Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Caro - fijn dat de wapiti helpt! Goede smarties hé?!

Hier dus een manneke dat telkens om de 3 uur kwam voor voeding.

Vannacht echter om 21:00 de laatste keer aan de borst en vervolgens om 5:30!!!

M'n borsten stonden op springen! Hij had er 1 vervolgens een eind leeg gedronken, maar er stond nogsteeds druk op, dus ik ben maar midden in de nacht gaan kolven, want kon er echt niet nog langer mee slapen! Haha, hoop dat hij vaker zo lang doorslaapt hoor - slechts 1 keer er uit voor een voeding is echt heeeerlijk vergeleken met 2 of soms zelfs 3 keer, alleen hoop ik dat de melkproductie er dan ook wel aan gaat wennen ;-P...

Maar ga er vooralsnog van uit dat hij vannacht wel gewoon weer om de 3 uur zal komen (meestal om 1:00, 4:00 en dan soms al om de 2 uur, dus met pech om 6:00 al, maar met wat geluk om 7:00, wat ik overigens nog erg vroeg vind hoor haha)...

Lianne- hopelijk viel het afscheid mee en heb je een fijne 1e dag? Moet er echt nog even niet aan denken hoor! Bah... Maar heb gelukkig nog officieel 4 weken plus 2 weken van overuren, dus 1 juni pas starten... Voor die tijd denk ik wel eens een ochtendje vast brengen bij de gastouder om te wennen (haha, hij zal niet hoeven wennen, maar mama wel!)

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hier ook een doorslaper! gisteren om 21.45 de laatste voeding en vanmorgen om 5.45 kwam hij! moeders lag daarintegen van 3.00 tot 4.30 wakker want tja hij zal zo wel komen voor een voeding, niet dus haha! spanning was goed te doen dus hopelijk vannacht weer!!!!

Geplaatst

Ja dat is zo jammer he, dat je dan ligt te wachten omdat ze zo wel zullen komen... Ik doe het niet meer, ga gewoon slapen en zie het wel, heb nu een paar keer voor niks liggen wachten. Maar het is gewoon raar de eerste paar keren dat ze doorslapen, ik werd helemaal gedesorienteerd wakker...

Geplaatst

Melis: zag het ook van de pampers

Vandaag naar het cb met M en zelf naar de chiropracor voor mijn rug en dan vanmiddag inpakken. We vertrekken morgen naar hof van saksen voor een weekje. Lekker! Wel veel meenemen met twee kids....

Caro en Fren: hoe gaat het met jullie rug? Ik heb dat ook een tijd gehad, vreselijk dan kun je echt je kind niet tillen.

Lianne: hoe was je eerste dagje werken?

Geplaatst

haha melis, gister net twee pakken gehaald, maar ga nu gewoon voor maatje 3 heb ik alvast een voorraad. Van die twee pakken heb ik het bonnetje bewaard en die stuur ik samen met een kortingsbon van de pampers op naar pampers, dan krijg ik 10 euro terug op mijn rekening

moontje veel plezier

Geplaatst

Hier ook nog een flinke voorraad, maar je kan er niet genoeg van hebben! Ik heb nog 3 pakken maatje 2 en 1 pak maatje 3 liggen, maar die aanbieding laat ik niet liggen!!Straks naar cb voor prikjes, brrr!!

Geplaatst

Haha, ik ga ze straks ook halen! Heb moeder en schoonmoeder ook al aan de kruidvat kaart gekregen, die halen ze straks ook. Scheelt toch weer!

Hier een dilemma: fiene slaapt zo goed de laatste dagen dat ik met de voeding niet uitkom. In principe krijgt ze 150/5 en soms 180/6. Maar van de kleine fles laat ze nog wel eens 30 cc staan en de 180/6 gaat eigenlijk ook maar 1 keer per dag helemaal leeg. Ik zit op 5 voedingen, maar kom dus niet uit. Ze heeft vanmorgen om 8.30 in totaal 170 cc gedronken, en slaapt nu weer. Wil haar eigenlijk vanaon rond 2200 de laatste fles geven om te kijken hoe lang ze dan blijft slapen, dus moet eigenlijk om 1200/ 1530/1900 de andere drie flessen geven. Maar daar zitdan maar max 3,5 uur tussen, dus ik weet nu al dat ze dan geen 150 leeg gaat drinken... Dilemma's! Ga dinsdag maar weer even wegen en gelijk bij cb checken hoe dit op te lossen... Of hebben jullie nog tips?

Geplaatst

Wilde ook al schrijven van de Pampers bij Kruidvat maar je was me voor Melis! Ik heb nu 6 pakken nummer 2 liggen, van de vorige aanbieding (mijn moeder heeft wel een kaart maar niet die mailtjes, dus die heeft staan zeuren dat ze er ook recht op had enzo, is ze goed in), dus ik ga 3 pakken nummer 3 halen! Kun je echt niet laten liggen een pak voor 5,75 inderdaad!

Hier heeft Kaat weer enorm lang geslapen: van gisteravond 9 uur tot vanochtend half 9! Niet te geloven... Bram wilde om half 5 een fles maar was voor het laatst ook om half 9 gisteravond dus als die fles later was geweest had ik het ook een doorslaper kunnen noemen, prima dus! Gaat nu al 3 nachten goed, durf het bijna niet te zeggen maar zou het zo blijven?

Melis ik dacht dat je gister al voor de prikjes was geweest, nogmaals succes. Zag op FB dat ie het goed doet nu, fijn hoor!

Moontje ik heb nog steeds erge pijn in mijn rug, hoe lang heeft het bij jou geduurd en hoe is het over gegaan? Ik moet echt een wieg naar me toe rijden en vanuit de stoel de rits van de slaapzakjes dicht doen. 's Nachts laat ik ze in hun slaapzak liggen, dat is makkelijker terugleggen... Opstaan van de bank met baby en al na de fles is ook zo'n crime. Ik zei vanmorgen hardop tegen Kaat: 'Kom op, mama moet door de pijngrens heen, ik heb jullie ook gebaard, dus...'

Geplaatst

Caro, ik maak fiene dus nog wakker rond 2300 uur. Op welke tijden geef jijnde flessen als ze doorslapen van 9-9? Kom je dan wel aan voldoende cc's per 24 uur?

Geplaatst

De pamper aanbieding heeft iedereen volgens mij gezien. Mijn voordeel heb ik zojuist geactiveerd. Ik ga ze straks halen.

Verder moet ik nog een keer naar de ha. Ik krijg nu overal rode uitslag van de antibioticum.

Gelukkig is mijn man vrij vandaag en heb ik dus hulp.

Gisternacht hebben we ze hier rond 23.45 uur nog gevoed. Er ging niet veel meer in, maar vanochtend werden ze om half zes wakker.

Geplaatst

Hey Meiden,

Hoe zit dat precies met die kruidvat aanbieding.

Ik heb geen voordeelkaart, maar mn moeder wel! Kan iedereen gewoon de pampers ophalen?

Of moet je daarvoor het mailje meenemen? Of is dat mailtje ook weer kaartgeboden?

Zo niet kan iemand mij dan het mailtje doorzetten: jjvanbb@gmail.com!

Hier gaat het verder goed. Deze week was even heftig met ons dochtertje.

Maar gelukkig viel de echo mee. A. blijkt een aardbeienvlek aan de binnenkant van haar wang te hebben. Voor nu laten ze hem zitten omdat ze meestal weer binnen vier jaar verdwijnen. Als hij echt veel groter wordt of als ze er last van krijgt bij het drinken/eten, dan gaan ze het behandelen. Dus afwachten! Voor nu valt het gelukkig niet zo op. Ze heeft nogal bolle wangetjes....

Wat fijn trouwens dat de meeste kids al zo goed doorslapen! Heerlijk is dat.

En wel zo fijn wanneer je weer aan het werk moet!

@Lianne: hoop dat het een beetje meegevallen is vandaag.

Geplaatst

Jemig wat is hier weer veel geschreven!!!! Ik heb niet eens tijd om alles bij te lezen *schaam*.

Nou ja ik zal dan gewoon een update geven van mij... lekker ego.. maar ik zal vaker schrijven.. beloofd!

Gister naar CB geweest met onze kleine man en hij is nu met 10 weekjes alweer 5,3 kg!

In principe slaap meneer ook mooi dor van 23.00 tot 6 uur. Maar ik heb het idee dat 180/6 op 5 voedingen per dag wat weinig aan het worden is.. Dat terwijl hij eigenlijk al zon beetje naar 4 voedingen zou kunnen gaan.. Maar ja op het CB kwamen ze met het evrhaal dat ik dan maar wat moest spelen met voedingen opsplitsen enzo.. Ja daaag! Ik heb net een fijn ritme.. dus daar ga ik niet aan toornen. Denk dat ik de laatste fles wat dikker maak met Nutriton.. Maar eerst eens zien hoe ie het de komende dagen doet. Misschien heeft ie wel gewoon een groeispurt.

Ik geef hem nu trouwens Forte icm Omneo Comfort en daarmee lijkt hij veel minder last te hebben van buikkrampjes..

Maar dat kan ook aan de fles liggen of aan de leeftijd. We gebruiken nu de B-Free flessen en die zijn geweldig! Niks vacuum.. niks te groot gat.. geen geknoei.. Gewoon lekker op het gemakje drinken. En ja qua leeftijd hij is tenslotte alweer 10 weken en dan worden die krampjes meestal ook minder aangezien dat maagklepje langzaam beter werkt.

Nou.. vandaag ga ik zelf eens even naar de HA.. Want ik loop al meer dan een maand met een voorhoofdholteontsteking. Dus ik wil er vanaf! Die snotmonsters hebben er lang genoeg gewoond!

Oja nog ff een fototje van onze kleine man en dan ben ik er weer weg van!

xxxxxx

[ATTACH=CONFIG]3938[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3939[/ATTACH]

Geplaatst

Jrn, die goorder kaart haal je bij het Kruidvat En activeert je via internet. Je kunt je dan inschrijven om dagelijks een aanbieding per mail te krijgen die je vervolgens moe activeren om er gebeuk van te kunnen maken. Echt de moeite waard hoor, en kost niks!

Geplaatst

Nou, ben vandaag wel jaloers op jullie doorslapers!! Hier kwamen ze vannacht allebei 3 keer...... en natuurlijk niet vlak achter elkaar. Eef wilde 1 keer alleen maar getroost worden, maar ja daar moet je toch je bed voor uit. Daarnet zijn ze allebei lekker in bad geweest, dus ik ga ook weer mijn bed in want ze slapen nu in ieder geval 3 uur.

En daarna moet ik dus als de brandweer een kruidvatkaart aanschaffen!! Gewoon bij de kassa regelen neem ik aan? Ik had gisteren nog een voorraad bij de Etos gehaald, daar was het 4e pak gratis. Ik ga hier als een gek door de luiers: Eef nog maatje 1, Juul maatje 2 en grote broer Hidde in maatje 5....dus iedere aanbieding is welkom! Ik heb met HIdde ook andere (goedkopere) luiers geprobeerd, maar dat was eigenlijk geen succes, veel doorlekken en rode schrale plekken.

Melis, sterkte met de prikjes!! Caro, ik zou toch echt naar de fysio gaan als ik jou was. Ik heb hele goede oefeningen van mijn fysio gekregen, omdat ik tijdens de zwangerschap van de tweeling last kreeg toen Hidde maar zwaarder en zwaarder werd en niet liep. ( Hij loopt sinds begin februari, toen was hij bijna twee en half en ruim 15 kilo) Ik til hem nu ook nog regelmatig en de tweeling natuurlijk, maar ik heb nu gelukkig nergens last van ( en ik ben volgens mij even 'jong' als jij....:laugh:)

De eerste mama alweer aan het werk: hoe was het? Ik ben blij dat het voor mij nog lang duurt, vind het nog steeds heerlijk om de halve dag in mijn joggingbroek rond te lopen...

Nou, mijn boterhammen zitten er weer in, nu lekker een paar uur slapen zodat ik weer fit ben voor een dolle nacht met knabbel en babbel...

Geplaatst

Zo, heerlijk bijna allemaal doorslapers!!! Caro, ik vraag me ook af hoe je het doet om voldoende cc per dag naar binnen te krijgen bij de kids.. hoeveel voedingen heb jij nog op een dag dan???

Fren, wij hebben volgend schema: 06.30-11.00-15.00-19.00-23.30. Eerste en laatste voeding moeten we ze meestal wakker maken...

Gister en vanmorgen weer gewerkt.... wat heb ik ze gemist zeg!! Gister vooral. Moest toen de hele dag werken en om ze dan naar het kdv te brengen was echt nie leuk!! Mijn man heeft ze weer opgehaald eind van de dag, L. lag lekker in de box die heb ik eerst even heerlijk geknuffeld. S. lag te slapen, dus die maar lekker laten liggen toen. Het is wel even wennen en schakelen, ze hebben ineens een heel ander dagritme gehad. De voedingen redelijk op mijn tijden maar ook wel later, en heel veel wakker. Denk dat ze gepakt worden wanneer ze huilen, terwijl ik ze dan laat liggen en ze dan vaak na 10 minuten weer stil zijn en verder slapen..Maar even aankijken hoe dat gaat, en anders eens overleggen hoe of wat... Iedereen is wel verliefd op S en L en zijn helemaal blij met ze! Er staan ook leuke verhaaltjes in hun schriftje, dus dat zit wel goed! Ze liggen nu nog even in bed, nog even rustig aan doen tot de voeding van 15.00u en daarna lekker met ze knuffelen en kletsen!

Geplaatst

Caro: ik ben ervoor naar de fysio geweest omdat het niet over ging. Zou ik ook doen als ik jou was, beetje zuinig op jezelf zijn!

Mira: heel herkenbaar van die luiers, ik kwam laatst met 6 pakken luiers uit de etos en dan heb ik niet eens een tweeling.....

Fren: is er nog een minimum dan voor hoeveelheid voeding. Ik begreep bij het cb dat je niet boven 1000 cc mag uitkomen en verder zeiden ze dat niet alle voedingen even veel hoefde te zijn.

Nofje wat een vrolijk mannetje! Een maand wen voorhoofdsholte ontsteking....poeh dat is pijnlijk.

M.atthijs heeft vanochtend zijn prikjes gehad en is weer goedgekeurd. 59 cm en 5,5 kg. Ik vond het al zo gek dat de Hema rompers maat 50/56 zo'n korte mouwen hadden....niet gek als hij al weer 59 cm is! Nu ligt hij lekker te slapen, zodat ik kan inpakken voor ons weekje weg. Poeh wat moet er veel mee. De kinderspullen zijn gepakt, nu nog kleding voor mezelf.

Geplaatst

Ook Vince heeft zojuist z'n eerste prikjes gehad. Meneer ging 2x huilen toen de prik erin ging en ligt nu knock-out in z'n maxi-cosi. Logisch, want hij is al de hele dag wakker.. Hij is 58 cm en weegt 4840 gram! Ga ff de Kruidvat aanbieding scoren...

Geplaatst

ik schaam mij dood, ben al zo lang niet meer geweest, maar zit uberhaupt weinig achter de pc moet ik zeggen, zo af en toe via fb even een updateje, maar verder weinig eigenlijk....heb ook niet het fut om alles terug te lezen, want dan zit ik over een uur nog, zoveel schrijven jullie en dat pufje heb ik niet meer...voel me net een oud wief...overdag gaat het wel, maar rond een uur of dit tijdstip kak ik helemaal in :) zal even updaten hier...

j.enna is na een week ziekenhuis herboren. ze heeft ontzettend veel geslapen. wel liepen ze te klooien met mijn borstvoeding...mc zuiderzee is echt werkelijk waar het borstvoedings onvriendelijkst ziekenhuis, maar goed....het is goed gekomen, want thuis gewoon weer vrolijk ons eigen ritme aangehouden. ze heeft in ieder geval regelmaat nodig in die zin van eten, spelen, slapen (of spelen, eten, slapen...in ieder geval) moet ze in bed gelegt worden als ze moe is, maar daar staat tegenover dat het een ontzettend heerlijke meid is en dat we eindelijk kunnen genieten van haar. ze heeft afgelopen week haar 2e prikken gehad, maar ze reageert er wel erg heftig op, maar ja...tis nu eenmaal nodig. ze groeit als kool in ieder geval, ze is nu 61 cm en 5750 gram...heb haar vandaag een paar happen fruithapjes gegeven....ze hoeft het nog niet, maar toch...ze vond het lekker :). echt helemaal doorslapen doet ze nog niet, in die zin van ze gaat rond een uur of 8 slapen en slaapt dan ca 6 uur door en daarna komt ze braaf om de 4 uur. ze is helemaal weg van woezel en pip en kletst ook rustig een half uur tegen haar woezel en pip mobieltje :)...

anyway, ga later wel weer verder kletsen (hoop ik) want stort inmiddels al helemaal weer in, bah...das het enige wat ik erg vervelend vind :(

oh ja, ik ben in middels al weer 2x ongesteld geworden ondanks de borstvoeding en ik merk wel dat tijdens die periode de borstvoeding wel ietsjes terug loopt, maar dat schijnt normaal te zijn...verder slaapt ze nog steeds in de puckababy mini, zonder slaapt ze echt voor geen meter, dus moet er nog een aanschaffen. had er een nieuw gekocht, maar ga er niet nog een nieuw kopen, dus ben alweer aan het struinen op marktplaats, heb er nu een voor 21 euro :) ben dus blij :)

fijne avond meiden en een dikke knuf...ondanks dat ik niet veel hier aanwezig ben, denk ik wel aan jullie

Geplaatst

jrn gelukkig is het een aardbeivlek, Kaat zit ermee onder! Heeft een hele grote op haar been, een iets kleinere op haar hoofdje en verder een heleboel kleintjes op allerlei plekken. Mijn oudste had ook een grote op haar hoofd, daar groeide haar overheen maar ik geloof dat die met een jaar of 4 inderdaad weg was. Nog wel een tijdje zichtbaar maar geen bobbel meer. Ik wist niet dat ze ook aan de binnenkant van hun wang konden zitten.

Jullie vroegen naar het voedingsschema, dat hebben we niet. Ze komt vanzelf als ze honger heeft en krijgt 150-180cc, dat altijd wat meer wordt met de schepjes erbij. Als ze zo lang geslapen heeft, merken we dat ze 1x meer, dus wat vaker komt dan anders dus het zal wel goed zijn. Ik heb geen zin om het te gaan bij houden en als ze goed groeien is het prima toch?

Vandaag is ze in ieder geval vaak genoeg geweest bij papa, want ik was de hele middag weg om mijn nieuwe auto op te halen en dat kreeg ik te horen. (Morgen eens de ruimte uittesten met de kinderwagen ingeklapt, ben benieuwd!)

Hij zei trouwens: saai zeg de hele dag alleen maar zorgen! Ik zei ja dat is nu eenmaal zo in het begin. Vertelt ie doodleuk dat ze vandaag allebei hebben gelachen met geluid! Doen ze dan bij hem, terwijl ik het veel meer waardeer!

Geplaatst

Jee, niemand nog hier geweest vandaag?

Heb gister de pamperaanbieding opgehaald. M'n moeder heeft ook een poging gedaan, maar had haar kaart nog niet geregistreerd en kreeg ze mooi niet mee. Was wel even een dompertje, maar ja. Verder alles ok hier, lekker rustig. Gister was m'n vriend er niet en moest ik fiene dus naar bed brengen (doet hij normaal en is er erg goed in). Uiteindelijk haar maar laten huilen, krijsen zelfs, maar na 20 min was het stil. Om kwart voor 11 wakker gemaakt voor een fles en ze werd om kwart voor 9 weer wakker. Goede zaak dus!

Geplaatst

Mijn moeder ook niet! De vorige keer wel, maar nu was de cheffin er en die zei: nee, staat op naam, kan ik niet aan beginnen. Nu gaat ze haar kaart toch maar registreren. Ze had het niet gedaan omdat mijn vader dan elke dag een mailtje in zijn inbox zou krijgen maar die vindt dat helemaal niet zo erg en het is de moeite waard, volgens mij komt deze aanbieding regelmatig langs.

Ik dacht trouwens dat ik bijna door mijn nummer 1's heen was, kom ik 2 pakken Pampers nummer 1 tegen! Gelukkig zijn die ietsje groter dan de Kruidvat nummer 1 dus gaat nog net maar ze moeten nu echt op!

Hier een krijsende Kaat, al bijna de hele middag... Bram deed een tijd mee maar slaapt nu eindelijk. Weer heeeeel gezellig hier. Ga maar koken, ik geef het op (na luier, fles en speen die ze uitspuugt...)

Geplaatst

hee meiden!

Hoe is het met alle kleintjes?

Hier rustig dagje gehad, mijn man moest werken, dus we hebben ons met z'n tweetjes vermaakt. Zijn vanochtend naar een soort 9 maanden beurs geweest. Veel kleiner, maar wel leuk op zich. Was er met een paar vriendinnen, dus even de beurs over, goodies scoren en daarna lekker bakkie doen met muffins :-) Tja, zo gaan die laatste zwangerschapskilo's er natuurlijk nooit af :-)

Oei, er wordt hier iemand wakker. Geloof dat ze honger heeft!

Tot later!

Geplaatst

Zo... nog nooit zoveel melk uit een baby zien komen... Ze bleven maar huilen, dus maar weer een fles gemaakt, Bram keurig op, Kaat bijna aan haar laatste slokje en WHAM!! Spuugt alles uit, over man en zichzelf heen. Hij vloeken natuurlijk (hij zal eens rustig reageren), heeft hij weer, was al de hele dag min of meer chagrijnig, dus hij riep: nu ben ik het zat, ze gaat met mij onder de douche! Nou ok, alleen maar leuk,waren we nog niet aan toe gekomen om uit te proberen. En ze vond het heerlijk en ik zag mijn vriend genieten... Haha! Heeft hij toch zijn genietmomentje gehad vandaag! Hij vond het een uitkomst: in 1 minuut klaar, geen gekloot met badje vol laten lopen etc. Morgen mag Bram...

En zo gaan de emoties op en neer...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden