Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hier zijn ze niet zo lang wakker dat ik zo'n schema kan doen! Ik geef ongeveer een uur na de fles een hapje en dan gaan ze weer slapen meestal.

Nee, Kaat draait nog helemaal niet. Wat dat betreft is het nu eens Bram die wat meer met Fiene gelijk op gaat. P zegt steeds: Kaat is eerder met dingen die vanzelf gaan: heeft al bosje haar, twee tandjes (Bram is nog behoorlijk kaal en nog geen tand in zicht) en Bram is sneller met dingen waar je iets voor moet doen: leren eten, draaien...

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Caro, komt vanzelf, maak je geen zorgen.

Probeer dan wel 1 hapje te geven, dan wennen ze wel aan het happen.

Fijn hoor, dat Kaat en Bram, allebei een eigen identiteit hebben.

Gelukkig maar, niet teveel vergelijken, want straks haalt Bram haar gewoon in, zegt helemaal niets.

Weet je er is over 16 jaar niemand meer, die aan Bram vraagt wanneer kon jij omrollen of lopen, veel belangrijker is dat hij het straks ook kan.

Fren dat heb ik ook hoor, vandaag heeft Inge geslapen tot 9.00 uur.

Wat nu starttijd 7.30, vandaag geen fruithap, want dan zitten we in de auto.

Meezie, was het zwemmen leuk, ben benieuwd hoe groot de groep was.

Veel plezier morgen.

Vandaag gaan we winkelen in vlissingen, ga zo op pad.

Nu even wachten op mijn vriendin met een bak koffie.

Geplaatst

Het is gisteren goed gegaan met Jasper, aanvalsvrij, nu al 11 dagen, dus dat is positief. Vanmiddag moet ik weer even met hem naar het ziekenhuis om bloed te laten prikken. Dan kunnen ze beoordelen of de fenobarbital goed wordt opgenomen in zijn lichaam. Dat mag gelukkig in Zwolle. Ik merk toch dat ik enigzins gespannen rondloop in huis. Immers, ondanks de medicatie komt het vaak genoeg voor dat epilepsiepatienten toch aanvallen krijgen. En ondanks dat ik weet wat het nu is, blijft het moeilijk.

Vlinder, veel plezier met het winkelen.

Geplaatst

Chris, ik kan me je zorgen goed voorstellen, je bent toch elke keer weer bang dat Jasper een aanval krijgt. Probeer de positieve dingen voor ogen te houden, hij is nu al 11 dagen aanval-vrij!

Ben net met m'n vage klachten naar de huisarts geweest, denk zelf aan vitamine B12 tekort. Ga a.s. vrijdag bloed laten prikken en dat gaan ze nakijken op; nier/leverfunctie, Hb waarde, schildklierfunctie, vitamine D en B12, suiker, ontstekingswaarde.

Hele waslijst, maar hoop dat iets mijn duistere klachten verklaard!

Fijne dag nog meiden!

Geplaatst

Melis, beterschap.

Chrish, fijn dat het goed gaat met Jasper.

Hopelijk slijt het als de tijd verder gaat, probeer je ontspanning te vinden.

Vandaag leuk geslaagd voor mijn meisje.

Een spijkerbroek / harembroek gekocht bij de H&M met een leuke vlinderapplicatie.

Tevens het jurkje bij de H&M gekocht in de kleuren groen met paars.

Bij de Zeeman een joggingbroek en bijpassend vest gekocht.

tevens een fleecevest en bodywarmer, handig voor oktober, als de winterjas nog te warm is.

Bij de mexx shop een bruine broek met een paars shirtje.

Bij name it een grijs vest met zilveren hartjes, mocht het kouder worden dan heeft ze kleertjes.

Bij V&D een fuchia kleurige trui.

Waar ik tzt nog voor op pad moet is een winterjas en wat shirtjes, maar die zijn er nog maar weinig van de vinden in de winkels.

Geplaatst

Nou, m'n experiment is goed gelukt: heb de papfles als laatste ipv als eerste gegeven. Hierdoor zijn alle flessen zonder noemenswaardige problemen leeg gegaan en was er tijd voor fruit en groente.

Daarnaast weer wat nieuws, grrr!! Is m'n pols bijna pijnloos, heb ik al een week of 2-3 enorme pijn in m'n rechterschouder. Straalt uit naar m'n arm. Is wel de arm waarmee ik (noodgedwongen door linker pols) altijd fiene in draag en de maxicosi mee sleep. Zucht. Over regen en drup gesproken...

Geplaatst

Oh wat balen Fren! Schiet niet op zo. Lijkt me dat ie overbelast is omdat je je linkerpols wilde ontzien, dat is het vaak he, krijg je weer ergens anders last van.

Ik heb nog steeds een onverklaarbare pijn bovenop mijn rechtervoet en hink al 2 weken ofzo. (Fijn, zaterdag naar de Efteling...) Ik heb echt het idee dat ik/we kwetsbaarder zijn door het ontzwangeren. Het duurt bij mij deze keer veel langer dan bij de eerste, ik vergeet ook dingen die mensen hebben gezegd, krijg soms niet alles mee, pfff...

En rare klachten, ook bijv. af en toe steekjes in mijn borsten dat ik me al bijna zorgen ga maken of ik niet naar de HA moet? Maar dan is het rond eisprong of vlak voor menstruatie dus zal daar wel mee te maken hebben, maar had ik vroeger nooit...

Geplaatst

Goeiemorgen,

Gelukkig Bikkel! Je hoeft ook niet altijd veel te schrijven hoor, wat je wil.

Hier moeten we morgen naar het cb. Ben heel benieuwd, denk dat Bram nu toch een stukje zwaarder en langer is dan Kaat. De vorige keer was hij maar 1 cm langer en een paar ons zwaarder maar als ik ze nu naast elkaar zie... Bram is echt een beer aan het worden, heb naast me een foto hangen van een paar uur oud, bijna niet te herkennen, dat ielige mannetje dat zwom in zijn truitje haha!

Verder had hij gisteren (en nog) een grote blauwe plek op zijn wang. Kennelijk is hij dus niet op zijn hoofd gevallen maar op zijn wang/jukbeen. Hij heeft er gelukkig geen last van. Wel werd hij ineens huilend wakker gisteravond, niks voor hem dus P dacht dat er bij hem misschien ook tandjes door gaan komen.

Nou, ga nog even gebruik maken van de rust, douchen en... nee, laat ik verder maar niks plannen want dan hoor ik vast alweer geluidjes uit de babykamer.

Geplaatst

Rolf heeft de waterpokken, ik moet straks ff naar de ha terug bellen of dat erg is bij een baby, ik denk zelf van niet maar voor de zekerheid toch ff gebeld.

Geplaatst

Goedemorgen,

Fren, sterkte met je fysieke klachten. Lijkt mij niet prettig, zeker niet als je veel met Fiene moet sjouwen.

Melis, wat een testen! Ik hoop dat er iets uitkomt waarmee je wat kunt.

Medusa, beterschap voor Rolf.

Hier gaat alles zijn gangetje. Lisanne en Jasper slapen nog. Zelf dus nog maar even achter mijn computer gekropen. Gisteren met Jasper nog naar het ziekenhuis geweest. Hij begint al te huilen als we in een lift staan. Zo zielig. Ik denk dat hij bang is geworden voor kleine ruimtes. Hij associeert dat met de ruimte in het Zwolse ziekenhuis waar hij de plakkertjes op zijn hoofd heeft gekregen voor al die EEG´s die hij heeft gehad. Verder probeer ik positief te blijven. Hoe langer hij aanvalsvrij blijft, hoe beter dat zal gaan.

Geplaatst

Arme Rolf, heeft hij veel last? Geloof niet dat het gevaarlijk is hoor, heb al vaker gehoord van baby's met waterpokken maar het is erg jong. Neem aan dat Ilona het al heeft gehad?

Voor de dames die (af en toe) potjes geven: hebben jullie de aanbieding van Wehkamp al gezien? Verschillende pakketten Olvarit en Bambix, gratis thuisbezorgd. Ik heb net twee pakketten van 10 potjes vanaf 6 maanden, de meest populaire smaken besteld, 8,71 per 10 potjes dus echt wel goedkoper.

Ik dacht eerst ik doe het niet want het zijn 5 potjes fruit en 5 potjes maaltijd en ik maak fruit meestal vers, maar vandaag zijn het fruitmonsters! Ik had een mango gepureerd, die was op en ze wilden allebei meer dus een potje opengemaakt en dat ging ook nog op! Dus toch wel handig om ook wat potjes fruit in huis te hebben...

Geplaatst

Hoi, nee dat had ik niet gezien.

Zal eens even kijken bij Wekhamp, hoe zit het met bezorgkosten?

Heeft iemand ook het zwitsal bestekje in huis.

Dat je cadeau kreeg bij Etos, bij aankoop van 3 zwitsal producten.

Dit schijnt te kunnen breken als je het extreem verhit in de magnetron.

http://www.zwitsal.nl/Pages/Home.aspx#/home

Ik ben de kledingkast van dochterlief aan het opruimen.

Tijdens het opruimen, ben ik 24 luiers maatje 1 tegen gekomen, jeetje wat is dat klein.

Als je ze naast de nr 4 legt, waar ze nu inzit.

Ik had het ook met de foto's deze week.

Bezig met een fotoboek, dus van iedere maand een paar foto's.

Tot en met 6-8 weken, was ze echt baby, nu nog wel, maar ze heeft een bolle toet en kneepjes in haar benen en armen.

Geplaatst

Vlinder, heel herkenbaar, een baby met een volle toet. Lisanne is net een michelin vrouwtje. Jasper is wat slanker.

Lisanne past eigenlijk al niet meer goed in de reiswieg van de kinderwagen. Vanavond samen met mijn man maar eens kijken of we de easywalker in de buggystand kunnen gaan zetten.

Geplaatst

Chrish, de reiswieg word bij mij ook erg krap.

Zitten gaat, maar niet zo lang, vervoer haar nu vooral in de maxi cosi.

Zitten Lisanne en Jasper al stevig?

Vanochtend zat ze maar te trappelen tegen de rugleuning.

Van het weekend maar weer verder met mijn autostoeljes jacht.

Geplaatst

Gratis bezorgd stond in mijn berichtje Vlinder, had je blijkbaar overheen gelezen :-)... Daarom is het juist een goeie deal, anders had ik het niet gedaan want dan kom je nog op de gewone prijs uit.

Hebben jullie de reiswiegen nog? Hier al een hele poos de zitjes nu (in half ligstand), is veel leuker voor ze. Nadeel hier is dat ze onderweg minder makkelijk in slaap vallen maar ja dat heeft ook met ouder worden te maken... Ik was ook snel omdat ik geen onderstel heb voor de Maxi cosi's dus die gebruik ik puur voor in de auto.

Geplaatst

fiene zit wel een beetje, maar nog niet los. Voordeel van mijn zitje in de wagen is dat die ook helemaal plat kan, dus dan valt ze wel in slaap.

Had van de week een pan vol wortel/peultjes/aardappel-prak gemaakt en ingevroren, haalde het gister uit de vriezer, zag er niet uit! Kwam misschien wel omdat ik t smeuiig gemaakt had met (baby)melk. Balen, kan ik de andere 4 bakjes ook wegdoen. Vind het eten nog wel een gedoe hoor, maar dat komt waarschijnlijk ook omdat fiene niet razend enthousiast is. Gister een half potje fruit, maar de bruine bonen (normaal geen punt en erg favoriet) gingen er echt niet in...

Kreeg van IVFSH nog de tip dat ze bij de appie diepgevroren fruit hebben, lekker makkelijk en in porties. Ga dit weekend de mango maar eens proberen.

Geplaatst

Hier geen getrappel in de auto, zosnel we wegrijden gaan mevrouw haar luiken dicht, auto rijden is zoooooo vermoeiend.

Gister, naar aanleiding van eerdere berichten, tomaat en courgette voor maud gemaakt, ik heb er nog wat rijst doorheen gegooit en ze vond het heerlijk.

vanavond weer gegeten en heb nog drie porties in de vriezer kunnen doen.

Ze eet nu zo goed, fruit, groente en brood dat we nog maar drie flessen gaan geven. Vandaag ging het erg goed en haar groente ging er nog beter in.

Vlinder zwemmen was niet super druk, denk 8 kids alleen was weer die drukke juf en dat was minder.

Maar jij hebt lekker geshopt zeg, hoe was het zwemmen vandaag.

Fren vervelend van je schouder, hopenlijk gaat dat gauw over.

Chris, hoe is het met jasper gegaan? Hopenlijk aanval vrij zodat je weer een beetje het vertrouwen kunt terugkrijgen.

Hier vanmorgen in rotterdam heerlijk bijgekletst met mijn oom en tante, neef en zijn vriendin uit australie. Ik kreeg gelijk weer heimwee naar australie. 7 jaar terug 5 weken bij hun geweest. Toen ik weer thuis kwam wilde ik alleen maar weer terug, wat een heerlijk mooi land en een fijne bevolking. Het liefst had ik er voor een jaar naar terug gegaan en daar gaan werken.

nu ik ze weer zag kwam dat heimweegevoel weer boven, ach ja, misschien maar even gaan sparen, we hoeven alleen maar tickets te hebben want we mogen zo 3 weken bij mijn oom en tante in huis.

Geplaatst

Fren, hoe ging het met de papspeen??

volgens mij kan je melk ook niet invriezen. Als je wat kookvocht bewaard kun je dat gebruiken om het wat smeuiger te maken.

maar daan niet het vocht van aardappels, pasta of rijst, daar zitten teveel zetmelen in.

Ik had laatst de boontjes en aardappels samen gekookt en dat kookvocht gebruikt om het smeuig te maken, blech.

het was net een groente drilpudding geworden, dus heb alle prakkies kunnen weggooien, beetje jammer van het werk.

Geplaatst

Heerlijk land he, Australie! Ik ben er 6 weken geweest toen ik 23 was, had daar een 'penvriendin' wonen, waar ik al 10 jaar mee schreef, heb de hele zomer gewerkt om te sparen en toen de hele maand september en half oktober rond gereisd, heerlijk! Ik wilde ook na mijn studie terug en daar een tijdje gaan wonen maar ja dan loopt het toch weer anders dan je denkt... Overigens hoop ik die vriendin nog wel ooit te zien want ze is Griekse en is inmiddels getrouwd met een Griek en woont in Athene, stukje dichterbij...

Fren weer wat geleerd: eventuele melk pas toevoegen na het ontdooien... Jij ook al Meezie? Maar je man is chef kok? :-) Zonde hoor.

Geplaatst

Ik verdun ook met kookvocht en als het te dun is een beetje pap erdoor heen.

Maar heb je ook goed geroerd, als ik fruit ontdooi heb ik soms ook een beetje klontjes, even goed roeren en ze zijn weg.

Geplaatst

Papspeen is echt nog te groot, dan verslikt ze zich. Doe 2 eetlepels pap erin nl, geen 4 nog, zoals de verpakking aangeeft.

En ja, heb uiteraard geroerd, maar het was een soort lijm met brokken. Werd m duidelijk niet. Zal t Weekend ff kijken of de andere potjes het ook hebben. Misschien moeten we toch maar meer toe naar 'ouderwets' aardappels vlees en groente, dan ee ze makkelijker mee. En misschien ga ik wel zo'n babyprakding kopen, krijg alles gewoon niet fijn genoeg met m'n staafmixers.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden