Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
oh ik herken mezelf zo in jouw verhaal! Bij mij zijn de kwaaltjes ook in heftigheid afgenomen en ik durf ook niet te testen, bang voor het antwoord :-(

Dag Hilly,

Had je dat verwacht? Dat je niet zou willen/durven testen? Ik had van mezelf gedacht, oh ik kan vast niet wachten en ga al na een week testen. Nou toen die week aanbrak, had ik die behoefte helemaal niet en na de tweede week ook niet.. De enige dingen die ik voel zijn af en toe een zeurderige buik, heel licht, stelt weinig voor maar als het ergens op lijkt zijn het ongie- krampjes. Maar das echt teveel gezegd.. En ik heb weer wat steekjes in mn liezen, maar ook lichtjes. Ik was enorm moe in het begin van die bolletjes, ik viel zowat om de eerste dagen. Nu weer een beetje moe maar misschien zijn het de spanningen. Jouw punctie was op maandag 16-4 (toen had ik de tp), dus nog twee dagen en je zit op twee weken. SPANNEND.

Ik vond de eerste week veel enger, ik had best wel last van mn buik/ eierstokken, best wel pijnlijk vond ik die dagen en dan ben je je bewust van wat er gebeurd is en dat er iets gebeurd is in je buik. Dus dat vond ik allemaal indrukwekkend. Een pre-embryo in je buikje... Maar toen de klachten afnamen werd ook mijn beleving anders. Ik voel niks dus gebeurt er wel iets? Inmiddels doe ik alles weer, gister de vloed gedweild. Nu denk ik wel eens, shit had ik wel moeten sjouwen enzo... Hoe 'gedraag' jij je?? Ga je denk je thuis testen? Sterkte meisje!

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Keessie gefeliciteerd!!! Wat een super goed nieuws en wat zal je blij zijn.....:-)))

Voor de andere 2 die binnenkort testen ik duim voor jullie!!!!

Geplaatst

@Lieff, thanx voor het duimen, lieff van je!!! Hoe gaat het met jou?

@Juul, je hoeft toch ook niets te voelen, ik voelde de eerste keer ook niets.... nu ook niet, maar daar maak ik me niet ongerust over. Je kunt allerlei verschijnselen krijgen, maar hoeft niet!!!!

Ik ben benieuwd of je morgen gaat testen, vindt het sowieso knap dat je je zolang in kunt houden.... ik moet eerlijk zeggen dat ik de neiging krijg om morgen ook te testen. Volgens mij moet het toch

wel zichtbaar zijn als ik zwanger zou zijn.... maar aan de andere kant ook wel weer eng om het morgen al te doen.... twijfel.... twijfel.... Ik voel verder ook weinig, wat me wel opvalt is dat ik vaak warme

handen en voeten heb, wat ik normaal gesproken niet heb... en ik ben erg moe... maar dat kan natuurlijk ook van alle spanning en de bolletjes komen!!!

Jij maakt het wel heel bont met je drieling... hahaha.... volgens mij kan dat niet eens toch?? Maar moet zeggen dat ik er wel erg mee bezig ben, zo van... stel je voor dat.... maar we moeten eerst afwachten

of het gelukt is en zo ja.... dan zullen we w.s. in onze gedachten bezig zijn met een één- of tweeling!!!

Meid, heel veel succes met testen, ben benieuwd wanneer je het gaat doen.... dikke knuffel!!!

@Pucca, thanx voor het duimen!!!

Geplaatst

Dank jullie wel, Pucca en Liesjuh. Ik ga in elk geval van het heerlijke lange weekend genieten. Vanavond naar de bios met mn vriend, morgenavond met een vriendin naar een concert. Maandag k'dag. Genoeg afleiding.

Lies, volgens mij kun je wel testen. Het ziekenhuis gaf mij morgen (29ste) als thuistestdatum op, en wij waren gelijk met de punctie toch, 13 april? Tegen jou zeiden ze 30 april he? dat geeft al een beetje aan dat het niet op 1 dag hangt, toch? Maar als je zo zeker mogelijk wil zijn gewoon het advies van het zhuis opvolgen lijkt me.

Jullie horen van me. veel succes Lies.

goed weekend to all!

Geplaatst

@Juul, advies van het ziekenhuis is 1 mei! We hebben er zelf een dag eerder van gemaakt.... krijg je een bloedtest of moet je thuis testen?

Bij ons doen ze niet aan bloed prikken, maar thuis testen. Fijn dat je zoveel afleiding hebt, helemaal goed!!!! Nogmaals succes, duimen draaien!!!!!!

Geplaatst

@Liesjuh, ik vind mijn brief van het zhuis een beetje verwarrend, op de brief staat 29 april thuistest en 1 mei zhuis... Het liefst zou ik gewoon de natuur afwachten, wel of niet ongie. Maar vanwege die bolletjes is dat niet echt handig volgens mij. Ik weet ook niet wanneer ermee moet stoppen.

Ik moet dus eigenlijk gewoon morgen testen. Als ik niet zwanger ben bel ik het zhuis op 1 mei en hoor ik wel of ik alsnog moet testen of niet.

Aah je hebt er al een dag eerder ervan gemaakt. Hm, dan weet ik het ook niet. Twee dagen eerder testen, tja veel meiden doen het. Aan de andere kant, het is al bijna maandag.

Leuk weekendje he. Ik doe wel rustig aan nog steeds (spa enzo), ben ook nog wel moe van alles merk ik.

Maar afleiding is echt fijn. Ik denk er ook steeds aan hoor, maardat vind ik gewoon niet tof. Je kan toch niet echt iets beinvloeden he.

Ik hoop dat je snel goed bericht hebt!:CYBER_HUGS:

Geplaatst

@Juul, dacht dat ze eerder in het bloed konden zien dat je zwanger bent dan op een thuistest... maar dat zal dan wel niet...

Denk dat we beide morgen gaan testen, weet het bijna wel zeker, terwijl ik me zo had voorgenomen om dit niet te doen, ach ja... niets zo veranderlijk als de mens!

Afleiding is zeker fijn, ik heb momenteel geen werk en zat dus alle tijd van de behandeling thuis en dan duurt de tijd wel lang!

Hopelijk komen we morgen beide met goed nieuws.... :positive energie:

Geplaatst
Had je dat verwacht? Dat je niet zou willen/durven testen? Ik had van mezelf gedacht, oh ik kan vast niet wachten en ga al na een week testen. Nou toen die week aanbrak, had ik die behoefte helemaal niet en na de tweede week ook niet.. De enige dingen die ik voel zijn af en toe een zeurderige buik, heel licht, stelt weinig voor maar als het ergens op lijkt zijn het ongie- krampjes. Maar das echt teveel gezegd.. En ik heb weer wat steekjes in mn liezen, maar ook lichtjes. Ik was enorm moe in het begin van die bolletjes, ik viel zowat om de eerste dagen. Nu weer een beetje moe maar misschien zijn het de spanningen. Jouw punctie was op maandag 16-4 (toen had ik de tp), dus nog twee dagen en je zit op twee weken. SPANNEND.Ik vond de eerste week veel enger, ik had best wel last van mn buik/ eierstokken, best wel pijnlijk vond ik die dagen en dan ben je je bewust van wat er gebeurd is en dat er iets gebeurd is in je buik. Dus dat vond ik allemaal indrukwekkend. Een pre-embryo in je buikje... Maar toen de klachten afnamen werd ook mijn beleving anders. Ik voel niks dus gebeurt er wel iets? Inmiddels doe ik alles weer, gister de vloed gedweild. Nu denk ik wel eens, shit had ik wel moeten sjouwen enzo... Hoe 'gedraag' jij je?? Ga je denk je thuis testen? Sterkte meisje!
Alles wat jij hierboven beschrijft had ik ook. Inclusief het 'had ik wel...'. MAAR! Ik kreeg de geest van dit bericht, ben de kruidvat ingelopen, test gehaald en er net overheen geplast. En het venster zegt: ZWANGER! Ik durf nog niet helemaal uit m'n dak te gaan, omdat er natuurlijk geen HCG waarde uitrolt, maar man dit voelt echt al zo goed! ;)
Geplaatst
Alles wat jij hierboven beschrijft had ik ook. Inclusief het 'had ik wel...'. MAAR! Ik kreeg de geest van dit bericht, ben de kruidvat ingelopen, test gehaald en er net overheen geplast. En het venster zegt: ZWANGER! Ik durf nog niet helemaal uit m'n dak te gaan, omdat er natuurlijk geen HCG waarde uitrolt, maar man dit voelt echt al zo goed! ;)

Hilly wat gaaaaaaaf!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Het ene moment zit je op de twijfelstoel en het andere moment test je positief!!!!!!!!!!!!:goodnews: Onwijs stoere actie trouwens dat je spontaan een test bent gaan halen op het moment dat je zo twijfelde. En je test niet eens met een ochtend plassie? Nou ik ben echt heel blij voor je!

Wanneer ga je het doorbellen aan het ziekenhuis!? Dan krijg je alsnog een bloedprik toch voor de waarde?

Ik heb vandaag een beetje meer last van mn buik.. beetje lichte krampjes, lijkt op ongiepijtnjes (in de verste verte). Pf. Denk dat ik morgen toch ook ga testen want nu ik dit voel ga ik weer veel te veel denken en piekeren, dat is niet de bedoeling van het niet testen..

GENIET VAN JE WEEKEND!!!!!!!!!!!!!!!! :icon_flower::icon_flower::icon_flower::icon_flower::icon_flower:

Geplaatst
Geen twijfels meer.Wanneer ga je het doorbellen aan het ziekenhuis!? Dan krijg je een bloedprik toch voor de waarde?
Haha ik werd opeens heel recalcitrant "wel verdorie ik ga hier niet nog 4 dagen bang zitten zijn..." Maar goed, ik twijfel nog wel (karaktertrek) omdat dit natuurlijk niks zegt over de hoogte van de hcg. Maar de pregnyl10k is twee weken geleden en het is middagurine. Dussssss.... :-)Ik moest sowieso op 3mei komen voor bloed, dus dan hoor ik een waarde...Aaaaaaaahhhhhh :-D
Geplaatst

Oh ik heb gewoon de hele nacht wakker gelegen….wat ben ik blij en onzeker en gerust en ongerust en….wow ik word er weer helemaal emo van!! Wat lief lief lief al jullie reacties!!!

En sorry Lies, ik was inderdaad laat!!!! ;-))

Heb 's ochtends de bloedtest gedaan en zou tussen half 2 en half 4 gebeld worden, uiteraard belden ze pas aan het einde om kwart over 3…ik hield het niet meer van de spanning!!! Ze zei meteen; 'ik heb goed nieuws voor je', heerlijk gevoel en ik heb amper nog gehoord wat ze daarna zei, hahahahaha!! Manlief meteen gebeld; 'hallo papa' :-)) 's Avonds samen gaan eten en daarna langs beste vriendinnetje en haar man gelopen en tranen met tuiten gehuild en de mannen flink doorgedronken om het te vieren, wat een spanning is er van ons afgevallen!!!

Nu een nieuwe spanning….wat gaat er allemaal gebeuren? Maar ook proberen te genieten!!

Lieve Juul, jij morgen, hoe trek je het nog?? Die laatste paar uurtjes wat een bizar gevoel he?? Ik ga al duimen maar dan morgen nog extra voor jouw positieve test :-))) En lieve Juul nog niet O is GOED!

Lieve Lies als je ook besluit om morgen te testen…ik duimen ook dubbelhard voor je!!!!!! Hihi een drieling…who knows ;-) Ook daar duim ik gewoon voor hoor ;-))

Hilly!!!!!!! Gefeliciteerd!!!! Een positieve test is een positieve test!!!!! Wow wat super, geniet van je gevoel!!!!!

:toppie:

Lieve lieve girls die nog aan het wachten zijn, ik duim en hoop en denk zo aan jullie en hoop zo dat we het groenste clubje van het forum worden :-))))

( Lieff wat een mooie kleur groen, dank je :-)) )

@ all, zo blij met jullie!!!!! :-))

:blowkisses:

Geplaatst

POSITIEF GETEST!!!!!! :36_1_13:

Ik ben helemaal in shock.................. niet durven verwachten, tranen..............

Lies, ik duim voor je!

groetjes aan allen

Geplaatst

:woohoo:

Lieve Juul, wat een geweldig nieuws, Gefelicitéééérd!!!!

Je vriend had dus toch gelijk hè, hahaha.... helemaal super!!!

Mijn man had ook gelijk, want wij zijn ook zwanger!!

Wat een onwerkelijk gevoel hè... zo bijzonder....

Geplaatst

Whaaaaah wat gebeurt er hier!!!! :happydance:

Hilly, Juul en Liesjuh wat een mooi nieuws, heerlijk! Van harte gefeliciteerd meiden!!

@ Keesie: die vreugde en onzekerheid door elkaar, dat is een gek gevoel he! Maar eerst even genieten. Heb je zelf nog een testje gedaan? Altijd leuk om het te zien staan of om eindelijk eens 2 streepjes te zien.

Geplaatst
:woohoo:

Lieve Juul, wat een geweldig nieuws, Gefelicitéééérd!!!!

Je vriend had dus toch gelijk hè, hahaha.... helemaal super!!!

Mijn man had ook gelijk, want wij zijn ook zwanger!!

Wat een onwerkelijk gevoel hè... zo bijzonder....

Neeeeeh! het moet niet gekker worden, jij ook positief getest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Van harte gefeliciteerd!!!!!!!!!!:aaaflowersmiley:Suuuuperrr!!!!!!!! Ooh spannend he, worden het het er een :happy11: of twee?!:happydance::happydance:

Thx Lieff!!! thx Annelies!!!! en alle anderen die zo meeleven.

@ Lies, maak er een fijne dag van en veel succes de komende dagen met het laten bezinken.

Denk dat ik z een rondje vondelpark ga doen ofzo, even bijkomen van de spanning. Ik trilde gewoon tijdens het testen. Maar ik had vanochtend ineens een goed gevoel.

De strepen kwamen gelukkig meteen al te voorschijn.. Nu de komende weken doorlopen tot de eerste echo.

Voor de meisjes die nog moeten wachten straks:

-wachtweek 1: vooral napijn van de punctie..

-Ik had in wachtweek 2 haast elke dag periodes van "bandenpijntjes" licht trekkend/ zeurend gevoel in mn buik en steken in mn liezen

-gister voor het eerst getemperatuurd, had ik ineens 37,1 terwijl ik meestal 36,6 heb ongeveer

-constant moe/ suf

-bij het inbrengen van de bolletjes (excusez de bljak) voelde het anders van binnen (sorry), alsof het dicht zit verderop zeg maar (..)

.....ter info voor meiden die binnenkort moeten wachten ... maar geen bloed dus bij mij

@ all, dank jullie voor het duimen, denken en de support. Heel erg leuk om dit met meiden te kunnen delen allemaal die precies hetzelfde doormaken.

Veeeel groetjes

Juul

Geplaatst

Wauwie, wat een weekend. Wat een geweldige resultaten.

Heel erg gefeliciteerd.Juul Hilly en Liesjuh wat geweldig voor jullie.

Geniet van jullie fantastisch weekend.

Wanda

Geplaatst

Sooo wat een goed nieuws hier allemaal!!!

Gefeliciteerd Liesjuh Juul en Hilde!!! Wat een fantastisch nieuws zeg!!! :-))

Geniet van dit heerlijke nieuws.....

Geplaatst

Pucca, helaas ben ik het niet, maar Hilly is de gelukkige :-)

Lieve Juul, Hilly en Liesjuh van harte gefeliciteerd en vasthouden dat kleintje hoor!!! Oew wat een spannende tijd gaan jullie nu in. Ik ga keihard duimen voor jullie!!!

Ik ben echt door de grond gegaan van de buikpijn gisteren. Gisteravond nog even mijn urine laten testen bij de dokterswacht voor een eventuele blaasontsteking, maar dat was het niet. Het zijn dus echt de hormonen. Gelukkig valt het vandaag wel weer mee.

Serieus meiden: Ik val van de ene verbazing in de andere: wat worden hier vreselijk veel vrouwen zwanger!!! Ik blijf het maar herhalen. Het is echt geweldig en hoop dat we uiteindelijk allemaal een prachtig mensenkindje in onze armen mogen sluiten.

Gistermiddag was ik bij onze buren die een puppy hebben gekregen. Ik had dat kleintje tegen me aan en moest gewoon huilen haha. Ben een vreselijke dierenvriend en heb alles voor ze over, maar denk dat deze reactie echt kwam door de hormonen hihi. Maar altijd leuk he dat jonge spul. Al die lammetjes in de wei, eenden kuikens, etc. Nu nog mooi weer en allemaal een zwanger buikje .... :-) Het zou toch wel geweldig zijn als we in juli zwanger kunnen trouwen positive%20energie.gif

Zou ik trouwens ook in het lijstje mogen staan?

Hilde (31) Nij Smellinge, Drachten i.s.m. Isala Klinieken Zwolle

26 april start Gonal-F 150

Eerste follikel meting 2 mei

Nog een fijn weekend en een gezellige Koninginnedag

Liefs Hilde

Geplaatst
POSITIEF GETEST!!!!!! :36_1_13:Ik ben helemaal in shock.................. niet durven verwachten, tranen..............Lies, ik duim voor je!groetjes aan allen
JAAAA!!! Jij ook!! Mooi hoor :-D Wanneer mag jij nu bloedprikken?
Geplaatst
:woohoo:Lieve Juul, wat een geweldig nieuws, Gefelicitéééérd!!!!Je vriend had dus toch gelijk hè, hahaha.... helemaal super!!!Mijn man had ook gelijk, want wij zijn ook zwanger!!Wat een onwerkelijk gevoel hè... zo bijzonder....
En nog één!!!! Wat fantastisch! Dikke zoenen dames! :-D

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden