Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Pfff jonge blommen!!

Ik zal het de volgende keer zeker proberen, dan zijn ze ook weer wat groter. Ik zei vanmiddag nog tegen een vriendin dit is net een lastige leeftijd want ze kunnen nog niet zelf zitten en spelen, je moet ze meestal bezig houden en echt dingen pakken en vasthouden begint nu langzamerhand pas een beetje te komen. Over een paar maanden zet je ze neer en heb je er minder omkijken naar! En daarna wordt het weer lastiger want dan kruipen ze weg haha!

Geplaatst

Hihi, hoe jong ben je dan Caro.

Zeker voor herhaling vatbaar.

Als je op elkaar kunt bouwen, kun je zeker ook met de 2-lingen komen.

Een foto, wie de foto's wil hebben moet maar even zijn adres mailen.

[ATTACH=CONFIG]4356[/ATTACH]

Geplaatst

Caro, gaan wij volgende keer ook mee: schiet de gemiddelde leeftijd omhoog ( ben ook 43) en ook meteen het aantal kids....hihi

Geplaatst

Hey dames,

Wij zijn ook weer goed thuis aangekomen. Ik ben wel eerst ff langs de speeltuin moeten rijden want jullie zullen begrijpen dat ik heel de weg niets anders heb gehoord dan

'Wessel wil glijen, mama mee' .. hahaha.

Gelukkig is hij daarna in slaap gevallen dus toen had ik even 'rust'.

Ik vond het echt super gezellig om jullie allemaal te zien alleen jammer dat ik Wessel (nog) zo in de gaten moet houden. Jullie hebben nu alvast kunnen zien wat voor handenbindertjes het zijn als ze straks 2 zijn dus wacht maar :-)

Bij een volgende date probeer ik toch zonder hem te komen. Niet dat hij het niet naar zijn zin heeft gehad maar dan kan ik ook iets meer met jullie kletsen. Sommigen heb ik amper gesproken en dat vind ik wel jammer.

Genoeg reden dus voor een volgende date :-)

@Fren, ik heb de ringen bij Prenatal gekocht.

Geplaatst

Gelukkig Mira, nog een oudje in dit topic :-)!

Ik heb een set van 24 van Playgro gekocht bij Babydump, hingen bij de Nijntje en Woezel en Pipdingen voor aan de Maxi cosi. Die van Meezie/Kruidvat hangen aan het speelkleed en die van Playgro aan de wagen en in de box, op 3 plaatsen dus, topvermaak!

Nou, mijn eerste zelfgemaakte groentehapje (sperziebonen) viel bij Kaat echt niet in de smaak, ze maakte zelfs kokhalsgeluiden/bewegingen. Tussendoor zat ze wel vriendelijk te lachen, zo van, jij kan er ook niks aan doen hoor mama maar ik vind het echt vies! Ben na 5 hapjes maar gestopt want zag alles inclusief fles melk van daarvoor al over haar heen gespuugd worden...

Is de eerste keer dat iets echt vies gevonden wordt. Ook Bram moest erg wennen, die is meestal na 3 verbaasde happen wel om maar nu duurde dat veel langer. Zal toch niet zo zijn dat ze groente van Olvarit lekkerder vinden dan van mama... Gelukkig vinden ze mijn zelf gepureerde fruit wel lekker.

Geplaatst

Haha Caro, zie het al gebeuren. Maud moest ook niks hebben van mijn zelfgemaakte bruine bonen inderdaad ook met bijna spugen tot gevolg.

Geplaatst

Moet je ook appeltjes bij doen, hihi net als bij Olvarit... Heb broccoli gehaald, ga morgen pasta met broccoli maken en een beetje apart houden, ik probeer het gewoon nog een keer!

Geplaatst

Sperziebonen worden hier ook gevolgd door kokhalzen. Bruine bonen met appel gaat er wel zo in. Morgen weer eens bloemkool uit de vriezer proberen.

Heb de ringen gevonden op de site van prenatal!

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Het gaat hier niet goed. Jasper is gisteren ter observatie opgenomen in het ziekenhuis. Hij kreeg weer een aanval waarbij hij grijs weggetrok en na korte tijd kleurde hij weer bij. Het gebeurde kort na het spelen. Hij had zich voor het eerst perfect omgedraaid. Toen hij wat begon te voeren terwijl hij op zijn buik lag, heb ik hem weer op zijn rug gelegd en Lisanne, die inmiddels ook was aangekleed, naast hem gelegd op het speelkleed. Dat was omstreeks 10.15 uur. Ik heb het ziekenhuis gebeld, omdat ik gisteren nog bij de kinderarts was geweest en niets was gevonden, behalve alte. Uiteindelijk is hij met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De rit ging goed. In het ziekenhuis heeft hij ook aanvallen gehad, iedere keer net na of tijdens het voeden. Gelukkig hebben de artsen gezien wat ik al die tijd al had omgeschreven bij de huisartsen vorige week en eergisteren bij de kinderarts. Ik ben heel erg bang en ik ben door een hel gegaan. Gisteren omstreeks een uur of 4 in de middag mocht ik hem zelf voeden en hij trok tijdens het voeden dus helemaal grijs weg. Het is alsof je al het leven uit je kindje ziet wegvloeien. Even later was hij zelf weer bijgekomen. Hij ligt nu aan de monitor. Zijn hart doet het goed. Ze denken aan epilepsie of iets anders. Vandaag bloedtesten en een EEG (filmpje van de hersenen). Mijn man is nu naar het ziekenhuis, zodat hij een bekend gezicht ziet als wakker wordt. Tussen de aanvallen door is hij gewoon een baby van bijna 5 maanden die ook veel lacht en kirt. Ondertussen probeer ik er nu voor Lisanne te zijn, die gisteren een hoop aandacht heeft moeten missen. Op de momenten dat hij die aanvallen krijgt, is het zuurstofgehalte in het bloed enorm gedaald. Ik ben zo vreselijk bang....

Geplaatst

Lieve Chris, ik snap heel goed dat je bang bent! Maar onthou dat Jasper nu op den plek is waar hij veilig is en ze hem goed in de gaten kunnen houden. Weet ff niet zo goed wat ik moet zeggen, heel veel sterkte iig en denk aan je!

Geplaatst

Dank je Melis. Ik weet dat hij nu in goede handen is. Ik hoorde zojuist van mijn man die al naar het ziekenhuis is gegaan dat hij vannacht ook een paar korte aanvallen heeft gehad. Ik hoop dat ze er snel achterkomen wat het is en dan hoop ik dat het iets is wat goed te behandelen is met bijvoorbeeld medicijnen.

Geplaatst

Ohh Chris! Ik wil je heel veel sterkte wensen en hopelijk vinden ze snel de oorzaak! Jasper is in goede handen maar kan me voorstellen dat je bang bent! Hele dikke knuffel voor jullie allemaal!! En volg je moedergevoel wat de artsen ook zeggen!!!! Xx

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden