Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Zo he Chrish nu al tandje wat vlot, en leuk hapjes gegeven :-)

Ja de bumbo lekker handig mee te nemen, heb Rolf er ook een paar x in gezet onder de douche hij past ook op de badstandaard en dan lekekr de douche erop

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ziet er leuk uit zo'n stoeltje! Ik hou het lekker bij de wipper en straks de kinderstoel. Anders wordt ons huis wel heel erg vol..

Vanaf wanneer ga je de opvolgstoel in de auto gebruiken? Voorlopig is het nog gewoon de maxicosi toch?

Chris, leuk he die hapjes en hun gezichtjes! Ik kan me de eerste keer nog goed herinneren! Komen de tandjes al door of zie je witte doorschijning in het tandvlees?

Het is hier inderdaad rustig. Iedereen lekker aan het genieten van het mooie weer! Wij gaan straks lekker bbq-en. Gezellig met z'n tweetjes!

Geplaatst

De bumbo die heb ik ook gekocht in het Lime groen.

Het is een handig stoeltje, waar je ze los kunt laten zitten en hun rug goed wordt ondersteund.

Wel moeten ze goed hun hoofd overeind kunnen houden als je ze erin zet, je gebruikt hem denk ik tot een 1 jaar.

Ze heeft er nog niet ingezeten hoor, vind ik nog veel te vroeg, met een maand of vier denk ik dat het wel gaat.

Medusa, dat is allemaal handig, in de douche in het badje, hij is ook zo droog en licht in gewicht.

De afgelopen drie nachten was het feest bij ons thuis, om 4 uur ging Inge brullen, eruit speentje in haar mond stoppen.

Weer een half uurtje stil en dan weer hetzelfde ritueel. Gisterenavond heb ik de papfles uitgereid naar 10 gram pap in haar fles.

We hebben allemaal heerlijk geslapen tot 7 uur, vanmiddag heeft ze gepoept, dus daar heeft ze geen last van.

Meezie, ik ben benieuwd hoe Maud het gaat doen, als je er een voeding afhaald.

Melissa, vervelend is dat, je verkoopt iets op MP en dan hoor je vervolgens niets.

Zelf heb ik iets verzonden en de kopende partij beweerd dat het nooit is aangekomen.

Nu maar een klacht ingediend bij de TNT, ben benieuwd of ik iets van ze hoor.

Lianne, de opvolgstoel kan ook van Maxi cosi zijn.

Hierna kiezen wij voor een stoel die je een kwartslag kunt draaien en vast zit met Easyfix, dan staat de stoel altijd vast in de auto.

Ik heb een schommelstoel, de bumbo en een grote houten kinderstoel, maar ze ligt alleen nog maar in bed en in de box.

Chrish, nu al tandjes, dat is snel, hebben ze er geen last van gehad.

Bikkel, veel plezier in de speeltuin.

Mijn zusje komt straks langs op de moter, gezellig even iets drinken.

Vandaag niet veel gedaan, gestofzuigd, plantje gepoot, de was en natuurlijk lekker gekroelt met mijn meisje.

Geniet allemaal nog van het weekend.

Geplaatst

Dat heb ik ook Lianne, het huis is al zo vol met alles dubbel en zo'n groot huis hebben we niet... Ik heb voor in bad van die dingen waar ze in kunnen liggen en ik moet nog een badring erbij kopen voor daarna... Maar ik hou het ook op wipstoel en kinderstoel.

Geplaatst

Heb iets gevonden dat duidelijk goed gekeurd is: Fiene heeft een half potje peer op! Het mondje bleef maar open gaan, maar meer vond ik onverantwoord :-)

Oja, en je kunt prima duimen als je ook een speen in je mond hebt :-)

Geplaatst

Fijn dat Fiene peer zo lekker vindt!

Vince eet echt van alles, vandaag voor het eerst biologische appelsap gedronken omdat het zo warm was, hij vond het heerlijk! Van de week heeft hij pompoen gegeten, ook dat beviel 'm wel goed geloof ik!

Kwam Benbri vanmiddag nog tegen in de stad, haha.

Geplaatst

Wat leuk zeg die hapjes verhalen, ben ook erg benieuwd hoe Rolf het gaat vinden, als hij 4 maanden is is M weer net 1 week weg, zit dus nog na te denken om 2 weken later met de 1e hapjes te beginnen dan is M er ook bij maar kan ook eigelijk niet wachten :-D

Leuk dat Vince alles lust

Geplaatst

Hier gister en vandaag worteltjes (Olvarit), groot succes, zelfs Kaat vond het lekker! Weet eigenlijk niet wanneer het teveel is, Bram had nog wel zin, dat mondje bleef open gaan toen het potje helemaal leeg was maar hij had ook net een vette fles op... is echt een vreetzakje aan het worden...

Ze doen nu 2 dagen met een potje met z'n tweeen maar ik denk dat 1 dag ook kan. En dan zal Bram 3 kwart eten en Kaat 1 kwart denk ik, zou dat te veel zijn voor Bram?

Geplaatst

Medusa, we denken aan hetzelfde.

Ik kan ook niet wachten om Inge haar eerste hapjes te geven.

Na drie maanden melk, denk ik leuk iets anders.

Ze kijkt het eten ook letterlijk uit onze mond.

Afgelopen week heeft ze al wel wat kleine hapjes op, zoals het schuim van de capacinno, slagroom en een beetje vanille vla.

Het ging allemaal naar binnen deze week, daar ze op 1.000 ml 5*200 ml flessen opdrinkt en de laatste fles met pap.

Gaan we komende week haar eerste hapje geven, dan is ze 3.5 mnd, volgens mij hangt het niet op de 2 weken.

Wat ik nu niet weet, begin je nu met fruit of groente?

Geplaatst

Vlinder volgens de richtlijnen begin je nu met groente... maar ik ben gewoon met fruit begonnen en doe het net hoe het uitkomt. Aangezien het nu toch nog extra is en de melk het belangrijkst maakt het volgens ons cb niet zoveel uit... maar sommigen denken daar anders over.

Geplaatst

Lees toevallig in "What's new" een aantal reacties over eerste hapjes van de kleintjes. Heb toch wel een vraagje aan degene die al met 3 maanden (en 2 weken) gaan starten met vaste voeding. Als men aangeeft dat het verstandig is om pas vanaf minimaal 4 maanden te beginnen met vaste voeding, maar het liefst pas met 6 maanden (al is dat wel heel laat voor mijn gevoel), waarom zou je dan al voor de 4 maanden willen starten? Behalve dat jezelf heel erg uitkijkt naar het geven van ander eten aan je kleintje dan alleen maar melk. Begrijp mij goed, het is geen kritiek maar ik vraag het mij gewoon af. Hoop dat ik niemand voor het hoofd stoot, het blijft je eigen keus en dat respecteer ik.

Geplaatst

Ik heb Rolf echt nog helemaal niets gegeven, hij is deze week ook 3,5 maand oud net als Inge durf jij het al???

Volgens mij moet je ze nu echt nog geen slagroom geven,het is voor allergie ontwikkelingen om nu alleen fruit en groente hap te geven.

Ik heb werkelijk waar geen idee meer hoe ik het bij Ilona deed en hoeveel per x

Ik ga zometeen denk ik wat rijstebloem inde fles doen

Geplaatst

Ja ik durf het wel aan, allergien komen er in onze families niet voor

Zeker omdat ze alles uit onze mond kijkt en smak geluidjes maakt.

Hebben wij het idee dat ze toe is aan de volgende stap.

Begrijp me niet verkeerd, ze heeft een vingertopje gehad, geen hele schaal of lepel.

Als ze komende week niet meer genoeg heeft aan haar 5 flessen, waarvan 1 met pap, moet je wat.

Van het CB mag ik ook meer dan een liter geven, wat ook wordt ontraden door Nutrilon.

Zodoende zien wij niet in wat die 14 dagen uitmaakt, het gaat om je kindje niet om jezelf.

Ze is nu vrolijk en dat willen we graag zo houden.

Daarbij komt ook, dat ze Rijstebloem ook niet adviseren onder de vier maanden.

Dit krijgt ze sinds afgelopen week en dat gaat reuze goed, geen last van maagkrampen en een mooie ontlasting.

Rijstebloem gaat super goed, de afgelopen week was mevrouw om 4 uur waker, eerst een schepje geen verandering, toen 2 schepjes, nog een slechte nacht, daarna 3 schepjes, nog steeds wakker worden, toen om 04.00 uur maar een fles gegeven, dan slapen we te minste allemaal. De volgende avond 10 gr in het flesje en mevrouw slaapt door tot 07 uur. Geweldig vanavond weer. Weltrusten allemaal.

Geplaatst

Ik ben juist weer gestopt met de rijstebloem; de dagen dat we dat aan fiene gaven in de laatste fles was het een ramp om haar te laten slapen. Nu al een paar dagen "gewoon" een fles van 210+7 en nu slaapt ze weer direct in, hooguit een keertje naar beneden nar het eerste half uur voor een speentje, maar that 's it. Ik ben dus iets terughoudender geworden.

Geplaatst

Hey, blijkt dat je toch altijd goed naar je kindje moet kijken en daarnaar moet handelen.

Ik ben blij dat ze slaapt, als ze zou liggen te pruttelen, zou ik het ook zeker niet doen.

Geplaatst

Iedereen moet gewoon doen waar die zich goed bij voelt, iedereen kent zijn/haar eigen kindje zelf het beste. Je kan het ook omdraaien, waarom zou je het niet proberen? 4/6 maanden is ook maar een richtlijn, elk kindje is tenslotte uniek.

Weltrusten meiden!!

Geplaatst

Hihi inderdaad je kent je kindje zelf het beste, hier altijd gezegd ik begin met 4 maanden en heb het geprobeerd maar ze reageerd heel heftig, dus heb een tijdje niks gegevn. Deze week 4 dagen achter elkaar peer gegeven en een halve liga, ze heeft er weinig last van alleen heeft ze nu al twee dagen niet gepoept.Ik hoop dat er morgen wat komt al weet ik niet wat ik dan moet verwachten voor luier vol.

Papa vind het vrezelijk die liga. Soms brokkeld er een stukje af en dat vind ze dan niet zo fijn, maar als ik haar rechtop hou eet ze dat stukje toch nog op.

Vanaf morgen ook een voeding minder eens zien hoe ze de nachten gaat doorkomen.

Vlinder fijn dat inge vanacht beter heeft geslapen, zelf ben je toch ook een stuk fitter als je door kan slapen.

Melis, wat grappig hadden jullie beide de kids bij je??

Bikkel wat een leuke foto's weer op FB

Geplaatst

Thanks, hij was zo gezellig gisteravond dus meteen weer even vastleggen haha!

Ik heb ook altijd geroepen, 4 maanden hapjes maar nu denk ik anders over, sowieso ga ik nu voor 6 maanden volledig borstvoeding en daarna heeeel langzaam opstarten! Aangezien Jarno nu ook sterk reageert met alles houd ik mijn hart vast dadelijk! Bij mijn man zitten allergieën in de familie dus de kans is groot dat Jarno ze ook krijgt. Ook is mijn streven nu om tot 1 jaar bv te geven zodat we niet meer aan poedermelk hoeven te beginnen! Ik hoop dat het

lukt.....

Het feest was super! Heeeel veeeel kinderen van alle leeftijden, jongste 7 dgn oud, oudste 16 jaar haha! Jarno had het goed gedaan, alleen door alle indrukken zijn slaapje overgeslagen dus hij was kapot moe! We waren de hoek nog niet om en meneer sliep al, thuis in bedje gelegd en dik 3 uur geslapen! Germ!

Geplaatst

Goedemorgen dames:). Ja, dat was vreemd melissa, ben zag jou eerder dan ik hahaha :) maar wat een kanjer die vince :). Hier kreeg jenna ook eerder potje, maar ze was er gewoon aan toe en we hebben ook geen allergies zover ik weet dan. En wij kregen vroeger met 6 weken al fruithapjes. Vind het wel grappig om te lezen jullie verhalen, grappiger dat ik dan wel merk dat jenna dan toch het "oudst" is, zij draait ook weer terug, alleen met gewicht ben ik dan wel benieuwd, maar weer mogen 10 juli weer, dan is ze een half jaar alweer, van de week zat ze ineens op handen en knieën en ging ze ook bijna zitten, vind de fases wel leuk, maar gaat veel te hard ineens, ook af en toe per ongeluk mama en papa roepen, gelukkig is het nog allemaal niet zover en vooral veel bijna, van mij mag ze nog wel even wachten hihi. Vandaag voor het eerst sporten, ben mijn lijf zo ontzettend zat een vooral de vragen hoelang ik zwanger ben, zucht.....Ah, hoor jenna weer, ga naar maar uit bed halen. Overigens vandaag klokje rond geslapen, gisteren kwart voor zeven, vanmorgen kwart voor zes, helemaal blij, behalve dat mijn moeder om tien uur will sporten, ben al tijdje wakker dus :(. Stoeltje heb ik van een ander merk, verder hetzelfde, behalve 20 euro goedkoper. (Staat op fb) 40 euro met tafeltje, dus als iemand het merk wel weten, geef maar een gil. Anders kan ik hem altijd hier nog kopen en opsturen, nog steeds goedkoper dan en echt hetzelfde :). Nou meiden, fijne dag :) overigens hoop ik dat er een geschikte locatie kunnen vinden :) vele knuffels

Geplaatst

Benbri, was idd leuk om jullie ff gezien te hebben. Krijg je serieus opmerkingen over hoe lang je zwanger bent?!

Meezie, we waren idd beide met de kindjes, was erg leuk!

Nog plannen voor vandaag meiden?

Geplaatst

caro, ik denk dat dat niet te veel is. Lauren eet in haar eentje een hele peer op per dag. Dat is wel ongeveer gelijk aan 1 potje per dag.

Daarnaast krijgt ze 4 flessen waarvan 1 met rijstebloem.

Melis,begrijp ik nou goed dat jij Vince appelsap geeft?

Geplaatst

Ja, ik heb Vince gisteren idd een beetje biologische appelsap (speciaal voor baby's vanaf 4 mnd) gegeven. We waren in de stad en het was onwijs warm, vandaar.

Geef je Lauren verse peer? Hier is peer ook erg geliefd..

Geplaatst

Ja klopt, voeding is een richtlijn, bij Ilona zeiden ze ook weekje eerder of later maakt echt niet uit is net waar het kind aan toe is, ik merk wel dat ik wat voeding betreft best onzeker ben.

Hoeveel flessen krijgen ze bij jullie??? Rolf al paar weken 4 flessen per 24 uur.

Benbri volgens mij heb ik jou niet op FB over wat voor stoeltje heb je het??

Geplaatst

Goedemorgen,

Hier hebben we lekker uitgeslapen tot 10.00 uur.

Inge kwam om 06.00 uur, flesje gegeven en toen lekker terug naar bed, tot de volgende fles.

Dat geeft ze vanzelf aan dus dat is makkelijk.

Ik zit op 5 flessen per dag, 180 cc + 6 schepjes, waarvan de laatste met rijstebloem.

Deze gaan allemaal helemaal leeg.

Na de fles van 10.00 uur heb ik haar in bad gedaan, voor het eerst golfde vandaag het water door de keuken.

Want ze weet haar benen omhoog te doen, dus dat gebeurt nu ook in bad, pech maar wel een leermoment.

Nu ligt ze haar tenen te bestuderen in de box.

Verse peer maken is reuze makkelijk, ik heb een beabe cooker, maar het kan ook in een pannetje.

Schillen, koken, kookvocht apart houden en daarna pureren.

Het kookvocht van de vruchten, kun je later geven als extra vocht, netso als je nu appelsap geeft Melis.

Vandaag geen plannen, een lekker rustig dagje.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden