Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lianne en Caro, misschien komen de tandjes door. Dit gedrag herken ik van Lisanne en Jasper. Jasper heeft al twee tandjes en Lisanne heeft er een.

Gisteren verjaardag gehad van mijn oma. Best pittig, met twee kinderen op stap. Jasper zat naar iedereen te lachen en hij wilde tussendoor niet even slapen in de reiswieg van de kinderwagen. `s Avonds zaten we thuis met een strontchagerijnig kind. Vandaag naar Zeist voor een etentje met de schoonfamilie.

Geplaatst

Hier ouderwets doorgezakt met m'n moeder na de musical ;-) ben na twee flessen wijn maar blijven tukken, haha.

Mu brak op de bank, want ook ongi is weer aangebroken, jakkes...

Geplaatst

Jeetje en ze zijn jonger! Dat is snel hoor. Ze kwijlen ook behoorlijk dus wie weet. De oudste was 7 maanden maar dat zegt niks natuurlijk. Die kwijlde overigens nooit... Ik dacht altijd bah al die kwijlende kinderen en nu heb ik er zelf 2 haha!

ik merk dat ik er tegenop zie ergens heen te gaan met twee en dat vind ik eigenlijk wel jammer omdat ik met de oudste vanaf 6 weken overal naartoe ging, ook alleen. Ik hoop eigenlijk dat na het weekje Frankrijk ik er wat makkelijker in word. En als de kinderwagen is omgebouwd en ik 'm in mijn eentje kan in- en uitklappen...

Geplaatst

Hè caro, moet je niet gewoon eens gáán en maar zien hoe het loopt? Waarschijnlijk valt t reuze mee, en heb je het in je hoofd een groot ding gemaakt... Lekker doen, het is zo fijn om er uit te zijn!

Geplaatst

Je hebt gelijk Fren en eigenlijk ben ik ook heel makkelijk met alles, maak me niet druk om voedingsschema's of slaapschema's of wat dan ook... Maar het idee dat ik ergens ben en ik heb twee huilende kinderen, en dan vooral in de auto er naartoe...

Toen wij nog bij Utrecht woonden was er een vrouw bij ons in de straat 2 dagen voor mij bevallen en we gingen af en toe met elkaar om. Ze was heel precies met schema's etc. en wilde daar ook niet van afwijken. Tot ze 3 weken naar Italie gingen in de zomer, zoontje was 4 maanden oud. Ze kwam na de vakantie langs, baby los in haar armen vanuit haar huis, niet eens een Maxi cosi of wat dan ook bij zich. En ze legt 'm neer in de box tralala, ze was ineens de losheid en relaxedheid zelve! Dus daar moet ik af en toe aan denken nu... als ik gedwongen een paar dagen ergens anders ben dan gaat het daarna vast makkelijker.

Geplaatst

Super Bikkel dat het goed gegaan is met 1 armpje eruit. Gaat het nu nog goed? Eerst bv een week proberen met 1, daarna zou je ook kunnen proberen om alleen het andere armpje eruit te laten en dan rustig met 2 eruit, en dan alleen overdag alleen.

Caro, kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om op pad te gaan met ze, maar zou het gewoon doen hoor! Als je ergens heen gaat, bij iemand koffie drinken ofzo, is er altijd wel iemand die 1 op schoot wil wanneer ze huilen. Ik heb altijd een kleed bij me zodat ze lekker op de grond kunnen spelen en hun eigen favoriete speelgoed.

L.ara heeft vanmiddag een fles overgeslagen. Zodra we de speen in de mond stopten begon ze te krijssen. Ze wilde hem niet hebben. Ze heeft uiteindelijk nog 60 gedronken toen ze na een poos rustig spelen wat gekalmeerd was. Nu ligt ze te slapen in de maxi cosi. Ik kijk wel wanneer ze komt. Nu heeft ze dus nog maar 2 flessen gehad, die ook niet leeg zijn gegaan.... Ik denk dat ze nu ongeveer 400 cc in totaal gehad heeft vandaag. Veel te weinig naar mijn idee, maar ja.......

Mogen ze ook al dikkere pap hebben? Dat ik het met een lepel ga geven wanneer ze zo ook geen fles wil??

Geplaatst

Volgens mij mogen die van jou best dikkere pap hebben, zijn bijna 6 maanden! En dat is nou net het verschil Lianne: ze kunnen nog niet zitten en spelen begint nu pas te komen, ze beginnen pas sinds kort echt dingern te grijpen enzo. Dat gaat over een maand ook wel beter denk ik.

Ik heb in een oude speelgoedkist van de oudste gekeken en daar zaten nog wat knuffels en bijtringen in. Het hele zooitje in de wasmachine, ligt nu te drogen...

En de berg verwijderen bij Bram ging heel goed, wel beetje ranzig hoor: eerst een half uur olie laten intrekken toen afgeschraapt met een ansichtkaart... Daarna met een nat washandje schoongemaakt en haarlotion er op.

We dachten dat ze eindelijk wat langer sliepen vandaag tussen fles 3 en 4... zetten de borden op tafel: groene lampjes op de babyfoon. Dus ze liggen nu op het speelkleed, we willen de laatste fles rekken tot een uur of 8...

Geplaatst

Fren heerlijk even een avondje doorzakken. Alleen dat brakke de dag erna is altijd minder.

Caro, lijkt mij ook wel moeilijk met twee kleintjes op pad en ja er is altijd wel iemand die je wil helpen, maar toch wil je denk ik alles het liefst zelf doen.

Hier een jonge dame die de hele dag druk aan het kletsen is en veel hoge geluidjes produceerd. Vooral als ze naar bed gaat test ze die hoge geluiden even uit. Jeetje het lijkt af en toe wel of ze geslacht wordt. Hihi.

Hier vandaag ook weer voor het eerst ongi geworden sinds twee maanden, komt vast doordat ik nog maar twee voedingen de borst geeft. Pffff echt niet fijn gelijk weer rugpijn en andere zeurende pijntjes. Hopenlijk is het niet zo hefti nu met het spiraaltje. Verder merk ik sinds ik twee bv heb laten vallen dat ik weer last heb van mijn stofallergie. Toeval of een hormoon kwestie.

Gelukkig accepteerd Maud de nieuwe situatie, de flessen drinkt ze best aardig en 's morgens en 's avonds wil ze de borst oom nog

Geplaatst

Zo heb ik het ook afgebouwd Meezie: 's morgens en 's avonds de borst, was met 8 maanden en prompt werd ik voor het eerst ongesteld. Zo hebben we het nog 2 maanden volgehouden en toen wou mevrouw niet meer... Heb nooit stuwing gehad ofzo, misschien af en toe een kleine lekkage maar dat was snel over.

Vandaag had ik even een klein momentje van jammer. Kaat had gespuugd (was lang geleden, zat vanmiddag nog aan mijn ouders te vertellen dat het weken geleden was), een halve fles helaas en ook op mij dus ik moest een schoon t-shirt aan. Had het uit gedaan en eerst haar uitkleden, stond dus in mijn beha en ze lag heel nieuwgierig naar mijn borsten te kijken... Dacht toen even: sorry meisje, dat jij maar een paar dagen bv hebt gehad, had het graag gedaan.

Geplaatst

Yep... maar in de eerste weken spuugde ze een paar keer per week een halve fles uit dus we zijn al heel blij dat het al zo lang goed gaat! Kennelijk werkt haar maagklepje nu beter... geen idee waarom het nu ineens weer mis ging.

Ga eens naar bed, welterusten!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Caro, misschien iets te snel gedronken, of te langzaam of net een druppel teveel in haar maagje.

Heeft ze er nu nog last van gehad?

Fijn weekend gehad allemaal?

Ik wel daarom niet veel online geweest.

Zaterdagavond bij de overburen geweest, het was erg gezellig.

Gisterenmiddag is mijn vriendin met haar man en zoontje langsgeweest, dat was ook super leuk.

Gezellig met zijn vijven gegeten en om 20.00 uur, waren we weer met zijn drietjes.

Inge heeft haar benen ontdekt, ze gaat nu op haar rug langs de rand van de box, de box rond.

Kwaad dat ze kan worden als het even niet zo snel gaat als ze wil.

Vanochtend lag ze dwars op in bed, met haar slaapzak aan en een lol dat ze had.

Vandaag boven maar opruimen, het is hier bewolkt en winderig, dus geen weer om verder te gaan met verven.

Tevens is het vandaag een jaar geleden van de terugplaatsing, als ik terug denk wat waren we zenuwachtig.

Zou het deze keer wel lukken!!! Resultaat ligt in de box.

Geplaatst

Goedemorgen meiden.

Weer veel geschreven dit weekend.

Caro, fijn dat het verwijderen van de berg goed ging. Maak je niet te veel 'zorgen' voor jullie vakantie en ga lekker genieten. Gaat vast goedkomen.

Fren, heerlijk een avondje doorzakken maar dat brakke gevoel, dat mis ik niet.. haha

Lianne, die twee kleintjes van jou hebben al vroeg tandjes, leuk hoor. Hopelijk hebben ze er niet te veel last van gehad.

Bikkel, wat goed met 1 armpje los.

Wij zijn dit weekend in Ameland geweest en het was heerlijk. Zaterdag was het zelfs zulk mooi weer dat we nog in de zee zijn geweest.

Helaas was lauren niet helemaal lekker. Die spuugde vrijdagavond eerst mij en daarna manlief helemaal onder nadat ze haar papfles had gehad. Nadat ik me had omgekleed, presteerde mevrouw het nogmaals om mijn shirt onder te spugen. Voordat ze naar bed ging heb ik haar nog maar een fles gegeven en daarna is ze als een blok in slaap gevallen. (en ben ik gaan wassen want ik had voor mijzelf niet zoveel kleren meegenomen.. hahaha)

Zaterdag heeft ze vooral geslapen en ook nog een paar keer flink gespuugd. Gelukkig sliep ze wel heel goed (ook in de wagen) dus zijn we wel lekker op pad geweest.

Gisteren ging het weer beter met haar en heb ik haar ook voor het eerst groenten gegeven. Mevrouw vond het heerlijk (bruine bonen met appeltjes). Ze heeft 1/2 potje gegeten, echt niet normaal.

Ik heb haar, voordat ze naar bed ging, een normale fles gegeven, zonder rijstebloem en ze heeft prima geslapen. Manlief heeft ze vanochtend wakker gemaakt om naar de oppas te gaan.

Ze heeft vorige week woensdagmiddag haar 3e spuiten gehad. Zou het daar misschien mee te maken hebben gehad want verder had ze niets. NIet verkouden (voor de afwisseling) geen koorts etc etc

Geplaatst

Goed zo Vince!

Hier zijn bruine bonen met appeltjes ook favoriet, zelfs Kaat zat te smullen, potje samen in 1x leeg, meestal doe ik 2 dagen met 1 potje. Kan me zelfs nog herinneren dat dit ook het favoriete potje van de oudste was..

Ga nu ook maar de bespuugde spullen wassen, had er gisteravond geen zin meer in...

Net matras van zolder gehaald voor het ledikant en ziet er nog heel goed uit, ook niet muf, zoals dat van mijn moeder. Man is vandaag onverwachts vrij en het is toch slecht weer dus kan ik mooi met dan matras naar de stomerij en even de stad in, de Sale is begonnen zag ik...

Geplaatst

Mmm bruine bonen, kan me niet voorstellen dat ze dat zo lekker vinden haha! Wel in de chili maar niet zo! Ik ga als het zover is beginnen met een stronkje broccoli en een broodkorst! Nog even geduld!

Hier was het 23.00 tot 7.45 en nu slaapt meneertje nog, ook met 1 arm eruit!

Geplaatst

Meiden, wij gaan morgen voor het eerst zwemmen met Vince. Hebben jullie tips? Wat allemaal meenemen? Zwembroek over zwemluier, of alleen 1 van beide?

Geplaatst

Zooooo weer veel geschreven, Melsi wij deden altijd zwembroekje over zwemluier

Bikkel, fijn bijna uit de puckababy

Simonja, lekker weekend weg geweest en nog goed weer gehad

Vlinder ook fijn weekend gehad

berg deden wij ook met gewone baby badlotion op zn hoofd en inlaten trekken en met een washandje erover

Rolf kwijlt ook, ze kwijlen omdat rond de 3 maanden de speeksel klieren ontwikkelen.

Ik heb hem een baby slap van de hema om, anders zit zn shirt er helemaal onder.

Ik heb een nieuw speledingetje ben er het hele weekend druk mee geweest, heb een smartphone :-D ben er helemaal blij mee

Geplaatst

Ik heb zwemluier met zwembroek erover gedaan! Ik neem 2 badcapes mee en hydroluiers! Wij nemen hem met de maxicosi mee naar binnen, als er geen box is kun je hem daar inleggen! Wij zijn tot nu toe alleen gaan vrijzwemmen! Lekker zo dobberen en ook in de rode zwemband speciaal voor kleintjes, daar liggen op de buik in! Ik kleed Jarno in het zwembad om als we klaar zijn, dan koelt hij niet af en kan hij nog even om zich heen kijken! ze kijken wel scheel van vermoeidheid hahaha

Geplaatst

Dit weekend twee keer uiteten geweest, zaterdag van mijn oma en zondag van mijn schoonmoeder.

Ik kon nog niet echt genieten van het eten. Iedere keer vroegen Lisanne en Jasper aandacht. Lekker even slapen in de reiswieg van de kinderwagen was er voor Jasper niet bij. Vandaag probeer ik ze zoveel mogelijk te laten uitrusten. Het was wel gezellig om even mijn (schoon)familie weer te zien.

Geplaatst

Tja daarom twijfel ik ook om mee te gaan naar een restaurant, je zit constant op te letten hoe het gaat als ze niet slapen en die kans is groot...Je geniet niet van het eten, je kan niet echt een gesprek voeren... heb me er al bij neer gelegd dat mijn sociale leven voorlopig 'anders' is: mensen komen hier naartoe, wel zo relaxed! Alleen je ziet elkaar minder vaak, het zij zo...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden