Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@ Nienos goed gedaan meis echt :clap2: en naar veel embryo's , hoor je maandag alleen hoeveel er zijn of krijg je meteen de TP ???

@Wanda schatje bedankt

Geplaatst

Wow Nienke 13 eitjes dat is 100% score, wat fantastisch!!!! En fijn dat het zo snel voorbij was, nu goed uitrusten en jezelf lekker laten verzorgen :-) Spannend ook weer om straks te horen hoeveel embryo's jullie hebben, hopen op ook een mooie score daar! Hebben jullie dan maandag ook al meteen een terugplaatsing?

@ Wanda, ja wij hebben allebei 'bijzondere' bloedgroepen blijkt…ik B- en hij AB+. Wist het eerlijk gezegd m'n bloedgroep niet eens ;-)

@ Lieff, ja zo fijn dat het 'je-normaal-voelen' weer een beetje terugkomt, heerlijk!! Wel balen dat je zoveel hoofdpijn hebt, zou het zeker met de verloskundige overleggen hoor wat je er eventueel aan kunt doen want dat is niet fijn als je het constant hebt! Wat voor een prik krijg je met 27 weken dan?

@ Mely, joepie wat goed te horen dat het er 2 mogen worden, dubbel kans :-)) We gaan voor je duimen hoor, op naar maandag en op naar die positieve test!!!!!

@ all, lekker weekend!!!

Geplaatst

@Hoi dames vandaag TP van 2 Cryo's en hopen dat ze blijven plakken wat een spanning vandaag pfffffffff moeste heel lang wachten op de telefoon maar die kwam wel pff ik heb nog 1 Cryo over wat een tegenslag maar ja nu heb ik 2 lekker warm en mag al op zondag testen.

Ik lees het morgen eventjes nu ga ik slapen ben doodmoe.

Welterusten

Geplaatst

Ow spannend @Mely heel veel suc6 en sterkte tijdens je wachtdagen...gelukkig duurt het nu geen 2 weken!!

Ik vrijdag weer een echo....ben zo benieuwd of allebei de hartjes nog kloppen...?!

Geplaatst

@ Keesie: ik wist ook niet wat mijn bloedgroep was. Maar jullie situatie is anders, zie ik. Ik moet een injectie, omdat ik antistoffen tegen de baby kan aanmaken, geen idee welke injectie.

Wat moet jij dan doen?

@ Mely: spannend! Hoe gaat het nu met je?

@ Pucca: voor jou ook spannend, duimen dat de hartjes allebei nog kloppen. Bijzonder hoor, een tweeling in je buik :).

@ Hier: alles gaat goed, ben in totaal 1 kg aangekomen en dat is netjes. Hartje dinsdag horen kloppen bij de vk, wat bijzonder!

Geplaatst

@Pucca Spannend hoe was jou echo ?

@Lieff netjes hoor niet veel aangekomen zeg , ik wilde altijd de klopende hartje geluid opnemen en de hele tijd naar luisteren he he gekie he....

hier te rustig geen rare pijn krampen helemaaalllllll stil.... pfffff nog een dag dan mag ik testen maar ik ben heel voorziechtig omdat ik pas volgende week wonsdag zekker weet en hoop dat ik mijn duivels niet krijg .

En hoe gaat met andere dames Kessie.....Wanda.....

Geplaatst

@ Lieff, ik moet in week 27 juist bloed laten prikken om te kijken of er anti stoffen inzitten. Afhankelijk van die bloedafname kijken ze wat er gebeurt; ik krijg met 30 weken en binnen 24 uur na de bevalling een injectie met anti-D als de baby rhesus-D positief is.

Ga er vanuit dat het helemaal goed komt omdat ze het zo uitgebreid testen :-)

En wow, 1 kg aangekomen met 17 weken, super!!! Ik ben nu 1,3 kg aangekomen, vond ik al netjes ;-)

@ Mely, ooohhhh wat spannend voor je…en morgen al voorzichtig testen…jeetje wel fijn dat je met een cryo wat sneller mag testen, dan is dat ellendige wachten in ieder geval wat korter. Hoop het zoooooo voor je, al m'n positieve gedachten gaan naar je uit, duim duim duim!!!!!!!!

@ Pucca, hoe was je echo????

Geplaatst

Hey @Keessie onze echo was super!! Ze doen het allebei super goed liggen helemaal op schema allebei nu dus de ene is hard gegroeid! We krijgen een 1eiige tweeling dat houdt in dat er (gelukkig) 1 cryo is blijven plakken en niet zoals wij dachten 2!! Anders hadden het er dus ook 3 kunnen zijn!! Nu weer op naar de volgende afspraak 19-7....

Hadden julie ook dat jullie darmen zo irritant langzaam werkten?? Normaal ging ik 3 keer op een dag nu mag ik blij zijn als ik 1 keer in de 3 dagen kan :-( ik heb vandaag maar Activa gekocht hopelijk werkt het!

Fijn weekend allemaal verders xx

Geplaatst

Liefe dames bedankt voor jullie worden nu weer een test gedaan negatief toen heb ik min agenda gelezen WD8 vandaag toch te vroeg getest ? ik weet niet meer heb besloten om te vachten tot woensdag geen testen meer wordt ik helemaal gek van ( doe namelijk voor de eerste keer) ik blijf netjes wachten tot mijn duiveltjes en dan zie we wel .

Geplaatst

Mely, mag je dan woensdag naar het ziekenhuis voor bloed prikken of moet je dan nog steeds thuis testen??

Heel veel sterkte ik blijf voor je duimen.

Pucca, geweldig dat je echo zo mooi is. Het is ook iedere keer weer heel blijzonder. Blij te horen dat je nu 2 mooie kloppende hartjes hebt.

Een een-eiige (zit het in de familie??) en bijna een drieling dus ;)

Mijn darmen zijn altijd een rommeltje geweest. Soms maar 1 x per week. Nu probeer ik veel fruit te eten en het toch wat consequenter te maken.

Ik ben al een hele grote fruit eter van mezelf. Zit nu soms op 1/2 kilo kersen en een nectarine of 3 per dag.

Vandaag mag ik even bij de verloskundige langs voor een echo. Helaas als spoedje. Had vanochtend met naar de wc gaan wat bloed verlies.

Niet veel maar toch even laten controleren.

De angst zit er direct weer in. PFFFFFFFFFFFF

Wanda

Geplaatst

Hier ook alles in orde.

Bloedverlies was waarschijnlijk een combinatie van een placenta die naar achter aan het "kruipen" is en iets te hard te duwen met ontlasting :color:.

"Kleintje" is stevig gegroeid en heeft (nu al) enorm lange benen.

Voetjes waren 2,08 cm.

Echt even gerust gesteld. Gelukkig vrijdag nog een keertje voor "officieel" VK bezoek.

Ik voel de baby nog niet. Maar waarschijnlijk is het kindje blij dat ik eindelijk rustig ben... eindelijk zover als mogelijk klaar met niezen / hoesten en hooikoorts.

XXX

Wanda

Geplaatst

Hoi alle

Voor mij ende oefening volgens mij is mijn menstruatie begonnen wel wat minder dan normaal, dus morgen zie ik of die doorzet , sorry straks lees ik bij nu efff niet pffffffff ben boos op mezelf echt enooooooormmmmmmmmmm.

Geplaatst

@ Pucca, oh wat een heerlijk gevoel moet dat zijn geweest dat jullie 2 kleintjes het zo goed doen!!!! Super hoor :-))) En ja die darmen…ik heb daar gelukkig geen last van gehad maar je hoort het wel heel vaak dat je er last van kan hebben…allemaal door de hormonen. Hoop dat de Activia wat helpt. En het is alweer bijna de 19e…:-)

@ Wanda. mmmmm dat zal ff schrikken zijn geweest…bloed, bah!!! Fijn dat je meteen terecht kon en de kleine weer even hebt gezien :-) Ben benieuwd wanneer je de baby gaat voelen!!

@ Mely, dikke knuffel meid….wat een ontzettend naar gevoel weer dat het niet zo mocht zijn :-( Sterkte…!!

@ hier, dubbel al die verhalen…wat blijft het toch een emo verhaal!! Hier ook dubbel, ben natuurlijk superblij maar word soms ook bang wat er allemaal nog mis kan gaan….omdat ik me nu heel goed voel en pas een mini buikje heb voelt het nu alsof er 'niets' is. Heb pas 20 aug weer een echo, wel een afspraak met de vk op 1 aug maar dan geen echo. Blijft toch een heel spannende tijd…..

• 2 weken later...
Geplaatst

Hier alles goed! Donderdag de 20 weken echo gehad en alles is goed met ons kleintje. We weten nu ook het geslacht, super leuk om te weten!

Gisteren naar Babydump geweest, want we zouden wel eens even spullen gaan bestellen. Niet dus haha. Ik twijfel ontzettend, vind alles leuk, maar ben bang dat ik dan ergens anders iets leukers tegen ga komen. En wat een verschillende spullen he, zie door de bomen het bos niet meer. Moet me er echt goed in gaan verdiepen.

Hoe gaat het met jullie?

Keesie, nog zo onzeker? Ik herken het helemaal hoor, zou dat blijven tot aan het eind? Ik voel elke ochtend als ik net wakker ben of mijn buik er nog wel is, slaat nergens op, maar dat is toch wel een teken van onzekerheid. Moet zeggen dat de 20 weken echo wat rust geeft en hoop dat dat zo blijft. Wanneer mag jij?

Pucca: hoe is het met de tweeling?

Wanda: Ik las in het dec topic dat je vanalles hebt besteld, misschien heb je nog wat tips voor me? Wij gaan waarschijnlijk voor de Miami kamer van Babydump.

Mely en Annelies: hoe gaat het? Zijn jullie bezig voor een volgende poging?

Geplaatst

Hoi Lieff,

Ja we hebben inderdaad alles bij Babydump besteld. We hadden het kamertje 2dehands gekocht dus dat scheelde wel.

Tips die wij gehad hebben:

Zet je box op wielen, zo kan je je kleintje door huis meenemen. Maar ook als er bezoek is, en hij/zij heeft rust nodig kan je de box verrijden naar een rustig plekje.

Wat betreft de kinderwagen wilde mijn man 2 dingen; luchtbanden (duwt makkelijker op strand / in bos) en 4 wielen. We hebben een hond en als je met 3 wielen een wagen hebt, en de hond trekt dan ligt die sneller om dan een 4 wieler. Wij kwamen dus uit bij 2 wagens (maxicosi mura 4 en mutsy single spoke, is de eerste geworden).

We hebben nu de kleur walnut brown gekozen maar mocht het nou een meisje zijn dan wordt het toch cherise. Dan kan nog gewijzigd worden. Who knows.

Een tip die ik wil toevoegen, zonder je stress te geven is zorg dat je belangrijke dingen zsm besteld zijn. Er is op dit moment een levertijd van 12 weken (!!!!!!!)

Ik vind dit zelf erg lang. Wij zouden nu alles krijgen halverwege oktober. Dan ben ik 30 weken.

Bij ons speelt de angst nog steeds dat mijn zusje is bevallen met 30 weken, ik weet dat je dan niets nodig hebt in eerste instantie (neefje heeft 6 weken in ziekenhuis gelegen, en doet het nu enorm goed trouwens) maar toch.... dan wil je thuis alles klaar hebben staan.

Ik vind zelf een babyfoon met webcamera dood eng. Altijd het gevoel dat die te hacken zijn en dat dan andere mensen naar je kindje liggen te kijken.

Ons gevoel was dat er bijna alles uit ging dat geen webcamera heeft. Dus die hebben we ook snel mee besteld.

Schrik niet maar de standaard van het babybad is meestal duurder dan het bad zelf.

Dat vonden wij zooooooo stom.

Maar ja.... die is wel weer verplicht voor de kraamzorg.

Andere tip van een vriendin is dat je de eerste kleertje moet kiezen die niet OVER het hoofdje heen gaan. Dus een soort wikkelvestje.

Dit is omdat het hoofdje in eerste instantie erg gevoelig is, alles heeft natuurlijk in de verdrukking gezeten.

Ik heb van mijn zusje haar overschot van haar kraampakket gekregen, het blijkt dat een kraampakket met het hele minimum bevat en dat je eigenlijk altijd meer nodig hebt.

Wat precies dat weet ik niet, zou je even na kunnen vragen bij vk.

O ja tip van de vk, maak je kraampakket niet te ver van tevoren open, blijkbaar kun je je aardig rot schrikken van alles wat erin zit.

En zo (meer) angst krijgen voor de bevalling.

Andere tip van de vk; als je je kleertjes al vroeg wilt wassen (natuurlijk zonder wasverzachter, ik heb overal neutral voor gebruikt) stop het dan ik zakken (ik gebruik pendaalemmerzakken) anders moet je ze een maand / 14 dagen voor de bevalling weer wassen.

Stof kan aardig wat irritatie geven voor je kindje. Ik heb nu alles per maat uitgezocht.

Wij hebben komende woensdag onze 20 weken (19 wkn en 2 dgn) echo. Dan weten we wat het wordt. We(Ik) heb(ben) wel al een voorgevoel hoor. Maar ja....... nu hopelijk bevestiging. En anders is het ook goed hoor hihihi.

Daarna ga ik kijken of het niet te veel jongen / meisje is terwijl wij het andere krijgen (snap je.... )

Tot nu toe hebben we heeeeeeel veel gekregen van mensen dus even uitschrijven wat we daadwerkelijk hebben. En dan "bijshoppen".

Oei, toch een heel verhaal geworden. Als je iets niet snapt, laat je het maar weten hoor. Mijn gedachten springen vaak van de hak op de tak.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Keessie, hier ook nog steeds dat onzekere gevoel hoor.

Vaak nog even kijken na toiletbezoek. Even zeker weten.

Ik hoop dat de 20 weken echo idd die rust een beetje geeft.

XXXX

Wanda

Geplaatst

@ Wanda: fijn zoveel tips! :)

Wij gaan voor de Mura 3, maar heb ook zitten kijken naar de Mutsy omdat de stang hoger is (we zijn allebei lang). De Cherise wandelwagen is super leuk (staat bij babydump), heb je de Cherise reisweig ook al gezien? Die vind ik nl. wat minder mooi. We willen over 2 weken gaan bestellen, dan hebben we vakantie en kunnen we door de week. Ddan is het hopelijk wat minder druk en hoef ik niet steeds rond me te kijken als ik een gekleurd truitje ofzo vasthoud.

Je zus bevallen met 30 weken, oei. Dan wil je idd alles wel vroeg klaar hebben staan. Hopelijk blijft jouw kindje netjes min. 38 weken zitten :).

Wat gebruiken jullie in de reiswieg en de auto maxicosi? Een dekentje, een voetenzak of een wrapper?

Ik heb trouwens een babykamer gewonnen van Babydump t.w.v. 499 euro. We mogen dat bedrag ook gebruiken voor een andere kamer, dus dat gaan we doen.

Geplaatst

Lieff, wat gaaf dat je je kinderkamer hebt gewonnen. Dat is nog eens een gave prijs. Heerlijk lijkt me dat.

Wij gaat in de maxicosi een wrapper gebruiken. Ik heb er 1 tweedehands gekocht en 1 nieuw van mijn schoonmoeder gekregen voor mijn verjaardag.

Ik snap helemaal waarom jullie naar de mutsy zijn gaan kijken. Dat is bij ons ook het geval. Ik vind alleen het inklapsysteem bij de maxicosi veel fijner.

Door iedere keer die klap te moeten maken bij de mutsy gaat dat systeem best vaak kapot. En bij de maxicosi loopt dat allemaal wat soepeler.

Dat was voor ons de doorslag.

Ik kan me voorstellen dat je niet iedere keer rond wilt kijken als je een bepaalde kleur beet pakt.

Wij wonen in zeeuws-vlaanderen en moeten dus of naar roosendaal of naar eindhoven. Eindhoven heeft dan onze voorkeur. Ze hebben zoooo veel. En we hebben er 8 jaar gewoond dus het is bekend terrein.

Het voordeel van verder moeten rijden is dat de kans dat je bekende tegen komt een heel stuk minder groot is.

hihihi.

Mijn neefje is inderdaad enorm vroeg geboren, maar het is zoooooo'n scheet. En hij heeft er niets aan "overgehouden".

Zijn motoriek moet je niet met een baby van 10 maanden vergelijken maar met eentje van 7,5 maand. Echter lengte / gewicht is gewoon aan 10 maanden.

Een lekkere dikke knoeperd dus. Helaas woont hij in Groningen dus heel NL ligt er tussen en zo vaak zien we hem dus niet.

Dat is wel jammer. Maar we redden ons met foto's en filmpjes.

hihihi.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Ik heb net eens op de website van bd gekeken en de winkel in Eindhoven is idd erg groot zeg! Weet al waar wij naartoe gaan in de vakantie. Lekker ver weg haha.

Welk merk wrapper heb je? Ik zit te kijken naar de Lodger, maar is best duur.

Mooi dat het goed gaat met je neefje! :)

Maar jullie zijn dus geen 'echte' z-vl'ingen haha. Ik wel hoor!

Geplaatst

Lieff, je moet eens op markplaats kijken. Dat scheelt zoooooo veel.

Als je ze goed wast, is er geen centje pijn en idd veel leuker wat prijs betreft.

XXXX

Wanda

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden