Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een prachtig meisje Fren, en leuk hoor haar in Rose. Vindt dat ook geweldig bij L.ara!! haha.

Hier blijf ik maar bezig met S.ven. Gister had hij helemaal een vurig rood gezichtje met wat bultjes en later op de dag zag ik ook bultjes op zijn been en zijn billetjes. Nu lijkt dit wel weer wat afgezakt. Gisteravond was hij ook echt ontroostbaar. Hebben hem maar bij ons in bed genomen en ben zelf wakker gebleven tot half 12 voor de voeding. Ook zagen we een bult op zijn piemeltje en hij ziet er een beetje raar uit (sorry). Heb dus maar weer de dokter gebeld en kan vanmiddag heen..... We vergeten bijna dat we L.ara ook nog hebben, die gaat gelukkig lekker vrolijk door!

Vandaag ben ik ook nog jarig!! Heb van mijn man een mooie armband met 2 bedeltjes gekregen met de namen van de kids erop! Zo lief......

Ik hoop dus dat het met S.ven een beetje meevalt en we niet al te veel met hem in de weer zijn vandaag.....

Geplaatst

Wij doen ze om de dag in bad ongeveer, soms een dag later ligt eraan hoe het uitkomt. Wij doen het ook altijd samen, allebei 1 en dan om en om. Daarna gelijk een fles. We beginnen dan ongeveer 45 min. voordat ze een fles moeten hebben. Gisterochtend heb ik ze allebei alleen in bad gedaan, wat een werk zeg! Gelukkig hebben ze zich allebei voorbeeldig gedragen en netjes gewacht zonder te huilen!! Wat een opluchting :-)

Geplaatst

Liane, van harte! Bijzonder hè, je eerste verjaardag als mama. Vond ik wel ten minste. Mooi cadeau ook!

Hoop dat t met S beter gaat vandaag en jullie wat duidelijkheid krijgen.

Geplaatst

Gefeliciteerd Lianne! Hoop dat het meevalt met je zoon...

Ik vind Kaat in roze ook leuk hoor Fren, zit je maar een beetje te pesten maar die foto was errug roze door dat boxkleed! Ik moet dat soort dingen natuurlijk in neutrale kleuren houden, heb een blauw met rood Nijntje boxkleed en groen met blauw Jip en Janneke, die laatste overigens gekregen anders had ik er ook maar 1. Maar het is wel handig om af te wisselen, want ik vergeet nogal eens om er iets onder te leggen dus dan wordt er wel eens op gekwijld...

Ik wist trouwens niet wat ik meemaakte: Kaat heeft geslapen van half 10 gisteravond tot half 8 vanochtend! Ik ben een paar keer gaan kijken omdat ik me zorgen maakte maar ze sliep heerlijk. Bram had om half 3 vannacht een fles en toen twijfelde ik of ik Kaat wakker zou maken erna, toch maar weer even gaan liggen en om kwart over 6 schrok ik wakker, maar ze sliep nog steeds. Uiteindelijk kwam Bram als eerste weer vanmorgen en heb ik Kaat min of meer wakker gemaakt. Kreeg meteen een lachje, voor het eerst 's morgens en ze was niet eens doorgelekt! Geef mij meer van dit soort nachten!

Dus ik zei dan zal het nu wel een hel worden om ze weer naar bed te krijgen... nee hoor, ze slapen alweer... nou ja zeg.

Geplaatst

Lianne, van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!Zit weer bij de Kinderkliniek, Vince zit door z'n nieuwe voeding verstopt. Extra water, minder voeding, flesje lauw warm water, thermometer in z'n kont, masseren; het heeft allemaal niet geholpen! Ben benieuwd hoe en of ze hem kunnen helpen.. Zucht.. Wanneer houdt het eens op? Ik wil ook genieten van m'n verlof samen met Vince!!

Geplaatst

Jeetje melis wat een ellende, hopenlijk krijg je nu iets voor de verstopping.

Lianne, gefeliciteerd!!

Fren super lieve foto's, hier ook een meisje die veel in het rose is, staat schattig

Geplaatst

Melis, je krijgt hè wel voor je kiezen meis... Hoop dat ze VINCE kunnen helpen, verstopping is helemaal niks en zo sneu voor die kleintjes...

Ben ik de enige die vind da ze zo snel groot worden? Ik stond vanmorgen naar fiene te kijken op het aankleedkussen, en bedach me ineens wat een klein hoopje mens daag twee maanden geleden op lag... Nu raakt ze bijna beide uiteinden aan als ze helemaal languit ligt!

Geplaatst

Sterkte Melis, niet leuk weer maar geeft vast opluchting voor moeder en kind...

Ze veranderen snel en worden zeker groot Fren! Ik heb dat vooral met Bram, daar is de verandering spectaculair: van iel mannetje van 6 pond naar stevige baby met 'dikke' armpjes en dijtjes, heerlijk! Kaat is nog niet zoveel veranderd, die was al vol...

Geplaatst

Hallo dames,

Een aantal van jullie ken ik al van het tweelingen-topic, leuk jullie hier weer te vinden! Ik heb een aantal pagina's terug gelezen, maar heb nog niet alles kunnen lezen, ik probeer dat in een paar sessie tussen voedingen door te doen. Onze tweeling is geboren met 35 weken, Julius was toen 2120 gram en Evelijn 2120. Vorige week was ik voor het eerst bij het CB en toen woog Julius 4100 en Eef 3700 gram: wat gaat dat snel!! Hier ook nu lekkere spekbeentjes en worstpolsen.

Melis, wat vervelend dat je zo'n a-relaxte start hebt met Vince, ik had dat ook met mijn eerst zoontje en weet nog dat ik me heeeel verdrietig en machteloos voelde: sterkte! Hier gaat het goed, dochter Evelijn ligt 's nachts in de puckababy piep, wnat ik merkte dat zij meer behoefte heeft aan geborgenheid. Ze zoekt iedere keer als ik haar tegen me aan heb haar baarmoeder houding op: als een klein egeltje opgekruld. Vanaf het moment dat ze in de piep ligt, slaapt ze veel beter. Julius slaapt sowieso wel, dat is echt een mannetje. Hebben de andere jongen/meisje tweelingmoeders dat ook, dat de jongen veel rustiger is als het meisje? En dat het meisje echt kan krijsen als het allemaal te lang duurt...? Echt onvoorstelbaar! De nachten zijn hier wisselend, soms komen ze snel achter elkaar en zit er 4 of 5 uur tussen de voedingen, en soms ben ik bijna ieder uur uit omdat ze om de 2 / 3 uur komen en ook heel afwisselend van elkaar. Ik geef borstvoeding, dus kan er verder weinig aan sturen helaas..... Ik doe de kindjes 3xper week in bad, de ene voor de voeding van 9 uur en de tweede voor de voeding van 13 uur. Ben ik wel de halve ochtend bezig met badderen en voeden, maar ze genieten er allebei enorm van!!

Nou, knabbel en babbel slaan nu om de beurt aan....gelukkig komen mijn collega's zo op bezoek en zijn er weer genoeg knuffel-vrijwillgers!

Liefs van Mira

Geplaatst

Hoi Mira,

Leuk als je hier mee komt schrijven, op het tweelingentopic gebeurt niet zo veel volgens mij... Wat goed dat je nog steeds borstvoeding geeft! Ik ben er na een paar dagen mee gestopt, was een hele opluchting.

Bij mij kan Kaat inderdaad harder schreeuwen maar Bram is zeker niet rustiger, die kreunt en steunt veel meer en kan ook een aardige keel op zetten. Wel komt hij wat langzamer op gang en bij haar is het meteen: ik wil NU eten, dat wel.

Succes met alles en we lezen het wel! Zou erg leuk zijn om een foto te zien trouwens... geldt voor alle babies hier natuurlijk...

Geplaatst

Nou.. Ik ben eindelijk thuis uit het zkh, pfff... Eindelijk een kinderarts gezien én gesproken en die heeft Neocate (koemelkeiwit vrije voeding) voorgeschreven en movicolon voor de obstipatie.. Ben benieuwd..

Geplaatst

Hoi Mira, welkom! Hoe meer zielen, hoe meer vreugd!

Hier een dametje dat steeds meer een eigen wil gaat ontwikkelen. Inmiddels laat ze duidelijk weten wat ze wil en ik kreeg dus net een verbale herinnering dat de mobile gestopt was met draaien (heb t geluid uitstaan, dus had het niet in de gaten). Madame was nog niet uitgekeken na het programma van 20 minuten... Ik zet m wel weer braaf aan hoor!

Is het misschien een idee om ee lijstje te maken? Ik weet af en toe even niet welke baby('s) bij welke mama hoort ;-)

Ik doe wel een voorzet:

Fren - mama van Fiene (14-2-12) - 10 mei controle CB

Geplaatst

goed plan fren, ik doe mee

Meezie - mama van Maud (7-2-12) - 8 mei controle CB (2e prikjes)

Geplaatst

Eef - mama van Yente (1-2-12) - 23 april controle CB (2e prikjes)

Geplaatst

Fren - mama van Fiene (14-2-12) - 10 mei controle CB (2e prikjes)

Geplaatst

Melis25 - mama van Vince (18-2-2012) - 20 april controle CB (1e prikjes)

Fren, leuk initiatief! Wellicht een idee om het lijstje op volgorde van afspraken te doen?

Geplaatst

Hee Meiden!

Mira: gezellig dat je mee komt schrijven hier! Leuk ej verhalen over je tweeling te lezen!

Melis: he bah, wat zielig voor Vince. Hoop dat het klisma helpt! Wanneer moet je eigenlijk weer aan het werk?

Ik vind ook dat E zo snel groeit! Ongelooflijk gewoon. Kleertjes 62 beginnen gewoon soms al wat krap te zitten.... het gaat echt heel snel. Vanochtend weer baby massage gedaan en vanmiddag heeft ze drie uur liggen slapen. Dus meiden met moeilijke slaper: masseren die hap! :-)

Melis25 - mama van Vince (18-2-2012) - 20 april controle CB (1e prikjes)

IVFSH - mama van E (13-1-2012)

Ook nog een fotootje: in alle bochten wringen om dat ene speeltje te kunnen zien :-)

[ATTACH=CONFIG]3925[/ATTACH]

En even het bewijs dat het stiekem toch een Limburgs meisje is, haha:

[ATTACH=CONFIG]3926[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]3927[/ATTACH]Fijne avond meiden!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden