Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Marielle ook mijn ziekenhuis is in juli dicht dus voor mee is dus poging in juni net op tijd, maar ja morgen weet je wat meer mischien toch wel ?, ik hoor het ik mag in rust periode nog op naturlijke manier proberen mag jij ook?

@Analies al volgende week voor controle het gaat nu opeens snel he , ik moet nog wachten op mijn duiveltjes pas rond 10 juni dus 2 weken verschill tussen ons he he meid we gaan voor ..

@Wanda tussentijdse echo wat spannend zeg en weer leuk dat je dit kan wel stikken maar ja en dromen ja ik zeg altijd dromen zijn dromen gelukig ben ik waker en het is niet waar. ik hoor het ....

@Lieff wanneer heb jij echo en hoe gaat het nog veel kwaltjes??

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

@mely: je schrijft dat je in je rust periode op natuurlijke manier mag proberen, maar wat houd dat precies in krijg je dan medicijnen of moet je dan ook iets spuiten, of hoe werkt dat dan, want ik heb de maand juni en juli mijn rustpauze, 1 maand rust en 1 maand vakantie van het ziekenhuis, maar zou graag volgende maand ook goed willen benutten, maar hoe werkt dat dan op natuurlijke manier?

Geplaatst

Ik denk dat ze bedoelt om toch te proberen spontaan zwanger te worden. Of niet?

@ Wanda: hoe was het?

@ Pucca: hoe gaat het met jou?

Geplaatst
@mely: je schrijft dat je in je rust periode op natuurlijke manier mag proberen, maar wat houd dat precies in krijg je dan medicijnen of moet je dan ook iets spuiten, of hoe werkt dat dan, want ik heb de maand juni en juli mijn rustpauze, 1 maand rust en 1 maand vakantie van het ziekenhuis, maar zou graag volgende maand ook goed willen benutten, maar hoe werkt dat dan op natuurlijke manier?

Ik mag proberen spontaan zwanger te raken dat mag volgens mijn arts zonder hormonen en jij dan??

@Lieff Dank je wel , zie je werken en eventjes privé dingen doen gat niet samen he he

Geplaatst

@mely: oke bedoel je dat zo ik dacht dat je dan een hormoon kreeg ofzo die dan net wat extra's geeft om te zwanger te worden, sorry begreep je verkeerd.

Maar ik ga deze 2 maanden ook niet aan de pil ofzo dus het word dan zowie zo op natuurlijke weg proberen deze aankomende 2 maanden, maar even afwachten wat het ziekenhuis morgen zegt, want weet niet wat er mogelijk is met bijvoorbeeld terugplaatsing in eigen cyclus of dat mogelijk is, maar dat vraag ik morgen, jullie horen het morgen wel

Geplaatst

He lieve meiden! Ik heb inderdaad genoten van een heerlijk lang & warm weekend, wat een genot!! Gek genoeg lijken de dagen dan ineens supersnel te gaan, ook fijn ;-)

Vanmorgen m'n 2e echo gehad; precies 9 weken en alles zag er prachtig uit!!!! Heb een filmpje gemaakt voor m'n vriend en het hem gestuurd, zodra hij wakker was meteen gekeken en zoooo blij!! Ik mag nu ook naar een 'gewone' verloskundige omdat ik geen risico zwangerschap heb, dus heb meteen een afspraak gemaakt voor de 12 weken echo op 21 juni. Weer iets om naar uit te kijken, maar sta er nu wel een stuk rustiger in, heel lekker gevoel :-)

Lieff, jij 12 weken nu….wow!!! Nu mag de hele wereld het weten, kan me voorstellen dat die reacties allemaal superfijn zijn. Lees dat je je ook beter voelt qua moeheid enzo, heel fijn dan kun je er ook het meest van gaan genieten.

Marielle, wat lief van je dat je je dochtertje nu even lekker verwent met leuke dingen doen, dat is toch ook wel heel bijzonder! Ben benieuwd hoe het vandaag in het zh was!!

Annelies, oh wat fijn, nu heel braaf hahahaha de juiste meds en dan mag je alweer door!! Fijn voor je hoor!!!! Volgens mij sta je er nu heel positief in, goed van je hoor, dat gaat echt helpen :-))

Wanda, oh wat lekker dat je die vriendin toch hebt, even 'stiekem' kijken, wat heerlijk!! Want het blijft spannend he…

Mely, nou voor jou komt het ook weer dichterbij meis, fijn dat het nog net kan voordat het ziekenhuis dicht is. Duim duim duim!!!!

Geplaatst

@keesie:

Ik begin in juli met pilletjes progynova, zodra mijn menstruatie begint, en dat 17 dagen, dan is ongeveer bijna de vakantie van het ziekenhuis en lab voorbij.

Ik moet ongeveer de 3e week juli ongi moeten worden, dan 17 dagen progynova slikken en dan op dag 17 de terugplaatsing dan is het ziekenhuis net weer open, anders moest ik 3 cyclussen wachten en dat vond ik wat lang duren dus ik mag in de vakantie van juli beginnen.

Heb weer iets om naar uit te kijken...

Geplaatst

Keesie,dank je wel hoor.. Ja,ik ben redelijk positief nu.. Ik hou je sowieso op de hoogte meid! Héél blij dat je een zalig weekend achter de rug hebt,zo moet dat zijn hé? ;) Super dat alles goed gaat meidje,het is je van harte gegund! Dikke zoenx :toppie:

Geplaatst

Hoi meiden, ik ben hier al een tijdje niet meer geweest na de teleurstelling in april dat ik mijn behandeling moest stoppen maar ik ben er weer!

Wat super om te lezen dat het zo goed gaat met de zwangeren onder jullie! Echt zo fijn om te zien dat jullie allemaal via ivf zwanger zijn geworden. Ik lees dat de meeste van jullie wel wat last hebben van kwaaltjes. Hopelijk zijn jullie daar snel vanaf.

@ Mely, ik zie dat jij in juni een cryo terugplaatsing krijgt? Weet je al wanneer dit zal zijn. Gelukkig heb je er 6! Dat is positief.

@ Annelies, zit jij nu ook in je behandeling? Lees ik dat het niet helemaal goed is gegaan bij je vorige behandeling?

@ Marielle komen we elkaar hier ook tegen :-).

@ Pucca, wat spannend 2!!!! Wie weet, het zou wat zijn. Echt fijn om er tussen uit te gaan hé. Vorige maand ben ik ook nog een weekje op vakantie geweest. Ik ben daar zo tot rust gekomen. Zo goed als niet met zwanger worden bezig geweest. Helemaal tot rust gekomen.En nu ben ik dus weer begonnen met een kort schema. Op dag 2 decap en vanaf dag 3 gonal f. Ik zit vandaag op dag 6. Op dit moment heb ik eigenlijk bijna nergens last van. Ik hoop dat het dit keer wel goed gaat.

Geplaatst

@Kessie Dank je ik ,voel nu i dat k er klaar voor ben en wacht op mjin duiveltjes 10 juni hoop ik en daarna de dag 11 of 12 afspraak voor echo dus nog eventjes geduild . Hoe gat met jou wat leuk dat je nu naar gewone verplegkeundige mag spannend heb jij veel last van kwaltjes?.

@Marielle1985 wat spannend een leuke vooruitzicht dus nu lekker rusten en genieten van de zomer .

@Annelies hoe gat met jou ah meid toch kom op we gaan gewoon voor blijfen hopen en dromen toch , wat zijn jou planen verder ?

@Nyanyacilla als er alles goed is eind juni TP jij ben begonen met spuiten lees ik goed dat je geen bijwerkingen hebt.

Pucca Hoe gaat met jou ?

Geplaatst

@nyonyacilla:Ja,de eerste ivf-poging is mislukt maar ik heb nog 3cryo's zitten in de vriezer dus normaal in juni TP.. De vorige keer heb ik de verkeerde medicatie genomen,moest enkel progynova nemen maar nam er utrogestan bij ook,oeps!! Nu terug bezig met,ENKEL,progynova! :)) Is lief dat je het vraagt meid! Ik hoop mee met jou dat alles goed gaat deze keer! En héél erg leuk dat je gn bijwerkingen hebt! groetjes x

@mely: Alles goed met mij meid en met jou? We laten ons kopje niet hangen hé en we gaan er terug volle moed aan beginnen! zoenx

Geplaatst

@ Annelis ja zekker wij beginen met groene kleur geen rood meer is mijn doel wanner zou jij de TP hebben in juni??? Ik ongeveer als Cryo goed ontdooid 24 of 25 juni

Geplaatst

Mely:Ik weet niet wanneer ik mijn TP heb.. Woensdag op controle en dan zal ik meer weten! Hou je zeker op de hoogte.. Ik bewonder je positieve ingesteldheid meid en ik deel ze ook volledig! Vanaf nu GROEN,we gaan er volle bak voor.. zoenx

Geplaatst

Hoi allemaal

Ben gisteren teruggekomen van een paar heerlijke dagen heel mooi weer Spanje en dan valt het vandaag toch errug tegen brrrr

Gaat best goed eigenlijk nergens heb ik last van....geen buikpijn niet misselijk best wel raar vorige keer steeds misselijk en pijn in me buik....weet niet of het nou een goed of slecht teken is. We wachten het maar af woensdag mogen we testen....nog een paar dagen in spanning zitten....

Geplaatst

@ Marielle, wat goed dat ze het zo oplossen en dat je niet 3 cyclussen af hoeft te wachten! Juli duurt nog maar een maandje ;-) kan me voorstellen dat het lekker is om ergens naar uit te kijken. Een doel hebben we allemaal maar het is zo fijn om er ook 'echt' mee bezig te zijn en niet maar af te wachten. Tenminste zo heb ik het ervaren, toen ik eenmaal begon met de behandeling voelde het zo lekker om ergens mee bezig te zijn. Op naar een mooi positief resultaat!!

@ Annelies, lief van je, leef met je mee hoor, dus superfijn dat je ons op de hoogte houdt; elk duimpje extra helpt ;-) Succes woensdag, op naar GROEN GROEN GROEN!!

@ Nyonyacilla, goed om van je te horen meis!!! En supergoed dat je weer kon beginnen!! Hoop dat je de juiste dosis goal nu te pakken hebt en lekker veel eitjes aan gaat maken!! Wanneer heb je weer een echo?

@ Mely, komt al lekker dichtbij de 10e, misschien zelfs wat eerder, zou ook nog kunnen. De kwaaltjes wisselen zich af, moet wel elke nacht eruit om naar het toilet te gaan, da's vast een voorbereiding ;-) Maar komen er wel doorheen en hoop dat jullie allemaal heeeeel snel mee kunnen babbelen over de kwaaltjes :-))

@ Pucca, ja wat een rotweer he nu….die overgang is wel killing ;-) maar fijn dat je het heerlijk hebt gehad!!! Jeetje woensdag testen, wat superspannend voor je, vond je de wachtdagen in Spanje een beetje goed gaan of gingen ze juist sneller? Oh lieve Pucca, ik duim voor GROEN GROEN GROEN!!!!!!!

@ all, vandaag m'n ouders ingelicht en m'n vriend donderdag z'n moeder; zo blij allemaal, zo'n fijn gevoel, die roze wolk begint bij mij een beetje in te treden ;-) en hoop dat jullie heeeeeeeeeeeeeeeeel snel volgen, m'n duimen draaien voor jullie girls :-)

Geplaatst

@Pucca spanend nog een paar dagen ik duim voor jou op naar groen!!!!!

Kessie wat leuk al die reacties ik kan me wel de gevoel voorstellen meid je heb helemaal gelijk blijf lekker in jou roze wolk ah ja de kwaaltjes als je die niet hebt ween je ze en als je die hebt wil je dat ze wat minder worden nooit echt goed he he maar ik hop binnenkort met jou daarover te kunnen praten nog een week en al je 3e echo spannend nog een beetje en da ga je al kleding kopen :)

Geplaatst

Hoi allemaal.....

Hier weer een berichtje van mij......ik kon het niet laten om gisteren een zwangerschapstest te kopen....ik wilde het gewoon weten. Heb nl steeds soort krampen en af en toe rugpijn sinds zondag. Ik dacht gistermiddag ik test gewoon....vond het ook wel eng maar heb het gedaan.....test gedaan weggelopen en durfde haast de douche niet meer in maar heb om het hoekje gekeken.....en wat zag ik een heel licht roze streepje...wooooooow wat er dan door je heen gaat maar dat hoef ik jullie niet te vertellen. Ik de foto naar me vriend gewatsappt.....hij helemaal verbaasd wauw ik wordt papa......

Vanmorgen weer getest streepje iets donkerder......weer wooooow tis toch schijnbaar echt!? Morgen is mijn test dag dus dan komt test nr 3.... Blijft erg spannend allemaal en dan nog de vraag zijn het er 2 of is het er 1???? Morgen het ziekenhuis bellen.....

Ik ben zo blij......:-)))

Geplaatst

WAUW Pucca, wat een geweldig nieuws. En fantastisch hoe je vriend reageerde.

Heel veel succes morgen en laat het maar lekker bevestigen. En of het er nu 1 of 2 is, gaat dat de pret drukken????

GEFELICITEERD. Meid

Wanda

Geplaatst

@Pucca wat goede nieuws zeg van harte gefiliciteerd meid en nog spanend of er 1 of 2 zijn maar in ieder geval je ben zwanger i, helaas ben ik nooit zoveer gekomen tot nu toe maar ik kan me wel voorstelen die spaning zou ik kijken of niet he he maar ik ben blij voor jou meid en geniet ervan :happy3:

Geplaatst

Hoi dames,

Ik schrijf hier al een tijdje niet meer mee, maar ik zag het goede nieuws van Pucca, wat geweldig zeg, Gefeliciteerd!!!!

Bijna iedereen van "ons rijtje van toen" is geloof ik zwanger of niet, wat bijzonder!

Hoop dat het goed met iedereen gaat!!!

Geplaatst

Pucca,wat een geweldig nieuws meidje! Van harte proficiat.. Geniet maar! Zoenx

Aan de andere dames: Deze morgen op controle geweest en mijn gyne was zéér tevreden over de 'dikte' van mijn baarmoederslijmvlies.. (mss een beetje raar om dit hier zo te zetten ;)) 'Zo moet het zijn! Zéér goed hoor!' zei hij.. Dus is Annelies best tevreden.. Nu maandag,11juni,TP van een cryo.. Heb er nog 3 in de vriezer zitten dus hopelijk ontdooid er zich ééntje goed hé? Fingers crossed!!

Aan alle andere dames die weldra een TP hebben,heel veel succes toegewenst!!j

Aan de zwangere dames:geniet,geniet,geniet!!

Groetjes

Geplaatst

@Annelis wat een geweldige nieuws , wat gat er opeens nu snel he meid kom we gaan voor groen , groen.

Ik moet nog wachten .... tot mijn duiveltjes .......en wachten he he

En andere dames hoe gaat met jullie??/

Liefs Mely

Geplaatst

Pucca, hoe voel je je?? Kun je het al een beetje beseffen?? Ik soms nu nog niet hoor dus sta daar niet van te kijken.

Annelies: alle kleine beetjes goed nieuws zijn kleine beetjes goed nieuws. Neem het ervan.

Mely: Wachten is echte hellll. Hoop dat je menstruatie snel komt. Wanneer zou je ongesteld moeten worden???

Gisteren weer eens gezocht met de doppler naar het hartje. Heb het nog niet eerder kunnen vinden.

Maar nu eigenlijk daar was spruit hoor. Met een stevig / goede hartslag. Heerlijk.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@Wanda o wat leuk die geluid van klopende hartje altijd spanend maar toch je voelt je r helemaal in de wolken en alles is perfect heerlijk he he geniet ervan meid . heb je nog verder kwaltijes of ...

Ah ik wacht zolang net als andere hier dus wachten is mijn hoby aan het worden he he op 10 juni zou ik mijn duiveltjes moeten krijgen en daarna ergen eind juni 1e TP van Cryo in naturlijke cyclus volgens beleid van ziekenhuis .

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden