Ga naar inhoud

jan/feb/mrt mama's 2012

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi allemaal,

Vanmiddag zijn we thuisgekomen met Jasper. Ik ben blij dat we na 4 weken ziekenhuizen weer thuis zijn. Jasper heeft medicatie tegen de epilepsie. Begin november krijgt Jasper in het AMC weer een mri en hopelijk kunnen ze dan wat meer zeggen over de afwijking in zijn hersenen. Deze afwijking veroorzaakt de epilepsie of is het gevolg van de epilepsie.Donderdag overleggen alle betrokken artsen nog over Jasper en worden wij telefonisch ingelicht over hoe het nu verder gaat. We zullen dan ook de datum van de mri te horen krijgen. De neuroloog die we gisteren nog spraken, liet wel doorschemeren dat een kwaadaardige tumor er anders hoort uit te zien dan het witte vlekje wat nu op de mri te zien is in zijn hersenen. Maar ja, garanties geven doen ze niet. We hadden wel het idee dat de artsen licht positief zijn. Mijn man en ik vertrouwen nu maar op de kundigheid van het artsenteam van het AMC en uiteraard op Jasper. Zolang hij nu verder vrolijk blijft, en hopelijk geen aanvallen meer door de medicatie en hij blijft zich goed ontwikkelen, dan houd ik de moed er in.

Voorlopig thuis weer even tot rust komen, en hopelijk lukt het mij om weer van mijn tweeling te genieten.

• Reacties 6,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Welkom thuis chris!

Hopelijk kun je langzaamaan weer een beetje genieten en krijg je het stukje vertrouwen weer terug dat het goed gaat met jasper!

Dikke knuffel voor julie gezinnetje! Xx

Geplaatst

Fren, misschien is het beter voor het zekere, dat is echt de kinderarts, ze constateren en verwijzen door.

Tegen die rode bult, smeer ik blauwe plekken zalf, Arnikind van VSM 0-6, of te wel vallen en stoten gel.

Gisteren, stote mevrouw hier haar hoofd tegen de boxrand.

Chrish, superfijn dat je weer thuis bent met Jasper.

Fijn dat de artsen een goed overleg hebben en dat ze jullie daarna nog even bellen.

Hopelijk is het allemaal zo onder controle te houden, nou geniet van je twee kindjes.

Vandaag heeft Inge sperziebonen op, verse, smikkelen.

Hoeveel groente geven jullie je kindje.

Geplaatst

Fiene is nog niet zo'n eter. Vanmiddag een wilde perzik met een halve appel geraspt, maar dat is niet zo fijn als de potjes, dus dat blieft mevrouw niet. Gek genoeg heeft ze vervolgens wel een kwartier op een stuk appel gesabbeld.

Qua groente is het wisselend, bruine bonen is zo een half potje, maar andere keren houdt hè bij 2-3 happen wel op. Ben nog een beetje zoekende qua verse groente. Krijg het niet gepureerd genoeg zodat Fiene het wil eten.

Chris, welkom thuis. Nu eerst de achtbaan van de afgelopen maand maar eens gaan verwerken en weer vertrouwen krijgen in jullie mannetje... Lijkt me best lastig.

Geplaatst

Chris, welkom thuis! Hopelijk kunnen jullie het vertrouwen weer terug krijgen om optimaal van jullie kindjes te geniet! Succes de komende tijd..

Vlinder, Vince eet ongeveer 180 gram fruit per dag en 125-150 gram groente. Als toetje krijgt hij een aantal happen fruit. Laatst bosbessen soja yoghurt gegeven, maar dat was geen succes. Binnen no time zat hij onder de uitslag en werd hij gek van de kramp in z'n buik. Kennelijk ook allergisch voor soja producten.

Momenteel hebben we hier de 6 maanden sprong; niets is goed, behalve bij papa en mama. Vanmiddag is hij in z'n trappelzak (bij de gastouder) van rug naar buik gerold, en dan is zo'n helm wel ineens heel zwaar om weer mee terug te draaien.

Hij doet nu buikspieren in z'n Nuna, want liggen is zo voor baby's, meneer wil alleen nog maar zitten en staan.

Geplaatst

Chris wat fijn dat je weer thuis bent! En nu inderdaad het vertrouwen terugkrijgen maar gelukkig doet hij het verder goed. Wat een tijd is ie in het ziekenhuis geweest, bah!

Hier is het weer brullen... Bram draait steeds op zijn buik en kan vaak niet terug, zoals ik eerder schreef, nu heb ik hem in een extra lange slaapzak onderaan ingestopt maar hij vindt het natuurlijk niet leuk om vast te zitten dus blijft ie huilen, pfff... Wordt wel iets rustiger nu. Kaat doet bij tijd en wijle mee maar is nu gestopt met huilen. Sfeertje tijdens het eten was weer gezellig met een zich rot ergerende papa... Ach ja.

Geen idee hoeveel groente ze krijgen. Is ook elke dag anders. Mijn moeder had 10 maaltijdpotjes mee genomen dus vandaag hebben ze voor het eerst stoofpotje op: rundvlees, wortels en tomaat. Bijna het hele potje is leeg, wel samen maar 6 maanden potje dus die zijn alweer groter. We aten wraps met sla dus daar kan ik niks voor ze van maken. Dan zijn die potjes toch wel handig.

Fren heb jij geen blender? Of zo'n smoothiemaker? Daar wordt alles toch hartstikke fijn in?

Geplaatst

Niet fijn genoeg naar fiene haar smaak... Zodra er een stukje op haar tong komt gaat ze kokhalzen.

Hmm, als ik het zo lees, dan eet fiene echt nog niks in vergelijking met de andere kindjes. Vandaag:

7.45: 200 melk

11.30: 200 melk, 20 cc laten staan

15.15: wilde perzik en halve appel, maar helft laten staan

16.30: 200 melk, 60 laten staan

1800: verse wortel: 3 happen

20:00: 200 melk met 7 schepjes

Schiet niet op dus...

Geplaatst

Fren, niks om je zorgen om te maken hoor, elk kindje heeft een ander eetpatroon.

Hier vandaag;

8.00 uur 210/7 + 3 eetlepels rijstebloem

11.00 uur 180 gram fruit

13.00 uur 210/7

16.30 uur 150 gram groente + flesje diksap

19.00 uur 210/7 + 3 eetlepels rijstebloem

Geplaatst

Fren, Gefeliciteeerd, ik zie het nu pas Fiene is 6 maanden.

Ik zou mijzelf er niet zo'n zorgen over maken.

Ze drinkt 720 ml melk, dat is helemaal niet slecht en daarbij 1 stuks fruit.

Die wortel is jammer.

Inge eet / drinkt het volgende.

07.00 uur 200 melk

11.00 uur 200 melk

15.00 uur 200 melk

17.00 uur 100 gr sperziebonen

19:30 uur 200 melk, laat er 120 staan.

23.00 uur laatste fles met rijstebloem, weet nog niet wat ze doet.

Vanaf donderdag gaan we naar het nieuwe schema.

Ben benieuwd, als het niet gaat, gaan we terug naar het oude schema.

07.00 uur 1e fles

10.00 uur fruit

11.00 uur 2e fles

15.00 uur 3e fles

18.00 uur groente en naar bed.

22.30 uur 4e fles

Geplaatst

Chris, fijn dat je weer thuis bent en dat je medicijnen hebt gekregen. Lekker gaan genieten van de rust in het gezin.

Hier krijgt maud het volgende

8.30 fles 200 met 4 scheppen bambix

10.30-11.30 slapen

12.00 fles 200 boterham of fruit

14.00-15.30 slapen

15.30 fles 120

16.30 drie eetlepels groente

daarna wat fruit of yoghurt

17.45-18.45 slapen

20.00 fles 210 drinkt ze soms wel en soms niet leeg

20.30 slapen

Melis ik las ergens dat sojamelk voor jongens niet zo goed is. Er zitten vrouwelijkehormonen in wat weer niet goed is voor jongens. Maar misschien was het een verouderd artikel. Veel kids die een koemelk allergie hebben reageren ook op sojaomdat de eiwitten erg op koemelk lijken

Geplaatst

Mezie eet Maud al een boterham? Jeetje... Hier een paar keer broodkorstje geprobeerd maar ik ben zo'n schijterd, bang dat er een te groot stukje in gaat en ze zich verslikken...

Fren dan voorlopig maar potjes geven en over een tijdje weer vers proberen? Die maaltijden voor 6 maanden zijn best te doen volgens mij en nog zonder stukjes.

Is het de bedoeling dat ze met 6 maanden een fles gaan vervangen door een maaltijd? Want dat zie ik nog niet zitten hoor, zeker bij Kaat niet qua hoeveelheid...

Geplaatst

Ik kreeg vandaag de volgende schema's mee van het cb:

6-7 mnd

3 flessen

Indien gewenst: 1 x pap van rijstebloem met opvolgmelk

Fijngemaakt vers fruit

Korstjes of stukjes lichtbruin brood

1 warme maaltijd: groente met aardappel of rijst

7-9 mnd:

2 flessen (--> totaal 500 cc inclusief pap)

1 x pap van granen (niet in fles maar uit een bordje)

1 broodmaaltijd met lichtbruin brood, margarine en beleg

Fijngemaakt fruit

1 warme maaltijd die gelijdelijk uitgebreid kan worden met vlees, kip, vis of ei

Geplaatst

Ok, dus 3 flessen melk en 1 fles pap 's morgens dus gewoon nog 4 flessen? Ik heb vast papspenen gekocht, ga voorlopig pap uit de fles geven, van een bordje, wat ik bij de oudste wel deed, is me te veel werk met twee.

Maar je gaat dus fruit en groente doen op 1 dag. Nog geen zuivel? Sommigen hier krijgen al yoghurt toch?

Wat een gedoe wordt het nu, ik ga wel een beetje smokkelen hoor, dat weet ik nu al. net hoe het uitkomt, als ze maar goed groeien!

Geplaatst

Nee ik denk het niet. Dat wil zeggen, ik heb voor Kaat die Aventflessen heeft een speciale papspeen, met een driehoeksopening, ziet er groot uit dus moet 'm echt wat dikker maken. Voor Bram met Difrax heb ik een Large speen gekocht waar bij staat: voor dikkere vloeistof en pap.

Wat anders voor dikke vloeistof dan pap geef je een baby vraag ik me nu af?

Geplaatst

Caro, maud vind het heerlijk die boterhammen. 1x in de week krijgt ze een mini beetje leverworst erop, soms met boter of appelstroop of aardbeien of banaan. Ze eet dan ongeveer de helft van het zachte en sabbelt dan op de rechte korsten.

Pap geef ik ook uit een fles. Heb het een keer geprobeerd met een lepel maar madam zwaaide steeds zo met haar armen dat de pap door de woonkamer vloog. Hond vond het niet erg maar ik was het gelijk al zat.

Maud krijgt af en toe een beetje yoghurt met wat fruit. Je hebt ze van nesle voor kids vanaf 6 maanden die staan bij de babyvoeding. Zal wel goed zijn dan.

Hier at ze de eerste periode ook niet veel fruit en groente, nu wordt het steeds meer en denk ik dat ik die kleine fles laat vervallen en de fles van 12 uur na de boterham ga geven zodat die wat meer tussen de twee voedingen valt.

Vandaag een potje met zalm, pompoen en aardappel gegeven, dat vond ze heerlijk.

Hier hebben we ook een L speen van difrax voor de pap. Dat gaat veel beter als een 123 speen want daar blijven de vezels achter hangen van de pap en dan zit je speen steeds verstopt. Heel irritant is dat.

Geplaatst

Lisanne eet al wel een fruithapje en/of groentehapje. En ze vindt het heerlijk.

Voor Jasper voorlopig alleen nog melk. Ergens krijgt hij rode vlekken van (wij vermoeden peer) en banaan durven wij hem bijvoorbeeld niet meer te geven. Zowel in Zwolle in het ziekenhuis als in Amsterdam zijn we weer begonnen met fruit en 48 uur nadat Jasper banaan had gegeten, kreeg hij zijn epileptische aanvallen. Iets in de banaan triggert hem. Bovendien heeft Jasper nog erg veel moeite om vast voedsel te verwerken. Hij begint dan te boeren en te hikken. Ook zijn ontlasting gaat een stuk langzamer wanneer hij vast voedsel heeft gehad. Mijn man had ergens gelezen dat ook een moeilijke spijsvertering een epileptische aanval kan triggeren. Maar straks moet hij wel weer aan de vaste hapjes. Ik ben van plan om met worteltjes en bloemkool te beginnen. Volgens de artsen heb je dan het minste kans op allergie. Jasper lust trouwens wel van alles.

Geplaatst

Gek eigenlijk dat zoiets als banaan dat soort aanvallen kan veroorzaken. Maar je hoort het inderdaad wel eens meer dat voeding van invloed is op epileptie.

het zal altijd wel spannend blijven om jasper nieuwe dingen te geven, of onderdukken de medicijnen de aanvallen helemaal?

Geplaatst

Die Maud is in alle opzichten een snelle tante! Benieuwd wanneer ze loopt, weet zeker dat dat is voordat ze 1 jaar is! Ik durf echt nog geen brood te geven, ga daar nog een maandje ofzo mee wachten. Denk dat ik vanaf volgende week als ik bij het cb ben geweest gewoon de eerste fles vervang door een papfles en fruit en groente geef, of een maaltijdpotje. Twee maanden later kijk ik dan wel weer verder.

Chris je moet inderdaad steeds heel voorzichtig alles uit gaan proberen bij Jasper. Wel fijn dat ie nu medicijnen heeft, geeft iets meer geruststelling denk ik?

Nou, ga eens aan het werk voor het te warm wordt... tot later!

Geplaatst

Caro, ik ben misschien wat makkelijker in brood geven omdat ik op het werk ook aan van die kleintjes brood moest geven. Mijn vriend vind het ook niks. Soms krijgt ze hem niet weg en dan izit hij er gelijk bovenop, maar als hij even zou wachten severt ze hem zelf wel weer eruit.

ben ook wel vroeg hoor, ze raden het aan vanaf 7 of 8 maanden.

Geplaatst

We zijn er allemaal maar druk mee, met die happen en flessen!! net hier weer een peertje erin gewerkt en vervolgens zit dan ook weer alles onder......Ik heb nu dit schema:

8:00 uur fles 210/7

10:30 fruit

12:00 fles 210

16:00 fles 210

17:30 groente

19:30 fles 210/7 en slapen

Ze eten qua fruit echt wel alles, peer, perzik, nectarine, meloen, banaan, appel. Groenten ben ik net mee begonnen en de broccoli en worteltjes gingen er goed in. Ik maak wel alles vers, gisteren een bos bospeen gekookt en pureert en daar staan nu nog 4 maaltijdjes van in de vriezer.

Nu even mijn klaagmomentje...Overdag slapen is nog steeds een ramp, zit nu ook alweer 2 uur met een piepende Eef die niet wil slapen. Juul slaapt overdag alleen in de schommelstoel, en daar heeft hij net ook weer een tuk van een uurtje in gedaan. Vanmiddag ga ik maar weer 2 uur aan de wandel in de hoop dat ze allebei een uurtje slapen.......ik baal er inmiddels behoorlijk van, zit hier de hele dag met 1 van de 2 wakker....... eef krijst en gilt soms ook zo hard en doordringend dat ik er echt GEK van word... eergisteren kwam ik de buurman van 3 huizen verder 's middags tegen en die zei: ze had het vanmorgen niet zo naar haar zin hoorde ik..... ik schaamde me dood, ze was inderdaad de hele ochtend al aan de gang. Mijn vaste oppas noemt haar het luchtalarm en andere buren waar we goed contact mee hebben, noemen haar de gillende keukenmeid....tja, need I say more??? ook spuugt ze nog vrolijk 4 / 5 keer na iedere fles, en zakt er dan met haar gezicht in, waardoor ze weer gaat gillen.......

Nou, soms best moeilijk om van te genieten zeg maar......

Wat wel weer heel leuk is, ze zijn allebei aan het buikschuiven. We hebben een dekbed op de grond als speelkleed en daar schuiven ze allebei vrolijk over rond. het verbaast me echt dat ze daar nu al mee gaan beginnen. Ook is er een absolute behoefte aan zitten, als ze op schoot zitten strekken ze zich allebei naar voren om te zitten.

Nou, ga de was aanzetten, mijn gillende keuken luchtalarm is nu rustig dus hopenlijk heb ik nu 15 minuten....

Geplaatst

Arme jij... hier kunnen ze ook een flinke keel opzetten maar ze slapen toch nog wel na elke fles/maaltijd.

Vannacht noodgedwongen Bram in een extra lange slaapzak vastgemaakt onderin zijn bed want hij bleef draaien en huilen. Nu ligt hij er zonder slaapzak in, is ook erg warm dus gelukkig alleen in een romper, hoor niks meer sinds een kwartier dus zal wel goed zijn.

Toptip van mijn moeder, soms is ze zo gek nog niet: kind op schoot hapjes geven, met 1 arm 'onder' je geklemd en de andere arm zelf vasthouden, zodat ze niks met hun handjes kunnen. Blijft smeerboel beperkt tot de gezichtjes, ideaal! Nadeel voor ons tweelingmoeders is dat ze wel om de beurt moeten dus eentje moet even wachten.

Maar ik heb gisteren de wipstoelen in een sopje gezet dus ga het tot ze in de kinderstoel kunnen zo doen!

Hoe lang zou dat nog duren? Ik wilde het laatst proberen maar P zei nee joh das veel te vroeg, ze vallen nog steeds om als je ze neer zet...

Geplaatst

Het is de bedoeling dat de medicatie de aanvallen onderdrukken, de kans op een aanval zo klein mogelijk te maken.

Met Jasper ga ik aan het eind van deze maand, wanneer hij precies 6 maanden is, voorzichtig opnieuw starten met vast voedsel. Jasper probeert al te kruipen. Ik ben trots op hem, dat hij ondanks zijn aanvallen en de afwijking in zijn hersenen toch doorgaat met zijn ontwikkeling.

Lisanne heeft net een necatarine gehad. Die kan de hapjes wel aan.

Nu wachten op een telefoontje van de apotheek. De medicatie voor Jasper wordt vandaag geleverd. Gisteren had ik nog wat van het AMC meegekregen, maar dat is op.

Vandaag maar eens goed de vloer gezuigd en gedweilt. En wat gestoft en geboend. Mijn schoonmaakster is nog een paar weken met vakantie. Dus moet ik het zelf doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden