Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Moontje klinkt heftig met slapen. Hoeveel uur slapen ze nu op een dag??

Op internet (babyslaapgids) staan wat tips en je kan ook een boekje bestellen. Voor die kleintjes is het toch belangrijk dat ze goed slapen. Doordat ze te moe zijn kan het ook zijn dat ze niet goed slapen.

sterkte met je kleintjes.

Caro, wij waren al begonnen met zitten in de kinderstoel toen ze nog niet zelf kon zitten, met een handdoek om de zitting te verkleinen. Eerst maar 5 minuten maar steeds iets langer als het beter ging.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Vandaag heeft inge haar eerste broodkorst op.

Ze heeft hem helemaal opgesabbelt, totdat ze alleen een stukje overhad in haar knuistje.

Dit heb ik weggehaald, wil niet dat ze stikt.

Zwemmen was weer super leuk, sterk afhankelijk van de zwemjuf, we waren met 9 kindjes, 8 mama's en 1 papa.

Vanaf volgende week wil ik op donderdag Meezie.

Ik zou jullie nog laten weten hoe het gegaan is met de slaapzak, top.

Ze heeft vanacht geslapen tot 07.00 uur en toen zat hij nog een klein stukje vast.

Geplaatst

Gezellig, ik zag dat je mij gisterenavond een FB bericht had gestuurd.

Vandaag was Heleen er, die met dat engelse accent.

Ik vind haar een stuk leuker dan de juf van vorige week, heb geen idee wat haar naam is.

Geplaatst

Hey Melis,

Ja het is warm buiten, de enige plek waar je goed zit is binnen.

Sterkte met Vince, ben benieuwd wanneer hij de strijd tegen de slaap opgeeft.

Ik heb zojuist de auto gewassen, de 1e keer, nadat ik hem opgehaald heb 18 juni jl.

O.o.o wat was dat nodig, maar hij staat nu wel te glimmen.

Het koude water was best lekker.

Geplaatst

Hier wordt ook slecht geslapen. En Jasper huilt ook nog eens. Hij is al die verpleegsters rondom zijn bed gewend. Ik merk dat hij moet afkicken van alle aandacht die hij heeft gehad.

Geplaatst

Grrr.. Wat een ellende die 6 maanden sprong! Ben serieus de hele dag met Vince bezig geweest. Ik kan me kont niet keren of hem wegleggen en hij begint te huilen. Zodra ik bij hem ben en hem op til is hij stil..... Vanmiddag een uur op m'n buik geslapen, maar dat is alles behalve lekker met deze hitte!

Deze mama gaat op tijd naar bed, ben kapot!!

Geplaatst

Slaapt ie nu Melis? Hier slapen ze maar ze moeten nog een fles dus ben benieuwd.

Heb trouwens vandaag voor het eerst 2x hapjes gegeven: vanmiddag verse banaan en appel uit de blender en eind van de middag potje Olvarit, bruine bonen met appel en rundvlees. Ging weer net niet op met z'n tweeen...

Geplaatst

Ja, na een half uur gegild te hebben en ik 8x naar boven ben gelopen. Dagen als deze vind ik best zwaar hoor, of stel ik me nu aan?

Is dus goed gegaan 2 hapjes op een dag? Ben benieuwd hoelaat ze wakker worden voor hun laatste fles en of ze dan zonder pardon verder zullen slapen.

Geplaatst

Nee hoor je stelt je niet aan. Ik vind het regelmatig zwaar...

Ja, ze vonden het lekker. Bram kan altijd wel eten volgens mij maar ook Kaat at best goed. Geef ze een klein uurtje na de fles, dat ze niet echt honger hebben maar blijkbaar wel wat lusten nog.

Ben ook benieuwd, ga zo wel even kijken. Merk aan mezelf dat nu Bram op zijn buik slaapt af en toe ik wat onrustiger ben... Maar ik geloof dat papa 'm nu in zijn slaapzak heeft ingestopt.

Geplaatst

Ik ging even kijken om kwart over 9 en Kaat werd wakker, ging kletsen en hup ook Brammetje wakker. Dus meteen maar een fles gegeven en heel braaf, zonder een kikje, gingen ze allebei weer slapen... Gelukkig.

Geplaatst

Jarno mopperde even maar daarna ook stil! Ben benieuwd of hij vannacht weer komt want moeders moet morgen voor het eerst weer werken dus half 8 gaat het wekkertje!!

Slaap lekker meiden! Xx

Geplaatst

Bikkel, veel plezier vandaag met je eerste werkdag. Ben benieuwd hoe je het ervaart. Volgens mij had je er wel weer heel veel zin in..

Caro, die twee van jou eten nog niet zo veel dus. Als ik het goed begrijp delen zij samen 1 potje en dat eten ze nog niet leeg. Oef, dan heb ik echt een klein vretertje..

Lauren eet nu het volgende:

7.30 fles 180/6

9.30 1 heel stuk fruit

12.00 fles 180/6

16.00 fles 180/6

17.30 groenten (indien zelf gepureerd zo'n 125/150 gram)

20.00 fles 165/5,5 en 4 schepjes rijstebloem.

Ik moet as maandag naar het cb en ben benieuwd of ik dit schema moet aanpassen. Ik las hier 3 flessen en pap vanaf 6 mnd maar daar zit ze dus al een tijdje op. Waarschijnlijk dit dus nog wel een tijdje vasthouden.

Hier gisteren ook een slechte slaapster. 's-ochtends 45 min. liggen krijssen voordat ze in slaap viel. ik denk dat ik wat 'harder' ben dan de meeste hier want ik laat haar echt liggen. Ben 2 x gaan kijken in die tijd en voor de rest denk ik maar steeds dat ze vanzelf een keer in slaap valt. Nou, dat duurde gisteren dus wat langer. Gelukkig was dit alleen bij de ochtendslaap en was er daarna niets meer aan de hand.

Geplaatst

Oh ik laat ze ook liggen hoor, ga alleen wel af en toe kijken. Ik haal ze er bijna nooit uit, als ik denk dat ze 'onterecht' huilen, dwz: lang genoeg op geweest, gegeten, schone luier. Dan moeten ze gewoon gaan slapen. Alleen nu Bram op zijn buik draait is dat weer een nieuwe fase waar ik me niet helemaal gerust op voel.

Overigens was die kleine Houdini vannacht ontsnapt, papa had zijn slaapzak niet ver genoeg ingestopt want hij lag vanmorgen aan de andere kant van zijn bed, op zijn buik!

Geplaatst

Tja, ik laat ze niet echt lang liggen huilen. Misschien 5 of 10 minuten, en dan haal ik ze wel eruit.De oudste kan er niet tegen als 1 van de babies huilt, daar wordt hij heel onrustig en verdrietig van. Hij huilt zelf ook bijna nooit ( als baby echt nooit), dat komt omdat kinderen met down een hogere pijngrens hebben. Als 1 van de babies huilt, denkt hij dus dat er iets vreselijks aan de hand is en reageert daar dus heel heftig op. 3 kwartier laten liggen is hier dus geen optie... Ook op de creche merken ze dat hij slecht tegen huilende kinderen kan, dan zetten ze hem altijd ergens anders om te spelen.

Maar als jullie babies dan huilen, is dat dan ook dat echte hele verdrietige, met lange halen en snikken, helemaal overstuur? Vind ik ook wel moeilijk hoor, om ze dan niet te troosten. 's avonds kunnen we ze heel makkellijk in bed leggen, zonder huilen ofzo, en dan slapen ze ook goed door, dus die dag toestand neem ik maar voor lief. daarnet waren ze allebei op het speelkleed op hun buik in slaap gevallen en ben ik een uurtje met de oudste in de tuin gaan spelen: heeeeeel relaxed!! Zo kan ik er wel 10 hebben.......:laughing4:

Heb ook ontdekt dat ze Bumba echt fantastisch vinden....had ik opgezet voor de oudste maar de ogen van de tweeling vielen er bijna uit en er word volop gekraaid van plezier.....ideaal om ze even stil en rustig te krijgen als ik de oudste naar bed moet brengen!

Geplaatst

Nee Mira als ze zo huilen als jij beschrijft haal ik ze er wel uit hoor, daar kan ik ook niet tegen! Ik bedoel meer gejengel van ik wil niet slapen. Ik laat ze nooit helemaal overstuur raken, is wel eens gebeurd zo zielig, die nasnikjes nog als ze op je arm zitten, aaahh. Ik kan me voorstellen dat het bij jullie anders is als h er van overstuur raakt. Ach, iedereen doet het lekker op haar eigen manier toch?

Hier kijken ze ook regelmatig mee met de tv maar dat is spul van de oudste dus niks voor kleintjes. Laatst kwamen we met zappen inderdaad Bumba tegen en toen heb ik ze er allebei in hun wipstoel 10 minuten voor gezet, vonden ze inderdaad prachtig! Ik ben er niet streng in, met de oudste ook niet, maar ik kan me niet meer herinneren wanneer zij tv ging kijken? Wel ouder volgens mij. Een van haar eerste woorden was trouwens 'Bumba'...

Geplaatst

Vanochtend bericht gehad van het AMC. We mogen over 6 weken (na de eerste mri van 3 augustus) al terugkomen voor een mri. We hadden zelf al aangegeven dat we 3 maanden wachten te lang vonden.

Jasper huilt veel net na het wakker worden. Mijn man en ik denken dat het toch de bijwerking is van de medicatie. Maar ook de warmte speelt hier parten.

Vanochtend ben ik al bezig geweest met allemaal hapjes te maken. Straks ligt mijn vriezer vol met hapjes.

Geplaatst

Moontje dat maakt het inderdaad lastiger, hier laten we haar ook wel eens mopperen, maar als het echt huilen is dan gaan we wel naar boven dan is het vaak alleen een kwestie van speen er weer in en kroel erbij en dan slaapt ze.

maar als ze snachts wel goed slapen scheeld het alweer een heel stuk.

Hier net een smakkend en hmmmmm geluidjes makend meisje. Ze had een boterham met smeerkaas en zat heerlijk te smullen.

Vandaag bij de appie toch maar luiers meegenomen, heb nu 12 pakken liggen dus denk dat ik wel even door kan. Vond de actie toch iets te mooi om te laten liggen.

6 maanden sprong was hier ook wel moeilijk maar ik vond die daarvoor heftiger. Ik denk dat het in combinatie met de tandjes ook niet zo goed was.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden