Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Chris, wat vervelend dat Jasper weer een aanval heeft gehad. Wat gaan ze precies doen met de voedingstest? Krijgt hij dan andere voeding aangeboden?

Heel veel sterkte meis, ik denk aan jullie!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Chris wat rot weer! Kan niet meer zeggen dat ik aan jullie denk en dat ik hoop dat er heeeel snel een diagnose komt, voor jullie maar ook voor Jasper!! Xx

Geplaatst

klinkt als overstrekken. Wat naar, die onzekerheid. Moest Jasper al die tijd in het Zh blijven?

Wat een zorg. Pas goed op jezelf, je loopt jezelf snel voorbij in zo'n situatie.

Wij hebben een snipverkouden meisje. Ze snuft en niest al ruim een week, maar sinds een paar dagen hoest ze ook. Vannacht werd die hoest ineens heel naar, echt een blaffend zeehondje. Mijn vriend was heel ongerust, bijna paniekerig, maar ik maak me niet te veel zorgen. Vind het vooral voor haar heel naar./ We hebben het matrasje omhoog gezet, wellicht helpt het. Maar daarnaast is ze vrolijk en allert, dus gaat vast goed.

Geplaatst

Chrish, wat onzeker zeg ook dat hij nu voor een voeding een aanval heeft gehad, dat maakt het idee dat het aan de voeidng ligt onzeker.

Dat klinkt inderdaad als overstrekken, ook wat je schreef over dat jullie dachten dat hij naar de poes keek, dat is overstrekken.

Heel veel sterkte en wachten duurt zeker lang.

Fren, misschien wat hoestdrank druppels van bisolvon, ik deed dat in een heel klein beetje voeding en dan in een andere fles zat de rest gaf ik er gelijk achteraan.

Rolf gaat al beter met fruit/groente hapje hij heeft nu ook door dat zn mond open moet :-D

Geplaatst

*breek even in*

Fren er heerst een kinkhoest epidemie. Heel gevaarlijk voor babies. Als je kleintje hoest als een blaffende hond zou ik het zeker goed in de gaten houden!

*breek weer uit*

Geplaatst

Crish, wat vreselijk dat hij weer een aanval heeft gehad, net nu je dacht dat het beter ging. Hopenlijk is er na woensdag duidelijkheid over de oorzaak, de onzekerheid is slopend. Let goed op jezelf, hoe moeilijk dat nu ook is.

Geplaatst

Hier ben ik weer even. Vandaag is verder alles goed gegaan. Flesjes gingen er alleen met moeite in. Dat Jasper een aanval had voor zijn voeding maakt me wel onzeker, maar het kan ook zijn dat er al veel maagzuur zit. Woensdag gaat de 24 uurs test beginnen. Dan is er weer een meetkastje beschikbaar. Het is jammer dat ze vandaag niet konden beginnen. In principe hebben a.s. vrijdag weer een uitgebreid gesprek met de kinderarts. Van de 24 uurs EEG (hersenen) was nog geen uitslag. We gaan er vanuit dat Jasper nog zeker twee weken in het ziekenhuis ligt. Als alles meezit dan hebben we vrijdag de diagnose (de gor) en dan kan hij behandeld worden. En dan afwachten of de behandeling aanslaat.

Medusa en Fren, het zal idd overstrekken zijn. Ze noemen zijn houding een opisthotonis (ik hoop dat ik het goed spel).

Melis, hij krijgt pas andere voeding als blijkt dat het de voeding het probleem is. Op dit moment willen ze de situatie onderzoeken zoals het thuis ook is met de voeding.

Lisanne vermaakt zich wel met haar oma's, gelukkig. Zij begint het happen nu ook te snappen. De oma's zijn druk in de weer met fruithapjes.

Geplaatst

Gelukkig verder een goeie dag voor Jaspertje, arm kind. Gelukkig zal hij dit alles niet onthouden... maar jullie wel natuurlijk! Fijn dat er oma's zijn om voor zijn zusje te zorgen, die komt dus niks tekort! Kun jij je op hem richten. Sterkte maar weer!

Geplaatst

Fren, ja die druppels mogen ze hebben bisolvon voor kinderen, succes hopelijk is het hoesten snel over.

Chrish, jeetje zker nog 2 weken in het zh.

Hopelijk vrijdag de uitslag.

We denken aan jullie.

pfffff Rolf is al 2 dagen onrustig weinig lapen en veel huilen, weet af en toe niet wat ik met hem aan moet.

Ilona is logeren bij opa en oma voor een week, das wel rustig, maar ik mis haar wel.

Geplaatst

Bij mij is de oudste ook bij opa en oma logeren maar die vinden 3 dagen lang genoeg... zijn al wat ouder, morgen komt ze weer naar huis.

Had een paar dagen mijn zwangere Noorse vriendin op bezoek, jeetje wat kan die tobben zeg! Maar het was ook wel gezellig en fijn om een beetje hulp te hebben...

Geplaatst

Chris, poeh wat een onzekerheid en wat rot dat hij dan na donderdag toch weer een aanval krijgt. Hoop voor je dat er na woensdag duidelijkheid is, want die onzekerheid is echt niet fijn.

wel fijn dat lisanne het goed heeft en lekker verwend wordt.

Jeetje een week medus, poeh!! Ik moet er nog niet aan denken, maar jij waarcshijnlijk ook niet om rolf zo lang weg te brengen. Kan me wel voorstellen dat het voor haar wel even fijn is, alle aandacht voor haar.

Wie van de kids draait er nu ook al terug van buik naar rug. Maud heeft daar hier niet zo'n zin in, ze ligt vaak op haar buik maar als ze het dan zat is gaat ze echt niet terug, heerlijk zo n frustie baby in de box. Hopenlijk heeft ze het gauw door.

Fren hoop dat iene gauw weer beter is.

Geplaatst

Toch nog even een bezoekje aan de HA gebracht. De kinkhoest symptomen op de site van het rivm kwamen me iets te bekend voor. Maar niks aan de hand, gewoon erg verkouden. Vin gaat morgen dus maar even die Bisolvon halen.

Voordeel was wel dat ik eerder uit m'n werk was en dus lekker met fiene in het park heb gelegen ;-)

Meezie, hier precies hetzelfde. Wel heen draaien en echt een tijd rondkijken, maar als ze moe wordt gaat de sirene aan...

Geplaatst

Jarno draait wel van buik naar rug maar niet van rug naar buik! Wij leggen jarno zelf op de buik en dan laat hij zich opzij vallen!!

Geplaatst

Jeetje Crish, nog 2 weken ziekenhuis, dat is me nogal wat. Fijn dat je zoveel hulp krijgt van je familie, dan weet je in ieder geval zeker dat Lisanne niets te kort komt. Ik hoop dat je vrijdag inderdaad de uitslag krijgt dat het de voeding is, dan kun je weer stappen maken.

Hier wordt ook driftig naar de buik gedraaid, en ook met de handjes al naar speeltjes pakken, maar na een tijdje inderdaad: de sirenes!! Helaas slapen ze overdag weinig en ook niet tegelijkertijd, dus ik kom niet echt aan veel toe. Heb er vandaag ruim 5 uur over gedaan om het huis aan kant te krijgen, normaal doe ik dat in 3 uurtjes.....

Woensdag gaat mijn man met Eef naar de huisarts, ze blijft maar spugen, een uur of twee uur na de voeding komt er nog makkelijk een golf uit, en sowieso na het eten standaard ook. Ze lijkt er weinig last van te hebben, maar het wordt ook wel erger. We hebben nutriton geprobeerd, maar daar krijgt ze krampjes van, dus dat was ook geen succes. Bij het CB zeiden ze iedere keer dat ze erover heen moet groeien, maar ik heb toch echt het vermoeden dat er iets meer aan de hand is. En daarnaast wordt ik helemaal simpel van de extra was die zo'n spugertje veroorzaakt.....:laughing9:

Geplaatst

Mira, groot gelijk hoor dat je naar de KA gaat. bij ons zei de HA ook dat ze over het spugen en maagzuur heen moest groeien, maar ondertussen zit jij met een huilend kind en bergen wasgoed.

Hier werkt nutriton wel en ze krijgt ha voeding omdat ze juist van koemelk meer gaat spugen en last krijgt van maagzuur.

In die voeding zit ook wel koemelk alleen dan kleinere stukjes en dat kan ze gelukkig goed verwerken.

Ben benieuwd wat de KA zegt.

Geplaatst

Vervelend dat ze nog steeds spuugt, Kaat heeft dat ook een tijd gedaan, durfde bezoek haar nooit de fles te laten geven, ze heeft wel allebei de oma's een keer ondergespuugd maar ik had ze gewaarschuwd... Gelukkig komt het nu bijna niet meer voor, we geven ze allebei nog steeds Nutriton bij elke fles, Bram meer omdat ie zo gulzig is.

Zat trouwens te denken om ook in de ochtendfles 2 scheppen rijstebloem te doen, lijkt me lekkerder dan Nutriton, is toch net lijm. Zou dat mogen, twee keer per dag? Vast wel, over een paar weken zijn ze 6 maanden en dan geef je ze toch een echte papfles in de ochtend?

Bram is ook een paar keer van zijn buik naar rug gerold, gister nog buiten op het gras op het speelkleed. In de box liggen ze niet vaak op hun buik, is zo krap... Kaat nog niet.

Geplaatst

Hier ook Rolf wel van buik naar rug maar nog niet rug naar buik.

Gelukkig geen kinkhoest Fren.

Neeeee metRof moet ik er ook echt nog niet aan denken, en ook al vind mama het moeilijk Ilona heeft het super naar dr zin. daa gaat het om.

Heb wel tegen M gezeg dat als het zo is dat ze volgens jaar tegelijk gaan dat het wel is als hij ook thuis is, anders zit i in mn 1tje me onrustig te voelen.

War leuke Caro vab je Noorse vriendin, heb beetje mee gelezen in D&D topic, is ze bewust alleenstaande moeder???

Geplaatst

Chris, fijn dat de oma's lekker met Lisanne aan het troetelen zijn, dan hoef je je daar niet al te druk om te maken! Nog spannend met Jasper dus na de aanval van gister. Nog een paar dagen en dan weten jullie meer, sterkte en zorg ook goed voor jezelf!

Hier ook buikrollers, maar nog niet terug naar de rug. Af en toe doen ze het en dan kijken ze heel verbaasd van "hoe kan dit nu"?? Gelukkig houden ze het nu wel langer vol op de buik en spelen ze ook gelukkig. S.ven gaat al bijna kruipen, die gaat de hele box door! Soms ligt L.ara in de weg en gaat hij maar weer de andere kant op of pakt rustig haar speelgoed af :-)

Fren, gelukkig geen kinkhoest. Ik schrok wel een beetje, heb hier ook een mannetje dat flink hoest.

Caro, waarom zou je geen rijstebloem in de ochtendfles mogen doen? Je kunt altijd proberen en kijken hoe het gaat. Vanaf 6 maanden inderdaad een papfles in de ochtend. S & L vinden het heerlijk!!

Mira vervelend dat Eef zo blijft spugen. Goed dat je naar ha gaat, want dit zou normaal gesproken wel een keer over moeten zijn nu toch?

Ik ga nu lekker genieten van het mooie weer!

Geplaatst

Medusa ze heeft altijd kinderen gewild maar is nooit de juiste man tegengekomen... Nu wordt ze in januari 45 en was het echt nu of nooit. Ik heb haar jaren geleden al eens aagemoedigd om het traject in te gaan maar toen durfde ze niet en zei ze dat ze het niet kon betalen (moet alles zelf betalen, moet ook in Denemarken gebeuren want als alleenstaande mag je geen IVF doen in Noorwegen). Maar nu heeft ze spijt dat ze het niet eerder heeft gedaan en zit ze, zoals je hebt kunnen lezen, vol twijfels...

Geplaatst

Sneu voor dr, dat ze het eindelijk aan gedurft heeft en zwanger is en dan zoveel twijfels heeft.

Lianne, Ilona heeft ongeveer tot 10 maanden heel erg gespuugd, normaal gesproken is het zo rond een half jaartje over maar kan wel tot een jaar duren.

Rijstebloem mag ook s ochtends gegeven worden.

Geplaatst

Chrish, twee weken dat is nog een lange tijd.

Lief dat oma op Lisanne past, heb je ook je handen vrij, want je zult het wel erg druk hebben.

Hopelijk kunnen ze wat voor Jasper doen.

Rijstebloem mag je ook s'morgens geven geen probleem, als ze zo rond de zes maanden zijn kun je dat gewoon doen.

En eerder ook als je kindje er behoefte aan heeft.

Meezie, Inge rolt nu volledig door, maar als ze moe wordt dan weet ze het niet meer en dan is het huilen, help ik wil terug op mijn rug maar ik kan niet meer.

Zojuist de dame in bad gedaan en nu ligt ze in bed.

Voor de rest weinig te melden, ga morgen weer zwemmen met Inge.

Het was wel warm weer vandaag, ik zag op FB allemaal leuke zomerse foto's voorbij komen.

Ik ga weer naar buiten, fijne avond

Geplaatst

Nou, dat was een zware bevalling maar de kar is omgebouwd! De vorige eigenaar had het frame verkeerd om gebouwd (lekker suf, best duidelijk verschil), dat merk je niet met de wiegen maar nu paste het niet. Dus vriendin en ik dachten dat zetten we even recht... lukte niet echt, buurman erbij gehaald en toen kwam manlief nog thuis, was een dolle boel! Maar nu zit het.

Ik weet alleen nog niet wat de beste stand voor ze is, heb nu half lig-halfzit gedaan. We zijn een stuk gaan lopen en ze glijden nog wel opzij, iemand daar een tip voor? Een deken er in leggen gaat denk ik niet door de tuigjes... Lijkt me ook niet lekker als ze in slaap vallen, iets achter hun hoofdjes doen? Omslagdoek er in? Hoe doen jullie dat?

Geplaatst

ik heb Rolf niet in een tuigje, heb er een deken onderliggen die ik aan de zijkanten oprol.

Ze kunnn er tochniet uitklimmen hoef je ze toch nit in een tuigje te doen??

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden