Ga naar inhoud

APRIL 2012 1e keer IVF; wie nog meer?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@Lieff: Idd,best frustrerend als ze dit tegen je zeggen want het lukt niet via de normale weg dus rap gaat het niet,dat zwanger worden.. :( Ja,idd,hopelijk gn operatie of ik kom ZOT! Verleden jaar nog maar operatie ondergaan en dat was niet niks! Maar ja,moet er door zeker? Hopelijk heb ik vrijdag wat positiever nieuws!

Groetjes

• Reacties 1,1k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi dames hoe gaat met jullie lang geleden ik lees wel mee maar had geen nieuws tot nu tu O ja volgens mij heb ik gezien dat iemmand vroeg hoe oud ben ik 40 jaar .

@ annelis hou moed meid blijf leuke gedachte houden , mij helpt het ook.

Net terug van GG tot volgende mand rond 10 juni ( ongi ??) geen hormonen voor mij wel mag ik alsnog op naturlijke manier proberen .

Het beleid van ziekenhuis hier is om TP van Cryo via naturlijke manier dus ik krijg alleen Pregnyl eenmalig . ik ben zo bang dat ik min eisprong daardoor mis zij zeg ook als er niet zou lukken dan doen wij volgende keer anders ( ik wil dat het nu leikt grrr)

Mijn Cryo zijn per een ingevroren en hebben goede kwalitet zeg zij omdat UMC hooge kriteria heb ???!

Maar ja hoe dan ook nu rusten ( denk ik niet he he ) dan zien we wel .

Grotjes Mely

Geplaatst

He Wanda, oh wat balen dat je meteen last had na een dag werken :-( Ja dat belooft wat inderdaad maar je hebt helemaal gelijk, kom maar op! En hahaha ja 'ineens' kwam die geur uit die flessen, hoe kan dat nou ;-) Hoop dat je er niet teveel last van hebt. Had vandaag een goed dagje, wel gewerkt maar na werk even goed uitgerust en daarna een flinke wandeling gemaakt, zo lekker dat het mooi weer is!! Ook lekker qua kleding dan zit alles toch wat wijder ;-)

Annelies, vind je supertof!! Zo lief dat je naar me vraagt terwijl je zelf even flink baalt!! Echt kan het niet vaak genoeg zeggen maar hoop zo dat je snel zwanger bent!!!! Voel me up & down, ene moment heel blij en andere moment ook bang…het is echt een heel dubbel gevoel, wat mij betreft mogen die 12 weken heel snel voorbij zijn ;-) Hoop vrijdag goed nieuws voor je, in ieder geval geen operatie, duimen voor je!!!

Mely dat word ook weer spannend voor je!! Houden ze je cyclus dan zeker extra goed in de gaten zodat je je eisprong niet mist? Fijn dat je cryo's per stuk zijn, gaan jullie er 1 of 2 laten ontdooien?

@ andere meiden, wat een heerlijk weer he…zo gaan de dagen wel wat sneller voorbij ;-))

Geplaatst

Keesie,ik voel met je mee hoor meid.. Ik kan het geloven dat het nu een stressy periode moet zijn voor je en je natuurlijk héél erg hard verlangt naar de kaap van 12 weken.. Probeer er toch maar van te genieten en ZEKER met zo'n weertje,zaaaaaalig.. Ikzelf fleur er helemaal van op. Ja,morgen terug op controle en hopen dat ik snel een TP heb en snel zwanger word maar we mogen natuurlijk niet op "roze" wolkjes lopen.. Alles zijn gangetje laten gaan en moet ik een operatie ondergaan,wel dan is het maar zo,niet?

Geniet maar lieve Keesie en hou me allezins op de hoogte hé ;) Lieve zoenx en dikke knuffel!

Mely,ja met dit weertje gaat het al stukken beter! :) Alles goed met jou?

Aan alle andere dames: geniet van het stralende weertje en hou jullie goed!

Geplaatst

@ Keesie dat weet ik niet zij zegt dat zij dit via echo doen en daarna Pregnyl dus veder weet ik niet ik denk dat ik zelf ook een berekening kan doen omdat mijn cyclus nog steeds om 28 dagen is dus dot wordt afwachten jaaaaaaaapppppppppp.

En hoe gaat met jou spannend denk ik binnenkort echo volgens mij toch

@Annelis met mij gat nu goed bijzonder met dit weer .... hoe gaat met jou nog wat nieuws volgens mij had je vandaag controle??? Hou je taai meid ik denk aan jou

Liefst Mely

Geplaatst

@ Annelies: hoe was het vandaag?

@ Mely: dus nu 1 ronde zelf proberen en als dat niet lukt de cryo terugplaatsing. Mooi toch dat ze niet zomaar iets invriezen, moet wel van goede kwaliteit zijn.

En wel een beetje rustig aan doen he ;).

@ Keesie: wanneer heb je weer een echo? Spannend he.

Ik heb net de echo gehad en onze baby doet het goed :). Vorige keer (7 weken) zagen we een knipperlichtje (hartje) en nu zagen we gewoon een kindje, zo bijzonder. Ik ben 11 weken en 3 dagen en uitgerekend op 11 december :).

Geplaatst

@Lieff: ja vandaag controle.. Moet mijn maandstonden weer afwachten doordat ik bij mijn progynova al utrogestan had genomen en utrogestan is enkel maar te nemen bij de innesteling.. Oeps,foutje van mezelf.. Go,op den duur weet je ook niet meer welke pillen dat je moet nemen hé? ;) Maar goed,hij sprak allezins niet over een operatie in het korte,hij was positief.. Wel spijtig dat ik verkeerde medicatie heb genomen want anders was de TP er al ergens volgende week.. maar goed,nu wachten geblazen op de duiveltjes! Echt héél erg lief van je dat je vraagt achter me!! En jij,ook schitterend nieuws hé meid? Zaaaaalig.. Geniet maar met volle teugen van je zwangerschap,het is je zoooo gegund!! xx

@Mely: Blij dat alles goed met je gaat meid.. Zoals je hierboven kan lezen weet je dus ook hoe het zit.. Geniet maar van dit lekker weertje meid en mocht ik dit nog niet gezegd hebben,ben een luisterend oor voor je! xx

Aan iedereen een fijn,warm,zalig verlengd weekend gewenst! Geniet,geniet,geniet! zoenx

Geplaatst

Lieff, wat fijn weer een mooie echo!!!! Heerlijk gevoel lijkt me, en weer een dagje verder dan je dacht, da's ook fijn, hihihihi!! Kan me voorstellen dat dit weer een hele bijzondere ervaring is vergeleken met de 1e echo, bizar dat het al echt een mensje is, mooi hoor. Heb je al een 'buikje'??

Annelies, nou dat is wel heel fijn dat hij nog helemaal niet sprak over een operatie op korte termijn, dat is positief nieuws!!!! Kan me voorstellen dat je wel een beetje baalt dat je de medicijnen verkeerd hebt genomen, maar jeetje al die pillen ;-) die haal ik ook wel eens door elkaar! Hoop dat die stomme duvels heel snel komen ;-)

En je hebt helemaal gelijk dat ik ook moet genieten hoor, goed dat je dat nog even zegt want het is soms beter om het even gezegd te krijgen van anderen dan het zelf te doen ;-)

Mely, als ze om de paar dagen echo's gaan maken dan kunnen ze heel goed de timing van de pregnyl inplannen, zeker als je zo'n mooie regelmatige cyclus hebt. Komt helemaal goed :-))

Pucca, ik duim voor zondag voor je!!!!!!!!!

Meiden hoop dat jullie een heeeeeeeerlijk zonnig weekend hebben, wat fijn he!!! Ik ben een weekje alleen thuis, mannetje is naar z'n moeder in de usa, dus ik heb volgende week donderdag de 2e echo ook alleen :-( Maar wil hem ook niet verplaatsen omdat ik zoooo nieuwsgierig ben ;-))

Liefs Keesie

Geplaatst

@ Annelies: oo wat balen dat je de medicijnen verkeerd ingenomen hebt. Maar wel fijn dat je geen operatie hoeft. Hopelijk snel ongesteld en daarna een mooie terugplaatsing!

@ Keesie: dus jij ook weeral bijna een echo, wat fijn! Jammer dat je man er niet bij is, maar kan me voorstellen dat je het niet wil verzetten.

Ik ga vanmiddag voor een zwangerschapsbroek kijken, want door de lucht in m'n darmen heb ik al een buikje ja haha.

Geplaatst

@Annelies, Oeps met je medicijnen. Maar ja........ er zijn er ook zoveel verschillende, ik heb ook wel eens een foutje gemaakt hoor.

Nu je menstruatie afwachten en dan een mooie terugplaatsing. Succes

@Lieff, heerlijk dat warme weer. Ik heb een rok met rekband, die is zooooo heerlijk nu.

Zelf heb ik een bestelling bij Wehkamp gedaan. Ik ben zelf nogal een lange en heb altijd al moeite om broeken te vinden.

Dus ik heb van alle merken 1 broek laten komen, en dan hopen dat er toch 1 lang uit valt. Anders wordt het heeeel veel rokken en in het najaar/winter

een rok met legging of zo....

Groetjes

Geplaatst

Hier goed nieuws vanmiddag tp in Emc we zijn zooo blij we weten nog niet van 1 of 2 maar dat maakt niet zoveel uit!! Zijn zo superhappy.....

Fijne zonnige zondag allemaal!!

Geplaatst

@ Pucca: oo wat goed! Dus sowieso 1tje goed ontdooid, harstikke mooi. Succes vanmiddag!

@ Wanda: bedankt voor de tip. Ik ben nl. ook lang en kon gisteren geen broek in de goede lengte vinden. Ik kreeg van een vriendin ook nog een tip om naar Prenatal in Breda te gaan, daar heb je best veel kleding.

Gisterenavond naar Antwerpen geweest en ik heb het volgehouden tot half 1 ofzo, goed he! Ben al maanden niet meer zolang opgebleven haha.

Geplaatst

@ Pucca, YES Geweldig nieuws meid. Hou ons op de hoogte. Ik zal voor jullie duimen.

@ Lieff, ja opblijven moeilijk he. Ik had dit vrijdagavond. Ik heb deze week 2 dagen heel lange werkdagen gehad. En vrijdag ging om half 8 echt mijn licht uit.

Ik durfde niet naar bed te gaan, bang dat ik dan om 5 uur wakker zou worden.

Maar om kwart over 9 kon ik echt niet meer, voelde me gewoon ziek van moeheid.

Dus bedje in en slapen maar.

Groejtes

Wanda

Geplaatst

Ik heb vanmiddag de tp gehad van 2!! cryo's ze waren beide van super kwaliteit...dat was wel even schrikken...maar afwachten maar of ze allebei blijven plakken!? Heb in ieder geval meer kans dat het lukt....

Nu die vervelende wachtweken in gelukkig is het nu maar 1,5 week!! Ik ga morgen met me moeder een paar dagen naar Spanje en kom vrijdagavond laat weer thuis dus de eerste dagen gaan gelukkig snel voorbij...

Ik hou jullie op de hoogte....heel veel sterkte voor diegene die nu nog moeten wachten en weer verder gaan en de rest sterkte met de zwangerschapskwaaltjes...hopelijk kan ik over paar weekjes mee praten ;-)

Geplaatst

@keesie: helaas is mijn menstruatie gisteren begonnen op wachtdag 9 na terugplaatsing, dus deze poging is niet gelukt.

Heb nog 1 cryo in de vriezer, daar hopen we volgende maand voor te gaan, en anders gaan we gewoon voor een 2e ivf.

Ik dacht laat het je even weten...

Maar we geven niet op,je hoort nog wel van me....

Geplaatst

He lieve Pucca, wat een supernieuws!!! Wow 2 zelfs, dat is dubbele kans :-))) De duimen blijven draaien, lekker gaan broeden in Spanje, fijn dat die eerste dagen dan waarschijnlijk voorbij vliegen!!!

:positive energie:

Geplaatst

Oh Marielle…neeeeee!!! Ik ben aan het typen en na het plaatsen zie ik je berichtje…wat ontzettend naar meis…..had het zo voor je gehoopt!!!!! Ik hoop voor je dat je volgende maand met de cryo verder kan en hoop ook dat je dit een plekje kunt geven….sterkte voor je!!!! En zeker niet opgeven, heel goed dat je er zo instaat!!!

:CYBER_HUGS:

Geplaatst

@ Wanda: vanaf week 11 werd de moeheid en de andere klachten wat minder en merk nu dat het steeds beter gaat. Dus nog even volhouden (en je laten verwennen) en hopelijk is het bij jou ook snel minder.

@ Pucca: wat een goed nieuws zeg! En vandaag lekker naar Spanje, geniet er van! Ontspannen is sowieso goed nu.

@ Marielle: onee he, zo snel al ongesteld. Wat rot voor jullie. Gelukkig een cryo, maar eerst even dit verwerken.

@ Keesie: Hoe ver ben jij nu? Zie je banner nl. niet meer. Deze week een echo!

Geplaatst

@Lieff, ik geloof het ook ja, dus nog 1 weekje... wel lekker vooruitzicht.

@ Marielle, nee toch.... dikke knuffel meid. Heel veel sterkte.

@Keesie, wat een heerlijk vooruitzicht en direct lekker ontspannen en je gedachten op iets anders kunnen zetten. Heerlijk geniet ervan, het is je gegund.

Wanda

Geplaatst

Hoi Dames

Bedankt voor jullie lieve woorden, ik moet donderdag naar het ziekenhuis dan was eigenlijk mijn testdatum, maar we gaan die dag er maar over hebben hoe nu verder, heb nog 1 cryo in de vriezer, dus misschien een kleine kans volgende maand en anders in augustus maar voor een 2e poging, want de maand juli gaat het ziekenhuis dicht en het lab ook, ben zo blij voor jullie dat jullie zwanger zijn, geniet er maar lekker van, wij geven niet op wij blijven door gaan, maar tot die tijd ga ik ik extra van me dochter genieten nu, door de punctie die pijn deed en de hormonen en veel moe zijn heb ik ze iets minder aandacht kunnen geven voor mijn gevoel, dus dat ga ik nu inhalen, ze heeft een week vakantie, dus deze week veel leuke dingen doen, jullie horen me nog wel....

Geplaatst

Hoi dames net van vakantie terug eventjes opladen voor de volgende ronde ,hadden jullie ook zo leuke weekend met dit mooi weer heerlijk, nog geen tijd gehad om alles te lezen doe ik straks .

Hoe gaat met toekomstige moeders? hebben jullie al last wan de warmte of ..?

@Marielle nee toch oooo wat erg dikke knuffel van mij en volgens mij staart je in juni toch net als ik ?

En de andere dames ik hop dat ik niemand heb vergeten sorry ??

Liefs Mely

Geplaatst

@mely: ja ik dacht juni, maar voor mij gaat het niet door omdat het ziekenhuis sluit eind juni dus voor mij word het waarschijnlijk begin augustus, maar weet donderdag meer dan laat ik het je wel weten, fijn dat je vanktie fijn is geweest, succes met je volgende ronde...

Geplaatst

Ja dames,maandag zijn de duiveltjes er al door gekomen!! Dus volgende week woensdag al terug op controle!! Ik neem nu,héél braaf,de JUISTE medicijntjes in hoor!! ;) Anders alles goed met iedereen?

@Keesie:alles goed met jou meidje? Hopelijk heb je genoten van een welverdiend,zalig,warm weekend? zoenx

@Lieff: Alles goed met jou miss? zoenx

@Wanda: Ja,al die medicijnen hé maar ik neem nu de juiste in hoor!! Anders alles goed met jou? x

Geplaatst

Ja Annelies, zo'n fout maak je meestal maar 1 x he. Daarna zit je er behoorlijk kort op, en bij twijfel bellen met gyn.

Hier gaat het best goed, ik krijg vandaag een "stiekeme, extra" echo bij een vriendin van mij die verloskundige is.

Even tussen de 8 weken en 12 weken van de gyn. Ben nu 10 weken en 2 dagen.

Vannacht had mijn man de nacht en dan slaap ik altijd heel slecht. Ik heb vannacht gedroomd dat het kindje niet gegroeid zou zijn.

Man werd is beroerd wakker. Het blijft nog altijd spannnend.

Groetjes

Wanda

Geplaatst

@ Marielle: he wat balen dat de cryo terugplaatsing niet doorgaat in juni.

@ Mely: lekker even op vakantie geweest, dat geeft meestal wel wat afleiding he.

Ja lekker dat weertje, maar ben bang dat we weeral snel moeten gaan afkicken van het zonnetje.

@ Annelies: wat goed dat je nog best snel ongesteld bent geworden en nu geen utrogestan meer nemen he ;).

Hier alles goed, we zijn nu iedereen op de hoogte aan het brengen, zo leuk dat iedereen enthousiast reageert.

@ Wanda: leuk leuk vandaag een extra echo!

Vervelend die dromen, ik herken het hoor. Hoort bij de zwangerschap.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden