Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Melis, wat ontzettend balen dat het zo aanklooien blijgt met Vince! Zielig voor zowel hem als jullie - kan me voorstellen dat het erg vermoeiend is!

Heb je de kat tijdelijk ergens anders heen gebracht om te kijken of dat het is, of gelijk definitief? Alsjeblieft geen sorry hoor voor dat je niet reageert - je hebt wel wat anders om handen / aan je hoofd!!!

Caro - in de box zaten veel tijdschriften / reclame materiaal, 1 mini sudocreme, doosje baby wattenstaafjes, een toetjeof fruithapje ofzo en een pyama hapje (wat vanaf 6 maanden is en maar tot 28 augustus houdbaar is haha, dus Levi heeft strict genomen 8 dagen de tijd om het op te eten!)...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ohhh melis: wat vervelend dag het nog niet goed gaat met V, zorg je wel dat jij ook wat rust krijgt?

Caro: Tsja mannen.... Heb die discussie ook met manlief gehad. Gaat niet uit zijn plaat maar zit wel te mopperen tegen M , maar ja die kan er nog niet veel aan doen.

Ivfsh: klinkt goed dat koken, smakelijk.

Fren: jullie hadden wel mooi weer voor een boottochtje! Niet in slaap vallen in de trein hè!

Vanmiddag toen de kids op bed lagen met manlief anderhalf uur liggen slapen, we hadden het even nodig.....moet door de week overdag ook eens gaan slapen, maar dat doe ik eigenlijk nooit. Zo naar een feestje bij de buren, even een wijntje drinken.

Geplaatst

Hahaha... Knetterlam! Als je het maar gezellig hebt gehad.. Vince slaapt sinds gisteravond voor het eerst in de puckababy piep. Om 22 uur in bed gelegd en hij kwam om 4.45 uur voor een fles, zijn we erg blij mee!

Geplaatst

Goed zo melis! Welke maat heb je gebruikt?

Hier prima nacht gehad, rond 0.00 uur gevoed (E wakker gemaakt omdat wij naar bed gingen) en om 7.00 begon ze te kraaien. Heel vrolijk en ook heel hard :-). Hele verhalen vertellen. Na een half uurtje haar maar eruit gehaald, zó schattig hoe ze even armpjes en beentjes helemaal rekt en strekt als ze uit de puckababy komt!

Tis heerlijk weer vandaag, dus denk dat wij lekker naar de kust gaan.

Geplaatst

Fren, dat is toevallig, mn schoonouders hadden gister ook een boottocht in Enkhuizen.

Melsi, wat een goede nacht heeft hij gemaakt, wat zielig voor Vince allemaal.

Geplaatst

Wat grappig medusa! Ze komen toch niet toevallig uit leiden hè? Zat in de trein met een ouder echtpaar dat ook gevaren had en uit leiden kwam.

Melis, fijn daf de nacht beter ging. Hoop echt dat jullie manneke z'n draai gaat vinden, want dit is niks. Voor hem

Niet, maar zeker ook niet voor jullie.

IVF, fiene doet dat ook, dat uitrekken! Vind het ook zooo leuk, sta er dan bij te smelten ;-)

Geplaatst

Goeiemorgen,

Moeten de dametjes dan nog wel in de puckababy? Misschien willen ze meer vrijheid?

Zou grappig zijn als dat inderdaad de schoonouders van Medusa waren Fren! En, heb je een kater? Ik kan zo slecht tegen alcohol tegenwoordig, als je bedenkt hoe dat was in mijn studententijd... those were the days...

Hier hebben de dame en heer weer lange rukken geslapen: gisteravond vanaf etenstijd tot half 1 vannacht en daarna tot kwart over 7 geloof ik, manlief deed de ochtenddienst. Ze gingen braaf slapen daarna maar werden omstebeurt wakker door een flinke poepbroek, Kaat weer doorgelekt, grrr...

Bij de volgende voeding gaan ze lekker in bad. Hoe vaak doen jullie dat eigenlijk? Ik doe het uitgebreide badderen eigenlijk alleen in het weekend, de rest van de dagen was ik ze met een sopje in een bakje... Ik weet dat ik mijn oudste vaker deed, omdat het met 1 toch een stuk makkelijker is, maar zeker niet elke dag.

Douchen hebben we trouwens nog niet geprobeerd, hebben jullie daar tips voor? Wil ik ook wel eens doen namelijk. Dan moet je wel met z'n tweeen zijn neem ik aan, douchen met de ene en de andere neemt hem/haar over om aan te kleden? Anders krijg je het zelf toch veel te koud? Met de oudste hebben we eigenlijk nooit gedouched, 8 jaar geleden was dat niet zo gebruikelijk denk ik of we hadden een ouderwetse kraamhulp... Gevolg was dat ze heel lang alleen maar in bad wilde, tot we in Frankrijk bij mijn zus gingen logeren, die een 300 jaar oud huis heeft dat niet warm te stoken is dus veel te koud om in bad te gaan. Daar moest ze wel douchen...

Geplaatst

Nee, geen kater. Ben heel wijs op tijd gestopt met drinken. Ben alleen erg moe.

Das een keurige nacht toch, van de dame en heer? Vergelijkbaar met hier hoor. We maken fiene vaak rond middernacht wakker en dan slaapt ze tot 7 uur. Vannacht heeft vin haar denk ik laten liggen want ze kwam pas om kwart over 8 en slaapt nu weer. Lig dus nog heerlijk te soesen in bed ;-)

Wbt wassen en douchen: hier gaat ze momenteel max 2 x in bad omdat ik dat niet kan met mn pols. Maar ik heb een draagdoek voor onder de douche en dat is ideaal want dan kan ik haar ook alleen douchen. Ik zorg dan dat er een bedje van handdoeken klaarligt in dd wastafel, daar leg ik fiene in terwijl ik mezelf snel afdroog. Dan badjas aan en eerst fiene aankleden. Gaat prima! Maar doe dat om de dag hoor, want iedere dag in bad of douchen is sowieso niet goed voor haar huidje.

Geplaatst

Pfff, mooeeeeee.... 1e rukje van voeding naar voeding was 5 uur, dus dat is voor zijn doen erg netjes! Om 22:30, toen om 3:30, maar vanaf toen ging het helaas weer mis - om 5:30 en om 7:30. Toen was ik toch nog echt aardig moe en wilde ik het nog een keer proberen om er wat achteraan te plakken, maar helaas, om 9:30 viel hij pas weer in slaap. Dus ik snel terug m'n bed in gekropen, kon niet gelijk slapen, dus rond 10:00 sliep ik weer maar meneer besloot om 10:15 al weer dat hij wilde eten! Zo schiet het advies van overdag nog even slapen dus echt niet op! Probeer het eigenlijk al nooit, maar ben nu echt zo moe, maar zo wordt het alleen maar erger als je maar 15 minuutjes kan slapen en je dan al weer wakker wordt van zijn geroep...

Vind het lastig, want ik weet van te voren echt niet of het lang duurt voor hij inslaapt of dat ik een paar keer moet lopen om zijn speen er in te doen en het is ook altijd een gok of hij 2 uur tussen de voeding laat zitten of 4 uur en of het dan nog de moeite is om zelf naar bed te gaan... Sorry voor ff spuien hoor, maar ben dus met het verkeerde been uit bed gestapt, wel een stuk of 10 keer zelfs vandaag!

Hier in de 2e week al met hem onder de douche gegaan. Is een stuk sneller dan het badje klaar maken en 2 vliegen in 1 klap (heb je zelf ook gelijk vast gedouched). We zetten dan het wippertje met een badcape er op en daar een hydrofielluier overheen om het vocht snel op te nemen. Als we dan met hem gedouched hebben, leggen we hem in het wippertje, wikkelen we hem in, douchen we zelf snel af en dan snel afdrogen, badjas aan, hem verder afdrogen en aankleden en dan zelf aankleden. Gaat makkelijk. Overigens ook maar om de 2 a 3 dagen dat we óf in bad gaan óf gaan douchen (hangt af van hoeveel tijd ik dus heb wat ik doe, badje, tummie of douchen)...

Oh, ik dacht dat meneer nu sliep (na de voeding van 10:15 heb ik hem net pas in slaap gekregen), maar nu 10 minuten verder is hij al weer wakker, maar hij is nog wel super moe en niet echt de vrolijkste vandaag, dus dat helpt helaas ook niet echt voor m'n humeur... En dat terwijl ik vandaag plannen had om wat in huis te gaan klussen (schuren, verven etc), maar dat wordt hem zo dus niet... Nou, ga maar weer naar m toe...

Geplaatst

Nou, meneer heeft een half uurtje geslapen en werd nu al weer wakker om te eten... Zou hij een regeldagje hebben?

Geplaatst

Lijkt er inderdaad op ink, sterkte!!

Hier ook 3 x in de week in bad of douche. Douche doen we samen, eentje uitkleden en even voorwassen en de ander staat dan al klaar nder de douche. Als ze klaar is kleed een van ons haar weer aan terwijl de ander verder douched. Maar meestal gaat ze in de tummy. Zo leuk,! Eerst altijd even staan en danpas gaat ze zitten.

Ik stond met 3 dagen al met maud onder de douche, geweldig was dat.

Hier in strijd met de kleine meid, haha 10 weken oud en nu al in gevecht met pa en ma. Maud wil haar duim en wij willen dat ze een speen neemt. Ze vloept hem er in bed steeds uit en gaat dan zoeken naar haar duim, helaas voor ons gaat dat steeds makkelijker, dus we zijn benieuwd wie de strijd gaat winnen.

Hier nu even heel moe, personeel in de zaak van mijn vriend is ziek, gevolg!! Ik moet werken is nu dag 5 en ben behoorlijk gaar, morgen avond nog een partijtje en dan dinsdag vrij!! En hopenlijk kan ik daarna weer 2 weken genieten van mij. Verlof en is het meisje weer beter.

Geplaatst

Fren, leuk zo´n vrijgezellenfeest. En erg handig dat je nu niet meer zwanger bent. Dan kun je net wat meer genieten.. van de drankjes en de hapjes.

Melis, super dat je een nachtje goed hebt kunnen slapen.

Caro, ik was Lisanne en Jasper twee tot drie per week. Maar wel altijd in de avond, samen met mijn man. Dat vinden we handiger. Na het wassen komt er een flesje en dan naar bed. We hebben ze gisteren nog gewassen en daarna slapen ze altijd zo lekker.

Geplaatst

Oei ik ben echt erg, M gaat om max 2 keer per week in bad, Tommie of onder de douche. Ik was hem ook niet zo vaak. Heb bij F dat ook niet gedaan, is niet echt goed voor de huid van de baby. Vind het lastig om bad te plannen. Net na het eten gaat hij spugen en als hij wakker wordt wil meneer eten..... En om een kind wakker te maken om in bad te gaan.....

Vind douchen ook erg makkelijk en wij hebben geen bad, dus hij moet er aan wennen. We doen het overigens wel altijd met zijn tweeën. Anders doe ik een badje

Geplaatst

Ik doe onze dame om de dag in bad, dus 3x.

De andere dagen heb ik een tupperware bakje en dan was ik haar op de commode, echt vuil worden ze niet.

Ik geef BV, dan geef ik haar een kant, vervolgens in bad en daarna mag ze nog even aan de andere kant drinken.

Waarna ze als een roos slaapt.

Geplaatst

Dat plannen vind ik dus ook lastig, vandaag weer bijvoorbeeld. Bram had gegeten, maar die spuugt nauwelijks, dus die ging na de fles. Intussen werd Kaat wakker, ik wilde haar eerst in bad doen maar omdat ze hard ging huilen van de honger toch maar alvast een beetje laten drinken door papa, terwijl ik Bram aankleedde. Toen Kaat in bad, maar na het bad spuugde ze weer (gelukkig was ik er snel bij) terwijl ze net weer was aangekleed! Bij haar werkt eerst in bad dus beter maar gevolg is een huilend kind bij aankleden dat en koud en hongerig is! Pfff... Plannen bij (twee) babies is zo moeilijk...

Heb nu overigens net mijn haar geverfd, man is even weg met een vriend dus ik hoop dat ze me een uurtje gunnen voor intrekken en uitspoelen... Kwam er ook al weken niet van en zag iets te veel grijze haren de laatste tijd...

Geplaatst

hier gaat jarno in de tummy, hij houdt absoluut niet van uitkleden en afdrogen dus we doen het badderen met zn 2en zodat alles snel gebeurt!

douchen durven we allebei niet ivm glibberigheid

hier vannacht een goeie ronde, 22.30, 4.30, 7.30, 10.00, 12,45 en ligt meneer er nog in! ligt sinds gisteren in de puckababy mini, hij past nog wel in de piep maar willen hem toch langzaam laten wennen aan de mini voordat hij er dadelijk echt in moet omdt de piep t klein is! ik vind hem wel een stuk lastiger met aandoen ivm hesje ipv die buikband, je moet toch effe rommelen om dat hesje aan te krijgen waardoor jarno weer wat wakkerder wordt. ach ja hopelijk kunnen we snel afbouwen. fijne zondag meiden!

Geplaatst

Hier ook een fijne ochtend. Fiene heeftrekening gehouden met haar mama ;-) 8.15 en toen 12.15!!!!! Heb dus heerlijk lui in bed liggen soezen tot ze weer wakker werd en toen heeft ze eerst een kwartier hij ns in bed liggen lachen en spelen. Ze was helemaal happy. Ik word zo gelukkig van die momenten, echt een happy family, wie had dat gedacht!

Geplaatst

Kaat maakte vanmorgen haar eerste brabbelgeluidjes toen ze bij de oudste en mij in het grote bed lag, zo schattig...EN ze lachte...eindelijk echt voluit!

Geplaatst

Wij douchen dagelijks met Vince, hij vindt het geweldig! We hebben geen groot bad en dat kleine badje vinden we beide zo'n gedoe. Ff een momentje samen onder de douche en hij geniet er zichtbaar van! Als ik alleen ben douche ik ook met hem, leg alles in z'n kamertje klaar en draag hem onder m'n badjas mee naar z'n kamer.

Geplaatst

Hier ook 3x per week in badje. Meestal gaat Yente in het kleine badje, maar af en toe gaat ze met papa in het grote bad of onder de douche.

Op de een of andere manier vind ik dat een beetje engig. Maar als ze in het grote bad of onder de douche gaat doen we dat altijd samen.

Ik kleed haar uit en geef haar aan en daarna kleed ik haar weer aan. In mijn eentje lijkt het me nogal een onderneming eerlijk gezegd en volgens mij krijg ik het zelf dan erg koud haha.

Geplaatst

Precies, dat dacht ik ook, zou het ook niet alleen doen. Volgend weekend maar eens proberen dat vriend met een van de twee doucht en ik met de ander.

Tja, ze hadden de hele dag nog nauwelijks gehuild, dus zijn ze nu maar begonnen... Eigenlijk sliep Kaat al een half uur maar broer Konijn heeft haar weer wakker gehuild, zucht... Paar keer speentjes geprobeerd, maar laat ze nu maar even...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden