Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lieve meiden, ik vind het ongelofelijk hoeveel meiden hier zwanger zijn geworden. Dat geeft een mens hoop! (een beetje)

Ik heb vanmorgen een start echo gehad. Alles zag er rustig uit. Mag ook wel een keer, heb al heel wat behandelingen moeten staken vanwege cysten afgelopen jaar.

Net de eerste keer Gonal-F gespoten. Normaal (voor IUI) spuit ik 75 en nu moet ik 150 spuiten: VEEL!!!!

Hoe hebben jullie een grote hoeveelheid eitjes ervaren? Ik heb meerdere keren een overstimulatie gehad bij IUI en dan liep ik krom van de buikpijn. Nu is het doel om zoveel eitjes te produceren, maar ik zie er best wel tegenop. Momenteel zit ik in een emotionele rollercoaster.

De arts legde me uit dat ik door de decapeptyl een soort overgang doormaak. Fijn dat het beestje een naam heeft met al die klachten. Ik zweet als een otter. 3 Truien doorweekt op een dag is niets haha. Wel vervelend, maar ik weet waardoor het komt en dat het tijdelijk is.

Ben toch een beetje zenuwachtig voor dit nieuwe traject.

Liefs voor jullie allemaal ennuh ..... :myfignerscrossed:voor de mensen die moeten testen en natuurlijk ook voor de mensen die zwanger zijn. Zo spannend de eerste periode. Heb het zelf een keer mee mogen maken, heb me een week nauwelijks durven bewegen haha. Take good care!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ziezo.. Ons eerste,blijkbaar zéér goed,embryo'tje is 'ingeplant'.. Amai,dit deed toch wel een beetje pijn want mijn baarmoeder was blijkbaar niet echt toegankelijk.. Er zitten er ook nog 3 in de 'diepvries'.. ;) Nu is het spannend afwachten tot 9 mei.. Dat worden lange weken. Wou dit jullie toch even meedelen..

Groetjes!

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / MST Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

24 april: Lieff controle

Mei

11 mei: Pucca Echo Emc

15 mei: Wanda controle

17 mei: Pucca tp embryo ( hopelijk):gekruiste vingers 3

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2 april

Champietal: 9 april

Keesie: 12 april

Liesjuh: 13 april

Juul: 13 april

Angelique: 19 april geen punctie maar inseminatie

Testdatum:

Lieff: 6 april clap2.gif

Pucca: 13 aprilcrybaby2.gif

Wanda: 16 april clap2.gif

Champietal: 24 april :crybaby2:

Keesie: 27 april (bloedtest ziekenhuis)

Julia: 29 april

Liesjuh: 30 april

Geplaatst

@Annelies wat goed heel veel sterkte de komende 2 zware weken succes met warmhouden!!

@Hilde heerlijk he die deca ik ben ook weer sinds vorige week woensdag aan het spuiten: af en toe lekker warm/zweten hoofdpijn enzv maar voor een goed doel hopelijk!

@Liesjuh hou dat positieve gevoel vast nog een paar dagen en dan weet je het...suc6 nog die laatse verschrikkelijke dagen ;-)

@Wanda balen dat je je zo beroerd voelt ik hoop dat je weer gauw opknapt maar ik zie dat je een paar dagen kan bij komen.

@Keessie nog een paar dagen en dan weet je het...spannend heb je er ook een goed gevoel bij???

@lieff cool die echo had ik gister ook maar daar zagen zoiets niet hahaha

@hier gister naar t ziekenhuis geweest en een echo gehad zag er goed uit van binnen nu doorgaan met de deca spuiten. Zondag de progynova tabletten erbij dan 11 mei weer een echo en dan gaan ze 16 mei de embryo's ontdooien en worden ze op hemelsvaartdag tp. Alweer een aparte datum maar moet goed gaan nu.

We moeten alleen een keuze maken dat als ze allebei goed ontdooien of we er dan 1 of allebei tp willen hebben....das even een moeilijke....meer kans dat het lukt....kans op tweeling....maar we hoeven pas 11 mei ons antwoord daar op te geven.

Nou meisjes heel veel suc6 nog de laatste wachtdagen....bijna lang weekend!!

Geplaatst

@ Juul, ik ga niet zelf testen…ik moet morgenochtend bloed prikken en dan krijg ik de uitslag van het ziekenhuis doorgebeld….ik durf niet zelf te testen, gek he? Met de IUI's ook nooit gedaan, toen werd ik eigenlijk altijd ongesteld dus hoefde het ook niet echt. Ik weet echt niet wat ik moet voelen, wat mij betreft kan het 50/50 zijn nu. Aan de ene kant ben ik nog nooit zolang niet ongesteld geworden (met de IUI's had ik ook die bollen en daar werd ik gewoon ongesteld mee). Aan de andere kant hebben we die stomme bollen en die kunnen de boel gewoon uitstellen…. Ik heb zere t..ten en steekjes in m'n lies en krampjes in m'n buik, maar dat kunnen ook m'n darmen zijn…ik weet het dus echt niet…

Goed van je dat je relaxter bent geworden in de 2e week, je hebt absoluut gelijk dat dat voorzichtige gedoe ook niet heilig is. Ik drink nog wel elke dag m'n sapje met vitamientjes, maar misschien ook meer uit een soort bijgeloof. Nou lieve relaxte Juul, morgen om deze tijd weet ik het gewoon, wat een bizar idee!! Jij ook hou je taai :-))

@ Annelies, wat lief dank je!!!! Jij nu lekker broeden, op naar 9 mei!!

@ Wanda, dank je, word al bijna emo van alle lieve berichtjes :-)) Hoop dat je je iets beter voelt na een relaxed vrij dagje??

@ Liesjuh, jaaaaaaa gehaald :-)))) Je had gelijk!!!!!! En ja, wat heerlijk dat ik dan moest werken, ineens weer een dag verder hahaha! Wat heerlijk dat je zo kon ontspannen, dat doet een mens goed (en de emmy aan boord ook hopelijk ;-) ). M'n koffie afspraak ging plots niet door, maar toch is de dag voorbij gevlogen! Denk dat ik er maandag en dinsdag echt ff doorheen zat en daarom ging de tijd ook zo langzaam denk ik. Nog een paar uurtjes en ik weet het….bizar he?? Kan me er nog eigenlijk niets bij voorstellen; de uitslag. Ja ik word morgen tussen half 2 en half 4 gebeld. Maar ik loop nog wel even langs de poli morgenochtend of ze iets specifieker qua tijd kunnen zijn, dan kan ik daar op m'n werk een beetje rekening mee houden. En misschien heb je wel gelijk…is het werken wel een goede afleiding (again) anders ga je de hele dag naar de telefoon staren ;-) Aan de andere kant krijg ik de uitslag en moet dan terug naar het werk…ook een raar idee. Maar goed, we zullen zien, fingeren crossed voor ons allemaal!!!!!!

@ Hilde, wat fijn dat je door kunt en dat alles er rustig uitziet, fijn hoor!!! Ja die stomme deca, ik had er mega hoofdpijn van, vond die echt de gemeenste van allemaal…succes hoor & dank je voor het duimen, alles helpt ons, positive thinking :-))

@ Pucca, goed van je te horen en dat je alweer een datum hebt, heerlijk voor jullie!!!! En ja 1 of 2…gelukkig kun je daar nog even over nadenken ;-) Voel me heel dubbel, kan nog alle kanten opgaan, voor m'n gevoel 50/50….

@ all, als ik jullie morgen 'spreek' dan weet ik het……..OMG wat een bizar idee!! Denk aan jullie & liefs!!!

Geplaatst

@Keesie, vandaag eindelijks de uitslag.... spannend.... m'n duimen draaien voor je!!!! :duimen draaien:

Weet ook niet wat fijner zou zijn, werken of niet werken.... ligt eraan welk werk je doet... als je je gedachten erbij moet houden, omdat je iemand aan het opereren bent, dan lijkt het me niet handig..... hahaha... sorry, flauw grapje! Het is idd nogal dubbel wat te doen qua afleiding enzo, maar de situatie is nu éénmaal zo, dus kunnen we het er nog over hebben, maar helpt niets!

Heel veel sterkte en succes met afwachten vandaag.... 't wordt een lange dag voor je denk ik.... ik denk aan je!!!!!

@Hilde, klopt.. die deca is erg prettig.... pfff.... ik had veel last van hoofdpijn... ik heb nog nooit overstimulatie gehad, dus weet niet hoe 't voelt. Succes!!!!

@Annelies, fijn dat je je emmy aan boord hebt, spannend!!! Vervelend dat de TP pijnlijk was, hopelijk heb je nu geen last meer?

@Pucca, fijn dat je binnenkort alweer een TP krijgt! Moeilijk hè, wat te doen één of twee TP.... wij kregen die vraag pas toen we al in de behandelkamer waren... moesten dit in een paar minuten beslissen. Wij hebben gekozen voor 2, omdat je dan veel meer kans hebt op een zwangerschap. Als het een tweeling zou worden dan is het zo... lijkt me ook wel bijzonder, maar je bent er een stuk drukker mee. Met deze gedachten loop ik ook rond hoor.... we hebben een dochter van 16 maanden, zouden we hier een tweeling bij krijgen is dat helemaal geweldig, maar ook erg druk denk ik.... mocht ik maandag positief testen dan weet ik nog niet of het er één of twee zijn en dat lijkt me ook zo spannend..... eerst maar eens afwachten of ik uberhaupt zwanger ben!!!

Veel succes met het nemen van een beslissing!!!!!

Geplaatst

@ Keesie: Duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim duim.....

@ Wanda: jij ook niet helemaal fit dus, ik heb het ook. Vooral 's avonds na het eten. Doe rustig aan en lekker dat je ook een lang weekend vrij bent.

@ Liesjuh: o wat fijn dat je een goed gevoel hebt, spannend!

@ Hilde: ik spoot 225 ie en had 10 eicellen. 150 ie valt wel mee, maar iedereen reageert er natuurlijk anders op. Hopelijk heb je geen last van overstimulatie.

@ Annelies: veel succes in de wachtweken!

@ Pucca: fijn dat je weer lekker bezig bent en wat goed dat er geen cyste terug is!

Geplaatst

@Keesie:Ik duim hier ook enorm voor je hoor meidje,hopelijk ist prijs!! :))

@Pucca: Dank je,ik houd het lekker warm hoor ;)

@Lieff: Dank je wel hoor meidje!

@Liesjuh: Dank je meidje.. Ja de pijn is volledig weg,nu broeden maar hé ;)

Goh,'t is toch allemaal héél erg spannend hoor en mijn ventje doet zo zijn uiterste best om het me allemaal zo aangenaam mogelijk te maken,'t is ne schat!

Geplaatst

Oh girls way lief allemaal jullie berichtjes!!! Dank dank dank voor al jullie positieve gedachten…het heeft geholpen….IK BEN ZWANGER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Morgen (vandaag) meer maar we hebben het net stilletjes gevierd, hoe bijzonder en fantastisch mooi….we did it :-))))

Geplaatst

:woohoo:

Keesie, Gefelicitéééééééérd!!!!!!!

Wat een super nieuws, je was wel laat met berichten zeg.... heb de hele dag op dit forum zitten kijken of er al nieuws was.... hahahaha.... maar helemaal gaaf joh, geniet ervan!!!!!!

@Juul, hoe is ie met je? Morgen de dag voor jou, spannend..... hopelijk net zo'n mooi resultaat, succes!!!!

Geplaatst

Wie wat waar:

Lieff (33): Ivf, UZ Gent

Pucca (35): Ivf EMC Rotterdam

Nyonyacilla (31): Ivf Bronovo Den Haag/terugplaatsing LUMC Leiden

Moedeloos (25): eerst tese man dan hopelijk ICSI te Gent

Mijnbaby (28): UMC U 2e ivf voor brusje/ al 4 tp gehad en 4 gesneuvelde cryo's

Keesie (35): IVF 1, OLVG Amsterdam / terugplaatsing AMC Amsterdam

Wanda (32): IVF 1. AZ Sint Niklaas/ terugplaatsing UZ Antwerpen

Angelique (anna) (39): 2e IVF VU Amsterdam

Champietal (Chantal) (35): 2e IVF / LUMC Leiden

Liesjuh (32): 3e IVF / MST Enschede

S0entje(22):PESA/ICSI EMC Rotterdam

Juul (36): 1e IVF/ of ICSI, SLAZ A'dam en terugplaatsing VU A'dam

Afspraken ziekenhuis:

april

24 april: Lieff controle

Mei

11 mei: Pucca Echo Emc

15 mei: Wanda controle

17 mei: Pucca tp embryo ( hopelijk):gekruiste vingers 3

Punctie:

maart

Lieff: 21 maart

Pucca: 29 maart

april

Wanda: 2 april

Champietal: 9 april

Keesie: 12 april

Liesjuh: 13 april

Juul: 13 april

Angelique: 19 april geen punctie maar inseminatie

Testdatum:

Lieff: 6 april :clap2:

Pucca: 13 april:crybaby2:

Wanda: 16 april:clap2:

Champietal: 24 april :crybaby2:

Keesie: 27 april:clap2:

Julia: 29 april

Liesjuh: 30 april

Geplaatst

Joehoe wat een fantastisch nieuws, Keesie! Gefeliciteerd! En ik heb je meteen in het groen gezet hoor ;).

Nu hard duimen voor Juul en Liesjuh.

Geplaatst
Joehoe wat een fantastisch nieuws, Keesie! Gefeliciteerd! En ik heb je meteen in het groen gezet hoor ;).

Nu hard duimen voor Juul en Liesjuh.

Thx Lieff, ik heb er een hard hoofd in en durf niet te testen. Vanmorgen had gekund maar ik heb het toch niet gedaan.

Jeetje Lieff, je bent al richting de 8 weken aan het gaan! Of wat mooi.........................

relaxed weekend iedereen, men zet dat de zon gaat schijnen:happy7:

Geplaatst
:woohoo:

Keesie, Gefelicitéééééééérd!!!!!!!

Wat een super nieuws, je was wel laat met berichten zeg.... heb de hele dag op dit forum zitten kijken of er al nieuws was.... hahahaha.... maar helemaal gaaf joh, geniet ervan!!!!!!

@Juul, hoe is ie met je? Morgen de dag voor jou, spannend..... hopelijk net zo'n mooi resultaat, succes!!!!

Tjee wat zijn we allemaal vroeg op!

Thx sweetie. Het gaat goed. Heb net geplast en niet getest... wil nog niet. Morgen mag het officieel. Ik doe het of morgen of dinsdag in het zhuis. Hoe m'n pet staat. Maar ik voel gewoon niks. Koffie (decaf) smaakt prima. Boobies doen veel minder pijn. Geen 'bloedproppie'gezien zoals Keesie bijv. Dus eh, mwah, heb weinig houvast maargoed, nog niet O.

Ik hoop dat je je goed voelt. Ben je nerveus of valt het mee? Zwanger? Eenling, Tweeling (Drieling?!), oooh spannend meid.

Geplaatst
Thx Lieff, ik heb er een hard hoofd in en durf niet te testen. Vanmorgen had gekund maar ik heb het toch niet gedaan.

Jeetje Lieff, je bent al richting de 8 weken aan het gaan! Of wat mooi.........................

relaxed weekend iedereen, men zet dat de zon gaat schijnen:happy7:

Vervelend dat je er geen goed gevoel over hebt. Maar ik blijf stug doorduimen hoor, ik hoop op een mooie test morgen of overmorgen.

We zijn zeker vroeg op, denk dat ik nog even terug in bed duik :).

Geplaatst
Maar ik voel gewoon niks. Koffie (decaf) smaakt prima. Boobies doen veel minder pijn. Geen 'bloedproppie'gezien zoals Keesie bijv. Dus eh, mwah, heb weinig houvast maargoed, nog niet O..
oh ik herken mezelf zo in jouw verhaal! Bij mij zijn de kwaaltjes ook in heftigheid afgenomen en ik durf ook niet te testen, bang voor het antwoord :-(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden