Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Champietal: vervelend dat je je zo rot voelde na de punctie, hopelijk valt het deze keer mee.

@ Mely: gezellig dat je meekletst. Is dit je eerste ivf?

@ Juul: je arts heeft wel een punt, maar je hebt het toch van iemand via dit forum? Je kan vragen hoe het bewaard is. Tijdens het versturen is het natuurlijk niet koel bewaard. Ik had 5 follikels en tijdens de punctie 10 eitjes, dus het kan zeker nog.

De iui behandeling is na 2 keer afgebroken, omdat ik binnen 4 maanden tijd weer een nieuwe endomteriosecyste had. Dat betekent opereren en iui heeft dan nog weinig zin. Als deze ivf niet gelukt is moet ik weer geopereerd worden aangezien er weer een cyste zit. Dat zou de 3e keer in een jaar worden. Vandaar mijn angst.

@ Pucca: ik heb veel hoofdpijn van de utrogestan. En heb al een week menstruatiekramp. Maar toch hoop ik dat ik ze 3 maanden mag blijven gebruiken :). Loopt het er bij jou ook zo uit? Das niet altijd even fijn.

@ Liesjuh: vervelend dat je je niet lekker voelt. En waarom denk je aan overstimulatie? Ik hoop voor je van niet.

@ Keesie en Nyon: hoe was het?

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
@ Champietal, aangezien jij al een kindje hebt gekregen via ivf, kijk jij somber naar het hele gedoe of heb je vanwege je eerdere ervaring een supergoed gevoel bij deze poging? Ben benieuwd hoe jij erin staat als ervaringsdeskundige.

Hey Juul,

Ik kijk er absouluut niet somber tegenaan. Ik weet dat alles mogelijk is.

Toen ik niet zwanger was van de verse poging was ik echt heel verdrietig. We hebben toen een maand rust gehad en gingen toen op voor de cryo.

Na een week van de TP, had ik echt het gevoel dat ik elk ogenblik ongesteld kon worden.

Ik moest mijn bloed prikken in het ziekenhuis en toen zij mij 's middags belde met de mededeling dat ik zwanger was, kon ik het echt niet geloven.

Nadat mijn zoon is geboren en wij opgingen voor een tweede had ik niet echt het idee dat ik nooit een tweede IVF moest gaan doen. We hadden nog een hoop cryo's, maar helaas is daar geen zwangerschap van ontstaan.

Maar ik ben zeer positief..................

Geplaatst

@Champietal, goeie score 8! Hoezo moet je nu zaterdag terugkomen voor een echo? Bekijken ze dat later ofzo? Tja... en dan het opzien tegen de punctie, hier net zo hoor.... heb ook 2 "onprettige" puncties gehad en wou dat ik net als Wanda zo'n roesje kon krijgen, maar denk niet dat ze dat doen....

Ze willen toch nog dat er een paar goed doorgroeien. Er zaten een paar mooie grote, maar willen liever dat een paar andere ook groter worden.

Helaas is er in ons ziekenhuis ook geen roestje o.i.d.

Ik krijg een half uur van te voren een pilletje om de pijn te verzachten, maar daar blijft het ook bij.

Ik neem mijn ipod maar mee deze keer, kan ik ondertussen naar een muziekje luisteren (werkt bij de tandarts ook ;-)

Geplaatst

@ Lieff, heel veel sterkte vandaag. In principe hebben ze binnen 3 uur een uitslag. Heb je toch een beetje geslapen???

Ik duim hard voor je mee. Zou wel mooi zijn de eerst in rij.

@ Mely, Welkom hier.

@Juul, ik had net als Lieff ook meer eitjes dan follikels dus wie weet. Nu is 7 al geen slecht score hoor.

@Pucca, ik heb er geen last van. Ook tijdens de laatste 2 IUI had ik Utrogestan. Ik heb er alleen veel last van gehad toen ik ze slikte ipv opsteken.

Toen was ik heel misselijk en veel last van constipatie. Nadat ik toen toch maar weer overgestapt ben naar opsteken, was alles weg.

@Liesjuh, duim duim duim voor geen overstimulatie.

Gisteravond lekker met manlief naar bioscoop geweest. Daarna even met hond gaan wandelen, maar dat voelde toch niet fijn.

Dus nu is mijn man met haar gaan stappen.

Verder komt morgen het zoontje van een vriendin logeren. Hij is 18 maanden. Moet alleen even kijken hoe ik dat ga doen met tillen, hij wilt vast wel klimmen en klauteren :)

Manlief zit dan met de nachtdienst dus het is echt alleen voor mij. Kunnen we al oefenen voor December.... ;)

Fijne pasen allemaal, duim voor mooie eitjes en echo's voor jullie.

Extra duimen voor Lieff.. Succes vandaag.

XXX

Wanda

Geplaatst

Goedemorgen dames. Hoe is het hier?

@ Lieff, wat een spanning en.....

@ Juul, nou dat is toch wel redelijk. Hopelijk groeien de anderen flink door. @ Lief en Wanda, zagen ze die eitjes ook al toen je een echo kreeg of was dat na de punctie? @ Keesie, hopelijk een goede echo voor jou?

Sorry als ik niet op iedereen reageer. Ik ben echt een beetje van slag. Kut nieuws gehad. Het gaat niet goed. Er groeien maar heel weinig eitjes. Rechts is er maar 1 aan het groeien en links drie. Er zijn wel wat kleine follikels en de arts heeft hoopt dat links nog wel gaat meegroeien. De arts had het ook niet verwacht, ik heb namelijk een tijdje geleden een echo gehad en toen zag ze aan beide kanten minimaal 10 follikels. Dus ik ging er eerlijk gezegd van uit dat het best ok zou zijn. Echt een klap, en ik ga maar van het ergste uit. De arts zei al dat er een mogelijkheid was dat we er mee moeten stoppen als het maandag (dan heb ik opnieuw een echo) nog niet goed is. Ik hoop dat het bij jullie allemaal beter gaat meiden.

Geplaatst
@ Lief en Wanda, zagen ze die eitjes ook al toen je een echo kreeg of was dat na de punctie?

Nyonyacille, Bij mij zagen ze minder eitjes op de echo, dan dat er tijdens de punctie uit zijn gekomen.

Ik geloof dat ik 6 en 8 op de echo had en uiteindelijk 16 met de punctie.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@Lieff, aangezien mijn buik opgezwollen is en ik voortdurend last heb van een drukkend gevoel op de blaas dacht ik aan overstimulatie. Ik ken dit niet uit mijn eerste 2 pogingen vandaar.... maar wanneer verwacht jij de uitslag te krijgen.... spannend.... denk steeds aan je!!!!

@Nyon, wat een rotnieuws zeg! Wat is de reden dat ze zo in aantal afgenomen zijn? Bah... hopelijk heb je maandag toch nog een verrassing bij de echo!

@Hier, ik moest op de kliniek langs komen om een echo te laten maken. Gelukkig zag deze er goed uit, beide kanten 6 follikels van 12 en 14 mm. Moet woensdag voor de volgende meting komen, kans is groot dat ze dan groot genoeg zijn, dus misschien vrijdag wel de punctie en anders maandag.... W.s. zijn m'n eierstokken erg gevoelig en deze zorgen voor de drukkende pijn, ik moet het rustig aandoen en veel drinken.

Geplaatst

@ Wanda: lekker zo'n avondje weg met je mannetje. Welke film hebben jullie gezien?

Wel rustig aan doen he, veel tillen is niet zo fijn als je last hebt in je buik.

@ Nyon: oo bah, ik snap dat je niet lekker in je vel zit. Maar ik had precies hetzelfde als jij (rechts 1 en links 2 goede) en na een paar dagen langer Gonal F zijn ze toch nog gaan groeien. En tijdens de punctie zagen ze 6 follikels en ik had toch 10 eicellen. Houd de moed er in, maar ik begrijp heel goed hoe je je nu voelt. Dikke knuffel voor jou.

@ Liesjuh: vervelend die buipijn. Gelukkig geen overstimulatie en mooi eitjes.

Ik vind jullie lieverds, zoveel lieve berichtjes van jullie. Enne...ik ben zwanger!!!!!:)))) Ze belde uit Gent met goed nieuws, mijn man en ik hebben een traantje gelaten. Maar wat zijn we gelukkig!

Geplaatst

@lieff GEFELICITEERD!!!!!! Whooohoooo wat een goed nieuws!!! Ik ben heeeeel blij voor je!!!

Geniet er maar lekker van......

Geplaatst

@ Lieff

Uhuuu moet bijna huilen, wat leeeeeuuuuk voor je!!!!!!!!!!!!!!!!!!! jij doemdenkertje!!!!!!!!!! dus die pijntjes waren geen ongesteldheidspijntjes maar zwangerschapspijntjes!!!!!!!!! Nou meisje relax nu en geniet ervan! jammer dat je nu geen lekker glas wijn mag drinken he :happy5:om de stress van je af te gooien!

Ladies van de fm 1, hoe ging ie vandaag?

iedereen een goed lekker lang weekend!

Geplaatst

LIEFF; Gefeliciteerd meid. Natuurlijk hebben jij en je man een traantje gelaten. Logisch toch....

Lekker rustig aan doen he, en je laten verwennen.

Geplaatst

@ Lieff Wat een fantastisch nieuws!!! Wauw, ik krijg er kippenvel van! Van harte gefeliciteerd wat super voor je. En jij dacht dat je ongesteld aan het worden was. Had je mooi mis. Ook bedankt voor je opbeurende berichtje. Wie weet heb ik toch nog geluk maandag. Wat moet jij je fantastisch voelen.

@ Liesjuh, fijn dat er zoveel follikels groeien. Ziet er goed uit. Eer dat het zover is ben je dus toch weer een week verder. Ik weet niet hoe het komt dat het niet helemaal goed gaat. Er zijn minder follikels te zien dan eerst. Maandag heb ik opnieuw een echo en dan ga ik wel wat daarover vragen.

@ Wanda, goed om te horen dat jij toch veel meer eitjes had bij je punctie dan te zien was. Het gaat wel weer wat beter hoor. Ja het was toch even een klap. Ik ga er maar vanuit dat ik moet stoppen, mocht het toch goed gaan dan is dit mooi meegenomen. Ik heb al gelezen dat deze poging dan niet geld voor 1 ivf poging dus daar ben ik ook opgelucht over. En ik ben blij te lezen dat Lieff zwanger is. Het geeft hoop. Prettig weekend ladys.

Geplaatst

:wav:

Lieff, wat een geweldig nieuws, gefeliciteerd!!! Weet je al wanneer je je eerste echo hebt?

Lekker genieten van jullie moment, ben echt super blij voor je!!!

Geplaatst

Wat een lieve reacties, dank jullie wel! :)))

Schaam me wel een beetje dat ik zo'n doemdenker ben geweest :happy:, maar het voelde echt als een komende menstruatie. Maar dan weten jullie het: als je het gevoel hebt dat je ongesteld wordt hoeft dat nog niet zo te zijn. ;)

Geplaatst

Wat geweldig nieuws lieff, van harte gefeliciteerd !!

Zo denken als jij hebt gedaan vind ik niet raar. Ik had precies hetzelfde toen ik zwanger bleek te zijn. Nogmaals gefeliciteerd!!

Geplaatst

@ lieff, gefeliciteerd.. Had je een mooie HCG waarde?? Geniet ervan.

@... (weet je naam ff niet meer) Die blauwe plek van mij, het kan best zo zijn zoals je zei. Dat ik mijn plooi te hard pak en dan mijn spuit in breng. Er zit wel een kern van waarheid in...

Mijn mijn man gaat het beter. De griep zet niet door. Dus daar ben ik blij mee. (ook voor zijn zwemmers, hahaha)

Geplaatst
Ze willen toch nog dat er een paar goed doorgroeien. Er zaten een paar mooie grote, maar willen liever dat een paar andere ook groter worden.

Helaas is er in ons ziekenhuis ook geen roestje o.i.d.

Ik krijg een half uur van te voren een pilletje om de pijn te verzachten, maar daar blijft het ook bij.

Ik neem mijn ipod maar mee deze keer, kan ik ondertussen naar een muziekje luisteren (werkt bij de tandarts ook ;-)

Hey Chantal, het gaat de goede kant op zo te lezen :)

Maar kreeg jij voor de punctie naast het pilletje geen spuit nog in de bil? Ik wel! En mijn 2e punctie is onder narcose gedaan op de OK. Maar dat doen ze niet vaak, en het moet maar net kunnen (OK)

Toi toi toi

Geplaatst

Vanochtend naar het ZH geweest. Er waren 8 vrij grote eicellen te zien. Bloed is afgenomen en kreeg daarnet het verlossende telefoontje.

Maandag heb ik de puntie om 10:45 uur. Spannend, maar ervan uitgaan dat ze met pasen hele mooie eieren zullen aanprikken ;-)

Geplaatst
Hey Chantal, het gaat de goede kant op zo te lezen :)

Maar kreeg jij voor de punctie naast het pilletje geen spuit nog in de bil? Ik wel! En mijn 2e punctie is onder narcose gedaan op de OK. Maar dat doen ze niet vaak, en het moet maar net kunnen (OK)

Toi toi toi

Hey Guusje,

Ja, het is weer zover bij me. We mogen ons maandag melden.

Ik krijg wel een hogere dosis dan de vorige keer. Ik moet mij nu een uur van te voren melden i.p.v. een half uur.

Ben nu nog rustig, ben benieuwd hoe dat morgenavond zal zijn.

Jij mag in mei op voor de laatste kans....................ooowww wat hoop ik dat wij samen het percentage van het LUMC omhoog gooien ;-)

XX

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

2 april: Liesjuh start Menopur

2 april: s0entje informatieavond

5 april: Juul 1ste follikelmeting

6 april: Keesie 1 ste follikelmeting / bloed prikken

6 april: nyonyacilla 1 ste follikelmeting

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

10 april: s0entje intakegesprek

10 april: Juul 2de follikelmeting en bloedprikken

11 april: Liesjuh 1e follikelmeting

15 april: Angelique 1e follikelmeting

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2 april

Champietal: 9 april

Juul: waarsch 12 of 13 april

Nyonya:ergens in week 15

Keesie: rond half april

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Testdatum:

Lieff: 6 april

Pucca: 13 april

Wanda: 16 april

Geplaatst

LIEFF!!!!!! WOW!!!!!!!!!!!! GEFELICITEERD!!!!

Oh wat een fantastisch nieuws!!!! Je bent de eerste en meteen al mooi nieuws, wow wow wow!!!! Wat een geluk voor jullie, ben zooooo blij, JOEHOE!!!!!!!!!!!!!!! Genieten van een fantastisch Pasen met dit geweldige nieuws, oh krijg er helemaal kippenvel van!!!!!!! :-)))))))) En…..je geeft ons allemaal fantastische hoop, zo heerlijk om dit te horen!!

DAMES DIT IS 'PAS' DE EERSTE OK??? ;-))))

Maar echt…te blij voor je Lieff, dikke knuffel uit Amsterdam voor je!!!!

@ Nyonyacilla, he bah, bah bah……oh ik ga zo voor je duimen dat er nog wat meer mee gaan doen!!!!! Wat bizar trouwens dat het er eerst 10 waren en nu minder…wat is je lichaam toch een raar iets… Hebben ze nu je dosis omhoog gedaan om wat extra te stimuleren??? Ga zo voor je hopen dat je wel door mag!!! Van minder eitjes kunnen ook mooie dingen ontstaan :-)

@ Juul, ja echt herkenbaar…ik heb de afspraken voor de ivf en verder niets, vind het eigenlijk wel lekker. En dat moe zijn….bleegghhh echt waar voel me zo'n aansteller maar ik bijvoorbeeld vandaag had ik alleen een verjaardag en boodschappen doen en voel me geradbraakt nu :-(( Nou ja nog ff doorbijten….

@ Liesjuh, ok dat klinkt fijn zo'n magnetiseur, zeker als je er lekker rustig van wordt! En heel fijn ook dat de hoofdpijn minder wordt!!!! Ik hoop niet dat je overstimulatie hebt…waarom denk je dat heb je dat eerder gehad? Oh lees net je latere berichtje ;-) Fijn dat het dat niet is en dat alles er goed uitziet!

@ Pucca, oh meis ik zie ook echt op tegen de wachtweken….en jij zit er middenin….en wat een rotbollen zijn die utro dingen he??? Had ze met de laatste IUI's en je hele lichaam houdt je dan voor de gek…..nou nog minder dan een week en je mag testen…..;-))

@ Champietal; Super, maandag de punctie!! Ga duimen voor je, op zo'n mooie dag levert dat vast veel eitjes op :-))

Ben gister voor de eerste fm geweest; groeiden er rond de 12 (de gyn wilde ze niet tellen), ben er blij mee :-) Houd dezelfde dosis Gonal en moet dan dinsdag ochtend voor de 2e fm komen. Gyn zei punctie waarschijnlijk 2e helft volgende week…..aaarrgggghh eindelijk komt er weer een stapje dichterbij. En dit eerste hindernisje is genomen want er groeit wat :-))))

Lieve ladies, FIJNE PASEN en succes met alles!!!

Geplaatst

Hey Champietal,

Fijn voor je dat het bijna zover is...de punctie! Heel veel sterkte maandag ik hoop voor je dat het toch meevalt.

Probeer er nu niet teveel aan te denken...ik weet dat het moeilijk is! Ga je maar eitjes zoeken ofzo ;-)

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / SMT Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

rond 8 april: Mijnbaby beginnen met kort schema ivf circa 10-12 dagen en dan de punctie

10 april: s0entje intakegesprek

10 april: Juul 2de follikelmeting en bloedprikken

10 april: Keesie 2e follikelmeting / bloed prikken

11 april: Liesjuh 1e follikelmeting

15 april: Angelique 1e follikelmeting

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2 april

Champietal: 9 april

Juul: waarsch 12 of 13 april

Keesie: rond 13 april

Nyonya:ergens in week 15

Liesjuh: rond 16 april

Angelique: rond 20 april

Testdatum:

Lieff: 6 april :clap2:

Pucca: 13 april

Wanda: 16 april

Geplaatst

Hoi Keessie

Ja die wachtweken zijn echt heel erg vervelend en die bollen maken het er niet beter op!! Die maken je flink in de war al die bijverschijnselen.

Maar vrijdag is het zover de testdag.....jij ook suc6 verder....

Fijne dagen allemaal......

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden