aan mijn zusje, die heeft twee kleintjes van 3 jaar en 6 maanden. Die heeft zeker slapeloze nachten. Minimaal 4 keer per nacht op, ze is vaak helemaal kapot haha. Mijn vriend is morgen wel vrij dus hij zou mee kunnen, maar voor mij hoeft het niet perse. Ik ga trouwens acupunctuur doen. Mijn oom is arts dus dat is wel vertrouwd. En hij geeft aan dat het echt kan helpen. Op de dag van de terugplaatsing en 3 dagen daarna is het meest effectief zegt hij. Ik heb 10.000 eenheden pregnyl. Moet jij zelf achter de pregnyl aangaan?

@ Keesie, zo dat was ff schrikken dat je te weinig gonal f had. Bij mij in het ziekenhuis hebben ze alles gecheckt wat ik had meegekregen van de apotheek tijdens de prikinstructie. Morgen de echo! Spannend hé. Ik ben er gewoon nu alweer zenuwachtig voor. Het komt nu zo dichtbij. Nog erg last van moe zijn?

@ Liesjuh, wel een goeie van je, dat fotoboek! Ik moet er ook nog 1 maken. Jij bent inderdaad een heel mooi voorbeeld dat het de eerste keer gelijk raak kan zijn.

Ik voel mij gelukkig weer ok, op dit moment geen hoofdpijn. Nog even 2 dagen op mijn werk uitzitten en morgenochtend dan dus de eerste meting.

Succes allemaal!

Geplaatst

@Lieff, Jakkes dat die hoofdpijn er is. Hoop dat je toch wat afleiding kan vinden. Spannend hoor. Moet je morgen bloed gaan prikken of gewoon thuistesten???

@ Juul, hoe was je echo??? Hoop dat het een heel mooi plaatje is geworden ;)

@ Keesie, gelukkig dat je op tijd nog gonal f hebt kunnen krijgen. Heel veel succes morgen.

@ Liesjuh, Afleiding vinden... dat is altijd lastig he. Ik kan erg veel energie / maar vooral ook tijd kwijt in mijn logopedie praktijk.

Ik heb gelukkig nog 2 weken een stagiaire, dus dan kan die de zware spullen dragen. ;)

Hier is vanochtend alles super gegaan. We hadden een arts met veel humor die de spanning goed kon breken.

Er is een 8 cellig embryotje van de IVF terug geplaatst. Van de ICSI vriezen ze vandaag al 2 embryotjes in omdat ze al 8 en 9 cellig waren.

Er zijn er nog een aantal die 6 7 of 4 cellig waren, daarmee gaan ze nog even kijken hoe het gaat.

We krijgen via de post te weten hoe het daar mee afloopt.

XXX

Wanda

Geplaatst

Net telefoontje gehad van het ZH. Moet toch nog een paar dagen doorprikken en moet zaterdagochtend komen voor een echo...............ze houden de spanning er goed in!!

@ Wanda, heel veel succes op het wachtbankje. Hoop voor je dat je de cryo's niet nodig hoeft te hebben, maar altijd prettig om iets achter de hand te hebben ;-)

Ik ben een paar jaar geleden zwanger geworden door mijn 1e cryo terugplaatsing.

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

7 april: Champietal 4e follikelmeting + bloedprikken

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

maart

april

Juul: 11 april

Testdatum:

Wanda: 16 apri

Geplaatst

@ Juul hoe was het vandaag????

Ja ik ga ook alleen, heb het ook niet gevraagd of hij meegaat. Bij ons is het altijd zo druk op die poli dat het echt 'erin en eruit' is….dus voor dat korte bezoekje hoeft hij niet mee ;-) Ben wel heel nieuwsgierig!!!!! Voel wel af en toe steekjes dus hopelijk groeit er wat :-)

Ja die wachtweken…weet je ik zie er ook tegenop. Nu zijn we iets aan het doen met dat prikken en dan heb je een soort van agenda…dan is het afwachten… Ik hoop vurig dat het mooi weer is want dan kan ik een stuk beter relaxen, veel buiten wandelen en mezelf bezig houden. Volgens mij is yoga prima maar moet je even vragen aan degene die lesgeeft welke houdingen je beter niet kunt doen. Acupunctuur heb ik gedaan met de IUI's…nu doe ik het even niet, vind het allemaal teveel. Werd er wel heel ontspannen van!!!

@ Liesjuh, goeie tip!! Ik moet nog zoveel albums maken, dan kom ik er zeker wel door ;-)) Ja stom van die Gonal!! Mijn recept ging rechtstreeks naar een soort bezorgdienst dus ik heb nooit hoeveelheden gezien…geen idee waar de fout ligt maar gelukkig wel snel opgelost door het zh. Wat doet een magnetiseur trouwens voor je??

@ Anna, oei blauwe plekken, nee heb ik soms een klein beetje maar dan heb ik het idee dat ik niet goed geprikt heb. Hoop dat je man niet ziek wordt!!!!!

@ Champietal, 8 :-))) En dan de punctie met de Paas, fijn!!! Of misschien wel iets eerder…jeetje op zaterdag nog een echo….pffff! Zie er zeker ook tegenop (punctie) maar hoor hier toch ook positieve verhalen dat het meevalt, dus dat houd ik in gedachten!

@ Nyonyacilla, oooh lekker jij ook al bijna de meting, ben je ook zo benieuwd?? Ben nog steeds erg moe…als ik in de spiegel kijk herken ik mezelf niet, hahaha! Hoop dat dat snel voorbij is. Fijn dat nu de hoofdpijn bij je weg is, hopelijk komt hij niet meer terug.

@ Wanda, jippie hij is aan boord!!!! Fijn hoor, ga voor je duimen :-))) En ook wat in de vriezer, wat een mooi nieuws voor jullie!

@ Lieff,……hoe is het??? Morgen al testen…jeetje wat spannend of voelt het zo niet voor je??? Ben zo benieuwd voor jullie, nog steeds aan het duimen hoor!!!!!!!!!!!!

@ All, sterkte met alles en dank voor de lieve berichtjes voor de echo morgen :-)))

Geplaatst

@ Keesie: ooo daar zou ik ook van in paniek raken! Maar gelukkig is het goed gekomen. Ik heb ook al geleerd dat ik de medicatie moet controleren voordat ik het ga gebruiken, ik had wel pregnyl, maar geen spuit, ook lekker handig!

Succes morgen!

@ Juul: veel werken, dan kom je de tijd vanzelf door. Ik kreeg 5000 pregnyl. Maar waar dat aan ligt? Aan de hoeveelheid follikels misschien?

@ Pucca: hoe is het?

@ Liesjuh: goed idee zo'n fotoboek, daar steek je iig veel tijd in. Woensdag 1e fm, spannend!

@ Anna: ik had ook een blauwe plek, maar dat was alleen van de 1e injectie. Toen kneep ik te hard in mijn buik en liet pas los toen de injectie er uit was. Misschien doe jij het ook zo? Als de injectie er in zit moet je je buik loslaten. Geef je mannetje even een extra hoge dosis vit c, 1000 mg per dag.

@ Champietal: wow spannend! 8 is mooi en het zullen er nog wel meer worden. Ik vond de punctie qua pijn erg meevallen.

@ Nyon: morgen de 1e meting, spannend! Mooi dat je geen hoofdpijn meer hebt.

@ Wanda: wat heerlijk dat er een is terug geplaatst en zelfs nog ingevroren. Dat lijkt me zo'n fijn gevoel.

@ hier: nee heb nog niet getest, heb er ook helemaal geen zin in aangezien het niet zo goed voelt. Morgen bloed laten prikken, maar betwijfel of de uitslag dezelfde dag bekend is. Pff wat ben ik negatief he, maar ik zie zo op tegen de teleurstelling. We hebben al zoveel teleurstellingen gehad, nu moet het ophouden!

Geplaatst

Ik heb natuurlijk al een keer een punctie gehad en vond het niet echt prettig (netjes gezegd).

Ik voelde mij daarna heel rot, maar 's avonds stond ik alweer te darten en voelde mij prima. We Wachten af.

Geplaatst

Ik ben op 4 april begonnen met prikken als er als goed is zou ik eind april begin mei voor punctie kunnen ....

Geplaatst

@ Lieff; ik begrijp zoooo goed dat je niet wilt/ durft te testen. Echt hoor. Normaal gesproken - als je er niet zoveel moeite voor had hoeven te doen - was je al drie keer naar de Etos gerend om een test te halen denk ik. Maar nu hangt er voor je gevoel veel meer gewicht aan omdat je er zo bewust en intensief mee bezig bent. Ik denk dat ik hetzelfde zal hebben. Ik hoop zo hard voor je dat je gevoel verkeerd is. Maar waarom ben je precies zo bang, je hebt toch nog ‘maar’ 2 iuis gehad (ik ook). Dit is je eerste ivf toch?

@ Champietal, aangezien jij al een kindje hebt gekregen via ivf, kijk jij somber naar het hele gedoe of heb je vanwege je eerdere ervaring een supergoed gevoel bij deze poging? Ben benieuwd hoe jij erin staat als ervaringsdeskundige.

@ Keesie, grappig dat je zegt dat je even geen puf hebt voor alternatieve dingen.. ik ben ook net gestopt met shiatsu massage. Is echt heerlijk en ik had me voorgenomen er tijdens ivf mee door te gaan, maar ik trek al die afspraken niet. Ik ben al aan het rommelen met werk en vrije dagen en dan ook nog shiatsu… dus ik doe deze eerste keer ivf in elk geval ook niets.

Ik ben trouwens ook sinds een paar dagen moe-hoe niet leuk meer. OOk een beetje down ineens. Ik was hyperde pieper maar nu soort van sloom en zielig. weer hoofdpijn, steken in de liezen worden heftiger. Tis een feestje..!:mad:

Vandaag ben ik voor mn eerste fm geweest; 7 follikels en tm dinsdag verder met Gonalf f. Dinsdag een afspraak om bloed te prikken en de tweede fm. Op zijn vroegst zal ik donderdag de punctie hebben (dan heb ik 13 dagen Gonal f gedaan, voor de geinteresseerden). Baarmoederslijmvlies was goed, ook niet onbelangrijk. Ik vond 7 follikels wat weinig, ik las verhalen van 20-30.. maar de arts zei dat ze alles tussen 5 en 15 goed vinden. Gek, ik had al zo een gevoel dat het er niet veel waren. De arts zei dat er nog meer bij kunnen komen. Maar ja of die dan mee doen in de strijd straks, lijkt me niet, als ze zo achter lopen...

Veel succes Keesie en Nyon morgen… zo spannend he de eerste fm. Na maanden voorbereiden het eerste ‘resultaat’.

nog een dingetje:

Ik ben via via aan Pregnyl gekomen maar mn arts raadde me af dit te gebruiken. Ze zei dat omdat ik niet weet hoe het is bewaard, of het wel in de koelkast is geweest al die tijd, ik het niet moest riskeren en voor 40 e beter otrivelle kon gebruiken. Ik heb haar advies maar opgevolgd. Misschien overwegen jullie ook om pregnyl via via te regelen.

@ all……. Bedankt voor jullie interesse meiden, het is leuk om de ervaringen meteen met mensen in hetzelfde schuitje te delen.

Geplaatst

@Wanda, super dat de TP goed ging, nu de wachtweken in, laat jij je stagiaire maar goed meehelpen met spullen dragen, hahaha.... veel succes!

@Anna, hier geen blauwe plekken, ik spuit heel langzaam in de buik en heb dan geen last. Hoe is het nu met je man?

@Champietal, goeie score 8! Hoezo moet je nu zaterdag terugkomen voor een echo? Bekijken ze dat later ofzo? Tja... en dan het opzien tegen de punctie, hier net zo hoor.... heb ook 2 "onprettige" puncties gehad en wou dat ik net als Wanda zo'n roesje kon krijgen, maar denk niet dat ze dat doen....

@Nyon, succes morgen met de FM!

@Keesie, een magnetiseur doet aan handoplegging. Ze maakt mij rustig, heeft ervoor gezorgd dat de hoofdpijn minder wordt (joehoe) en zorgt ervoor dat de eierstokken gestimuleerd worden. We moesten er al om lachen, we gaan "eitjes oogsten met Pasen". Jij ook veel succes morgen met de FM!

@Lieff, wat een spanning voor jou... pfffffff... hopelijk kun je vannacht een beetje slapen, wens je heel veel succes morgen, volgens mij krijg je meestal wel dezelfde dag de uitslag toch?

@All,

:goodluck:

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

april

7 april: Champietal 4e follikelmeting + bloedprikken

10 april: Juul 2de follikelmeting en bloedprikken

Punctie:

maart

april

Juul: waarsch 12 of 13 april

Testdatum:

Wanda: 16 april

Geplaatst

Hallo allen,

@lieff heel veel sterkte ik hoop dat je een beetj kan slapen en dat je morgen een goede uitslag krijgt!!!

Ik weet nie hoe ik me voel dan voel ik me goed dan voel ik me buik weer beetje menstruatie achtige krampen dan weer beetje misselijk weinig eetlust...maar ja zijn ook allemaal bijwerkingen van die ustroganbolletjes...had jij dat ook lieff?? En @Wanda zegt het jou al iets??

Er is in ieder geval al 1 week voorbij...nu lekker saanpjes 4 daagjes vrij gaan we maar hoop leuke dingen doen!

De rest heel veel suc6 met de echo's en de follikelmetingen zijn spannende tijden maar die 2 wachtweken pffff die duren lang hoor ;-)

Geplaatst

@Lieff, heb je een beetje kunnen slapen vannacht? Heel veel succes vandaag!!! :duimen draaien:

@Hier, voel me niet helemaal fijn, weinig geslapen vannacht, last van de buik en steeds het gevoel dat ik moet plassen. Net gebeld met de kliniek en moet om 9.00 uur weerbellen, ben een beetje bang voor overstimulatie...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden