Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hihi caro had het wel willen zien, allemaal dringen om de kinderwagen goed in elkaar te zetten. Maud zit wel in het tuigje, wij hebben een bugaboo. In de zitting zit nog een extra lusje waardoor het tuigje wat krapper is en ze niet naar beneden kan zakken. Ze blijft in de middelste stand goed zitten maar als ze moe wordt leg ik hem wel in de ligstand, inderdaad omdat ze anders scheef zakt.

Hier sinds gister de voeding van 23 uur niet meer gegeven, om 20.30 de laatste voeding gehad, vanmorgen kwam ze om 8 uur heel netjes dus. Wel heb ik de laatste voeding naar 210 vehoogt omdat ze na 180 nog bleef zuigen aan de fles.

Wat een heerlijkheid dit weer, gister en vandaag heerlijk genoten in de tuin, maud heerlijk op het kleedje in het gras. Helaas vanaf morgen weer werken. Bleh!!!

Vlinder toevallig ik ga morgen ook zwemmen, hihi!!

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Mijn vriendin zei al we hadden het moeten filmen... Medusa ik doe ze er toch in want als je over iets heen rijdt over een stoep ofzo? Helemaal los lijkt me niks, maar bij jou houdt de deken hem wel tegen dus. Snel trouwens dat Rolf al uit de reiswieg is?

Er zitten ook nog van die 'stangen' bij die je op klikt om ze er in te houden, maar die heb ik er weer afgehaald, dat is onzin nu, is voor als ze echt goed zitten en er inderdaad uit kunnen klimmen.

Vond het trouwens eerst jammer dat ze nu van me af zitten maar bovenop zit een plastic raampje als je een flap opendoet dus kan ze toch in de gaten houden. Bram had dat al vrij snel door en ging steeds naar boven zitten kijken :-)

Geplaatst

Hier een snip en snipverkouden meisje dat al de hele avond ligt te hoesten, proesten rochelen en niezen. De fles om half 9 maar half op. Net bleef ze maar huilen, uiteindelijk zei m'n vriend: zou ze nog honger hebben... En ja hoor, er ging nog 140 cc in! Hoop dat ze nu in slaap valt, vind het zo sneu!

Geplaatst

Ik heb fiene overigens nog meestal liggend in de zitting, soms als we stilstaan zet ik haar op half zittend. Ik heb haar niet altijd in de vijfpuntsgordel, maar wel in de driepunts. Toch een fijner idee. En ik heb die stang er wel opzitten caro; heb er een boxspiraal omheen gewikkeld en dat vindt ze super! Mijn schoonmoeder ontdekte gisteren dat de bovenkant van de voetenzak afkan, dus de onderzak ligt nu als een soort deken in de wagen. Wel fijn, want de stof van de bak is vrij ruw en nu met blote beentjes en armpjes kreeg ze al vrij snel schaafplekken.

Geplaatst

Ja daar had ik ook aan gedacht, aan die stang kun je een speeltje hangen. Was trouwens niet echt voorbereid op een lange wandeling wat het toch werd vanavond dus liepen een stuk in de volle zon die er in scheen... gelukkig had ik de vuilniszak nog onderin liggen omdat ik geen regenhoes had voor de reiswiegen. Dacht dat een dookie er niet meer op kon maar kan dus wel? Nou ja, kan ook hydrofiels ophangen met die ringen, moet even kijken wat het handigst werkt... Heb ook dingen die over de beentjes heen kunnen maar uiteraard niet gebruikt nog en ook complete voetenzakken voor komende winter waar ze helemaal in kunnen.

Geplaatst

Bij Babydump zijn de dooky's nu 17,95, dacht dat ze veel duurder waren! En bij 35 euro of meer gratis geleverd en daar kom ik net aan, ga er twee bestellen, aqua...

Geplaatst

Goeiemorgen, nog niemand geweest hier?

Vannacht 2 dooky's besteld, hopelijk worden ze morgen geleverd!

Fren jij schreef dat je F. alleen in de driepuntsgordel deed, bedankt voor de tip, niet aan gedacht!! Natuurlijk is dat voldoende maar deed gewoon automatisch het hele 'tuigje' aan. Nu heb ik de schouderbandjes losgemaakt en die kunnen dan gewoon achter de doeken die ik er in heb gelegd, hebben ze geen last van. Handig...

Toen ie gister eindelijk klaar was zei mijn vriendin ook: je moet 'm gewoon gaan gebruiken en dan kom je er vanzelf achter hoe het werkt en wat het handigst is...

Geplaatst

Ik heb Rolf maar heel kort in de wagebak gehad zo,n 6 weken daarna enkel maxicosi en nu alweer aantal weken in de gewone wandelwagen.

nergens last van dat hij niet in tuigje zit, ik heb hem half zittend maar kan ook liggend.

De wandelwagen kan naar me toe en vind dat wel prettig.

Wat zielig van Fiene, heeft ze nog beetje geslapen???

Misschien de neusholtes keer goed spoelen met Daro??? dat zijn pipetjes die je leeg "spuit" in de neus anders dan neusspray.

Liggen bij het kruidvat bij de billendoekjes en baby badspullen enzo.

Geplaatst

Hier ook een doorslaper! Ik was gisteravond héérlijk naar de sauna, effe momentje voor mezelf!!! Jarno had om 20.45 een afgekolft fesje gehad, 180 en vanmorgen om 7.30 ben ik eens gaan kijken en toen was meneertje net wakker aan het worden! Jarno meld zich nooit meteen, die ligt eerst echt wakker te worden daarna begint hij met brabbelen!! Hij is er om 8.00 weer in gegaan en slaapt nu nog!!

Wij gebruiken nog steeds de bak, Jarno slaapt nog veel erin als we wandelen dus wij wachten nog even vooral omdat de bugaboo de beentjes zo omhoog lstaan ook al is de rest in ligstand!

Geplaatst

Hoop dat de dookies snel komen Caro, ik vind ze super!Fiene heeft vannacht nog heel veel gehoest, maar werd pas om half 9 wakker. Ze ligt er nu weer in, maar maak haar met een half uur wakker. Vin heeft gister gemerkt dat ze s middags ook nog slaapt als ze smorgens niet zo enorm lang heeft geslapen. Overigens; ik zit nu op t dakterras op de 2e etage en f ligt op de begaand grond dn hoor haar hier hoesten, zónder babyfoon. Arm ding!Lekker hè bikkel, zo'n onverwachte nacht doirslspen!Meezie, wat een topfoto van maud op FB!

Geplaatst

Caro ik ga de duowagen dit weekend ook maar eens ombouwen. M ligt bijna klem zag ik net. Ik heb zo'n zitverkleiner gekocht zoals al eens zei, dan liggen ze wat zachter en verder inderdaad de dripuntsgordel. Ik heb ook een dooky, maar ik weet niet of dat gastvrij mijn duowagen. Eens uitvogelen vandaag

Chris: heel veel sterkte en ik hoop dat jullie snel duidelijkheid hebben.

Mijn moeder belde nog of ik naar Zeeland kwam, het was zo lekker daar. Maar daar had ik niet zoveel zin in. Veel te veel gedoe. M kon dan op het strand slapen (volgens mij veel te warm) en de oudste moet altijd bijslapen na twee dagen Kdv. Vandaag lekker thuis zijn. Vind ik prima, badje al opgezet daar kan de oudste zo lekker in.

Geplaatst

Arme Fiene. Hier ook af en toe gehoest, van allebei al een paar dagen maar tot nu toe lijkt het niet echt door te zetten... (even afkloppen). Ik ben altijd verbaasd dat ze bijna niet slaapt overdag, hier slapen ze na elke fles nog steeds een paar uur...

Welke topfoto van Maud? Even kijken zo...

Fijn is dat: hier worden ze nu ook kletsend wakker ipv huilend, veel leuker!

Geplaatst

Als het goed is past de Dooky overal op, heb gister zitten googlen. Dacht eerst ook alleen op de wiegen maar hij kan ook op de buggy dus voor jarenlang gebruik!

Zou ook niet naar het strand gaan nu met een baby hoor, liet ze jou vroeger op het strand slapen? Tja, toen wisten ze nog niet zoveel van het gevaar van de zon, ook in de schaduw kunnen ze verbranden, is me met de oudste een keer gebeurd dus ik laat ze deze zomer nog helemaal uit de zon! Trouwens, de dooky (en daarna hou ik er over op, ben al fan en heb ze nog niet eens :-)) is toch ook zonwerend met UV filter ofzo?

Geplaatst

Goedemiddag, jeetje wat is het warm, eigenlijk te warm om naar buiten te gaan met Inge.

De zon is ook heel erg fel, ik hou haar ook binnen om dit tijdstip.

Vanochtend met Meezie en Maud wezen zwemmen.

Het was weer gezellig, je merkt dat Inge toch weer 2 weken ouder is, ze gaat meer doen en nu niet hangerig aan het einde van de les.

Ik heb via Zester, zojuist een jaarabonnement genomen op het tijdschrift kinderen.

Bij het abonnement kreeg ik een buggy van het merk Maxi cosi twv +/- 150 euro, ze geven aan dat het 219 is maar dat is de adviesvraagprijs.

Mocht iemand nog een buggy nodig hebben, sluit een abonnement af bij zester, ze hebben weer veel leuke cadeautjes.

Natuurlijk wel na 3 mnd even opzeggen, anders zit je er nog een jaar aanvast.

Ik ga lekker onder de boom zitten met een boek.

Geniet allemaal van de warmte, het zonnetje en het windje dat er staat.

Geplaatst

het is inderdaad warm, ik hou Rolf ook binnen vandaag, is veel koeler voor hem en de zon is vandaag veradelijk heet.

Ik heb van de week parasolletje gekocht voor op de wagen, een dookie accepteerd hij niet denk ik, meneer wil alles zien :-D

Geplaatst

Maar je kan die dooky halverwege hangen, juist zodat ze alles kunnen zien! Kijk maar eens op de website... maak ik weer reclame, misschien vind ik het wel ondingen haha...

Moet eigenlijk boodschappen doen maar doe het eind van de dag wel, nu veel te warm, hebben net fles en fruithap op (appel en banaan in de blender, heerlijk!) en gaan er zo weer in...

Geplaatst

Caro, ik ben ook een echte fan van de dooky!!!! Ik weet niet of ze uw werend zijn, volgens mij niet. Hij past wel op mijn duo wagen maar het vastbinden gaat denk ik niets zo makkelijk. De ringen passen zeker. Ik heb 1 kap over alle twee de zitjes dus misschien moet ik drong een bijkopen.

Wanneer ga je trouwens op vakantie?

Geplaatst

Je kunt van de doomt ook een soort luifel maken zodat ze niet in de zon liggen, maar wel kunnen kijken. Dat luifeltje maak je dan vast aan de kant van de zon. Vanaf vanmorgen 1130 uur buiten geweest en net om 3 uur weer thuis en F heeft heerlijk in de wagen in de schaduw gelegen. Nu ligt ze onder luid protest in bed. Maar eens kijken of ze het opgeeft of niet ;-)

Geplaatst

Moontje volgens de site zijn ze 99% UV stralen werend... Of het waar is geen idee.

Hier hoor ik nu weer geluiden uit de babykamer dus tijd voor fles 3 en daarna wandeling? Is het al afgekoeld? Zal heel ouderwets met hydrofiels aan de slag moeten... ;-)

Ik ga zaterdag op vakantie... denk nog maar niet aan de inpakstress van vrijdag.

Geplaatst

Caro tip voor de inpakstress: zet een wasmand of koffer in een hoek zodat jd daar alles in kunt mikken waar je aan denkt. Mijn ervaring is dat jd vaak denkt 'dat moet ik niet vergeten' eb het vervolgens toch vergeet. Als je op dat moment het item direct op een plek kunt leggen zodat het Zeker meegaat scheelt dat een hoop stress!

Geplaatst

Ja ik Rolf ook, heb net ff gekeken maar met de parasol en dan een hydrofielluier heb ik ook een luifel. is wel handiger dan steeds de parasoldraaien

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden