Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Hoi dames ik ben niet zoveel achter PC omdat mijn rechte hand uitgevalen is ,,,wat een mooie berichten lees ik.als ik niet op reageer sorry wel kan ik lezen .

@Annelies jupiie we gan voor groen ik ben aan het duimen !!!!!

@andere dames veel succses ..

Mijn buik is minder ben nog steeds niet omgi geworden en er is vandag dag 32 dus ik snap het niet evetjes afwachten tot donderdag dan ga ik bellen GYN.

dames fijne dag ik ga nu weer rusten

Liest Mely

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Hoi meiden,

Lieff, wat balen dat je zo'n last hebt van migraine. Lig je op bed?

Spannend Wanda, morgen de echo! Veel plezier.

Ik heb gisteren een 8 cellen embryo terug geplaatst gekregen! Super blij mee!! En ik mag gelukkig zijn want van de 6 eicellen waren er 3 bevrucht waarvan er 1 is overgebleven. Het zou wel een heel erg groot wonder zijn als dit tot een zwangerschap zal leiden. Ik durf er niet aan te denken, de kans is natuurlijk heel erg groot dat het misgaat. Nou ja, het wachten is ingegaan.

Geplaatst

@ Nyon: hee wat fijn dat je een 8-cellige embryo hebt. Wel balen dat er verder geen embryo's ingevroren zijn. Was bij mij ook hoor, het was een 4-cellige embryo en de enige die over was. Dus dat wonder gaat bij jou ook gewoon gebeuren!

@ Annelies: hoe is het met jou? Nog 10 dagen, houd je het een beetje vol?

@ Wanda: was de echo goed? Mooi om te zien zeker?

Ik werd vanochtend eindelijk wakker zonder migraine. Ik ben er zo ziek van geweest, want wat een pijn zonder medicatie. Gisteren hadden we een echo gepland staan en ik wilde er perse naartoe, maar toen leek de migraine ook al wat af te zakken. En toen zag ik ons kindje en dan wist ik weer waarom ik die zware medicatie niet inneem. Wat een verschil weeral met 2 weken geleden: de hersenen waren te zien, de maag, de ruggegraat en heel goed de handjes en vingertjes :).

Geplaatst

Lieff, wat fijn te horen dat je wakker bent geworden zonder migraine.

Dat is toch weer een stap in de goede richting.

Hier was de echo geweldig.

Helaas liep de gyn 45 minuten uit.

Dus was het haast haast. Nou kan dat ook lijken omdat we tussendoor een echo hebben gehad bij mijn verloskudige.

En omdat zij een vriendin was heeft de echo 30 - 45 minuten geduurd.

Nu was hier zie je dit, daar zie je dat en voor de rest kijken we bij 20 weken.

Alles was wel tiptop in orde.

Nekplooimeting was helemaal goed. Dus weer een extra geruststelling.

Nu genieten.............. en beseffen???

Nyon, Je ziet bij lieff dat het altijd kan. Vaak hoor je dat de kleinste kansen juist degene zijn waar het goed bij gaat.

Spannend hoor ik ga voor je duimen.

Hoe is het met de andere dames?? Houden jullie de spanning een beetje uit???

XXX

Wanda

Geplaatst

@Lieff: Hoi meidje.. Wat fijn dat die akelige migraine weg is! Hopelijk blijft het ook zo! Ja,nog 9dagen nu en ik houd het nog vol ;) Heb wel woensdag,een héél vermoeiende dag gehad.. Buik pruttelde wat tegen,rug deed een beetje pijn en ik moest m'n broek openzetten want ik had het gevoel dat m'n buik erg opgezet leek en aanvoelde.. Maar nu alles ok. Lief van je dat je aan me denkt meidje! xxx

@Wanda: Zo fijn voor jou dat je een geweldige echo achter de rug hebt! Héél erg fijn voor jou meidje.. knuffel x

Aan alle andere dames: Hoe gaat het met jullie? Alles goed? xx

Geplaatst

Hoi Meiden,

Het is weer een tijdje geleden dat ik gereageerd heb, maar ik had er even genoeg van. Mijn vorige poging werd afgeblazen omdat ik te weinig eitjge had. Ik moest lang wachten (5 weken) voor dat mijn eigen cyclus weer op gang kwam. Ik zit nu weer aan de pil en doe de lange cuclus. De 24e mag ik weer beginnen met deca spuiten. Eindelijk. Hopelijk gaat deze poging beter dan de vorige.

Het is leuk om te zien dat de dames (die ongeveer gelijk met mij waren) nu bijna 3 maanden zijn. Ik ben jaloers op jullie. Maar ik ben positief en mij gaat het ook lukken. Ik weet het zeker, Dus ik zal weer meer gaan schijven om het te delen met jullie.

Iedereen veel sterkte, en alle goeds. We willen GROEN zien!!

Groetjes Angelique

Geplaatst

Hallo meiden!!

Ik ben er even heerlijk tussenuit geweest naar Barcelona, wat fijn om eventjes in het zonnetje te zijn :-) Voel me inmiddels ook een stuk beter, de vermoeidheid wordt echt minder merk ik. Donderdag heb ik de combinatietest en de intake bij de verloskundige, dan ben ik ook precies 12 weken.

@ Pucca, wordt het al een beetje geloofwaardig dat je zwanger bent of kun je het nog niet geloven?? Kan me voorstellen dat je super uitkijkt naar de 1e echo, nog 6 daagjes toch? Spannend allemaal he…ik vond die dagen tussen de uitslag en de 1e echo mogelijk nog langzamer gaan dan de wachtdagen na de ivf…pffff geduld meis! Hoop dat je je ok voelt!!!

@ Wanda, wow je bent al door de 12 weken heen, wat heerlijk :-) En een mooie combinatie test, fijn hoor, nu mag inderdaad het grote genieten ECHT beginnen ;-)

@ Annelies, superspannend meis, trek je het nog allemaal??? Ik duim voor je hoor!!!!!

@ Lieff, wat balen van je migraine….en dan kan je idd geen medicijnen nemen…bah! Wat gaat het al rap bij je, al een mooie echo met handjes & vingertjes, wat super :-))

@ Mely, hoe is het met je?? Al ongesteld geworden?

@ Nyonyacilla, oh wat spannend voor je!!!! En denk aan Juul & Lieff uit ons 'cluppie', die hadden er ook eentje en dat was meer dan voldoende om zwanger te worden, keep faith!!!!! Ik duim voor je!!!!

@ Angelique, het gaat je zeker lukken!!!!!! Ik duim voor hartstikke groen voor je :-)))

Geplaatst

Keesie, heel veel plezier donderdag. Het is zoooo'n enorm verschil met 8 weken.

Geniet er maar lekker van, fijn dat je lekker bent bijgekomen in Barcelona. Even je zinnen verzetten doet wonderen.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Hoi Keesie! Zo fijn om je terug te horen.. Blij dat je een deugdoende vakantie achter de rug hebt.. Ja,het is allemaal superspannend hoor,de 24e moet ik een bloedafname laten doen,dus... :) Gisteren had ik 's avonds echt last van m'n onderbuik,zo'n soort van ongi-krampjes.. 't was even puffen en zweten en om de 10minuutjes naar het toilet hollen om te 'checken' of die duiveltjes eraan zaten te komen maar vandaag totaal geen last meer van.. We zien wel hé..

Groetjes! xxx

Geplaatst

Hoi Kessie,

Leuk om te horen dat je bijgekomen bent en wat uitgerust bent en nu donderdag al afsprak spanend hoor ik hop een mooi echo en het leuk gesprek.

@annelis hou vol meid ik denk aan jou en duim voor jou maar het klikt positief Groen groen ....

@Wabda al 13 wk het gaat snel zeg en een mooie echo achter de rug ja geloof maar nu wordt het echt en als je niet veel last hebt van kwaaltjes genieten .

Ik heb was 4 dagen te laat met ongi. maar heb nu op vrijdag 1e FM dus volgende week TP o ik hop het ben klaar voor alleen nu wil ik dat zij 2 terug plaatsen ipv 1 maar mijn Gyn wil niet graag dus ik moet dit nog met haar bespreken o god help ik wil dat zij naar me luistert plisssssssssss..

Geplaatst

@ Keesie: ooo wat lekker zeg om er even tussenuit te zijn! Ik wil ook nog heel graag even naar de zon, maar we hebben nogal laat vakantie (half aug) en weet niet of het dan nog fijn is om te gaan.

En donderdag weer een echo, spannend he!

@ Annelies: zo moeilijk dat je er niks van kan zeggen, maar ik hoop het zo voor je! Nog een paar dagen.

@ Mely: waarom wil de gyn er maar 1 terugplaatsen? Meestal plaatsen ze er 2 terug vanaf een bepaalde leeftijd.

@ Nyon: hoe is het met jou?

@ Pucca: hoe gaat het, niet al te ziek?

@ hier: de 20 weken echo staat al gepland, we zijn zo benieuwd! Willen jullie weten wat het is? Wij wel hoor, na dat lange wachten hoef ik niet nog langer te wachten ;).

Geplaatst

Hoi Mely,dank je voor je duimen! Ik hoop voor groen! Zo fijn dat jij binnenkort je punctie hebt,spannend.. Ook ik duim voor jou meid!

Lieff,ja het is afwachten hé en hopelijk mag het positief zijn! Ooo,weldra de 20-wekenecho,spannend! Als ik zwanger ben wil ik ook meteen het geslacht weten hoor,zou ook niet meer kunnen wachten! ;) x

Geplaatst

@Lief Zij zegt ivm risico ik begrijp haar nie echt onduidelijk eerst wil ze met 1 TP proberen en als het niet lukt dan pas wil ze 2 ik ga wel nu in discusie met haar ik wil graag 2 de verse TP is niet gelukt en met 2 zijn jou kanssen groter dus ik ben het zat ik hop dat ik wat bereik nee heb ik ja kan ik krijgen toch.

O wat spannend 20 wk echo je heb gelijk ik zopu ook graag willen weten wat het wordt spannen ik voel jou spanning he eh hou me op de hogte.

@Annelies nog beetje ....

Geplaatst

Hoi allemaal,

@Annelies heel veel sterkte nog die laatste dagen wachten ik voelde ook vanalles dus dat zegt helemaal niks ik voelde wel de eerste keer dat het niet goed zat.....

@Nuyon jij ook nog sterkte met de laatste daagjes hoe voel je je??

@Keessie heerlijk ff naar Barcelona ik vind het altijd zo leuk daar....ik begin een beetje aan het idee te wennen dat ik zwanger ben geloven doe ik het pas als ik de echo heb gezien denk...!?

@Lieff vorige week voelde ik helemaal niets en dacht ik echt nou volgens mij is het over maar nu voel ik me de laatste 2 dagen zo beroerd net of ik hartstikke dronken ben geweest en dan het gevoel de dag daarna pffff nie echt fijn.

@Mely bij mij zaten er 2 cryo's in 1 rietje en als ze allebei goed ontdooide dan mochten ze evt allebei tp worden ze waren er geen voorstander van maar omdat anders de andere werd vernietigd kreeg ik wel de keuze. Ik heb ze dus allebei tp gekregen en ben nu zwanger van 1 of 2????

Hier ik heb me opgegeven voor een predict studie dat houd in dat ik van de 6e week t/m de 12e week elke donderdag een 3decho krijg en morgen is de 1e......:happy7:

Mits het er 1 is maar dat zien we dus morgen al....as maandag heb ik de gewone 1e echo....errug spannend allemaal!!

Groetjes allemaal

@

Geplaatst

Wat spannend Pucca, dus morgen weet je of er 1 of 2 zijn blijven zitten :). Bijzonder om mee te kunnen doen aan zo'n onderzoek, wel leuk zeg. Dat ziek zijn is niet fijn he, helaas duurt dat ongeveer tot week 11, 12 :(. Maar morgen ben je het vast even vergeten :).

@ Mely: in Gent mag je vanaf 36 jaar 2 embryo's teruggeplaatst krijgen, raar dat ze daar bij jou moeilijk over doen.

@ Annelies: duim, duim, duim.

Geplaatst

Hoi meiden, lief dat jullie aan mij denken!

Lief, jeetje, gewoon al 15 weken zwanger! Ongelofelijk. Voel je je goed? Kan je bij de 20 weken echo te horen krijgen of het een jongen of een meisje is?

Pucca, wat tof dat je aan dat onderzoek meedoet! Dus morgen krijg je te zien of het er 1 of 2 zijn. Heel erg spannend! Veel plezier en succes.

Keessie, wat lekker dat je op vakantie bent geweest! Zal je vast goed gedaan hebben. Succes morgen! Krijg jij dan ook een echo?

Mely fijn te lezen dat je volgende week weer een terug plaatsing krijgt. Ik kan mij voorstellen na een mislukte terugplaatsing dat je wil kiezen voor 2.

Anna, veel succes met je nieuwe poging! Gaat ook alweer bijna beginnen. Waren wij niet ongeveer tegelijk gestopt? Jij kreeg toen nog een iui dacht ik?

Met mij gaat het redelijk. Ik vind het wachten echt zo zwaar. Ik ben heel erg bang dat het mis is en dat ik elk moment kan gaan vloeien. Ik voel ook wel steeds mijn buik. Geen verschikkelijke buikpijn maar een aanwezig gevoel. En vanmiddag dan weer een krampje. Maar nog 2 dagen en dan weet ik waar ik aan toe ben. Hadden jullie ook last van je buik? We wachten af.

Geplaatst

Lieve mely,pucca en lieff,wat ben ik blij met jullie steun en geduim! Echt waar! Het doet me wat.. :) Jullie zijn fantastische meiden die er telkens,ook al is het virtueel, voor me zijn en dat vind ik echt héél bijzonder.. Ik draag jullie in m'n hartje.. lieve zoenen en op naar groen!

Geplaatst

Wat lief Annelies en tuurlijk zijn we er voor je, we weten allemaal hoe het voelt en willen niks liever dan dat jullie snel zwanger zijn.

@ Nyon: Mag je morgen testen of bloedtest? Ik wist zeker dat ik ongesteld ging worden, want ik had buikpijn net als voor een menstruatie. En mijn darmen begonnen toen ook al wat op te spelen. Lastig he dat wachten, je voelt vanalles, maar je weet niet wat je 'moet' voelen.

Met 20 weken kunnen ze inderdaad het geslacht zien. Ze kunnen verder ook alles goed zien en opmeten, dus het is een spannende echo (al zijn ze dat allemaal).

Geplaatst

@Annelies, dat zou toch fantastisch zijn iedereen groen. Dat is waar we voor gaan.

Spannend hoor meid.

Nyon, duim duim duim. Het is wat lieff zegt, alles signalen die zeggen dat je menstruatie eraan komt, kunnen ook betekenen dat het goed is.

Er is helaas geen touw aan te knopen.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Lieve Wanda,het zou idd fantastisch zijn als iedereen groen zou zijn! :) Laten we hopen!! Hoe gaat het met jou? Alles goed?

Idd,lieff,we weten allemaal wat het is maar toch vind ik het fantastisch hoe we er voor elkaar zijn en das toch bijzonder,niet?

Nyon,goh,nog een dagje en je weet het,héél erg spannend meidje! Mijn duimen draaien alvast overuren voor je! xx

Lieve groeten!

Geplaatst

Annelies, het blijft altijd weer spannend hoor.

Hier gaat alles best goed. Mijn buik begint te groeien, dus nu durf ik het een beetje te gaan geloven.

Twijfel nog veel aan mezelf. Die angst blijft er een beetje inzitten.

1 augustus hebben we onze 20 weken echo en dan weten we wat het wordt.

Ook weer zo'n spannend moment.

Ik merk wel dat ik echt moet minderen in mijn werk (werk nu zo'n 50-60 uur).

Gelukkig zijn deze en volgende week mijn sollicitatiegesprekken dus dan blijft er vast iemand over.

De eerste start na de zomervakantie (13 aug.) en de tweede denk ik begin november.

Ben alleen nog heel lang aan het nadenken hoe lang ik zwangerschapsverlof neem.

Moeilijk moeilijk.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

Hoi Wanda!

Zo super zeg,in augustus je 20-weken echo,spannend allemaal! :) Amai,meidje,ik kan het geloven dat het zwaar is op je werk,50-60uur werken,is wel veel! Hopelijk kan je gauw wat minderen.. Ik kan het wel geloven dat de 'bibber' er nog een beetje is,is normaal hé? maak je er maar niet te druk in,makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk!

Groetjes en een dikke knuffel! xx

Geplaatst

@hier net 3decho gehad en er was er 1 van 5,3mm met hartactiviteit te zien en 1 van 3,2 mm te zien en daar was nog geen hartactiviteit maar ben nog maar 6w en 3d dus kan nog komen. Was wel ff wooow nu is het toch wel echt....:-)

As maandag de echo op de ivf afdeling...dus das wel weer ff leuk :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden