Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh, allemaal lekker een rustige avond. Lauren was ook helemaal op na haar bad en papfles en is ook om 20.30 uur naar bed gegaan.

Hoeveel slaapjes doen jullie kinderen nu of hebben jullie geen vast ritme.

Lauren slaapt van 9 tot 10.30, van 13.30 tot 15.30 en dan nog een kort slaapje tussen 17.30 en 18.30 uur.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hier wakker rond 8.30 /10.30-12.30/14.00-16.00/18.00-19.00/21.00 naar bed.

vandaag door uitslapen, nu nog aan het spelen, ga haar er zo even in leggen.

Hier heeft maud sinds ze flesvoeding krijgt heel veel windjes aan het laten, ze krijgt nu nutrilon HA met 2 scheppen nutriton, omdat ze van de flesvoeding steeds zo moest spugen, iemand een idee wat dat zou kunnen zijn.

Geplaatst

Hey Meezie,

Die windjes komen omdat ze niet of weinig boert na de fles.

Ze krijgt veel lucht binnen tijdens het drinken en dit moet er weer uit.

Hoe lang doet Maud over een fles? misschien dat je van speen moet veranderen?

Simonja, ik geef nog wel 5 flessen, ze drinkt bijna een liter melk per dag.

Dat is meer dan 4 flessen van 210.

Inge is wakker om 07.00 uur, 1e fles daarna valt ze om 09.30 uur tot 10.45 in slaap.

2e fles om 11.00 uur, daarna wakker tot 12.00 uur wat haze slaapjes, fruit om 14.30 uur.

3e fles om 15.30 uur, hierna slaapt ze tot tussendoor weer een uurtje.

4e fles om 19.00 uur, hierna naar bed en slapen maar.

5e fles om 23.00 uur, daarna doorslapen tot 07.00 uur.

Oja, ik mag niet klagen, dat ze weleens wakker eerder, want dan moet ik haar langer ophouden.

Maar dan lig ze te slapen in de box, hihi

Geplaatst

Jarno drinkt 6 keer per dag en is vanaf de voeding ongeveer een uur max 1.5 uur wakker!

Vandaag was bijvoorbeeld zijn ritme:

5.30 wakker, speen erin en proberen te rekken!

start van de dag: 7.30 bv

8.00 naar bed tot 10.30 bv,

11.45 naar bed tot 13.45 bv,

14.30 naar bed tot 16.30 bv,

18.00 naar bed tot 19.45, bv,

gerekt tot 21.45, bv en 22.10 in bed en hopelijk tot morgenvroeg!!

bv= borstvoeding

Geplaatst

Hier is het slapen na elke voeding. Na de eerste fles gaan ze er vrijwel meteen weer in en slapen dan weer een paar uur, behalve als er een een poepluier heeft maar dan rek ik de volgende fles en laat ze spelen op het speelkleed omdat het anders te dicht bij elkaar ligt. Na alle andere flessen meestal uur tot anderhalf uur wakker. Ritme met tijden? Nee, dat hebben we nog niet.

Geplaatst

Hier ook geen vaste tijden...als meneertje om half 6 niet meer was gaan slapen dan had de dag er weer heel anders uit gezien!

De dag wordt eigenlijk bepaald door de 1e voeding en of Jarno 3 of 4 uur tussen de voedingen laat want ook dat verschilt per dag!

Ik ga naar bedje....welterusten!

Geplaatst

5.30 geluid, bleek dat hij dat in zijn slaap deed, toch maar de speen erin gedaan en om 7.10 werd hij wakker! Netjes!!! Nu ligt hij alweer in bedje en ik kruip er ook nog even in!!!

Geplaatst

Wat hebben jullie allemaal fijne ritmes......het is hier al een tijdje tobben hoor! Ze komen allebei rond 4:30 / 5:00 uur voor een voeding en slapen daarna tot 9:30 ongeveer. Dan een fles rond 11:00, 15:00, 18:00 en de laatste voeding rond 21:00. Naar bed brengen blijft een gedoe, zodra ze erin liggen beginnen ze te piepen en huilen. We laten ze nooit doorhuilen, omdat we bang zijn dat ze de oudste ook wakker maken. Dus soms proberen we ze 3/4 keer op een avond weg te leggen en wordt er komt er rond 23:00 uur een keer rust in de tent.

Overdag slapen doen ze absoluut niet volgens een ritme, Juul slaapt bijna niet overdag, als hij 2 x een uurtje tukt, dan is dat al mooi meegenomen. Eef ligt soms 3 uur achter elkaar te slapen en andere dagen ook 2 of 3 keer een hazeslaapje. Het scheelt ook of de oudste thuis is, dan slapen ze ook minder omdat er dan meer herrie is in huis.

Vannacht hadden we een hele slechte nacht: Eef kwam om 2:00 uur, piepend in haar slaap. dat duurde tot half 5, toen wilde ze drinken. In de tussentijd heeft ze tussen ons in gelegen omdat ik bang was dat ze Juul wakker maakte. Toen kwam Juul om 5 uur en werd de oudste ook wakker van al het gestommel.....Om half 6 lag de tweeling er weer in en ben ik er om 6 uur maar uitgegaan voor de oudste die in zijn bed aan het roepen was.......pppppfff dit soort nachten is 3 kids wel pittig. Hopenlijk wel een relaxte dag want ik heb 0,0 energie nu.....

Ik denk dat Eef aan het piepen was van de buikpijntjes. We geven sinds 3 dagen rijstebloem bij de laatste fles, maar ik denk dat het niet goed valt bij haar. Iemand die dit herkent?

Geplaatst

Goedemorgen!

Ik heb wel een vast ritme.

Fles 6.45 - slapen van 8.00-10.30 - Fles 11.00 - slapen van 12.00-14.30 - fruit 14.45 - fles 15.30 - slapen van 17.00-18.00 - fles 19.30/20.00 en dan rond 20.30/21.00 uur lekker naar bed voor de nacht. Ik vindt dat ze nog wel veel slapen op een dag. wanneer ze naar Kdv gaan hebben ze ongeveer hetzelfde ritme en evenveel slaap.

Morgen zijn ze precies 6 maand!!! Wat gaat dat enorm snel zeg. Ook naar CB toe, ben benieuwd hoe zwaar ze zijn. Zal nu ook vast over mogen gaan op een ander ritme en meer groente en fruit. Ben benieuwd wat ze van groente gaan vinden, zondag heb ik worteltjes geprobeerd maar dat was geen groot succes ;)

Geplaatst

ritme? Wat is dat??

Fiene wordt ongeveer om 7 uur wakker, krijgt een fles om half 8 en gaat dan (als ze niet naar de creche gaat) terug naar bed en slaapt tot circa 11.30. Dan een fles. Soms pakt ze nog een uurtje van 2-3. Fles rond 16.00, hapje om 18.00, fles om 20.00 en naar bed. Op de creche slaapt ze wel 3 x overdag, maar dan mist ze de ruk van 8 tot 11.30. ACh, maakt niet uit. Ze is vrolijk en dreint niet, dus kennelijk heeft ze het niet nodig.

Hoop voor vin dat ze wel gaat slapen, want ze heeft ontdekt dat je je ook in bed om kunt draaien, maar kan nog niet terug en wordt dan nijdig :-)

Geplaatst

Mira, wij geven rolf geen rijstebloem, hij krijgt er heel erg buikpijn van, 2 x gegeven en 2 x heeft meneer het uit gegilt en hoorde je zn buik.

De kinderarts denkt dat er iets in zit waar hij niet tegen kan, we geven hem gewoon x per melk en wat fruit.

Hier ook niet echt ritme, van de fysio mag Rolf smiddags niet op bed slapen dus slaapt hij beetje rommelig. wanneer het uitkomt zeg maar.

Toen Rolf nog wel smiddags naar bed ging was het om 9.00 uur uit bed en na de fles van 13.00 er weerin tot half 5 en dan savonds 21.00 uur weer.

Geplaatst

Ben wel benieuwd waarom Rolf van de fysio 's middags niet op bed mag slapen??

Hier is de fysio vanmorgen geweest, heeft hoofdje van Bram nog een keer opgemeten, had al gezien dat er verbetering was maar ze belt straks nog de uitslag door, de vergelijking zeg maar. In ieder geval geen helmpje, maar dat wisten we eigenlijk al.

Balen Mira! Maar is het niet beter ze toch te laten huilen, ook al maken ze de oudste wakker? Of wordt dat dan een drama? Hier huilen ze ook altijd, soms lang, soms kort als ze in bed gelegd worden, behalve als we een keer een hele late fles geven en dus wakker maken, maar dat komt niet vaak meer voor.

De oudste heeft nu vakantie dus gaat later naar bed maar ook als ze al in bed ligt laten we ze toch huilen want ze schijnen te moeten leren om zo toch in slaap te vallen. Maar kan me voorstellen wat jullie doen hoor! Jammer dat ze hun eerste fles al zo vroeg hebben!

Geplaatst

Ben ook wel benieuwd wat de logica is om ze in de middag niet in bed te laten slapen. Zou alleen kunnen bedenken dat ze dan op hun rug liggen, maar dat doen ze in de box toch ook??

Mira, vervelend wanneer je zolang met ze in de weer bent! En helemaal wanneer dit 's nachts is! Ik zou toch een keer proberen om ze te laten huilen, wanneer dit een half uur aan gaat wel pakken natuurlijk. S.ven en L.ara zijn ook niet altijd gelijk stil wanneer ze moeten slapen, maar na 10 min. zijn ze wel stil of liggen lekker te kletsen en te spelen in bed, en daarna vrij snel slapen.

Caro, fijn dat Bram geen helmpje hoeft! Scheelt toch alweer :-) Moet je nog een x naar de osteopaat? Of is hij nu helemaal opgeknapt??

S.ven is verkouden, de snot loopt hem soms uit de neus. Ook sneller moe, net was hij gewoon echt boos van vermoeidheid! Lekker in bedje gelegd en na 5 min. sliep hij al lekker! Vanmiddag even op de koffie bij mijn moeder, kan ze nog even lekker met ze knuffelen!

Geplaatst

Vanochtend samen met Lisanne, Jasper en mijn moeder naar de kinderarts geweest. Voor Jasper. De arts had een term voor mijn verhaal, ALTE, apparent life threatening event (zie ook via google). Het kon vele oorzaken hebben, van onschuldig tot heel ernstig. Ze heeft naar Jaspers hart en longen geluisterd, allemaal prima. Ook had hij een goede kleur, dus een test met een saturatiemeter was niet nodig. Het kan zijn dat hij even teveel voeding heeft binnengekregen en dat hij last heeft gehad van maagzuur en ook vermoeidheid kan een rol spelen. De precieze oorzaak is dus niet te achterhalen. In ieder geval ben ik blij dat hij gezond is bevonden door de kinderarts en dat hij sinds vorige week maandag dit niet meer heeft herhaald. De kinderarts vond dat Jasper veel kon voor zijn leeftijd. Hij is heel beweeglijk, wil vanalles onderzoeken. Ik moet zeggen dat hij zijn eigen grenzen niet kent.

En het ritme hier is om 07:30/07.45 eerste fles, dan nog even slapen tot ongeveer 10.00/ 10.30 (vanochtend dus een keer niet). Om 11.30 de tweede voeding en dan tussen 12:00 en 12:30 terug naar bed tot ongeveer 14.30 uur. Dan om 15:30 uur een flesje. Ik probeer ze ergens tussen 17.00 en 19.00 nog een uurtje in bed te krijgen. De laatste voeding is tussen 19.30 en 20.00 uur en dan slapen ze weer door tot de volgende ochtend rond 07.30. De vier flesjes op een dag bevallen prima.

Geplaatst

Chrish, fijn dat de kinderarts Jasper gezond verklaard heeft en dat het bij vorige week gebleven is.

De logica van smiddags niet in bed is omdat hij overdag of op een aankleedkussen of zoals nu op/in een voedingskussen moet slapen en dat mag alleen als je zicht op hem heb en dat heb je in bed niet.

Ze vond hem al heel sterk in zn nek, hij mag af en toe fftjes in de kinderstoel en we mogen gaan oefenen met rollen.

Geplaatst

Medusa, waarom moet hij daar dan in/op slapen? Mag hij niet plat op zijn rug liggen of wat is de reden?

L slaapt alleen maar op haar buik. Mag eigenlijk ook alleen onder toezicht maar ik ga toch echt niet 's-nachts naast haar liggen om haar telkens om te draaien.. hahaha

Geplaatst

Medusa, klopt dit adres voor de lokatie voor morgen?

Mariënwaerdt, 't Klooster 5

4153 RR Beesd

Dit adres staat op hun site, maar ik meen van de week hier een ander adres gelezen te hebben???

Geplaatst

Vanwege zn overstrekken, als hij op zn rug gaat liggen gaat hij overstrekken.

Volgens de fysio is op de buik juist goed, en dat mag zodra ze zelf kunnen omrollen, dan mogen baby's op de buik slapen.

Dat is waar we naar willen toe oefenen zeg ze, op de buik slapen.

Geplaatst

ik heb gereserveerd bij het pannekoekenhuis de stapelbakker is een andere straat maar ik denk op hetzelfde locatie

hou deze maar aan Mariënwaerdt, Oude Waag 21

4153 RC Beesd

Geplaatst

Er zijn meerdere met een baby met plat hoofd maar ik hier niemand over overstrekken is Rolf de enige die dat doet??

Hij moet andere dingen doen van de fysio dan jullie baby's

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden