Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@lieff,

Tuurlijk is het weer spannend. Je gaat het nu voor het eerst zien en hopelijk ook een hartritme, dat is n nog moeilijk ok te horen. Het grappige is nu en dan over drie weken een echo. Het heeft dan al echt de vorm van een kindje. Het gaat zo snel.

Succes!!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@Champietal, heel veel succes morgen met testen, mijn duimen draaien!!!!

@Keesie, kan me voorstellen dat je onzeker wordt van een bruinig propje.... 't kan van alles zijn hè..... pffffff.... nog even volhouden!!!!

De toiletbezoekjes worden er niet leuker op hè (niet dat het normaal wel erg leuk is om naar het toilet te gaan, hahaha....), maar je snapt wat ik bedoel...

@Lieff, heel veel succes met de echo morgen!

@Mely, veel succes morgen met de 2e FM!

@Juul, hoe is ie met jou?

@Hier, gelukkig zijn de krampen weer weg.... heb ze van vrijdag t/m zondag gehad..... heb de eerste week er ook opzitten, nu de tweede nog zien door te komen!!!

Geplaatst

Hey Liesjuh, bij jou ook stilte voor de storm? Ik had donderdag en vrijdag ook "krampjes", beetje weeig gevoel. Ik dacht meteen, oh innesteling! Zaterdag alles rustig. heel weinig steekjes in de liezen nog maar.

Gister ben ik veel gaan wandelen en aan het einde van de dag weer een weeig gevoel en kleine krampjes, het lijkt er een beetje op dat als ik me inspan mn buik hierop reageert. Ik zit op wachtdag 7 en heb geen innestelingsbloed gezien.. maak me - in tegenstelling tot Keesie - daarom juist een beetje zorgen.

Verder zaterdag slecht nieuws gehad, mn alternatieve embryo (zo noem ik hem maar) is niet ingevroren. Ik vond het heel erg maar heb me er wel overheen gezet.

Ladies in de wachtweken, Liesjuh, Keesie (ben ik iemand vergeten?), we zijn er bijna... houd vol. Ik hoop dat jullie nog zo super positief zijn en kunnen blijven deze week.

:happydance:

Lieff, sterkte met de zenuwen en ik hoop dat alles goed is.

groetjes

Geplaatst

@lieff, heb je genoten??? Ik hoop dat je een mooi kloppend hartje hebt gezien en dat je hebt mogen genieten van een mooie echo.

Nu is het behoorlijk spannend aan het worden voor een aantal dames hier... mijn duimen draaien voor jullie dames.

Trekken jullie het allemaal een beetje? Lukt het om afleiding te vinden???

Ik vind Lieff heel knap. Zelfs de echo nog uitgesteld hebben.

Ik heb een vriendin met een verloskundige praktijk en ik zou het liefst dagelijks willen laten kijken.

Zit het op de goede plek?? Klopt er al een hartje???

Ik vind het zoo spannend.

Maar die tijd komt ook nog.

Wanda

Geplaatst

Heey Juul,

Je schrijft dat je onzeker bent, omdat je nog geen innestelingsbloeding hebt gehad, maar dit hoeft niet te gebeuren hoor! Het kan wel, maar voor hetzelfde geldt ook niet... laat je hierdoor niet gek maken!

Wat jammer dat je emmy niet ingevroren is, kan me voorstellen dat je daar enorm van baalt.... dat had ik ook toen ik te horen kreeg dat er 7 vernietigd gingen worden.

Hier zijn we eigenlijk best wel positief ingesteld, m'n man denkt dat het helemaal goed gaat komen! Hoop zo dat ie gelijk heeft!!!

De krampen zijn weer verdwenen! Heb nu last van m'n benen wat ik ook altijd heb als ik ongesteld moet worden.... maar heb vandaag ook een eind gewandeld buiten, dus tja... misschien komt het daar ook wel van.... weet 't niet. Ik word soms gek van mezelf, denk en voel steeds wat anders..... pffffff.... slopend dit!!!

We moeten met z'n allen nog even volhouden om vervolgens samen op het uitgerekend in december/januari toppic verder te gaan kletsen!!!

Geplaatst
Heey Juul,

Je schrijft dat je onzeker bent, omdat je nog geen innestelingsbloeding hebt gehad, maar dit hoeft niet te gebeuren hoor! Het kan wel, maar voor hetzelfde geldt ook niet... laat je hierdoor niet gek maken!

Wat jammer dat je emmy niet ingevroren is, kan me voorstellen dat je daar enorm van baalt.... dat had ik ook toen ik te horen kreeg dat er 7 vernietigd gingen worden.

Hier zijn we eigenlijk best wel positief ingesteld, m'n man denkt dat het helemaal goed gaat komen! Hoop zo dat ie gelijk heeft!!!

De krampen zijn weer verdwenen! Heb nu last van m'n benen wat ik ook altijd heb als ik ongesteld moet worden.... maar heb vandaag ook een eind gewandeld buiten, dus tja... misschien komt het daar ook wel van.... weet 't niet. Ik word soms gek van mezelf, denk en voel steeds wat anders..... pffffff.... slopend dit!!!

We moeten met z'n allen nog even volhouden om vervolgens samen op het uitgerekend in december/januari toppic verder te gaan kletsen!!!

@ Hej Lies-juh,

kweetut. Ik ben een keer zwanger geweest heeeel lang geleden en had toen wel innestelingsbloed, dus vandaar dat ik het "verwacht".

Dat er bij jou 7 "weg gedaan zijn", is ook heftig. Maar jij hebt er twee teruggeplaatst gekregen he. Het moet gewoon goed gaan. Dubbel kans!

Ik zag mijn twijfelgeval-pre-embryo, die ze "we weten niet wat het is" noemden, al bijzonder. Ik had ze afgelopen week al karaktertjes toegedicht. De ene die teruggeplaatst is een 'doorzetter' (van de 10 eitjes, een goede bevruchting, een vreemde kleine), en die ene kleinere die vond ik zo zielig, daar had ik meteen een zwak voor. Ik dacht, ah gaat hij is zijn eentje in de vriezer zonder broers en zussen....zielug......

.... jaja, ik ben niet de meest positieve, maar kan soms wel een beetje met binnengrappen door de hele ellende buitelen. Het hele proces is toch ook zo zot en hard eigenlijk..

Jouw man is cool? De mijne ook. Hij wordt telkens boos als ik over 'de volgende behandeling' begin, dat zou icsi worden, vind ik echt niet tof. Hij zegt dan laat dat de embryo niet horen, geef hem een kans! En dan moet ik weer lachen.... hij heeft ook al een naam, erg he.

Wat heb je met je benen dan? Je bent nerveuzer nu in de tweede ww? Ik vind de ww eigenlijk wel meevallen, ik vond de eerste dagen enger, nu is het al gepiept, of niet.. ik ga nergens echt van uit en ben vooral nieuwsgierig. (zelfbescherming)Ik ga zaterdag testen. joe?

grts!

Geplaatst

Juul, moet wel om je lachen hoor! Ben wel benieuwd hoe die kleine van jullie heet... hahaha....

We kunnen niets anders doen dan afwachten.... maar snap nu waarom je innestelingsbloed verwacht. Ik heb het bij m'n zwangerschap ook gehad, dus verwacht het ook eigenlijk wel een beetje....

Wat ik met m'n benen heb? Ze voelen heel zwaar aan, dat heb ik ook als ik ongesteld wordt.... ik ben inderdaad nerveuzer dan in de eerste week. Dan kan er nog niet zoveel mis gaan, maar in de tweede week is het contineu denken, voelen, piekeren, etc.... Wij gaan op K'dag testen.... duurt nog maar een weekje..... w8

Geplaatst

@ Champietal, oh dat gekke lichaam ook!!!! Bizar dat je dat bij je zoontje ook had die krampen en kan me zo voorstellen dat je toen dacht dat het mislukt was… Hoop dat je lichaam je nu ook weer voor de gek houdt ;-) Ik ga in ieder geval heeeeel hard voor je duimen voor morgen!!!

Heb de hele dag niet echt krampen, maar gerommel, zoals ik altijd heb voor een naderende menstruatie….ben de hele dag met 'bibberen en beven' naar het toilet gegaan, nog niets te zien gelukkig….maar ben erg ongerust :-( Jouw verhaal geeft me wel de moed om positief te blijven, dank je!!!

@ Liesjuh, hahahaha ik snap echt helemaal wat je bedoelt, heb toiletbezoek vandaag echt uitgesteld en uitgesteld, maar ja op een gegeven moment moet je he…;-) Nog niets te zien maar het voelt echt zo of ik elk moment een bloeding kan krijgen….

Fijn dat de krampen bij je weg zijn, wat een naar gevoel he? Tja en nu inderdaad de 2e week door zien te komen…valt me zwaar, hoop dat het jou beter gaat!!!!!

Mmm, lees net je later berichtje; word ooh ZO gek van mezelf, kon ik m'n gedachten maar even uitzetten tot vrijdag…pfffff. Maar je hebt gelijk, samen nog even er doorheen en dan naar een nieuw topic dec/jan ;-))

@ Juul ja ik wil ook zooooo graag dat positieve gevoel vasthouden!!! Zou bijna willen dat ik even niets voelde tot aan de bloedtest nu word je zo gek van je eigen lichaam… Een innestelingsbloeding hoef je niet te hebben, dus op zich als er bij je nog niets te zien is…dan is dat ook goed nieuws toch!!! Oh lees nu net je latere berichtje…maar ook omdat je het een keer had hoeft het nu ook niet te zijn, pffff terwijl ik het opschrijf denk ik al wat jij denkt; we worden gek gek van alle kanten die het op kan gaan….;-) Je omschrijft je emmy trouwens wel erg grappig, you make me smile :happy:!

Wel balen dat je andere embryo niet is ingevroren…zo word je eerste ivf wel erg kort meteen he…:-( Je weet dat het er maar eentje hoeft te zijn maar een 'reserve' is toch wel een fijn gevoel kan ik me voorstellen. Weet zelf ook vrijdag pas of er iets is ingevroren dat maakt het nu ook moeilijker vind ik.

En je hebt gelijk….we zijn er bijjjjjnnnaaaa!!!!! Oh kon het alleen maar iets sneller gaan ;-)

@ Hilly, welcome to the club der wachtenden ;-) spannend & slopend, we weten hoe je je voelt; heel veel succes!!!

@ Wanda, lief dat je het vraagt! Nou vind die 2e wachtweek wel killing worden nu….probeer inderdaad wel afleiding te vinden maar op zo'n dag als vandaag dat ik vrij ben vind ik het verschrikkelijk moeilijk om er niet constant mee bezig te zijn…. En zeker omdat je lichaam je zoveel tegenstrijdige signalen geeft :-( Maar goed, jij dacht ook dat het niet gelukt was en zie maar hoe het gelopen is, dus we houden moed..!

@ Lieff, hoe was het vandaag???

@ all, meiden ben zo blij dat ik bij jullie m'n verhaal kwijt kan; vandaag was m'n moeilijkste dag…het huilen staat me nader dan het lachen…maar samen komen we er!!!! Thanks :-)

Geplaatst
Juul, moet wel om je lachen hoor! Ben wel benieuwd hoe die kleine van jullie heet... hahaha....

We kunnen niets anders doen dan afwachten.... maar snap nu waarom je innestelingsbloed verwacht. Ik heb het bij m'n zwangerschap ook gehad, dus verwacht het ook eigenlijk wel een beetje....

Wat ik met m'n benen heb? Ze voelen heel zwaar aan, dat heb ik ook als ik ongesteld wordt.... ik ben inderdaad nerveuzer dan in de eerste week. Dan kan er nog niet zoveel mis gaan, maar in de tweede week is het contineu denken, voelen, piekeren, etc.... Wij gaan op K'dag testen.... duurt nog maar een weekje..... w8

@ Liesjuuh, noouu gelukkig ben ik nog grappig af en toe.. naast opgeblazen, zwaar (ik voel me zwaar sinds de hormonen), moe, oud, etc etc.

Weet je zeker dat je op k'dag gaat testen? Ik bewust twee dagen ervoor.... Ga gewoon nog wat extra dingen doen deze week, afspreken met vriendinnen, shoppen, scheelt weer wat piekertijd..:gekruiste vingers 2

Keesiiieeee, relax girl. Toen ik ooit zwanger was had ik menstruatiepijnen en bloed. Ik dacht dus dat ik ongie werd toen. Dus, die krampen kunnen ook goed zijn dus....................................:goodluck1:

fijne avond meiden

:confettistars:

Geplaatst

Thanks Juul, heb even nodig dat ik vandaag kan lachen en gerustgesteld word...jullie ook fijne avond en morgen als we elkaar 'spreken' zijn we weer een dagje verder, ok ;-))

X

Geplaatst

Ik weet even niet meer wie het zei over die krampen. Volgens mij hebben we daar allemaal wel last van.

Ik ook nog steeds trouwens. Wat ben ik dankbaar voor mijn vriendin die verloskundige is.

Ik heb het haar direct nagevraagd. Ik heb vooral last als ik me 's avonds / 's nachts omdraai.

Dan doet het gewoon echt zeer. Het blijkt dat je baarmoeder aan iets vast zit (legimenten) en daar hangt nu (steeds meer) een zwaarder gewicht aan dan dat het

gewoon is. Dus als je je omdraait of beweegt dan beweegt het daar ook en dat trekt dan daar extra aan.

Misschien dat dit wat verduidelijking voor iedereen brengt.

Hopelijk neemt het ook wat zorgen weg.

Het liefst zou ik mijn vriendin dagelijks laten kijken.

Ik heb laatst gelezen als je een kloppend hartje heb, en de groei ziet er goed uit.

Dan heb je nog maar 1% dat het fout kan gaan.

Nu is het nog steeds 10%.

Wil graag dat het percentage heeel klein is.

Mijn zusje heeft 2 jaar geleden een miskraam gehad met 12 weken. En vorig jaar is ze bevallen van haar zoontje bij 30 weken zwangerschap.

Mijn mama zou me het liefst in een glazen bol steken voor de komende 35 weken. hihihi.

Wanda

Geplaatst

@Juul, we hebben er bewust voor gekozen om op K'dag te testen. De officiele datum is 1 mei, maar aangezien we dan beiden moeten werken doen we het een dag eerder, beide vrij en dan kunnen we samen het goede nieuws rondvertellen of samen in een dip zitten..... maar we gaan natuurlijk van het eerste uit!!!!

Heb je nog nieuws of voel je je hetzelfde....

@Keesie, hoe gaat ie nu met jou, nog buikkrampen? Fijn dat je effe hebt kunnen lachen om Juul, ik ook.... hahaha.....

@Lieff, vandaag de echo.... ben benieuwd!

Ik heb een brakke nacht achter de rug, hele nacht wakker gelegen.... denken, voelen, piekeren, etc.... ik ga vanmorgen heen koffie drinken bij een vriendin en vanmiddag ga ik naar m'n buuf heen koffie leuten. De tijd een beetje zien door te komen.... Heb gisteravond Nine Months gekeken met Hugh Grant, misschien dat ik daardoor er zo mee bezig was vannacht.

Verder voelen m'n benen weer wat lichter (meestal wel 's ochtends), maar ook last van buikkrampen, heb het gevoel ongi te worden.... maar hoop dat het van die fijne bollen komt!!!!!

:aaaflowersmiley:

Geplaatst

Hee kletskousen! ;)

@ keesie: kan me voorstellen dat je schrikt van een bruin propje. Maar het hoeft niks te betekenen he. Hoop dat je je vandaag weer wat beter voelt en er weer goede moed in hebt. Die laatste week is gewoon heel erg moeilijk, duurt zo lang he. Knuffel voor jou.

@ Champietal: weet jij al meer?

@ Liesjuh: jij ook nog een week wachten, mooi dat jullie elkaar hier kunnen steunen. Vervelend dat je zo'n slechte nacht gehad hebt, maar vandaag lekker wat afleiding.

@ Juul: och ja wat balen dat de ene embryo niet ingevroren kan worden. Hadden wij ook, de ene teruggeplaatst, de ander gewoon weg :(. Goed dat je vriend zo positief blijft, maar ik begrijp jou reactie heel goed, zelfbescherming noemen ze dat ;).

@ Wanda: tuurlijk wil je het liefst elke dag laten kijken, maar je ziet nog niet zoveel, dus maakt je alleen maar ongerust. Je moet nog braaf wachten ;). Wel fijn dat je vragen kan stellen aan je vriendin.

@ hier: vanochtend de echo gehad, ooo wat was dat spannend. We waren een kwartier te laat, maar daar geven ze in Gent echt niks om. We waren dan ook meteen aan de beurt en tijdens de echo zei de arts direct dat het goed was! Hij zag het kloppend hartje meteen, maar wij nog niet, dus hij heeft echt alles gedaan zodat wij het ook zagen, echt leuk. "Jullie moeten het ook zien!" zei hij.

Later stonden we buiten met het bericht dat we naar de verloskundige mochten en niet meer naar Gent hoeven, was toch wel even gek. Maar super fijn natuurlijk!

Geplaatst

Hoi meiden!

Ik ben nieuw hier en ben ook sinds april gestart met onze 1e IVF-poging.. Wij zijn al een kleine 3jaar bezig met zwanger worden en verleden jaar,rond deze periode is endometriose bij me vastgesteld,graag 4,dus onmogelijk om via de natuurlijke weg zwanger te worden.. Dus een noodzakelijke operatie ondergaan! Gelukkig is alles nog intact! Mijn toenmalige gyne raadde ons aan dat we het nog 6maanden via de natuurlijke weg moesten proberen maar helaas! Doorverwezen naar een gyne die aan top staat van Europa qua IVF en die zei direct dat we er al véél langer moesten aan begonnen zijn.. Hij had dus terug 2grote cysten bij me ontdekt! Deze laten 'uitzuigen' en terug 3maanden onder zoladex! 2weekjes geleden begonnen met gonal-f.. Blijkbaar heb ik last van die spuitjes want zaterdag ben ik opgenomen geweest in het ziekenhuis.. Gisteren nl mijn punctie gekregen (10eicelletjes!!) en vandaag telefoon gehad dat er 2eitjes via IVF bevrucht zijn en 4via ICSI.. Aangezien het m'n eerste keer is wouden ze zowel IVF als ICSI proberen.. Donderdag de terugplaatsing,héél erg spannend allemaal..

Mss allemaal héél erg veel info maar zo weten jullie wel mijn geschiedenis zo'n beetje! Ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik een belgsiche vrouw ben maar voel me bij deze site erg op m'n plaats!

Groetjes en duimen maar! :))

Geplaatst

Hoi Annelies,

Natuurlijk ben je hier welkom. Meer dan welkom hoor. Gezellig dat je meekletst.

Jeetje wat een verhaal. Heftig hoor.

Mag ik vragen waar je in behandeling bent in Belgie?

Zelf woon ik 2 km van de Belgische grens en ook wij zijn in Belgie behandeld. Erg fijne ervaring moet ik zeggen.

Ook ik heb de combinatie IVF/ICSI gehad. Ze hebben uiteindelijk een IVF embryotje teruggezet.

Heel veel succes komende donderdag.

Ik hoop dat je je inmiddels wat beter voelt.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@ Annelies: Welkom, het is zeker een fijne site.

Ik ben ook wel benieuwd waar je onder behandeling bent.

Ik heb ook endometriose, 2 keer geopereerd. Ik had vooral endometriosecystes, de verklevingen vielen mee.

Fijn dat je zo'n goede bevruchting hebt, dat geeft moed he. Succes a.s. donderdag.

Geplaatst

Hoi Wanda en Lieff,

Leuk dat er reactie op m'n post komt.. Ik ben in behandeling bij dr.Decleer in Aalter.. Voor de punctie en terugplaatsing ga ik wel naar het Jan Palfijn te Gent.. Het is echt ne schat van een gyne.. Ik ben helemaal op mijn gemak bij hem en hij geeft me goede moed.. Af en toe een grapje om het ganse proces wat te verlichten ;) Ben echt blij dat ik "lotgenoten" gevonden heb want ik moet zeggen het doet deugd om het es allemaal te kunnen vertellen hoor want dat helemaal alleen moeten verwerken is echt wel héél erg zwaar! Dank je wel voor de duimen voor donderdag!! Ik hou jullie zeker op de hoogte..

Geplaatst

Hallo hoe gaat het met allemaal hier?? Is de spanning nog een beetje te houden?? Wat een ellende he die wachtweken je voelt vanalles maar is het positief of negatief?? Heel veel sterkte en succes nog de laatste dagen!!

@lieff wat leuk die echo wat zal je blij zijn....

@hier morgen naar t ziekenhuis terug...ben sinds vorige week woensdag de deca aan t spuiten...ben benieuwd wanneer de tp is gepland?? Hopelijk ontdooid er een embryo goed en kan ik ook die verschrikkelijke wachtweken weer in ;-)

Wordt vervolgd.....

Geplaatst

@ Wanda, dank je meis, hoop dat het inderdaad de positieve krampjes en pijntjes zijn die de wachtweekmeiden nu hebben ;-) Oh en ze houden dus ook niet op….pfff van wachten naar wachten dus…kan me voorstellen dat je het liefst dagelijks zou willen kijken daarbinnen. Zo fijn dat je alles nu aan je vriendin kan vragen, dat geeft ook zeker wat rust lijkt me.

@ Liesjuh, weer een dag verder zullen we maar zeggen ;-) zo voel ik me… Goed van je dat je allemaal dingen gepland hebt, dan gaat de tijd zeker sneller. En met jouw brakke nacht zul je hopelijk deze nacht goed slapen…en dan zijn we weer een dagje verder!! M'n buik rommelt af en aan, ik weet niet zo goed wat ik ervan moet denken…:-( Geen 'kleur' meer te zien tijdens de toiletbezoekjes, dus dat is dan wel weer 'positief', hoop ook dat alles wat ik nu voel door de bollen komt!!!

@ Lieff, hahaha, ja kletskousen ;-) Lief van je!! Oh wat superfijn voor jullie dat alles goed was op de echo, heeeeerlijk!!!!!! 7 weken zwanger morgen al, wow dan lijkt het ineens weer of de tijd snel gaat….;-)

@ Champietal, en…???

@ Annelies, tuurlijk, welkom!!! Ook al een behoorlijk traject achter de rug…spannend nu donderdag de terugplaatsing!! Heel veel succes voor je :-)

@ Pucca, goed van je te horen meis!!! En hoop je snel in de 'terrible' wachtweken te zien, spannend dat je alweer zo bezig bent! Zeg maar wanneer we moeten duimen voor een mooie ontdooiing van je emmy, dan ga ik dat heeeel hard doen!! Zit op WD 9 nu en vind de spanning de laatste dagen echt heel heftig…..

@ Juul, hoe ben jij de dag doorgekomen, ok??

@ hier, WD 9 ok doorgekomen, minder 'op m'n hoede' dan gisteren gelukkig! Had lunch met vriendinnetje en dat breekt wel heel lekker de dag moet ik zeggen. Morgen werken, dus hopelijk vliegt dat voorbij!!! Tik tak tik tak ;-)

Geplaatst

@Lieff, wat super dat de echo goed was, Gefeliciteerd!!!

@Annelies, welkom op dit toppic! Wens je heel veel succes met de TP donderdag!

@Pucca, veel succes morgen, hopelijk ontdooit je emmy goed en krijg je een TP!

@Keesie, wat vreselijk is het hè, die toiletbezoekjes..... fijn dat je geen bloed meer hebt gezien, houden zo!!!!

Ik merk dat afleiding toch wel fijn is, voor morgen is de dag ook alweer vol gepland, hahaha....

@Juul, hopelijk gaat 't met jou ook nog goed!!

@Champie, ik las in het andere toppic dat je helaas niet zwanger bent, veel sterkte om deze teleurstelling te verwerken, dikke knuffel!!!!!

Geplaatst

He Liesjuh dat klinkt goed die volle dagen, laat ze maar voorbij vliegen!!! Moet ik voor donderdag eigenlijk ook al gaan regelen…dat wordt de spannendste dag (als ik dat haal…pffff)

@ Champietal….lees het nu via Liesjuh, meis wat balen :-(( Had het zo voor je gehoopt….dikke knuffel voor je en hoop dat je je verdriet een plekje kunt geven, hoe moeilijk dat ook is!!! Liefs voor je!!!

Geplaatst

@Keesie, tuurlijk haal je donderdag!!! Heb wel een goed gevoel bij je, hoop (denk) dat dat bruinige propje zoals je het noemt wel eens een innestelingsbloeding geweest zou kunnen zijn.

We gaan elkaar er wel even doorheen slepen toch? Proberen positief te blijven, mijn man zegt steeds dat we een tweeling krijgen.... hoezo positief, hahaha.....

Ben aan het wachten op 3 uitslagen, uiteraard van de zwangerschapstest, m'n examen en van een Mantouxtest.... het wachten lijkt een eeuwigheid te duren.....

Ik ga morgenvroeg lekker heen shoppen met m'n moeder en morgenmiddag naar de magnetiseur, dus morgens is weer vol!!!!

Nu maar hopen dat ik vannacht beter slaap.... hoe vergaat het jou 's nachts, kun je wel goed slapen???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden