Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bedankt voor jullie mening meiden. Heb zojuist het CB gebeld - hij krijgt nu 5 dagen later de prikjes voor de zekerheid. Misschien heeft hij er geen last van, maar om nu dat risico te nemen en 4 uur te moeten reizen die dag met een ziekig manneke is niet handig... Dus nu maandag de 23e de 1e prikjes voor hem...

Chris - caldendula zalf voelt erg prettig om op je litteken vd knip te zetten - verkoelt en verzacht - gewoon op een klein gaasje smeren en dat er tegen aan - voelt het direct wat minder trekkerig...

Caroline - ben benieuwd of de wapiti goed bij je helpt - bij mij is het ideaal. En omdat het een natuurproduct is raken je darmen er niet aan gewend ofzo en is het onschuldig om langere tijd te gebruiken. En als ik er accuut last van heb slik ik er ook nog wel eens 2 bisacodyl pilletjes vna 5mg bij - maar dat is eigenlijk een overdosis die ze voor operaties gebruiken geloof ik haha...

Melis - super dat het bij Vince helpt hoor! En is hij nu ook vrolijker?

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

icon1.png

IVFSH - mama van E (13-01-2012)

Eef - mama van Yente (01-02-2012) - 23 april controle CB (2e prikjes)

Bikkel- mama van Jarno (01-02-2012) - 25 april controle CB (2e prikjes)

Meezie - mama van Maud (07-02-2012) - 8 mei controle CB (2e prikjes)

Fren - mama van Fiene (14-02-2012) - 10 mei controle CB (2e prikjes)

Melis25 - mama van Vince (18-02-2012) - 20 april controle CB (1e prikjes)

Ink - moeder van Levi (20-02-2012) - 19 april CB (1e prikjes)

ChrisH- mama van Lisanne en Jasper (27-02-2011) - 26 april controle CB

Moontje - mama van M.atthijs (28-02-12) - 20 april cb (1e prikjes)

Bij Chris staat 2011?

Geplaatst

Jrn - mama van P. en A. (26-12-2011) - 07 mei controle CB (3de prikjes)

@Chris: wij hebben dezelfde boxmobiel. A. en P. vinden hem geweldig. En wij ook, want ook zonder geluid vinden ze hem bijzonder interessant. Vanochtend heeft P. er een uur naar zitten staren. En wat erg grappig is, is dat ze bij ons na een minuut of 20 beginnen te huilen. Eerst dachten we, ze vinden het mooi geweest, maar nu blijkt dat ze beginnen te huilen als dat ding stopt met draaien. Even opnieuw aanzetten en het is weer stil. Zo leuk!

@Fren: we weten het niet. Ze heeft een bobbel van ong. 2 cm in haar wangetje. Vanochtend echo gehad. Maar zo echoscopiste mag niks zeggen. Dus nu moeten we wachten tot de dokter belt met de uitslag. Dus nog wat langer in spanning!

Geplaatst

Caroline - mama van Kaat en Bram (14-02-2012) - 11 mei controle CB (2e prikjes)

Geplaatst

Jen, wij hebben ook een Tiny lve voor fiene. Van vin z'n werk gekregen. Vind het ook super dat het geluid uitkan ;-) en hier ook na 20 minuten protest als hij stopt met draaien. Fiene ligt er echt onder te trappelen en te kraaien, ze vindt m super! Volgt de beestjes ook echt met haa ogen rond.

Geplaatst

Caroline - mama van Kaat en Bram (14-02-2012) - 11 mei controle CB (2e prikjes)

ChrisH- mama van Lisanne en Jasper (27-02-2012) - 26 april controle CB

Bikkel, dat moet natuurlijk 2012 zijn. Ik had het notabene zelf verkeerd getypt toen ik het lijstje aanpaste.

Ink, dank voor de tip. Ik ga zo snel mogelijk calendula en gaasjes halen. Ik vrees verder dat ik geduld moet hebben en dat de huisarts me dit ook gaat vertellen. Tenzij er een antibioticum is dat ik mag gebruiken.

Jrn, over deze mobiel had ik alleen maar goede recensies gelezen op internet. En de muziek is ook voor een volwassene goed te hebben.

Geplaatst

Ik moet mijn Nijntje mobiel zelf opdraaien, na twee minuten al! Ze vinden het nog steeds maar kort leuk helaas.

Hier twee huilers... pfff slaapt de een, huilt de ander en andersom en nu weer samen, zucht... vind het zielig maar wat moet ik?

Heb trouwens nu echt rugpijn, als het morgen erger is, kan ik ze niet meer uit de wiegjes tillen!

Geplaatst

Caro, lastig is dat als ze zo huilen, ik weet er helaas alles van :-( Mijn ongi stelt btw tot op heden weinig voor, beetje oud bruin bloed met af en toe een veeg rood, that's it.

Meiden, ik weet niet wat ik meemaak.. Vince heeft om 13.30 uur en 17.00 uur een fles Neocate gehad (wat overigens onwijs goor is, maar dit terzijde). Hij doet zomaar ineens 20 minuten over z'n fles, is na z'n voeding max 30 minuten wakker om te kletsen en te lachen en valt vervolgens in diepe slaap tot de volgende voeding. Jemig, wat een verandering! Ga soms zelfs kijken of alles wel goed gaat omdat hij zo stil is!

Heb voor mezelf een lekkere pizza salami besteld en ik wacht er met smart op, heb zo'n trek!

Geplaatst

Wat is neocate melis? Is dat de koemelkvrije voeding?

Zou dat dan het ei van Columbus zijn? Hoop t echt voor je!

Caro, hier ook pijn in de rug. Probeer er op te letten dat je tilt uit je benen... Maar dat bukken maakt t niet echt handig!

Ik heb boven. Bed ook een nijntje mobile. Vind ze ook super, maar idd erg kort...

Geplaatst

Neocate is idd koemelkvrije voeding.. Kost per blik van 400 gram ruim 70 (!!) euro, wordt thank god vergoed door de verzekering! Hier weinig last van rugklachten, behalve als ik Vince in slaap wieg/wandel..

Geplaatst

Melis: dat klinkt goed. Kun jij ook eens bijkomen! En vince zal ook minder pijn hebben!

Hier ook last van mijn rug, loop al bij de chiropracor. Caro afspraak bij de fysio maken?

Hiervoor het Nijntje mobiel en dat duurt erg kort.... Maar M vind het nog niet zo interessant, begint te komen.

Om 5 uur F van het Kdv gehaald die was heeeel moe, alleen maar aan het huilen en toen begon M ook nog te huilen. Ondertussen eten koken en manlief was er nog niet. Pffffff dan zijn kinderen niet zo leuk ;-) daarna kwam manlief thuis en alles in bad gedaan..... Wat kun je dan genieten van een kopje thee op de bank.

Geplaatst

Hier maar weer een fles gemaakt voor allebei, tot grote vreugde van het bezoek dat nu beneden zit. Maar nu liggen ze alweer samen te krijsen, pfff... de oudste gaat nu naar bed maar die zegt er niet zo veel last van te hebben, gelukkig...

Jeetje wat zit daar in Melis, 70 euro??

Geplaatst

Haha maar dat vind ik ook van Nutrilon hoor! Weeiig spul, brrr... Vind het eigenlijk zielig dat dat het enige is dat ze krijgen... gelukkig hebben ze dat nog niet door. Ik weet nog wel dat de oudste die opvolgmelk heel vies vond dus ben benieuwd hoe dat over een tijdje gaat. Ze hebben nu die reclame dat ze het tot en met 3 jaar eigenlijk moeten drinken, nou dat heb ik met haar echt niet gedaan.

Geplaatst

Pff, vin gelukkig net thuis en een dreinend meisje (al no. stop vanaf 4 uur) aan hem over gegeven... Voor hem een mazzeltje, want eigenlijk hoort ze al te slapen...

Ben blijdat di soort dagen uitzonderingen zijn, want ik kan er slecht tegen hoor, tegen dat gehuil en gedrein...

Geplaatst

Caro, sterkte met je rug. Lijkt me erg lastig.

Melis, dat is prijzig spul, dat Neocate. Als het maar goed is voor Vince. Dat is het belangrijkst-

Geplaatst

Ik ontving vandaag een berichtje van Disi. Zij is op 1 april 2012 bevallen van een zoon, Italo. Haar uitgerekende datum was 26 maart 2012. Ze stond in het maart-topic, maar schreef geruime tijd niet actief mee. Ik vind het wel leuk om haar nog even te vermelden.

Geplaatst

Gaan ze weer gelijk op vandaag Fren: hier ook veel gehuild vandaag! Nu stil, sinds een uurtje, ga zo maar naar bed, even een tijdschriftje lezen en benieuwd wat de nacht weer brengt...

Kaat lacht nu trouwens volop, erg schattig. Helaas twee keer gespuugd vandaag, maar daarna krijg ik een stralend lachje, zo van: leuk was dat he? Nee dus, maar dat lachje doet je smelten! Bram heeft na die ene keer uitgebreid lachen naar grote zus eigenlijk niet meer gelachen, raar he? Nou ja, zal wel weer komen, hoop ik, want het is zo leuk...

Geplaatst

Dat lachen komt zeker. We hebben bij fiene na t eerste lachje wen week lang alle trucjes geprobeerd in de hoop weer iets te zien maar daar liet ze zich niet toe verleiden. Sinds een week if 2 lacht ze eigenlijk non stop, ook als ze alleen in de box ligt. En we kunnen haar nu heel simpel aan t lachen krijgen. Nog even geduld, komt vanzelf!

Geplaatst

Yente lacht hier ook volop, zo schattig haha! Wij hebben de Nijntje-mobiel. Yente vindt hem hartstikke leuk, maar ik word er een beetje moe van. Je moet hem na een paar minuten alweer opwinden en dat muziekje kun je dus niet uitzetten..... Ik betrap mezelf erop dat ik dat liedje soms gewoon aan het neuriën ben ook als dat ding helemaal niet aanstaat.

Melis, ben blij dat die Neocate helt bij Vince. Maat wat een prijs zeg! Is maar goed dat je het vergoed krijgt!

Geplaatst

Hee meiden,

Leuk is dat hè, die mobieltjes. Hier nu een Fischer price met normaal muziekje (dat ook uit kan!) en een duur van 20 min. Daarvoor hadden we ook zo'n opdraaiding: die van ins had een vreselijk muziekje. Dus ik heb m uit elkaar gehaald en de muziek onklaar gemaakt en dus alleen nog draaide :-)

Fijne dag allemaal!

Geplaatst

Zo dit was geweldig. M.atthijs gister om 20.15 uur een fles gehad en lag om 21 uur in bed. Om 23 uur lopen twijfelen of we hem wakker zouden maken voor een fles, maar dat was wel erg dicht op elkaar. Dus we dachten we laten hem lekker slapen en we zien wel. Manlief zou de fles doen als hij voor half drie kwam en ik erna (hij moet om 5.45 uur al weer opstaan). Toen manlief opstond was M nog steeds niet wakker. Uiteindelijk kwam hij om 6.30 uur. We waren al gaan kijken of hij nog ademhaalde.... Heb hem een fles van 180 gegeven, hij heeft wel een golf uitgespuugd en nu ligt hij weer heerlijk te slapen.

Hij had gister overdag niet zoveel geslapen, vooral korte slaapjes....

M begint ook te lachen zo lief....dan smelt je echt.

Geplaatst

Hier twee doorslapers, yeah!! Gister waren ze ook hier veel wakker, na de avondfles lang gehuild, maar om half 10 stil. Bram kwam vanmorgen om kwart over 7 en Kaat zelfs pas om kwart over 8, wauw!! Dat is lekker zeg!

En vanmorgen nam ik Bram over omdat manlief moest douchen en ik kreeg maar liefst 3x een lach! Dus hij kan het nog, gelukkig! En Kaat lacht ook steeds, wel nog een beetje aarzelend en soms scheef maar aan 1 kant ziet er heel koddig uit. Dus ik ben een blije mama (hoewel Bram nu alweer een tijdje ligt te huilen in bed, maar ja, je kan niet alles hebben, nog maar even de speen proberen).

Geplaatst

Lekker al die doorslapers en vrolijke gezichten! Hier geen doorslaper, maar wel een ontzettend vrolijk mannetje! Vince is bij m'n zusje, manlief en ik gaan ff een nieuwe motor scoren! We rijden beide motor (race) en zijn opzoek naar wat nieuws. Morgen weer naar de kinderarts voor evaluatie voor de reflux medicatie.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden