Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Lisanne en Jasper hebben vannacht om kwart over twaalf nog een flesje gehad en vervolgens werden zij om half zes weer wakker. Ik vertrouw er nog niet op dat zij door kunnen slapen bij een laatste voeding rond acht uur ´s avonds.

Vanochtend toch nog even bij de ha geweest. Gelukkig was mijn moeder bereid om even op te passen. Het voelt niet oke op de plek waar ik ben geknipt. Zelf dacht ik aan een ontsteking. De ha gaf aan dat het wild vlees is. Hij heeft mij voor de zekerheid toch een antibioticumkuur meegeven. Het voelt namelijk wel als ontstoken. Maar wild vlees... ik denk dat ik niet goed gehecht ben na de bevalling.

Verder vandaag voor het eerst weer menstruatie.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn menstruatie zet weer niet echt door... blijft al 3 dagen bij oud bloed. Op papiertje steeds rozig, maar op het maandverband (durf nog geen tampons te gebruiken) blijft het bruinig.

Fren jij had toch meteen een vloedgolf?

Geplaatst

Chris, door de ene hechting die ik had en die notabene fout is gedaan heb ik downunder ook een stukje wildvlees. Kwam mede door het harde persen. Vk zei dat het, als ik uitgebaard ben, weggehaald kan worden. Hoop niet voor je dat het gaat ontsteken. Caro, ook hier niet echt een heftige menstruatie, idd oud en bruin.

Geplaatst

Hi hoi,

Nou, klinkt heerlijk hoor, die doorslapers.....Hier ben ik al heel blij als ze 's nachts 1keer komen,zoals vannacht, laatste voeding was om 22:0 uur, toen kwamen ze rond 3:00 uur en daarna weer om 7:00 uur. Maar goed, dat heeft volgens mij ook met BV te maken, dan weet je niet hoeveel erin gaat en kan je dat ook niet sturen. Als ze niet binnen een paar weken doorslapen, dan ga ik wel als laatste voeding een fles geven met wat van die babypap erin, lekker volle maag en tukken maar! Gisteravond hebben al mijn 3 poppetjes het trouwens voorbeeldig gedaan, de een kwam keurig na de ander, Hidde liet zich zowaar om half 8 in bed stoppen en die heb ik niet meer gehoord en om half 9 zat ik heel relaxed met een theetje op de bank.......zo kan ik wel wat avonden in m'n eentje hebben!

De mobiel waar jullie het over hebben klinkt goed, die ga ik ook denk ik maar aanschaffen. Ik had zo'n opdraaiding dat na 2 mintuten inderdaad stopt, maar die heb ik gisteren zo fanatiek opgedraaid dat het mechanisme kapot is en nu doet ie niks meer....terwijl Juul en Eef er allebei wel van genoten..... Lachen hebben ze hier overigens nog niet echt gedaan, af en toe zie ik een grimasje waarvan ik denk dat het een poging tot lachen is, maar de stralende lach heb ik nog niet gekregen. Gelukkig zijn het wel allebei hele relaxte babies die heel weinig huilen. Ik kan eerlijk gezegd ook niet zo goed tegen dat gehuil en gejengel......

Caro, vervelend dat je pijn hebt in rug en billen: ik zou ook een fysio proberen voordat je er echt doorheen schiet.

Ik ga even het lijstje ergens opsnorren en aanvullen en opzoeken hoe ik hier een foto van mijn dotjes kan plaatsen.

Geplaatst

Ja doe dat, ben erg benieuwd naar die relaxte dotjes! Mogen ze dan al babypap? Geen idee eigenlijk welke leeftijd dat is.

Rug is vandaag ietsje beter (maar dan ook ietsje), misschien omdat ik er vannacht niet uit heb gehoeven? Waarschijnlijk doe ik het 's nachts allemaal wat onhandiger want slaperig en dus slechter voor mijn rug...

Geplaatst

Hey meiden ben ik weer even:)

jee wat gaan jullie snel zeg, probeer al een paar dagen bij te lezen, ben ik 4 pagina's verde rkomt er weer wat tussen, volgende dag verder en zijn er weer 3 nieuwe pagina's bij:) ik was nu net bij 41 maar denk ga even naar de laatste:)

Hier gaat alles wel goed, Matthias doet het super.

ik ben de borstvoeding aan het afbouwen, we hebben allebei vanaf zijn geboorte al last van spruw en dat gaat maar niet weg, heb afgelopen weekend gentiaan violet besteld en sinds gisteren mee begonnen, het vermoeden koemelkallergie is er ook maar ik twijfel daar wel over.

hij krijgt nu hypoallergene voeding en sindsdien een stuk beter en ook minder krampjes.

maar drinken aan de borst gaat niet lekker, hij is dan vaak onverzadigd en ben soms anderhalf tot 2 uur bezig met voeden, wel af en toe een tussenpauze van een half uur, dan slaapt ie en dan huilt ie weer omdat ie nog honger heeft dus eigenlijk geen doen.

ik twijfel nog steeds, wel stoppen niet stoppen. de melkproductie word nu al aardig minder.

hij izt ook al iets meer dan 2 weken in maatje 3 van de luiers en de zijkanten worden nu al weer te klein.

dan heb je een opening tussen de achterkant en voorkant van de luier, en ook zie je iets striemen in zijn zij, maar niet erg ofzo hoor hij heeft er geen hinder van. echt een michelinmannetje al.

maandag aanstaande weer naar het cb en dan ook de 2de prikjes, hij is nu 9 week en 2 dagen.

gaat zo vreselijk snel zeg!

las over de puckababy, de mini en de piep:)

wij hebben de woombie, en dat bevalt ook erg goed, alleen is die minder goed verkrijgbaar, we willen ook naar de volgende maat en anders naar de puckababy maar via mp vragen ze soms ook nog heel veel.

hier ook gek met geluidjes, mobieles en knuffeltjes met een belletje erin:) en hij begint ook echt te volgen, en reageerd als papa binnenkomt door zijn hoofd zijn kant op te draaien en dan erg lachen:)

hij was vannacht ineens erg verkouden, gelukkig had ik zoutoplossing in huis en een neusjesreiniger, zijn neusje at helemaal dicht en dat klonk heel eng via de babyfoon, hij had het gewoon benauwd.

ik moet 7 mei weer aan het werk, vanmiddag is iemand geweest van het gastouderbureau om hem in de schrijven.

maar ik werk maar 6 uurtjes in de week en hij gaat naar de buren die een kinderopvang hebben dus dat zit wel goed.

nou meiden er word 1 wakker dus ik ga voeden en daarna koken:)

oja even een fotootje:)

Foto-4K76JFTC.jpg

Geplaatst

Marjan, wat een vrolijk kereltje, jouw Matthias. Leuke foto.

Melis, de ha heeft mij voor de zekerheid een antibioticumkuur gegeven. Als ik last blijf houden van dit wildvlees, dan moet het weg. Eerst maar eens kijken of het ontstoken gevoel wegtrekt en of dit het seksleven niet in de weg zit. Ik heb al gelezen op internet dat het weggehaald kan worden.

Mira, ik heb dus de Sweet Island Dreams Mobile van Tiny Love. Hij kost ongeveer 78 euro. Ik had hem eerst bij bol.com besteld, maar later bleek dat ze deze niet op voorraad hadden en dat hij voorlopig niet geleverd kon worden. Ik kon daarom de bestelling annuleren en heb hem vervolgens bij de Babypark gekocht. Die had hem wel op voorraad. De deuntjes zijn van Mozart en Bach en verder zitten er natuurgeluiden op.

Geplaatst

Chris, hier geen problemen het het wild vlees vs. ons sexleven. Daarna is het alleen beetje gevoelig. Komt vast goed meid! De movicolon heeft Vince helemaal schoongespoeld; hij heeft zich helemaal leeggescheten in 4-5 poepluiers!

Geplaatst

Wat is er weer een boel geschreven.....

Mira, leuk dat je ook hier komt schijven, leuk om ook jou ervaring met de tweeling te lezen! Vind dat ze de nacht al wel aardig doen hoor! Geduld hebben want het komt vanzelf!

Melis, wat fijn dat Vince zo opgeknapt is zeg en helemaal leeg is! De voeding valt nu ook goed? En wat duur zeg!! Maar goed dat deze vergoed wordt......

Ik ben maandag met S.ven naar de dokter geweest en hij heeft last van exzeem. Heb daar nu een zalf voor gekregen. Over ongeveer 4 weken moet ik verschil zien, zoniet dan weer terug voor een andere zalf. Vandaag op cb hebben ze me ook aangeraden om geen zwitsal producten meer te gebruiken maar zeep zonder parfum. dit ook maar gelijk gekocht vandaag. Qua gewicht zitten ze nog steeds op het gemiddelde, ondanks dat ze minder drinken. Kan komen door de spurt die ze maken, geen reden voor zorgen. Vandaag was ook mijn laatste dagje verlof, morgen weer aan het werk. Dit zal echt moeilijk zijn! Wat zal ik ze enorm missen, ga direct met ze knuffelen als ik thuis kom!! Ga nu even hun laatste spulletjes bij elkaar pakken en dan douchen en lekker naar bed!

Geplaatst

Oh ga je alweer aan het werk Lianne? Ik vergeet wel eens dat ze een maand ouder zijn dan die van mij. Zal niet meevallen meid, sterkte! Maar ze zijn in goede handen toch?

Jeetje wat een dure mobile is dat! Maar ja, misschien wel de moeite waard om niet elke paar minuten te hoeven opdraaien. Zouden die ook op MP staan? Eens kijken straks.

Fijn dat de Movicolon werkt Melis!

Ink, de Wapiti gebruik ik nu een paar dagen en het werkt prima! Bedankt voor de tip!

Ik heb een litteken overgehouden aan de hechting van de bevalling van de oudste, had er niet veel last van maar de huisarts kon 'm wel zien tijdens een uitstrijkje. Hij zei toen ook dat ik 'm kon laten weghalen maar ik had toen (jaar of 5 geleden) zoiets van: ik ben van plan nog een keer te gaan bevallen dus wie weet wat er dan weer gebeurd... Had alleen niet verwacht dat het zo lang zou duren! Nu heb ik nergens last van, geen idee hoe het 'erbij staat', durf nog geen tampons te gebruiken, is trouwens ook nog niet nodig want het blijft weinig tot nu toe...

Geplaatst

Caro, ik had inderdaad direct een soort Zondvloed. Heb wel tampons gebruikt, maa dat was geen succes, alles stroomde erlangs, 'voeger' nooit last van.

Hier een lastige inslaper, wee wat meer last van krampjes, arme meid!

Mobile is duur, maar echt de moeite! Wij hebben m gelukkig gekregen.

Geplaatst

hee caroline,

die mobiles zijn zeker duur. Die van ons is een fisher price rainforest (zoiets), ook echt heel leuk voor ze. Ik vond de fisher price die wij hebben gekocht en de tiny love idd de leukste. E kan er werkelijk heel lang naar kijken, ze stijgt af en toe bijna op van enthousiasme. Normale muziekjes, muziek kan ook uit. Ik heb m voor ongeveer 40 euro op amazon.co.uk gekocht, zij verzenden gratis naar nederland. Zoooo, lijkt wel een reclame praatje, maar ik vind een goede mobile echt de koop waard!

Ik heb hier net een afspraak gemaakt voor de drie maanden check van E. Het is hier allemaal een beetje rommelig georganiseerd, normaal moet je een afspraak toegestuurd krijgen, maar ik kreeg maar niets, ging ik bellen, blijkt het hele wijkbureau niet meer te bestaan: samen gegaan met een andere. Fijn dat daar niet over wordt gecommuniceerd :-). Maar goed, de afspraak staat, vind het toch wel fijn dat ze die check heeft. Wij denken dan wel dat alles heel goed gaat, maar het is goed een deskundige te laten kijken. Ben ook wel benieuwd hoe lang ze nu is en hoeveel ze weegt.

Lianne: succes met werken morgen!

Hier door de borstvoeding nog geen menstruatie: mis het totaal niet :-) Brrrr, lijkt me niets zo'n zondvloed, maar goed, op een moment zal ik er toch aan moeten geloven.

Geplaatst

Ik heb een heleboel van die mobiles gevonden op Marktplaats, de goedkoopste 20 euro... Natuurlijk gebruikt maar wat doe je ermee: aan de box hangen dus kan niet veel mis mee zijn. Heb nu die Nijntje met koe, kip en schaap, is ook erg leuk, wat ga ik daarmee doen dan? Kan niet aan de wiegjes misschien aan het ledikant later? Maar bij wie? Kun je er nog iets anders mee dat iemand weet?

Fren je zult over moeten op 'Super' tampons, heb ik ook sinds mijn eerste bevalling, daarvoor gebruikte ik altijd 'Normaal'...

IVFSH ik werd pas na 8 maanden ongesteld toen ik borstvoeding gaf, heerlijk!

Ik twijfel of ik nog even bij de kids ga kijken, ik hoor een beetje gemorrel, maar ik wil eigenlijk mijn bed in. Risico dat ik er zo weer uit moet. In ieder geval welterusten!

Geplaatst

slaap lekker caroline!

Ik wissel de mobiles hier ook soms af, hoeft ze niet telkens naar hetzelfde te kijken. De grote mobile vind ik soms ook wel een beetje teveel stimulans, die opdraai mobiel is wat rustiger. Afwisseling is wel leuk vind ik.

Geplaatst

Goedemorgen! Hier een supernacht gehad! Ik had t vermoeden dat fiene s morgens niet wakker werd omdat ze honger had, maar vanwege een enorme poepluier. Dus gisteravond de late fles al om 23 uur gegeven (ipv 00.30-01.00) en de werd dus inderdaad om 8.15 wakker met er volle luier. 9 uur nonstop geslapen! Heb haar net weer terug gelegd, maar er wordt nu erg geprotesteerd....Lianne Werkze vandaag. Zal wennen zijn!

Geplaatst

Heerlijk Fren zo'n lange nacht! Lianna, werkze vandaag, zal idd wel tegenvallen :-(Wij gaan zo (weer!) naar ziekenhuis voor evaluatie van de reflux medicatie.

Geplaatst

Hier 1 doorslaper en 1 die wakker werd voor een fles om 3 uur, Brammetje. Ach ja, had ook niet verwacht dat ze vanaf nu allebei elke nacht zouden doorslapen, eentje is al mooi, kost me veel minder tijd!

Melis succes! Zag op FB dat Vince ook zijn eerste prikjes krijgt? Helaas weet je nooit hoe ze reageren: Bram werd midden in de nacht kreunend wakker en had duidelijk last, Kaat sliep juist heel veel 2 dagen... Succes ook daarmee, weer voor een goed doel he, zullen we maar zeggen, maar voor jullie is al dat gehannes met je pasgeboren kind wel heel vervelend natuurlijk...

Geplaatst

Kijk, de eerste mama alweer aan het werk..... Ja, dat staat bij de meesten hier waarschijnlijk binnenkort wel weer te gebeuren.

Gaan we weer een andere fase in dames! Helemaal lekker druk....

Geplaatst

Fren wat lekker zo een nacht nu maar hopen dat ze dit voortaan blijft doen.

Melis succes in t zkh hier ook meds voor reflux en Ian is er rustiger door geworden. Al hebben we wel t idee dat dit per dag kan wisselen.

Caro toch ook al fijn dat er 1doorslaapt en voor je t weet doet Bram t ook.

Verder reageren op iedereen lukt me niet terug kijken op tel is lastig.

Lig hier met verschrikkelijke pijn op bed. Vannacht hoorde ik een knak in m'n nek en had ik gelijk hevige pijn. Nu nog verschrikkelijk veel pijn en kan me amper bewegen. Zelf Ian vast houden is lastig. Ben blij dat m'n schoonmoeder er is om voor hem te zorgen. Vanmiddag komt de dokter ook even kijken ben benieuwd want dit is geen doen.

Geplaatst

He bah Veer wat nu? Fijn dat je schoonmoeder er is.

Ik heb vanmorgen een paracetamol genomen tegen mijn rugpijn want hoewel het 's morgens minder erg is dan 's avonds, blijft het pijnlijk om kindjes in en uit de wieg en box te tillen...

Geplaatst

Veer, wat vervelend. Hopelijk heb je er niet al te lang last van.

Gisteren de laatste fles van 23:00 uur gegeven en beide werden zo tegen 05:00 uur wakker. Dus dat was prima. Ik hoop dat ze 's nachts blijven doorslapen.

Geplaatst

Fren & Caro, hoop dat jullie rugklachten snel over zijn. Rugpijn is echt verveled, zeker als je een kleintje (of 2) hebt. Sterkte!!Chris, lekker nachtje achter de rug dus?! Hoop dat ze zich vannacht weer zo voorbeeldig gedragen!Manlief heeft nu 4 nachtdiensten, dus ik hoop dat Vince beetje doorslaapt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden