Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Melis, veel sterkte. Hopelijk gaat het snel beter met hem.

Ik herken wel een beetje van je verhaal. Ook Jasper kan overdag zo huilen. Mijn man denkt dat hij darmkrampjes heeft (rood hoofd, huilen, optrekken van de beentjes, vuistjes gebald, windjes laten) en op advies van een collega had hij infacol gekocht. Die had hetzelfde met zijn kind. Dat gebruiken we nu en hopelijk gaat dit iets helpen. Want als ik zo lees op internet wat de kenmerken zijn van darmpkrampjes, dan denk ik dat Jasper dit heeft.

Zelf voel ik me niet zo goed vandaag. Ik had na de bevalling al wat last van aambeien (sorry, niet zo fijn verhaal) gekregen, maar daarnaast heb ik ook ijzertabletten moeten slikken vanwege het bloedverlies. Ook slikte in de laatste weken van de zwangerschap al ijzertabletten. Nu heb ik last van obstipatie en de aambeien spelen ook weer op. Geen fijne combi. In de eerste anderhalve week was de stoelgang een probleem vanwege de hechtingen en nu dit weer. Pff... Gelukkig is de kuur met de ijzertabletten afgelopen weekend geeindigd. Ik ben nu maar aan de roosvicee laxo gegaan en probeer zo veel mogelijk fruit te eten. Het zijn echt nog de laatste lichamelijke kwaaltjes van de zwangerschap/bevalling. Morgen is mijn huisarts beschikbaar, benieuwd of zij nog iets voor mij kan betekenen. En ik heb ook maar weer wat Curanol zalf en tabletten besteld. Als iemand voor mij nog andere tips heeft tegen aambeien en obstipatie: ik hoor het graag.

Vanmiddag komt een nichtje van mijn man even naar Lisanne en Jasper kijken. Ik ben benieuwd. Ik ken haar niet zo goed en toevallig is zij vandaag in Zwolle.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zo eindelijk weer thuis.... ha heeft me doorgestuurd naar de kinderarts en kon daar om 10.30 uur al terecht. S.ven is weer onderzocht, bloed geprikt. Alles ziet er prima uit en ze kunnen geen verklaarbare reden vinden van het mindere drinken. Het kan zijn dat doordat hij in eens enorm gegroeid is, hij nu een beetje stil gaat staan en minder voeding nodig. ze zagen geen reden om hem direct op te nemen voor observatie, tenzij ik dit echt zelf zou willen. Als ze daar geen reden toe zien hoeft het van mij ook niet, dus weer lekker m'n mannetje meegenomen. Morgen een belafspraak om te kijken hoe het gaat en dan zien we wel weer. Zul je net wel weer zien dat hij in het zh zijn fles helemaal netjes leeg drinkt.... Gelukkig uiteraard!

M'n moeder komt zo, die helpt me even met de voeding en kan ik daarna even boodschappen doen. Anders moet ik ze weer meenemen en ze zijn al de hele dag op pad geweest...

Melis, fijn dat de nacht wel goed gegaan is. Hoop dat het vandaag met het ritme ook allemaal goed gaat!

Geplaatst

melis, hoe gaat het vandaag?

Chris: dat zijn zeker vervelende kwaaltjes, bah, kun je je echt naar van voelen. Veeeel water drinken helpt ook, maar dat doe je wellicht al. Leuk dat je bezoek krijgt: wordt vast gezellig!

Simonja: ik denk dat je kleine het over het algemeen prima zelf aangeeft hoeveel ze wil, toch? Of geeft cb hier een heel ander advies over? Ik ga vanmiddag even naar lacatiedeskundige, even bespreken hoe ik het het beste kan doen als we flesjes borstmelk gaan geven. Ik wil liever niet dat teveel overblijft, zonde van het kolven.

Eef: lekker genieten van je makkelijke dochter en ook lekker over vertellen hier! Ik vind het in elk geval leuk om te lezen. Hier wordt er sinds kort wat gepakt, maar dan moet het wel echt voor de grijp liggen :-). Het is zo schattig datz e haar handjes heeft ontdekt, daar ligt ze nu ook weer vol verwondering naar te kijken. Ze moet eigenlijk slapen, is echt heel moe. Alle speeltjes en overige prikkels kun je weghalen, maar dan blijft nog altijd haar handje over dat ze mega interassant vindt, haha.

Hier morgen weer terug naar de osteopaat. Het spugen was een week bijna helemaal weg, maar nu is het sinds dit weekend echt weer best erg. Eens zien wat hij zegt, anders start ik ook met de nutriton.

Fren: hoe is het met Fiene vandaag? Lekker geslapen vannacht?

Benbri: hoe is het met J.enna? Nog in het ziekenhuis?

Geplaatst

Fijn Lianne!

Moontje dit is ongeveer wat Kaat ook drinkt: ik maak 150 cc water maar dat wordt altijd meer en ze drinkt meestal 5 flessen helemaal leeg... Te veel kan volgens mij niet zo snel hoor, ze zullen het nodig hebben? Bram zit nu ongeveer aan hetzelfde, ik ontdekte gister dat hij nu ook ineens dikke dijen krijgt! Zo grappig, hij was heel ieletjes bij de geboorte, een heleboel los vel en dat is nu helemaal opgevuld... Benieuwd wat ze allebei wegen, moet om 4 uur naar het cb. En de eerste prikjes, dat is minder... Ze hebben nu steeds traantjes, ziet er zo zielig uit, dus dat zal leuk worden straks.

Chris ik kreeg ook die ijzertabletten, ben er nu mee gestopt en heb opnieuw een dikke (boven)buik door mijn darmen, had maar 2x in de week ontlasting. Daarom heb ik van de gyn Movicolon voorgeschreven gekregen, vies poedertje dat 2x per dag moet in een glas water. Ik ben nu 3 dagen bezig maar ben nog niet heel erg onder de indruk. Het moet wel gaan werken binnenkort, ben benieuwd... Had ook een paar aambeien maar die zijn met Curanol bijna weg nu, geen last meer van.

Vervelend he, die nasleep, je wil eigenlijk gewoon weer jezelf zijn nu! Ik ben 10 kilo afgevallen maar door die buik kan ik nog maar 2 spijkerbroeken dicht krijgen, de rest nog niet!

Geplaatst

Melis - jeetje meid, wat pittig! Hoop dat dit schema goed werkt, het huilen daarmee minder wordt en jullie allen meer rust krijgen!

Chris - hier ook een leuke combi van laag ijzer, obstipatie en aambeien. Ik gebruik inderdaad roosvice laxo 's morgens in lauw water op de nuchtere maag. Je hebt ook roosvice ferro - dat helpt ook voor je ijzer en heeft geloof ik minder de bijwerking van obstipatie. Voor de aambeien had ik sperti, maar ben overgestapt naar een andere. Weet even niet hoe die heet, maar die is erg prettig (werkt gelijk verkoelend). Als je wilt wil ik straks wel even de naam nakijken?

Eef - heerlijk toch, dat jullie meissie zo makkelijk is? Lekker genieten hoor meid. Ons ventje is op zijn buien na gelukkig ook erg makkelijk - als hij huilt, kunnen we hem altijd snel sussen / stil krijgen. Nu nog wat langere tijd tussen de voedingen 's nachts en dan is het wat ons betreft een modelkind haha...

Ik had al eens een foto van Levi hier geplaatst toch? Dat hij zoveel haar heeft al vanaf de geboorte? Nu zitten er warempel gewoon klitten in zijn haar aan de achterkant van het gedraai van zijn hoofdje! Haha, moet ik dan antiklit gaan kopen voor een baby van 6 weken oud?!?! Als het er met douchen niet uit gaat, zet ik anders wel gewoon de schaar er in - de achterkant van zijn hoofdje zie je toch bijna niet en zal waarschijnlijk toch wat kaler gaan worden ;-)...

Ivfsh - ik probeer ook af en toe een flesje met afgekolfde melk. Wat ik nu doe is ongeveer 100ml klaar maken van de melk die ik heb gekolfd. Die laat ik hem opdrinken en als hij dan nog meer wilt, leg ik hem nog aan een borst. Zo wil ik het elke keer een beetje opvoeren tot ik weet hoeveel hij ongeveer drinkt, wat dat kan alleen hij zelf het beste aangeven. Maar dat is dus het makkelijke van borstvoeding vind ik - je hebt altijd gelijk meer bij de hand ;-)...

Ik merk overigens wel dat hij uit een flesje heel snel drinkt en daarna meer spuugt dan wanneer hij uit de borst drinkt (dan is het meestal vrijwel niets wat hij terug geeft). Ik denk dat hij het dus te makkelijk uit de speen krijgt, terwijl het nr 1 van Avent is! Misschien de tip van magnetronfolie in de fles maar eens proberen, zodat het wat zwaarder gaat voor hem..

Lianne - fijn dat er nietsgevonden is bij S. Nu inderdaad maar hopen dat het vanzelf over gaat...

Las op fb dat J.enna bij Benbri weer naar huis mocht vandaag...

Geplaatst

Oh ik gebruik trouwens ook regelmatig Wapiti - zijn kleine tabletjes op natuurlijke basis tegen de obstipatie - werken bij mij erg goed, terwijl die movicolon bij mij nooit wat gedaan heeft...

Geplaatst

Bedankt voor de tip Ink! Dus de movicolon werkte bij jou ook niet echt? Geef het nog een paar dagen de kans...

Ga eens googlen naar Wapiti, nooit van gehoord... Maar ja, ook nog nooit last gehad van obstipatie...jeuh, leve de zwangerschap!

Geplaatst

Hè meiden, veel geschreven weer!

Melis en lianne, fijn dat t goed gaat met jullie mannetjes!

Hier eigenlijk ook wel ok. Fiene wil nog steeds niet in de box of wieg slapen overdag, maar ze heeft wek va gisteravond half 9 tot 7 uur geslapen met alleen een fles om half 1. Prima dus. Daarna is ze op m'n borst kn slaap gevallen en heb ik haar overgeheveld naar haar ledikant zodat i'm kon douchen ev aankleden. Toen naar m'n moeder en tijdens t wandelen is ze in slaap gevallen en slaapt nu nog (ben inmiddels weer thuis). Vind t prima zo. Ze slaapt eb komt aan haar rust toe eb verder is ze super blij en vrolijk. Gister heeft zd voor t eerst wat gespuugd, maar verder gaat t eigenlijk met haar (vermoedelijke) reflux goed, dus ik laat t maar even zo.

Geplaatst

Ik breek even in

Melis, ik snap je gevoel helemaal. Maar weet dat dit gebeurt omdat jullie van hem houden.

Kleine Vince heeft niks aan een mama die het niet trekt. En het is beter dat eens verder gekeken word waarom dit gebeurd.

Voor je het weet is hij weer thuis!!

Dikke knuffel en sterkte!!

Geplaatst

Jeetje Melis.

Ik begrijp dat je verdrietig bent, het is ook een grote wens die is uitgekomen en die moet je nu missen.

Maar ga ermaar vanuit dat ze in het zkh het beste voor hebben met jullie kleine Vince.

Ook al is hij nog maar zo klein en ligt hij misschien aan slangentjes.

Hopelijk mag je hem snel weer mee naar huis nemen, maar het is belangrijk dat hij groeit en gelukkig en tevreden is.

Liefs en een dikke knuffel,

Vlinder

Geplaatst

Melis wat naar!! het zal vast niet voor niets zijn en misschien hebben ze goede tips waardoor het beter gaat.. Maar ik kan snappen hoe je je voelt hoor! Zeker nadat ik ook voor de keus stond om S.ven ter observatie in het zh te laten. Kon het niet over mijn hart verkrijgen mijn mooie kleine mannetje achter te laten....en ook om hem van L.ara te scheiden...

Hou je taai meid........ Knuffel voor jou!

Geplaatst

melis....lieverd, weet letterlijk wat je voelt :( maar het komt helemaal goed meis....beloof ik je :)

(verder kom ik er nog op terug hoor dames, maar j.enna is terug thuis, yeaj :)) heel ander kindje

Geplaatst

Melis: dat is zeker heel naar om je kind achter te laten in het ziekenhuis, wij hebben dat vorig jaar met f meegemaakt. Dan breekt je mooederhart. Sterkte meis!

Geplaatst

He Melis, toch nu al? Ging het vandaag overdag weer zo slecht dan? Hoe lang moet hij blijven, of weet je dat nog niet? Sterkte meid!

Caroline- en al gegoogled op de wapiti? Ik kon het ook niet tot ik het aangeraden kreeg. Ze verkopen het geloof ik alleen bij de DA drogist - geel/groen doosje. De Movicolon deed bij mij inderdaad ook niets. Is bij mij helaas niet alleen een overblijfsel van de zwangerschap maar loop er altijd al wat mee te klooien ondanks alle adviezen zoals het water drinken, vezels eten, bewegen, etc...

Geplaatst

Melis kan me zo goed voorstellen hoe erg jullie het vinden... maar je weet het is maar kort en voor een goed doel! Pb anders even met Benbri, dat doe je misschien al, die heeft een blij bericht achtergelaten! Sterkte meid!

Ink ja ik heb gegoogled, zag ook dat dr Vogel iets had. Stom, ik was bij de drogist en helemaal vergeten, omdat ik paracetamol voor de kleintjes wilde, die vandaag hun prikjes hebben gehad. Geeft die vrouw me trouwens zetpillen voor 3 maanden tot 1 jaar, zag ik thuis pas, ik dacht nog zal ik het controleren maar nee, ze weten wel wat ze doen toch? Nee dus. Maar hopen dat ze geen koorts krijgen, ze hebben net allebei weer gehuild maar dat doen ze nu eigenlijk elke avond. Bram was wel iets paniekeriger, maar slaapt nu volgens mij, hoor alleen af en toe nog een kreetje uit hun kamer... Hopen dat ze lekker blijven slapen...

Veer jij bent echt al lang zwanger zeg! :-)

Geplaatst

Zag al dat Benbri me had gebeld en geWhatsappt, maar was niet in de gelegenheid..Kleine Vince was tussen 18.00-20.00 uur erg onrustig geweest zeiden ze. We hebben hem net in bad gedaan en hij krijgt nu van manlief een fles. We hebben alle dekentjes, doekjes, smeersels en oliën van thuis mee genomen om alles zo 'gewoon' mogelijk te houden. Heb m'n topje die ik al de hele dag aan had bij hem in z'n wiegje gelegd zodat hij me vannacht iig ruikt...Morgen weer een nieuwe dag met ik hoop meer duidelijkheid. Mammie is total-loss dus ik ga zo naar huis en slapen.. Welterusten meiden!

Geplaatst

Carolien mochten ze toch koorts krijgen dan kan je ze eventueel in de lengte doorsnijden. Maud had alleen wat verhoging, maar wel heel erg pijn aan haar beentjes daar heb ik de zetpil voor gegeven.

Melis, jeetje meid zou het vrezelijk vinden om mijn kleintje in het ziekenhuis achter te laten. Sterkte meis.

Benbri, fijn dat jenna thuis is. Hopenlijk blijft ze het zo goed doen

Geplaatst

Caro, ik heb dezelfde gekregen vd apotheek, ze zei dat t echt geen kwaad kon om deze ook aan fiene te geven.

Melis, heel veel sterkte meis, ik denk aan je!

Geplaatst

Thnx lieve meiden, jullie zijn stuk voor stuk toppers!! Vince moet minstens twee nachten in he zkh blijven zodat ze een zo goed en objectief mogelijk beeld van hem hebben. Ga zo douchen ontbijten en m'n kleine man opzoeken en helemaal gek knuffelen. Heb dan weliswaar vannacht niet hoeven voeden, maar ik werd wel wakker op z'n voedingstijden. Ik voel me echt onwijs leeg, zo raar om je alles achter te laten in het zkh ook al weet je dat het goed is.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden