Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier ben ik!

Gisteren de punctie gehad en eerlijk gezegd vond ik het niet meevallen. Qua pijn viel het mee, maar alles er omheen is zeer heftig. En het wachten is killing. Er bleken 10 eitjes gevonden te zijn, waar ze vandaan komen is me een raadsel, maar we waren natuurlijk erg blij. Maar net te horen gekregen dat er maar 2 bevrucht zijn, dat is niet zo goed, dus de blijdschap was van korte duur. Ze weten nog niet wat de kwaliteit is, maar heb niet zoveel hoop eigenlijk. Rotte endometriose ook, dat tast de eicellen aan.

@ Wanda: wat fijn de de echo goed was, dat geeft hoop voor een goede stimulatie. Al geprikt?

Pff op die gast zat je net niet te wachten. En dan ook nog met zulk nieuws. Ik begrijp je reactie heel goed, het is en blijft pijnlijk. Je gunt het iedereen heus wel, maar je gunt het jezelf toch ook!!!

@ Liesjuh: ik vond de pregnyl tegenvallen, deed behoorlijk pijn.

Zou wel even de medicatie controleren, bij mij zat er nl. geen naald bij voor de pregnyl en die kan je niet missen.

@ Pucca: mooi dat het spuiten meevalt.

@ Juul: vervelend dat het niet helemaal goed ging met het spuiten. Weet niet of je kan aankomen van de hormonen. Succes met afvallen! ;)

@ Keesie: hoe is het met jou? Ik mis je hier!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Lieff, blij je weer gehoord te hebben.

Gelukkig viel de punctie mee. Jammer dat er van de 10 maar 2 overblijven.

Weet jij wat daarin "normaal" is?

Ik heb eigenlijk geen idee. Succes met wachten, ik hoop dat die 2 mooi blijven delen.

Het is een beetje veel allemaal deze week. Veel goed nieuws, en veel niet goed nieuws.

2 zwangeren, 2 kennissen die een dodelijk ongeluk hebben gezien op het werk, 1 vriend die in elkaar is gezakt op het werk.

Nu mag het wel weer even stoppen hoor.

Goede nieuws mag doorblijven gaan hoor ;)

De Menopur vanochtend was zo gezet. Wel weer even wennen naar 2,5 maand.

Nu hopen op een goede echo volgende week dinsdag.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@ mijnbabay, wat fijn dat je eindelijk ongesteld geworden bent.... Klinkt raar eigenlijk wat dat is iets wat we juist niet willen... Maar nu kun je weer starten.

@ Wanda het blijft confronterend he. Jij bent druk bezig en bij anderen gaat het met een wip...

@ Lieff, Hoe is de punctie gegaan. Had je wel een mooie score qua eitjes,alleen jammer dat er maar 2 bevrucht zijn. Sterkte!

@ Juul, Ik begreep dat jij er moeite mee hebt om rond dezelfde tijd te spuiten.. Ik ook. Ik ben soms een warhoofd. Ik zet tegenwoordig de wekker van mijn telefoon. Die ligt dan toch in de keuken, dus als ik hem uit doe kan ik gelijk prikken. Ik ga zondag beginnen en heb de wekker al gezet, voor zondag tot woensdag. De rest van de week nog niet. Mijn planning is rond 18:00 uur prikken. Mocht het een keertje later zijn is het ook niet erg. Maar ik hou het op 6 uur. Als een soort voorafje..

Kan niet wachten tot zondag.. Dan heb ik weer mijn eerste deca gespoten... Aftellen tot aan zondag.

Geplaatst

Zo, mijn menstruatie is vandaag ook begonnen.

Volgende week woensdag eerste echo. Vandaag begonnen met dat smerige spul dat ik moet inhaleren en morgen weer de eerste spuit zetten na ruim drie jaar. Allemaal spannend weer.

Iedereen succes met de fase waar zij inzit.

Geplaatst

Anna, ja klopt. Het blijft confronterend. Gisteren lekker met mijn mama op de bank gezeten. Goed over gesproken. Dat doet altijd goed. Het heeft tegenwoordig wel snel een plekje. Je moet toch weer verder.

Champietal, succes van ochtend. Komt vast goed. Wat voor vies spul moet je inhaleren?

Groetjes

Wanda

Geplaatst
Champietal, succes van ochtend. Komt vast goed. Wat voor vies spul moet je inhaleren?

Synarel, dit vermindert de aanmaak van de geslachthormonen oestrogeen en progestageen. Dit remt de groei van het baarmoederslijmvlies.

Ik moet het tweemaal daags een pufje inhaleren en volgens mij is dat tot aan dat ik de pregnyl moet zetten.

Spannend hoor, vanavond weer de eerste spuit zetten. Ik weet dat ik het niet voel, maar toch weer raar om een spuit(je) in jezelf te zetten.

Geplaatst

Zo dat was weer even bijlezen! Wat veel ontwikkelingen, leuk om te lezen! Bijna iedereen is begonnen of gaat bijna beginnen. Hoe voelen jullie je? Kunnen jullie er makkelijk mee omgaan?

@ Lieff, hoe is het met je? Wanneer krijg je te horen hoe het staat met de twee bevruchtingen? Ik hoop echt zo erg dat je super goed nieuws gaat krijgen!! Wel rot nieuws over je endo. Wat vond je heftig aan de punctie? Dat iedereen zo met je bezig was? Ik kan mij voorstellen dat het wachten zo zenuwslopend is. Wel eitjes, hoe goed enz enz. @ Wanda, goed nieuws voor je! En hoe is het gegaan met de eerste spuit?@ Pucca, heerlijk dat weekje vakantie zeker? En ook weer lekker weer hier. Spannend zondag. Misschien is het al heel goed en kan je dit al heel snel je punctie verwachten.

Ik zit nu op dag 8 van decap spuiten. Het spuiten valt mij wel mee maar handig ben ik nog niet. Dan weer te hard, te langzaam, heb ik nog creme op mijn buik en prikt het haha. Ik moet volgende week donderdag naar het ziekenhuis voor een echo. Het lijkt erop dat ik toch wel wat last heb. Veel hoofdpijn maar misschien komt dat ook wel een beetje van de spanning (die in helaas nog steeds heb). Maar het valt mij mee, ik ben er verder weinig mee bezig op dit moment. Veel succes iedereen!

Geplaatst

He meiden, lang niet gesproken!! Door dat heerlijke weer veel gedaan en druk geweest dus voor mij zijn de dagen gelukkig voorbij gevlogen!!!! Nog maar 1 dagje en dan mag ik al aan de Deca beginnen…spannend!!!

Ga nu lekker lezen en op iedereen reageren ;-)

Geplaatst

@ Juul_75; kan me voorstellen dat je liever meteen zou willen weten wat het wordt…nu moet je afwachten. Wat zit je gevoelsmatig tegen bij isci? Ik kijk er nu ook heel anders tegenaan dan vroeger moet ik eerlijk zeggen, het is allemaal heel klinisch maar er komt als het goed is een mooi mensje uit en dan maakt het mij niet meer uit hoe dat gekomen is..maar is voor iedereen natuurlijk anders. Als je ertegenop ziet dan hopen we gewoon voor je dat het ivf gaat worden. Veel granaatappelsap voor je man dus ook ;-) (wist ik niet, dus nu kan ik dubbel inschenken haha!)

En je hebt helemaal gelijk (ik lees nu pas je latere berichtje…); ik denk ook wel eens aan de tijd van onze oma's, als je daar geen kinderen 'op de gewone manier' kon krijgen dan was dat het gewoon. Bizar hoe er voor ons alles mogelijk is en hoe fijn inderdaad. Ik probeer hier ook positief in te blijven en zo met elkaar lukt dat zeker, thanks :-)

@Nyonyacilla; wat fijn dat het prikken helemaal meevalt, joehoe weer een stapje verder!!! Joh wat een gedoe met die condooms…dan is de pil weer makkelijker ;-) Tegen mij hebben ze niets gezegd over vliegen en zwanger en om me heen heeft iedereen er weer een andere mening over…pffff. We kijken wel, ik laat het ook een beetje van m'n vriend afhangen of hij per se dan weg wil of dat hij ook wel iets anders wil. Fijn trouwens dat de bijwerkingen meevallen!

@Liesjuh; jij vandaag gestart met de deca, ik morgen…spannend!!! Voel je al iets vandaag???

@Wanda; jaaaa een Kerstbaby!!!! Grappig dat jij ook al aan het tellen was geweest…;-)) En ik ken het zo dat je de afgelopen jaren al om mogelijke zwangerschappen heenplant….maar die kwamen er (grrrrr trouwens van die zwager 'voor je 30ste'…..:-( ) niet, dus heb ook we dingen niet gedaan terwijl dat achteraf wel gekund had……

Mooi dat je een tattoo hebt laten zetten…symbolisch :-) En idd altijd weer ff slikken als iemand anders zwanger is…maar onze tijd komt eraan :-) En die mooie echo is een goede start, yeah!!

@Champietal; fijn te horen van die vakantie; thanks! Jij ook veel succes met de spuitjes!!!

@Anna18904; Oeh ik ben wel blij te horen dat de punctie te doen is met een goede ademhaling…wat fijn dat ze je daar zo mee geholpen hebben!! Mijn HSG was alleen op het einde een beetje pijnlijk, dat verschilt zo per persoon…bizar he.

@Pucca; meis wat een naar nieuws op vakantie…gecondoleerd….wat supersnel, wat 'n klote ziekte is toch…bah!!

En dan voor jezelf weer blij zijn dat alles goed gaat..dubbel hoor.

@Lieff; jeetje ik heb alles gemist en jullie ook……je hebt de punctie al gehad en 10 eitjes, wow na je verhalen kan ik me echt voorstellen dat je dacht 'waar komen die vandaan'. Hoop dat de 2 bevruchtte eitjes toppers worden, mijn duimen draaien al!!!!! Hoop dat je het wachten een beetje doorkomt……denk aan je & succes!!!!!

@Mijnbaby; hehehe ongesteld…eindelijk ook starten straks, fijn!

Geplaatst

Wat een berichtjes allemaal weer.

@Keessie veel suc6 morgen met het gaan beginnen van de deca! Ik ben sinds maandag begonnen met het spuiten van Puregon een zondag krijg ik een echo hoe het met groeien van de blaasjes is gesteld en maandag mag ik de deca erbij gaan spuiten. Mijn vriend spuit me en dat gaat gelukkig goed het valt mee het enige wat ik ervan merk is dat het wat branderig aanvoelt.

@Juul thanx voor je berichtje en heel veel suc6 met de ivf en het afvallen hoop voorje dat je het een beetje kan volhouden. Ik heb geen last van aankomen door de hormonen val juist af maar kan ook door de spanning en wat laatste tijd gebeurt is komen. Bij mij jeukt het niet als er is gespoten maar meer een soort van branderig gevoel 10 minuutjes ofzo. Wij doen het meestal rond 19.00 en dat gaat goed.

@liejuh jij bent vandaag ook begonnen met het spuiten en hoe bevalt het?? Nog lekker op het terras gezeten? Het is heerlijk weer....eindelijk!

@Wanda goed nieuws dat je echo ook een plaatje was. Jij ook heel veel suc6 met afvallen hopelijk lukt het je.

@lieff ik hoop dat je een dezer dagen goed nieuws heb gekregen voor de terugplaatsing! Ik denk aan je.

@anna suc6 zondag met het starten van de deca

@mijn baby eindelijk ongesteld geworden kan je eindelijk gaan plannen en vooruit kijken.

@Champietal jij ook heel veel suc6 en wat is dat apart dat je dat moet inhaleren heb ik nog nooit gehoord maar ja tot een paar maanden geleden wist ik dit ook allemaal niet!!

@Nyoncylla jij ook veel suc6 met het spuiten en ja we zijn wel een beetje benieuwd wanneer de punctie gAat worden de ivf verpleegkundige zei de 2e week van april maar de fertiliteitsarts zei weer nou dat kan je waarschijnlijk eind volgende week verwachten dus...blijft even spannend....

We gaan van t weekend lekker met zn allen van het mooie weer genieten toch....?

Geplaatst

Jaaaa we gaan heeeeel erg genieten van het mooie weer ladies, dat maakt al het gewacht een heel stuk aangenamer...tenminste zo voel ik dat!

Heel lekker weekend allemaal en succes voor iedereen :-)))

Geplaatst

@ Keesie Zo te lezen ben je de laatste dagen niet te veel bezig geweest met het hele gebeuren. Heerlijk is dat en zo is het morgen al zondag en mag je beginnen. Veel succes! Ik heb gemerkt dat het toch wel wat met mij doet dat spuiten. Zit toch niet helemaal lekker in mijn vel. Zat net met mijn moeder aan de telefoon en voor het eerst wat tranen gelaten. Raar is dat.

@ Pucca veel succes morgen. Spannend deze echo.

Echt een heerlijk weertje! En ik kijk ook uit naar een vakantie hoor. Ik boek nog niks. Mocht ik niet zwanger zijn dan gaan we in september 4 weken richting Indonesie en anders..... geen idee. Durf er nog niet aan te denken. Fijn weekend.

Geplaatst

@ Wanda: volgens mij 'hoort' toch wel de helft van de eicellen bevrucht te zijn.

Gaat het goed met het spuiten?

Sterkte voor je, konden we onze gevoelens maar eens een tijdje uitschakelen.

@ Anna: morgen 1e spuit, spannend!

@ Champietal: gelukt met het smerige spul? En het spuiten?

@ Nyon: ik vond de punctie heftig omdat ik mezelf helemaal over moest geven aan de arts en iedereen tussen je benen staat te kijken en te prutsen. Maar tis niet zo dat ik het niet weer zou doen hoor. Vervelend dat je niet lekker in je vel zit. Misschien wel fijn geweest om er even over te praten.

@ Keesie: inderdaad lekker genieten van het zonnetje, een beetje ontspannen. Vandaag de eerste deca? Hoe ging het?

@ Pucca: succes morgen!

Vanochtend richting Gent voor de terugplaatsing. Ik vond het wel spannend, want we wisten nog niet hoe de 2 eicellen het verder gedaan hadden. Jammer genoeg heeft maar 1 het gered, maar die is teruggeplaatst. Het is een 4-cellige embryo, dus we durven niet teveel te hopen. Maar ik ben blij dat er nog 1tje verder ontwikkeld is en nu hopen we dat hij blijft zitten.

Ik kan jullie alvast zeggen dat het hele traject een rollercoaster van emoties is, het is erg zwaar en het valt me niet mee. En ik wil zo graag positief blijven, maar ik durf het eigenlijk niet.

Geplaatst

@Lieff; Ja een knopje aan en uit zou makkelijk zijn. Het spuiten gaat prima. Ik merk wel dat mijn lontje wat korter is, en (schaam schaam) de zin (in mijn man :love5:)weer sterker wordt. Dat was behoorlijk weg, door die andere hormonen.

Toch 1 winnaartje. Is 4-cellig goed??? Ik heb echt geen idee. Sorry. Wat vervelend dat ze je neit eerst iets lieten weten voor je moest gaan rijden.

Nu hard duimen voor jullie 4 cellig wondertje. Wanneer mag je testen?

Zullen we een extra kopje in het lijstje maken? Met testdata?

@Anna, succes morgen met je eerste spuit.

@Pucca, succes morgen.

@Keessie, heerlijk he dit weer. Ik heb direct de zomer in mijn bol, ook zie ik alles positief in. Heeeeerlijk. Dat mag wel blijven zo.

Voor ons is het nog 5 weken en dan zijn we lekker 8 dagen weg. All incl hotel, en relaxen meer moet niet.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf of Icsi Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (34, bijna 35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ+VU Amsterdam

Afspraken ziekenhuis:

14 maart: Lieff Follikelmeting

16 maart: nyonyacilla start decapteptyl

18 maart: Juul start decapeptyl

19 maart: Pucca uitgangsecho en start met Puregon 150

21 maart: Wanda Uitgangsecho

22 maart: (hopelijk) starten Menopur

23 maart: Liesjuh start Decapeptyl

24 maart: Keesie start Decapeptyl

25 maart: Angelique start met Decapteptyl

25 maart: Pucca echo controle EMC

26 maart: Pucca start Decapeptyl

26 maart: s0entje pesa vriend EMC

27 maart: Wanda Follikelmeting

28 maart: Liesjuh Uitgangsecho

28 maart: s0entje afspraak gynaecoloog??

29 maart: nyonyacilla echo controle

29 maart: Juul uitgangsecho en start stimuleren met Gonaf F?

30 maart: Keesie uitgangsecho/bloed prikken

2 april: Liesjuh start Menopur

2 april: s0entje waarschijnlijk informatieavond

2 april: Wanda 2e follikelmeting

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Mijnbaby: 3e week van april de punctie

Pucca: ongeveer 1e week april ??? punctie

Keesie: rond half april

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Champietal: rond 2e week april

Wanda: rond 2e week april

Juul: rond 11 april (of rond 18 april)

Geplaatst

@Wanda, wat gebeurd er veel om je heen zeg, iedereen om je heen wordt ineens zwanger en ook nog zulke slecht berichten erbij, bah! Hoe is het nu met je vriend die in elkaar gezakt is?

Fijn dat het spuiten goed gaat!

@Lieff, je hebt de tp al achter de rug lees ik, nu de spannende wachtweken in.... duim voor je, heel veel succes!!!

@Anna, morgen de eerste deca spuiten, succes!

@ Champietal, inhaleren van Synarel heb ik nog nooit van gehoord, wist niet dat dat ook kon. Hoe ging het spuiten gisteren?

@ Nyon, wat balen dat je zoveel last van hoofdpijn hebt, hopelijk neemt het snel af!

@ Keesie, hoe ging het vandaag bij jou met de eerste spuit deca?

@ Pucca, het lijkt mij juist "eng" als mijn man bij mij de spuiten zou zetten.... doe het veel liever zelf hoor.... maar fijn dat dat goed gaat bij jullie!

@ Iedereen die ik vergeet te noemen, succes met alles!

Ik heb inmiddels twee deca spuiten erin zitten en het viel me erg mee, voel het vrijwel niet. Kan ook nog niet zeggen dat ik last van bijwerkingen heb, voel me eigenlijk wel goed.

Woensdag heb ik de uitgangsecho, daar ben ik toch wel benieuwd naar i.v.m. cystes die ik de vorige keren ook had. Afwachten maar....

Vandaag hele dag buiten geweest wat is dat toch fijn hè, ben wel zo blij met de lente!!! We zijn nog bezig met de afwerking van onze nieuwe ingerichte tuin, vrijdag de graszoden erin leggen, in april nog wat nieuwe beplanting en hij is klaar!!! Dus ik heb vandaag ook nog heerlijk op ons eigen terras gezeten (weet niet meer wie me dat vroeg...), genieten!!!!

Geplaatst

Liesjuh, Ja het was me wel een weekje. Onze vriend is opgenomen met een hartslag van 39. Na een nacht en een dag ter observatie is hij nu weer thuis.

Ze kunnen daar niets aan doen. Waarschijnlijk een combinatie van altijd al een lage hartslag hebben (zonder problemen) en een betablokker (die zijn hartslag nog verder verlaagd heeft). Ik heb hem alweer even gezien. Dat deed heel goed. Hij ziet wat pips en slaapt veel. Maar verder geen klachten meer.

Gelukkig maar.

Op naar een week met alleen maar goed nieuws :)

Geplaatst

@ Wanda: mooi dat het spuiten goed gaat! En gelukkig dat die vriend weer thuis is.

@ Liesjuh: spannend woensdag. Fijn dat het spuiten goed gaat.

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

Punctie:

Pucca: ongeveer 1e week april ??? punctie

Lieff: 21 maart

Testdatum:

Lieff: 6 april

Geplaatst

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

27 maart: Pucca 2e echo Follikelmeting

Punctie:

Pucca: waarschijnlijk 29 maart ??

Testdatum:

Geplaatst

Net terug geweest in het Emc. De dokter vond het er goed uitzien er groeiden aardig wat eiblaasjes en ze wil dindag nog een keer kijken via een echo.:happy:

Ze zei dat we waarschijnlijk as donderdag de punctie kunnen verwachten....wow het komt nu allemaal wel heel erg dichtbij. Zo snel had ik het niet verwacht de ivf-verpleegkundige zei dat we de punctie ongeveer pas in de week van pasen zouden hebben en nu kunnen we dan waarschijnlijk al testen :happy3:

We zijn al weer een stapje verder in het proces....ik hoop met een goed/mooi einde.

Hele fijne zondag allemaal....die van ons kan nie meer stuk hahaha

Geplaatst

@ Nyonyacilla; joh balen dat die stomme hormonen zo'n loopje met je nemen :-( Raar om te voelen dat je niet lekker in je vel zit…hoe lang moet je nog aan de deca? Klopt inderdaad dat ik er niet veel mee bezig ben geweest, de dagen vlogen even voorbij, was heel fijn. Merk dat nu ik begonnen ben met spuiten dat het wel weer even een 'reality-check' is…

@ Lieff; eerste spuit idd weer gezet…toch beetje spannend maar ging helemaal goed, weer een stapje dichterbij. Voelt wel dubbel omdat het nu wel weer 'echt' begint…

Oh en lieve Lieff wat fijn dat er wel een embryo uit is gekomen, lief je hebt er maar eentje nodig uiteindelijk!!!!! Hoop zo voor je dat je de spanning allemaal een beetje kunt dragen, nu beginnen de stomste weken….en ik weet dat het soms moeilijk is om positief te blijven maar doe het, probeer het en geloof erin!!! Zo knap allemaal van je kijk maar wat je allemaal al gedaan hebt..pffff, you rock girl!!! En nu goed gaan broeden, niets doen wat niet nodig is en durf positief te zijn, er zit nu maar mooi wel iets in je buik en dat alleen is al prachtig en daar hopen we allemaal op aan het eind van deze rollercoaster en dat heb je wel bereikt nu!!!!! Broed ze ;-))

@ Wanda; Oh lekker een vakantie in 't vooruitzicht en alleen maar relaxen, dat moet ik misschien ook maar even aan m'n vriend voorstellen ;-) En fijn dat jullie vriend het weer iets beter maakt!!!

@ Liesjuh; Nou eerste spuit ging dus gelukkig prima, lief dat je ernaar vraagt! Wel weer een dubbel gevoel… Hoop ook dat ik geen bijwerkingen ga hebben, zou fijn zijn he! Wat heerlijk dat jullie zo met de tuin bezig zijn, dat is ook nog een project wat wij moeten oppakken. Wel heel leuk om te doen, hebben jullie alles zelf bedacht & gedaan?

Ik heb vrijdag de echo, ben ook zo benieuwd!!!

@ Anna; vandaag de eerste deca; succes!!!

@ Pucca; wat snel allemaal!!!! Fijn!! Kan me voorstellen dat je blij bent!!! En dan misschien donderdag al de punctie, jeetje dat is echt snel, ben blij voor jullie :-)

@ all; fijne zondag en iedereen die ik 'vergeten' ben, ik denk aan jullie!!!!

Geplaatst

@Pucca, wauw donderdag misschien al de punctie, dat gaat ineens in sneltreinvaart!

@Keesie, fijn dat de eerste spuit bij jou ook goed ging, super! Voor je het weet is het alweer vrijdag en heb je de echo alweer gehad... wil wel lukken met dit weertje...

Wij hebben inderdaad onze tuin zelf ontworpen en alles zelf gedaan, behalve de bestrating, die hebben we laten doen. In november is de bestrating erin gelegd, zodat we nu in het voorjaar lekker bezig kunnen met de beplanting, gras, etc... De tuin was alles behalve kindvriendelijk, vandaar dat we hem helemaal leeg hebben gehaald en alles nieuw ontworpen hebben.

Geniet allemaal van deze zonnige dag!!!

Geplaatst

wat is er weer veel geschreven! heb even het lijstje bijgewerkt :) we hebben brief binnen gekregen dat we 10April intakegesprek hebben :D en morgen dan eindelijk de pesa bij vriendlief :D :D pff ben best zenuwachtig!! sooo spannend!

ik ga eerst maar is even bijlezen :P

Wie wat waar:

Afspraken ziekenhuis:

27 maart: Pucca 2e echo Follikelmeting

2 april: s0entje informatieavond

10 april: s0entje intakegesprek

Punctie:

Pucca: 29 maart

Testdatum:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden